Prvý krát majiteľom LR Discovery II
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 12 úno 2018 16:06
Prvý krát majiteľom LR Discovery II
Ahojte,
pri vyberaní ďalšieho auta, ktoré by sa malo ničiť v teréne a na poľovačkách som sa inšpiroval aj príspevkami členov tohto fóra.
Rozhodnutie teda padlo na LR Discovery II, ktoré mi bude hovoriť pane už o pár chvíľ (po úspešnom zregenerovaní VIN na ráme).
Jedná sa o Millenium Edition, TD5 automat.
Najazdených cca 240k kilometrov.
Týmto by som sa chcel podeliť o svoje skúsenosti s týmto autom a možno prísť na pár ďalších užitočných rád od skúsenejších.
pri vyberaní ďalšieho auta, ktoré by sa malo ničiť v teréne a na poľovačkách som sa inšpiroval aj príspevkami členov tohto fóra.
Rozhodnutie teda padlo na LR Discovery II, ktoré mi bude hovoriť pane už o pár chvíľ (po úspešnom zregenerovaní VIN na ráme).
Jedná sa o Millenium Edition, TD5 automat.
Najazdených cca 240k kilometrov.
Týmto by som sa chcel podeliť o svoje skúsenosti s týmto autom a možno prísť na pár ďalších užitočných rád od skúsenejších.
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 12 úno 2018 16:06
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 12 úno 2018 16:06
-
- Příspěvky: 1279
- Registrován: 17 čer 2013 23:19
- tel.: 777667094
- auto: D1 300Tdi
- Bydliště: Morava
Re: Prvý krát majiteľom LR Discovery II
gratulujeme,co třeba tady......
viewforum.php?f=30
viewforum.php?f=30
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 12 úno 2018 16:06
Re: Prvý krát majiteľom LR Discovery II
Auťák má v TP zapísané pevnostné nárazníky a naviják, čo ma teší a zjednoduší administráciu, ktorá by ma aj tak čoskoro čakala.
Plány sú nasledovné:
1) odstrániť poruchu aut. prevodovky (možno by niekto vedel poradiť predtým, než ju vymením za náhradnú - auto mat radí plynulo a pekne, no nepustí vytočiť motor nad 3000Rpm - chová sa to v týchto otáčkach ako obmedzovač)
2) vyriešiť netesnosti strechy - oba šíbre zatekajú a predný je riadne nasilikónovaný
3) auto poriadne vyčistiť - je tam svinčík
4) výmena čapov, krížov a ostatného spotrebného materiálu čo to už má za sebou
5) výmena tlmičov a pružín - vyhádzanie vzduchu a 2" lift
6) nové gumy a disky
Samozrejme odstraňovanie všetkých možných a nemožných vecí čo sa na tom vyskytnú a základná údržba bude spojená s tou prevodovkou.
Plány sú nasledovné:
1) odstrániť poruchu aut. prevodovky (možno by niekto vedel poradiť predtým, než ju vymením za náhradnú - auto mat radí plynulo a pekne, no nepustí vytočiť motor nad 3000Rpm - chová sa to v týchto otáčkach ako obmedzovač)
2) vyriešiť netesnosti strechy - oba šíbre zatekajú a predný je riadne nasilikónovaný
3) auto poriadne vyčistiť - je tam svinčík
4) výmena čapov, krížov a ostatného spotrebného materiálu čo to už má za sebou
5) výmena tlmičov a pružín - vyhádzanie vzduchu a 2" lift
6) nové gumy a disky
Samozrejme odstraňovanie všetkých možných a nemožných vecí čo sa na tom vyskytnú a základná údržba bude spojená s tou prevodovkou.
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 12 úno 2018 16:06
Re: Prvý krát majiteľom LR Discovery II
Som to zaradil do nesprávnej kategórie, poprosím moderátora o presunutie do správnej.
Ďakujem
Ďakujem
- Hubert
- Příspěvky: 2465
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prvý krát majiteľom LR Discovery II
Není to třeba motorem? Konkrétně podávacím čerpadlem paliva?KlucMartin píše: ↑12 úno 2018 16:32 .............
1) odstrániť poruchu aut. prevodovky (možno by niekto vedel poradiť predtým, než ju vymením za náhradnú - auto mat radí plynulo a pekne, no nepustí vytočiť motor nad 3000Rpm - chová sa to v týchto otáčkach ako obmedzovač)
............
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Prvý krát majiteľom LR Discovery II
A co třeba přefukováním turba - že by to padalo do nouzového režimu. Osobně bych to vzal na pořádnou diagnostiku a zjistil, co si řídící jednotka motoru myslí. Nejenom vyčíst chyby, ale i live data z čidel - jak z motoru, tak z převodovky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 12 úno 2018 16:06
Re: Prvý krát majiteľom LR Discovery II
No buduci tyzden to budem mat na papieroch, tak to pojde na diagnostiku.
Ono pri zaradenom "P" alebo "N" motor ide do otacok uplne standardne - z toho moze vyplyvat nejake obmedzenie v prevodovke, popripade strajkujuce niektore cidlo a riadiaca jednotka prevodovky obmedzuje tymto sposobom riadiacu jednotku motora a nepusti ho do otacok.
Pokial je zaradena na prevodovke "1" tak to robi to iste a sice otacky motora osciluju okolo 3000 a dalej ho nepusti.
To je hypoteza c. 1
Mozno sa mylim s touto hypotezou a prevodovka nedokaze ovplyvnit tymto sposobom motor a bude to sposobene cimsi mechanickym alebo motorom a potom zacnem skumat jeho komponenty.
No prva je diagnostika.
Ono pri zaradenom "P" alebo "N" motor ide do otacok uplne standardne - z toho moze vyplyvat nejake obmedzenie v prevodovke, popripade strajkujuce niektore cidlo a riadiaca jednotka prevodovky obmedzuje tymto sposobom riadiacu jednotku motora a nepusti ho do otacok.
Pokial je zaradena na prevodovke "1" tak to robi to iste a sice otacky motora osciluju okolo 3000 a dalej ho nepusti.
To je hypoteza c. 1
Mozno sa mylim s touto hypotezou a prevodovka nedokaze ovplyvnit tymto sposobom motor a bude to sposobene cimsi mechanickym alebo motorom a potom zacnem skumat jeho komponenty.
No prva je diagnostika.
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 12 úno 2018 16:06
Re: Prvý krát majiteľom LR Discovery II
A motor ma slusny zatah po tych 3000 otacok.
Ziadne trhanie, nadbytocne dymenie.
Ziadne trhanie, nadbytocne dymenie.
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 12 úno 2018 16:06
Re: Prvý krát majiteľom LR Discovery II
Ahojte,
tak a mám Diskotéku na papieroch a už som najazdil aj pár prvých kilometrov.
V sobotu cca 150+ nejaký terén a v nedeľu som sa presúval do súčastného bydliska a tam padlo ďalších 180 cestných kilometrov.
Prvé dojmy sú fajn na auťák za toľko eurokorún.
No prichádzajú prvé skutočné radosti o ktorých som na tomto fóre tak veľa čítal
Zistenie pri jazdení boli okrem nemožnosti presiahnuť cca 3000 otáčok počas jazdy ako som opisoval vyššie nasledovné:
- auto je príjemné a v teréne pohodlné (napriek sadnutému predku a asi zlej kondícii tlmičov)
- pri bežnej jazde je to skutočne slimačie vozítko - budúci týždeň mám dohodnutého doktora s diagnostikou, tak sa uvidí, či je motorík ok a nemá nejaké neduhy na turbe atď- následne sa bude čipovať
- klepanie čapov a silentblokov na nápravách sa dá jednoducho odstrániť
- zadný šíber ide otvárať len 1x denne ( potom sa mu už nechce fungovať)
- predný šíber zalepený tmelom okolo a dúfam, že len z vonkajšej strany - po odstrojení strešného tapacíru mu kuknem na zúbok
- zadné ľavé okno nešlo otvárať - vyliečilo sa samo a už funguje
- zadné pravé dvere nešli v nedeľu pol dňa otvoriť - tiež sa vyliečilo samo
- zatekanie strechy je samozrejmosť
- nefungujúce podsvietenie panelu ovládania klimatizácie + hrôzostrašný hluk pri vyšších stupňoch fúkania ventilátora
- bubnovačka všemožných plastov pri prejazde aj najmenšej nerovnosti
- hluk od podvozku 105-115km/h - uvidíme po prezutí na nové pneumatiky, či sa to nestratí - ak nie tipujem kardány
- praskanie a vŕzganie všetkých dverí pri ich otváraní a zatváraní
- sem tam nejaký mastný olejový fliačik v okolí motora a prevodovky
- vôľa volantu asi tak 2-3cm pri pootočení bez reakcií kolies
- v interiéri funguje len jedno svetlo aj to v kufri
- kukol som sa na všetky náplne či ich je dostatok a takmer všade bolo minimum - doliate
- chladiče od spodu vyzerajú ako tie z jašterky v tehelni - samá hlina a bordel - nutná rozborka
- rám je pomerne v dobrom stave - je tam povrchová hrdza a dúfam, že na nič horšie nenarazím. V lete ma však určite neminie ošetrovanie podvozku a dutín
- včera po návrate domov z práce som si všimol, že si Diskotéka už aj označkovala prvé stanovisko - pretekala chladiaca zmes z odvzdušňováka na hornej hadici a tiež na ľavej strane pod expanzkou - pevne verím, že vzniknutý tlak čo tam bol bol len nejaký dočasným neduhom a nebude motor tlakovať do chladiča - teplota počas jazdy aj v kopcoch stabilná a nič sa neprehrievalo ( je však ešte chladno)
Toľko asi prvé zhrnutie tech. stavu tohto stroja :ty jeden...
Zatiaľ mám v pláne dať do max. možného dobrého stavu technickú stránku a následne sa prejde na vylepšovanie fabrických vlastností auta.
Už som aj v podstate začal - brat mi poskytol nové syntetické lano do navijáku za vynikajúcich 0€ - je síce oranžové no to nebude prekážať - toto by bola tak či tak jedna z prvých zkrášľovacích investícií, pretože tie roľne na oceľové lano sú na tom predku ako päsť na oko - pôjde tam hliníkové oko na lano
Veľa vecí by som chcel riešiť svojpomocne a budem sa musieť veľa učiť, no beriem to ako relax a prípravu na skvelé poľovnícke a voľnočasové vozítko.
Užívateľom tohto fóra patrí veľké vďaka za množstvo informácií o ktoré sa tu delíte a ja sa budem snažiť informovať o svojom postupe a neľahkom živote s Diskotékou.
tak a mám Diskotéku na papieroch a už som najazdil aj pár prvých kilometrov.
V sobotu cca 150+ nejaký terén a v nedeľu som sa presúval do súčastného bydliska a tam padlo ďalších 180 cestných kilometrov.
Prvé dojmy sú fajn na auťák za toľko eurokorún.
No prichádzajú prvé skutočné radosti o ktorých som na tomto fóre tak veľa čítal
Zistenie pri jazdení boli okrem nemožnosti presiahnuť cca 3000 otáčok počas jazdy ako som opisoval vyššie nasledovné:
- auto je príjemné a v teréne pohodlné (napriek sadnutému predku a asi zlej kondícii tlmičov)
- pri bežnej jazde je to skutočne slimačie vozítko - budúci týždeň mám dohodnutého doktora s diagnostikou, tak sa uvidí, či je motorík ok a nemá nejaké neduhy na turbe atď- následne sa bude čipovať
- klepanie čapov a silentblokov na nápravách sa dá jednoducho odstrániť
- zadný šíber ide otvárať len 1x denne ( potom sa mu už nechce fungovať)
- predný šíber zalepený tmelom okolo a dúfam, že len z vonkajšej strany - po odstrojení strešného tapacíru mu kuknem na zúbok
- zadné ľavé okno nešlo otvárať - vyliečilo sa samo a už funguje
- zadné pravé dvere nešli v nedeľu pol dňa otvoriť - tiež sa vyliečilo samo
- zatekanie strechy je samozrejmosť
- nefungujúce podsvietenie panelu ovládania klimatizácie + hrôzostrašný hluk pri vyšších stupňoch fúkania ventilátora
- bubnovačka všemožných plastov pri prejazde aj najmenšej nerovnosti
- hluk od podvozku 105-115km/h - uvidíme po prezutí na nové pneumatiky, či sa to nestratí - ak nie tipujem kardány
- praskanie a vŕzganie všetkých dverí pri ich otváraní a zatváraní
- sem tam nejaký mastný olejový fliačik v okolí motora a prevodovky
- vôľa volantu asi tak 2-3cm pri pootočení bez reakcií kolies
- v interiéri funguje len jedno svetlo aj to v kufri
- kukol som sa na všetky náplne či ich je dostatok a takmer všade bolo minimum - doliate
- chladiče od spodu vyzerajú ako tie z jašterky v tehelni - samá hlina a bordel - nutná rozborka
- rám je pomerne v dobrom stave - je tam povrchová hrdza a dúfam, že na nič horšie nenarazím. V lete ma však určite neminie ošetrovanie podvozku a dutín
- včera po návrate domov z práce som si všimol, že si Diskotéka už aj označkovala prvé stanovisko - pretekala chladiaca zmes z odvzdušňováka na hornej hadici a tiež na ľavej strane pod expanzkou - pevne verím, že vzniknutý tlak čo tam bol bol len nejaký dočasným neduhom a nebude motor tlakovať do chladiča - teplota počas jazdy aj v kopcoch stabilná a nič sa neprehrievalo ( je však ešte chladno)
Toľko asi prvé zhrnutie tech. stavu tohto stroja :ty jeden...
Zatiaľ mám v pláne dať do max. možného dobrého stavu technickú stránku a následne sa prejde na vylepšovanie fabrických vlastností auta.
Už som aj v podstate začal - brat mi poskytol nové syntetické lano do navijáku za vynikajúcich 0€ - je síce oranžové no to nebude prekážať - toto by bola tak či tak jedna z prvých zkrášľovacích investícií, pretože tie roľne na oceľové lano sú na tom predku ako päsť na oko - pôjde tam hliníkové oko na lano
Veľa vecí by som chcel riešiť svojpomocne a budem sa musieť veľa učiť, no beriem to ako relax a prípravu na skvelé poľovnícke a voľnočasové vozítko.
Užívateľom tohto fóra patrí veľké vďaka za množstvo informácií o ktoré sa tu delíte a ja sa budem snažiť informovať o svojom postupe a neľahkom živote s Diskotékou.
Re: Prvý krát majiteľom LR Discovery II
Už aj pekne ošvístané ako sa patrí na diskošku, držím palce nech sa darí
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 12 úno 2018 16:06
Re: Prvý krát majiteľom LR Discovery II
Tak, kym auto caka na doriesenie technickych problemov okolo motora a prevodovky, je nemozem obsediet a teda su doma nove papuce.
Mud terrain Km2 265/75 r16.
Inak otazka do plena:
Vsimol si niekto z vas, ze v tomto roku prichadzaju na trh nove BF Goodrich Mud/terrain KM3???
Mal som uz moznost ich objednat, no kedze som uz zjazdil jedne KM2 tak som siel na istotu.
Odoslané z EVA-L19 pomocou Tapatalku
Mud terrain Km2 265/75 r16.
Inak otazka do plena:
Vsimol si niekto z vas, ze v tomto roku prichadzaju na trh nove BF Goodrich Mud/terrain KM3???
Mal som uz moznost ich objednat, no kedze som uz zjazdil jedne KM2 tak som siel na istotu.
Odoslané z EVA-L19 pomocou Tapatalku
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Prvý krát majiteľom LR Discovery II
Diskusi o KM3 jsem zahlédl na UK fóru - jestli jsem to správně pochopil, tak do Evropy tak možná za rok. Tím mě to přestalo zajímat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 12 úno 2018 16:06
Re: Prvý krát majiteľom LR Discovery II
Mas pravdu. Pozeral som teraz na tom eshope a su v ponuke, len stav je Nedostupne.
Taakze je to mimo temu a budem cakat na skutocne referencie z nasich podmienok.
Odoslané z EVA-L19 pomocou Tapatalku
Taakze je to mimo temu a budem cakat na skutocne referencie z nasich podmienok.
Odoslané z EVA-L19 pomocou Tapatalku
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 12 úno 2018 16:06
Re: Prvý krát majiteľom LR Discovery II
Este jedna info k Discovery.
Po poslednom prejazde a umyti sa spustili mechy a uz sa nenafukli. Poistky ok, relatka tiez a skumat kde by mohol byt problem sa mi absolutne nechce.
Aspon to urychlilo rozhodovanie a objednavka na konverznu sadu na pruziny spolu s liftom a novymi tlmicmi je uz potvrdena.
+ nejake drobnosti a naco sa najviac tesim je smaltovany hrncek ako darcek
Odoslané z EVA-L19 pomocou Tapatalku
Po poslednom prejazde a umyti sa spustili mechy a uz sa nenafukli. Poistky ok, relatka tiez a skumat kde by mohol byt problem sa mi absolutne nechce.
Aspon to urychlilo rozhodovanie a objednavka na konverznu sadu na pruziny spolu s liftom a novymi tlmicmi je uz potvrdena.
+ nejake drobnosti a naco sa najviac tesim je smaltovany hrncek ako darcek
Odoslané z EVA-L19 pomocou Tapatalku
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Prvý krát majiteľom LR Discovery II
Možná stačilo jenom auto zvednout heverem, aby se dostalo z dorazů. A pokud to bylo po umytí, tak nejspíš shnilé nějaké čidlo nebo konektor k němu - drobnost. Ony ty měchy mají i dost výhod a celej ten systém je dost jednoduchej.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 12 úno 2018 16:06
Re: Prvý krát majiteľom LR Discovery II
Ono uz predchadzajuci majitel mal s tym problem, ze po par dnoch statia vzdy mechy spustili - no po nastartovani sa auto zdvihlo.
Teraz nie.
Mozno sa len stalo cosi velmi primitivne a oprava by trvala par minut no som zbabely a utekam z boja
Viem ze vzduch je fajn a prinasa to mnozstvo benefitov, no rozhodol som sa ist co najbezporuchovejsou cestou = pruziny.
Casom by som k tomu prisiel tak ci tak
Odoslané z EVA-L19 pomocou Tapatalku
Teraz nie.
Mozno sa len stalo cosi velmi primitivne a oprava by trvala par minut no som zbabely a utekam z boja
Viem ze vzduch je fajn a prinasa to mnozstvo benefitov, no rozhodol som sa ist co najbezporuchovejsou cestou = pruziny.
Casom by som k tomu prisiel tak ci tak
Odoslané z EVA-L19 pomocou Tapatalku
- TBG
- Příspěvky: 796
- Registrován: 10 kvě 2014 18:31
- tel.: 774tři448pět8
- auto: D2 + Iseki TU155
- Bydliště: 49.8982500N, 18.0989269E
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prvý krát majiteľom LR Discovery II
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 12 úno 2018 16:06
Re: Prvý krát majiteľom LR Discovery II
Tak, pocas vikendu som prisiel na to, preco nefunguje vzduchovy podvozok - bolo odlomene cidlo na pravej strane. .
Al uz bolo neskoro. . .
Odoslané z EVA-L19 pomocou Tapatalku
Al uz bolo neskoro. . .
Odoslané z EVA-L19 pomocou Tapatalku