oprava 300 Tdi, teplotní čidla, EGR a další drobnosti
Moderátor: Miky_CZ
- špáca
- Příspěvky: 54
- Registrován: 07 bře 2010 20:29
- tel.: napiš SZ
- auto: DI 300Tdi
- Bydliště: vysočina
oprava 300 Tdi, teplotní čidla, EGR a další drobnosti
na motoru nahoře na hlavě je čidlo teploty, drát mi na něj nešel /polámanej/ , budík ale teplotu ukazoval..
jak to celý funguje? musí být zapojeny všechny ? jaktože to ukazovalo ?
od podtlakovky jdou hadičky k levýmu podběhu a je tam takovej ventil? cosi eklektrickýho, jdou k tomu hadičky podtlaku a dráty. Je to na autě nějak potřeba nechat, když EGR už není ?
díky
Naposledy upravil(a) špáca dne 17 led 2016 21:20, celkem upraveno 1 x.
Suzi ZEBRAjet 1,3 ..... Špácotéka 300Tdi........RR P38 4,6 ..... a to už snad stačí, než mě zas něco chytne..
- pojir
- Příspěvky: 2547
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR
Ten solenoid od EGR muzes vyhodit, musis ale zaslepit hadici podtlaku - napriklad tim, ze ji taky vyhodis a zaslepis az tu tlustou pod celnim sklem, ze ktere vede tahle tenka
A to teplotni cidlo na hlave je pro EDC (ridici jednotka elektrickyho cerpadla u automatu a svycarskych manualu) a pro EGR. Budik teploty motoru je pripojeny k jinymu cidlu.
A to teplotni cidlo na hlave je pro EDC (ridici jednotka elektrickyho cerpadla u automatu a svycarskych manualu) a pro EGR. Budik teploty motoru je pripojeny k jinymu cidlu.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
- špáca
- Příspěvky: 54
- Registrován: 07 bře 2010 20:29
- tel.: napiš SZ
- auto: DI 300Tdi
- Bydliště: vysočina
Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR
takže být vlastně zapojený taky nemusí..
ty drátky se rozpadaj jak jsou vyhřátý na padrť..
hadičky v podobným stavu, auto špatně brzdilo i snovou pumpo, možná byl tudy únik podtlaku..
ty drátky se rozpadaj jak jsou vyhřátý na padrť..
hadičky v podobným stavu, auto špatně brzdilo i snovou pumpo, možná byl tudy únik podtlaku..
Suzi ZEBRAjet 1,3 ..... Špácotéka 300Tdi........RR P38 4,6 ..... a to už snad stačí, než mě zas něco chytne..
- špáca
- Příspěvky: 54
- Registrován: 07 bře 2010 20:29
- tel.: napiš SZ
- auto: DI 300Tdi
- Bydliště: vysočina
Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR
měníme motor a přemýšlím kolik toho tam už nemám vracet obsere to i klima a ještě uvidím ..
díky
díky
Suzi ZEBRAjet 1,3 ..... Špácotéka 300Tdi........RR P38 4,6 ..... a to už snad stačí, než mě zas něco chytne..
Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR
Jen bych doplnil Pojíra že to čidlo mají i mechanicke čerpadla, a čidlo tam odpojuje žhavení pokud je motor teply, jinou funkci nemá.
Taky jsem ho vyhodil a místo něj tam dal čidlo co mám zavedene do přidavneho budiku na palubovce, poněvadž ten original ukazatel teploty se mi zda nějáky čudny.
čidlo na teplotu vody pro origo ukazatel je z prave strany motoru (co je čerpadlo), u termostatu.
Taky jsem ho vyhodil a místo něj tam dal čidlo co mám zavedene do přidavneho budiku na palubovce, poněvadž ten original ukazatel teploty se mi zda nějáky čudny.
čidlo na teplotu vody pro origo ukazatel je z prave strany motoru (co je čerpadlo), u termostatu.
Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR
Můžeš to klidně celý zahodit, když už nemáš egr, akorát zaslep ten vývod podtlaku. Čidlo na teploměr je z pravý strany
na konzoly pod termostatem. Jde k němu jeden drát (myslím zelený) s kulatým konektorem.
Když jsem měl taky motor venku, tak jsem všechnu tuhletu elektriku navíc vymotal ze svazku až kam vedla, aspoň to
je hezky přehledný. Drátů, konektorů i nějaký relátko, no byl toho prostě kýbl.
na konzoly pod termostatem. Jde k němu jeden drát (myslím zelený) s kulatým konektorem.
Když jsem měl taky motor venku, tak jsem všechnu tuhletu elektriku navíc vymotal ze svazku až kam vedla, aspoň to
je hezky přehledný. Drátů, konektorů i nějaký relátko, no byl toho prostě kýbl.
Už radši na nic...
- Hubert
- Příspěvky: 2461
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR
Možná to máš jinak (což jsem nikdy neviděl), ale Relé žhavení není nijak spojeno s tímto čidlem. To čidlo je opravdu jenom na EGR.kupec18 píše:Jen bych doplnil Pojíra že to čidlo mají i mechanicke čerpadla, a čidlo tam odpojuje žhavení pokud je motor teply, jinou funkci nemá............
Dále je tam ještě čidlo na vstřikovacím čerpadle a to měří polohy plynového pedálu to je taky jenom na EGR.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR
kupec18 píše:Jen bych doplnil Pojíra že to čidlo mají i mechanicke čerpadla, a čidlo tam odpojuje žhavení pokud je motor teply, jinou funkci nemá.
Taky jsem ho vyhodil a místo něj tam dal čidlo co mám zavedene do přidavneho budiku na palubovce, poněvadž ten original ukazatel teploty se mi zda nějáky čudny.
čidlo na teplotu vody pro origo ukazatel je z prave strany motoru (co je čerpadlo), u termostatu.
To si nejsem jistej, to čidlo je k tomu egr, aby comp věděl, jak motor na tom je a může začít používat egr.
Se žhavením to nebude mít nic společného, když jsem tu všechnu elektriku vydrbal, tak žhavení normálně funguje.
Na žhavení tam je jenom to relé u pojistkovky v motoráku.
Jo a ještě tam jsou dvě čidla na tom hliníkovým kolenu od termostatu do chladiče. Ty jsou pro změnu zase na klimu.
Jestli jí tam teda máš.
Už radši na nic...
Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR
žhaveni funguje, ale teply i studeny motor žhaví stejně dlouho,, to čislo řídí delku žhaveni u tepleho motoru.
Alespon tak mi to bylo vysvětleno. Ale je to jedno jak jsem psal taky jsem ho vyhodil.
Alespon tak mi to bylo vysvětleno. Ale je to jedno jak jsem psal taky jsem ho vyhodil.
- pojir
- Příspěvky: 2547
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR
Podle RAVE je teplotni senzor pro zhaveni pouze uvnitr samotneho rele zhaveni PRC6913:
Kód: Vybrat vše
The length of time the glow plugs will operate is
dependent on under bonnet temperature, which is
monitored by a sensor located in the timer unit.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
- špáca
- Příspěvky: 54
- Registrován: 07 bře 2010 20:29
- tel.: napiš SZ
- auto: DI 300Tdi
- Bydliště: vysočina
Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR
tak kterej z těch tří je teda pro palubovku ?
na tom hliníkovým kolenu - skříně termostatu ?
na tom hliníkovým kolenu - skříně termostatu ?
Suzi ZEBRAjet 1,3 ..... Špácotéka 300Tdi........RR P38 4,6 ..... a to už snad stačí, než mě zas něco chytne..
Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR
špáca píše:tak kterej z těch tří je teda pro palubovku ?
na tom hliníkovým kolenu - skříně termostatu ?
Ne ten je na klimu, je na pravý straně(po směru jízdy) pod termostatem, na jeden zelený drát s
kulatým konektorem, jak už jsem psal výše.
Už radši na nic...
- špáca
- Příspěvky: 54
- Registrován: 07 bře 2010 20:29
- tel.: napiš SZ
- auto: DI 300Tdi
- Bydliště: vysočina
Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR
jj, díky
ještě mám potíž a centrálem, mám ho na klíč.. a heslo
začalo to tím, že byl na heslo. Jezdím s tím do práce, funguje, přijedu do města a auto nezamče. Když zamačkám čudle, už je nevytáhnu jak sou utopeny. Skončilo to tím, že to přestalo jít úplně. Asi po třech měsících mi najednou auto zamkl, až sem se lekl . Bohužel už zase neodemkl a od té doby nic. Se svazkem jak se ohýbá v řidičových dveřích sem zkoušel hýbat jestli tam není zlomenej drát, nepomohlo to.
Odkud začít ?
ještě mám potíž a centrálem, mám ho na klíč.. a heslo
začalo to tím, že byl na heslo. Jezdím s tím do práce, funguje, přijedu do města a auto nezamče. Když zamačkám čudle, už je nevytáhnu jak sou utopeny. Skončilo to tím, že to přestalo jít úplně. Asi po třech měsících mi najednou auto zamkl, až sem se lekl . Bohužel už zase neodemkl a od té doby nic. Se svazkem jak se ohýbá v řidičových dveřích sem zkoušel hýbat jestli tam není zlomenej drát, nepomohlo to.
Odkud začít ?
Suzi ZEBRAjet 1,3 ..... Špácotéka 300Tdi........RR P38 4,6 ..... a to už snad stačí, než mě zas něco chytne..
- špáca
- Příspěvky: 54
- Registrován: 07 bře 2010 20:29
- tel.: napiš SZ
- auto: DI 300Tdi
- Bydliště: vysočina
Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR
ještě jak to bude s emisema, když to takhle okucháme ? změní se ?
dneska sem mluvil s technikem z emisí a říkal, že co přes počítač to přes počítač, ale že starý šroty to prostě budou muset v normě nakouřit, jinak naschle .. od pololetí má být online i emise, takže ve chvíli, kdy s tím začne, tak ministerstvo ví, který vin se pokouší projít a jak to nedá, není cesty zpět..
první díl s vlnovcem, mám rozpadlej vlnovec, je tam katík..
na druhé, ze které beru díly byla už byla jen roura, ted babo raď jestli to teda se snažit nechat s katem a doufat nebo se smířit s tím, že se nezadržitelně blíží doba, kdy odseknu spz a budu se přesouvat na platu ..
pustil sem se do velký opravy, ale občas si říkám jestli to na tu chvilu má cenu..
dneska sem mluvil s technikem z emisí a říkal, že co přes počítač to přes počítač, ale že starý šroty to prostě budou muset v normě nakouřit, jinak naschle .. od pololetí má být online i emise, takže ve chvíli, kdy s tím začne, tak ministerstvo ví, který vin se pokouší projít a jak to nedá, není cesty zpět..
první díl s vlnovcem, mám rozpadlej vlnovec, je tam katík..
na druhé, ze které beru díly byla už byla jen roura, ted babo raď jestli to teda se snažit nechat s katem a doufat nebo se smířit s tím, že se nezadržitelně blíží doba, kdy odseknu spz a budu se přesouvat na platu ..
pustil sem se do velký opravy, ale občas si říkám jestli to na tu chvilu má cenu..
Suzi ZEBRAjet 1,3 ..... Špácotéka 300Tdi........RR P38 4,6 ..... a to už snad stačí, než mě zas něco chytne..
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR
U dieselů se dnes měří jenom kouřivost a tu katalyzátor, pokud není ucpanej, neovlivňuje, a EGR ventil, tím že ubírá motoru vzduch, zhoršuje. Oxidy dusíku se neměří a podle mě by měli i dost problém je měřit. Tak nějak mám dojem, že příslušné hodnoty vztahující se na konkrétní auto v TP nejsou, kromě nějaké normy. Teda u starých mechanických motorů.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 1111
- Registrován: 20 čer 2011 16:58
- tel.: 733528449
- auto: Lr Discovery 1
- Bydliště: svitavy
Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR
to se na emise nesmí na druhej pokus ????
- špáca
- Příspěvky: 54
- Registrován: 07 bře 2010 20:29
- tel.: napiš SZ
- auto: DI 300Tdi
- Bydliště: vysočina
Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR
takže myslíš tu brzdu výkonu, co se jmenu je kat, mám hodit do krabice ?
Suzi ZEBRAjet 1,3 ..... Špácotéka 300Tdi........RR P38 4,6 ..... a to už snad stačí, než mě zas něco chytne..
- HARDYS
- Příspěvky: 114
- Registrován: 17 úno 2013 20:55
- tel.: 723728383
- auto: L R Di3OO
- Bydliště: PODĚBRADY
Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR
kdy by si nedával klimu tak bych o ní mel zájem
- špáca
- Příspěvky: 54
- Registrován: 07 bře 2010 20:29
- tel.: napiš SZ
- auto: DI 300Tdi
- Bydliště: vysočina
Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR
jj, klimu už zpátky dávat nebudu..
Suzi ZEBRAjet 1,3 ..... Špácotéka 300Tdi........RR P38 4,6 ..... a to už snad stačí, než mě zas něco chytne..
- špáca
- Příspěvky: 54
- Registrován: 07 bře 2010 20:29
- tel.: napiš SZ
- auto: DI 300Tdi
- Bydliště: vysočina
Re: oprava 300 Tdi, teplotní čidla, EGR a další drobnosti
tak pacient po transplantaci srdce, snad v pondělí začne zdravě tlouct..
může mi prosím někdo říct, jak velký písmo má VIN LR DI ? A začíná a končí hvězdou nebo nějakým jiným znakem ?
díky
může mi prosím někdo říct, jak velký písmo má VIN LR DI ? A začíná a končí hvězdou nebo nějakým jiným znakem ?
díky
Suzi ZEBRAjet 1,3 ..... Špácotéka 300Tdi........RR P38 4,6 ..... a to už snad stačí, než mě zas něco chytne..