oprava 300 Tdi, teplotní čidla, EGR a další drobnosti

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
špáca
Příspěvky: 54
Registrován: 07 bře 2010 20:29
tel.: napiš SZ
auto: DI 300Tdi
Bydliště: vysočina

oprava 300 Tdi, teplotní čidla, EGR a další drobnosti

#1 Příspěvek od špáca » 13 led 2016 18:42

DSCN3192zmens.jpg
DSCN3192zmens.jpg (123.2 KiB) Zobrazeno 7837 x
DSCN3191_zmens.jpg
DSCN3191_zmens.jpg (127.84 KiB) Zobrazeno 7837 x
potřebuji poradit..

na motoru nahoře na hlavě je čidlo teploty, drát mi na něj nešel /polámanej/ , budík ale teplotu ukazoval..
jak to celý funguje? musí být zapojeny všechny ? jaktože to ukazovalo ?

od podtlakovky jdou hadičky k levýmu podběhu a je tam takovej ventil? cosi eklektrickýho, jdou k tomu hadičky podtlaku a dráty. Je to na autě nějak potřeba nechat, když EGR už není ?

díky
Naposledy upravil(a) špáca dne 17 led 2016 21:20, celkem upraveno 1 x.
Suzi ZEBRAjet 1,3 ..... Špácotéka 300Tdi........RR P38 4,6 ..... a to už snad stačí, než mě zas něco chytne..

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR

#2 Příspěvek od pojir » 13 led 2016 19:09

Ten solenoid od EGR muzes vyhodit, musis ale zaslepit hadici podtlaku - napriklad tim, ze ji taky vyhodis a zaslepis az tu tlustou pod celnim sklem, ze ktere vede tahle tenka :)

A to teplotni cidlo na hlave je pro EDC (ridici jednotka elektrickyho cerpadla u automatu a svycarskych manualu) a pro EGR. Budik teploty motoru je pripojeny k jinymu cidlu.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
špáca
Příspěvky: 54
Registrován: 07 bře 2010 20:29
tel.: napiš SZ
auto: DI 300Tdi
Bydliště: vysočina

Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR

#3 Příspěvek od špáca » 13 led 2016 19:15

takže být vlastně zapojený taky nemusí..

ty drátky se rozpadaj jak jsou vyhřátý na padrť..

hadičky v podobným stavu, auto špatně brzdilo i snovou pumpo, možná byl tudy únik podtlaku..
Suzi ZEBRAjet 1,3 ..... Špácotéka 300Tdi........RR P38 4,6 ..... a to už snad stačí, než mě zas něco chytne..

Uživatelský avatar
špáca
Příspěvky: 54
Registrován: 07 bře 2010 20:29
tel.: napiš SZ
auto: DI 300Tdi
Bydliště: vysočina

Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR

#4 Příspěvek od špáca » 13 led 2016 19:17

měníme motor a přemýšlím kolik toho tam už nemám vracet :-) obsere to i klima a ještě uvidím ..

díky :yes
Suzi ZEBRAjet 1,3 ..... Špácotéka 300Tdi........RR P38 4,6 ..... a to už snad stačí, než mě zas něco chytne..

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR

#5 Příspěvek od kupec18 » 13 led 2016 19:41

Jen bych doplnil Pojíra že to čidlo mají i mechanicke čerpadla, a čidlo tam odpojuje žhavení pokud je motor teply, jinou funkci nemá.
Taky jsem ho vyhodil a místo něj tam dal čidlo co mám zavedene do přidavneho budiku na palubovce, poněvadž ten original ukazatel teploty se mi zda nějáky čudny.

čidlo na teplotu vody pro origo ukazatel je z prave strany motoru (co je čerpadlo), u termostatu.

Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 637
Registrován: 12 lis 2010 07:13
tel.: 602130723
Bydliště: Plzeň-sever

Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR

#6 Příspěvek od SJ410 » 13 led 2016 19:55

Můžeš to klidně celý zahodit, když už nemáš egr, akorát zaslep ten vývod podtlaku. Čidlo na teploměr je z pravý strany
na konzoly pod termostatem. Jde k němu jeden drát (myslím zelený) s kulatým konektorem.
Když jsem měl taky motor venku, tak jsem všechnu tuhletu elektriku navíc vymotal ze svazku až kam vedla, aspoň to
je hezky přehledný. Drátů, konektorů i nějaký relátko, no byl toho prostě kýbl. 8)
Už radši na nic...

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR

#7 Příspěvek od Hubert » 13 led 2016 19:56

kupec18 píše:Jen bych doplnil Pojíra že to čidlo mají i mechanicke čerpadla, a čidlo tam odpojuje žhavení pokud je motor teply, jinou funkci nemá............
Možná to máš jinak (což jsem nikdy neviděl), ale Relé žhavení není nijak spojeno s tímto čidlem. To čidlo je opravdu jenom na EGR.
Dále je tam ještě čidlo na vstřikovacím čerpadle a to měří polohy plynového pedálu to je taky jenom na EGR.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 637
Registrován: 12 lis 2010 07:13
tel.: 602130723
Bydliště: Plzeň-sever

Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR

#8 Příspěvek od SJ410 » 13 led 2016 20:06

kupec18 píše:Jen bych doplnil Pojíra že to čidlo mají i mechanicke čerpadla, a čidlo tam odpojuje žhavení pokud je motor teply, jinou funkci nemá.
Taky jsem ho vyhodil a místo něj tam dal čidlo co mám zavedene do přidavneho budiku na palubovce, poněvadž ten original ukazatel teploty se mi zda nějáky čudny.

čidlo na teplotu vody pro origo ukazatel je z prave strany motoru (co je čerpadlo), u termostatu.


To si nejsem jistej, to čidlo je k tomu egr, aby comp věděl, jak motor na tom je a může začít používat egr.
Se žhavením to nebude mít nic společného, když jsem tu všechnu elektriku vydrbal, tak žhavení normálně funguje.
Na žhavení tam je jenom to relé u pojistkovky v motoráku.

Jo a ještě tam jsou dvě čidla na tom hliníkovým kolenu od termostatu do chladiče. Ty jsou pro změnu zase na klimu.
Jestli jí tam teda máš.
Už radši na nic...

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR

#9 Příspěvek od kupec18 » 13 led 2016 20:08

žhaveni funguje, ale teply i studeny motor žhaví stejně dlouho,, to čislo řídí delku žhaveni u tepleho motoru.
Alespon tak mi to bylo vysvětleno. Ale je to jedno jak jsem psal taky jsem ho vyhodil.

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR

#10 Příspěvek od pojir » 13 led 2016 20:21

Podle RAVE je teplotni senzor pro zhaveni pouze uvnitr samotneho rele zhaveni PRC6913:

Kód: Vybrat vše

The length of time the glow plugs will operate is
dependent on under bonnet temperature, which is
monitored by a sensor located in the timer unit.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
špáca
Příspěvky: 54
Registrován: 07 bře 2010 20:29
tel.: napiš SZ
auto: DI 300Tdi
Bydliště: vysočina

Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR

#11 Příspěvek od špáca » 13 led 2016 20:30

tak kterej z těch tří je teda pro palubovku ?

na tom hliníkovým kolenu - skříně termostatu ?
Suzi ZEBRAjet 1,3 ..... Špácotéka 300Tdi........RR P38 4,6 ..... a to už snad stačí, než mě zas něco chytne..

Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 637
Registrován: 12 lis 2010 07:13
tel.: 602130723
Bydliště: Plzeň-sever

Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR

#12 Příspěvek od SJ410 » 13 led 2016 20:37

špáca píše:tak kterej z těch tří je teda pro palubovku ?

na tom hliníkovým kolenu - skříně termostatu ?


Ne ten je na klimu, je na pravý straně(po směru jízdy) pod termostatem, na jeden zelený drát s
kulatým konektorem, jak už jsem psal výše.
Už radši na nic...

Uživatelský avatar
špáca
Příspěvky: 54
Registrován: 07 bře 2010 20:29
tel.: napiš SZ
auto: DI 300Tdi
Bydliště: vysočina

Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR

#13 Příspěvek od špáca » 13 led 2016 21:58

jj, díky

ještě mám potíž a centrálem, mám ho na klíč.. a heslo :lol:

začalo to tím, že byl na heslo. Jezdím s tím do práce, funguje, přijedu do města a auto nezamče. Když zamačkám čudle, už je nevytáhnu jak sou utopeny. Skončilo to tím, že to přestalo jít úplně. Asi po třech měsících mi najednou auto zamkl, až sem se lekl :grin: . Bohužel už zase neodemkl a od té doby nic. Se svazkem jak se ohýbá v řidičových dveřích sem zkoušel hýbat jestli tam není zlomenej drát, nepomohlo to.

Odkud začít ?
Suzi ZEBRAjet 1,3 ..... Špácotéka 300Tdi........RR P38 4,6 ..... a to už snad stačí, než mě zas něco chytne..

Uživatelský avatar
špáca
Příspěvky: 54
Registrován: 07 bře 2010 20:29
tel.: napiš SZ
auto: DI 300Tdi
Bydliště: vysočina

Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR

#14 Příspěvek od špáca » 14 led 2016 21:24

ještě jak to bude s emisema, když to takhle okucháme ? změní se ?

dneska sem mluvil s technikem z emisí a říkal, že co přes počítač to přes počítač, ale že starý šroty to prostě budou muset v normě nakouřit, jinak naschle .. od pololetí má být online i emise, takže ve chvíli, kdy s tím začne, tak ministerstvo ví, který vin se pokouší projít a jak to nedá, není cesty zpět..

první díl s vlnovcem, mám rozpadlej vlnovec, je tam katík..

na druhé, ze které beru díly byla už byla jen roura, ted babo raď jestli to teda se snažit nechat s katem a doufat nebo se smířit s tím, že se nezadržitelně blíží doba, kdy odseknu spz a budu se přesouvat na platu ..

pustil sem se do velký opravy, ale občas si říkám jestli to na tu chvilu má cenu..
Suzi ZEBRAjet 1,3 ..... Špácotéka 300Tdi........RR P38 4,6 ..... a to už snad stačí, než mě zas něco chytne..

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR

#15 Příspěvek od MadTom » 14 led 2016 21:32

U dieselů se dnes měří jenom kouřivost a tu katalyzátor, pokud není ucpanej, neovlivňuje, a EGR ventil, tím že ubírá motoru vzduch, zhoršuje. Oxidy dusíku se neměří a podle mě by měli i dost problém je měřit. Tak nějak mám dojem, že příslušné hodnoty vztahující se na konkrétní auto v TP nejsou, kromě nějaké normy. Teda u starých mechanických motorů.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

kubas
Příspěvky: 1111
Registrován: 20 čer 2011 16:58
tel.: 733528449
auto: Lr Discovery 1
Bydliště: svitavy

Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR

#16 Příspěvek od kubas » 14 led 2016 21:35

to se na emise nesmí na druhej pokus ????

Uživatelský avatar
špáca
Příspěvky: 54
Registrován: 07 bře 2010 20:29
tel.: napiš SZ
auto: DI 300Tdi
Bydliště: vysočina

Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR

#17 Příspěvek od špáca » 14 led 2016 21:58

takže myslíš tu brzdu výkonu, co se jmenu je kat, mám hodit do krabice ?
Suzi ZEBRAjet 1,3 ..... Špácotéka 300Tdi........RR P38 4,6 ..... a to už snad stačí, než mě zas něco chytne..

Uživatelský avatar
HARDYS
Příspěvky: 114
Registrován: 17 úno 2013 20:55
tel.: 723728383
auto: L R Di3OO
Bydliště: PODĚBRADY

Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR

#18 Příspěvek od HARDYS » 14 led 2016 22:07

kdy by si nedával klimu tak bych o ní mel zájem

Uživatelský avatar
špáca
Příspěvky: 54
Registrován: 07 bře 2010 20:29
tel.: napiš SZ
auto: DI 300Tdi
Bydliště: vysočina

Re: 300 Tdi, teplotní čidla, EGR

#19 Příspěvek od špáca » 14 led 2016 22:13

jj, klimu už zpátky dávat nebudu..
Suzi ZEBRAjet 1,3 ..... Špácotéka 300Tdi........RR P38 4,6 ..... a to už snad stačí, než mě zas něco chytne..

Uživatelský avatar
špáca
Příspěvky: 54
Registrován: 07 bře 2010 20:29
tel.: napiš SZ
auto: DI 300Tdi
Bydliště: vysočina

Re: oprava 300 Tdi, teplotní čidla, EGR a další drobnosti

#20 Příspěvek od špáca » 17 led 2016 21:23

tak pacient po transplantaci srdce, snad v pondělí začne zdravě tlouct..

může mi prosím někdo říct, jak velký písmo má VIN LR DI ? A začíná a končí hvězdou nebo nějakým jiným znakem ?

díky
Suzi ZEBRAjet 1,3 ..... Špácotéka 300Tdi........RR P38 4,6 ..... a to už snad stačí, než mě zas něco chytne..

Odpovědět