Discovery 3 Webasto příhřevu motoru
Moderátor: Miky_CZ
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Discovery 3 Webasto příhřevu motoru
Madtom: si ho nepochopil ked ho zapne manualne bez nastartovaneho motora tak bezi bez problemou, ale ked ho auto spusti ako prihrev s nastartovanym motorom tak po 2min zdochne tak to naftou nebude.
LR DEFENDER 110 SW
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Discovery 3 Webasto příhřevu motoru
Ale jo pochopil, a taky mi není jasné, co by to mohlo dělat jiného. Ono s tou ucpanou naftou je to také o tom, odkud je připojené, ale to už moc spekuluju. Jak už jsem psal - zkontrolovat, jestli tam ta nafta jde. Ještě jsem zažil, že sliz co vznikl z nafty, díky kvalitním biosložkám, postupně zalepil pumpičku, takže nebyla schopná pumpovat, to by tady ale nastat nemělo, pokud před tím auto běželo. Ale v této zimě nevylučuji ani to.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Discovery 3 Webasto příhřevu motoru
... ani cvakanie pumpicky a vystrekovanie nafty neznamena, ze je pumpicka OK vid moja posledna porucha. Doporucujem odpojit naftu pred pumpickou a napojit trebars z PETflase cize solo naftu.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 29 lis 2018 19:43
- tel.: 777897147
- auto: LRD3 2005 TDV6 SE
Re: Discovery 3 Webasto příhřevu motoru
Dovolím si taky teoretizovat, kde si pumpička Webasta bere naftu? Až za hlavním naftovým filtrem ne? Není filtr přicpaný a v případě chodu hlavního naftového čerpadla nedochází ke stržení nafty silnějším čerpadlem?
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Discovery 3 Webasto příhřevu motoru
Většinou je to z extra jehly do nádrže, která se nedává až na dno, aby bufík nevycucnul moc nafty a auto potom nenastartovalo. Budík má samostatný filtr paliva, malý plastový.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Discovery 3 Webasto příhřevu motoru
Pořád mi přijde, že je to spíš někde v elektrice. Už mi to teď párkrát běželo, i když byl nastartovaný motor (aniž bych se zatím dostal k nějakému experimentování s filtrem a přívodem nafty). Zdá se, že něco způsobí vznik té chyby, která se uloží do paměti závad. Když ji ručně smažu diagnostikou (nebo přes aplikaci Altoxu) a potom nastartuju, tak to běží i s motorem. Ale ta chyba se tam potom zase objeví (před dalším startem). Když to pouštím s předstihem Altoxem, tak ten si ji umí sám smazat a topení pustí pokaždé. Samotné Webasto, které je spouštěné po nastartování to ale "neumi" a asi proto nenaskočí.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
Re: Discovery 3 Webasto příhřevu motoru
Kde mám ten filtr hledat? Je až někde v bufíku nebo je to u nádrže nebo ještě jinde? Zase jsem se k tomu po nějaké době dostal a po připojení origo Webasto Termo Top to opravdu vypadá na problém s palivem (viz obrázek níže). Navíc teď už nenaběhne ani při vypnutém autě...
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Discovery 3 Webasto příhřevu motoru
FIltr je na hadičce, a většinou někde vedle naftového čerpadla pro bufík. Kde je v D3 netuším, je možné jít po hadičce s haftou od bufíku směrem k nádrži.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Discovery 3 Webasto příhřevu motoru
Ja bych skoro rekl ze tam zadny neni. Mam na dilne rozdelanou d3 tak neni problem to proletet. Ale nikdy sem ho nepotkal. Krom spojky a cerpadla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Discovery 3 Webasto příhřevu motoru
Taky jsem na to nikde nenarazil. Všude se řeší maximálně výměna a umístění fuel pump. Ta nějak při testování diagnostikou reaguje, ale asi může mít výpadky? Nebo může být zanesená přívodní hadička paliva do bufíku?
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Discovery 3 Webasto příhřevu motoru
Ano to muze byt problem. Vyzkousej druhou pumpu a profoukni hadicku.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Discovery 3 Webasto příhřevu motoru
On je filtr i přímo v některých těch pumpičkách - taková zmuchlaná drátěnka. Už jsem to několikrát řešil, že byla zanešená "slizem" z biosložek v naftě. Ideálně rozebrat a vyčistit, pokud nelze, tak jsem to řešil benzínem - čerpadlo ven z auta, napojit kusem hadičky do smyčky, naplnit benzínem a cvakat ze 12V zdroje (baterky), aby to honilo benzín dokola. A to zopakovat několikrát, závěrečná potom čističem na brzdy. Většinou tomu přecházelo přilepení pístku v pumpičce, takže vůbec nepumpovala - necvakala.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Discovery 3 Webasto příhřevu motoru
Tak nakonec to bylo něco podobného, jak píše MadTom. Přímo v hořáku, taková "houbička", která nacucává palivo a z ní se potom odpařuje do spalování. Bylo to zanesené biosajrajtem, vyčistit to nešlo, takže se musel vyměnit celý hořák (cca 8 tis.). Na to, že jsem ho měnil před dvěma lety (tehdy z jiného důvodu) teda nic moc... Bohužel asi daň za geniální politiku cpaní kukuřice do paliva
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Discovery 3 Webasto příhřevu motoru
Tuhle "houbičku" na které probíhá vlastní spalování jsem přes zimu měnil jak na horkovzdušném Webastu so mám namontované v D2, tak na dalších dvou, co mi leží v regálu - byla buďto zapečená a zkorodované, nebo v ní resp. pod ní byl napečený kus černé tuhé hmoty. 2 stačilo vyměnit - dají se sehnat za pár korun, v případě třetím byla poškozená - lehce zdeformovaná - i celá plamenná trubka, tak jsem to vyměnil rovnou celé. Díly kupované neoriginál, jinak bych se nedoplatil. Funkce ve všech případech následně výborná.
Donutila mě k tomu loňská nefunkčnost bufíka v létě v horách v Bosně - generátor dýmu to byl výborný, ale netopil.
Donutila mě k tomu loňská nefunkčnost bufíka v létě v horách v Bosně - generátor dýmu to byl výborný, ale netopil.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Discovery 3 Webasto příhřevu motoru
Mě přišlo, že se k tomu v tom hořáku nedá nějak rozumně dostat, aniž bych ho zničil. Tak nevím, asi to pro D3 už vylepšili nebo jsem se málo snažil
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Discovery 3 Webasto příhřevu motoru
U toho horkovzduchu ta houbička byla v hořáku zapertlovaná, respektive byly zapertlované jednotlivé díly hořáku navzájem. Stačilo opatrně rozehnout a rozebrat. Aby to něšlo, tak by to muselo být svařené nebo něco podobného.
Problém jsou krátké chody topení - nestihne se pořádně vypálit, a kvalita nafty - biosložky to umí zalepit. Navíc v létě není jak příhřev nuceně spustit. Ono když je teplo, tak mi nejde spustit ani horkovzdušné Webasto.
Problém jsou krátké chody topení - nestihne se pořádně vypálit, a kvalita nafty - biosložky to umí zalepit. Navíc v létě není jak příhřev nuceně spustit. Ono když je teplo, tak mi nejde spustit ani horkovzdušné Webasto.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Discovery 3 Webasto příhřevu motoru
Tady je to úplně vevnitř, kam se nedá dostat a ta komora hořáku je svařená nebo spojená tak, že abych se dostal dovnitř, tak bych ji musel zničit, takže tím bych si asi moc nepomohl. Spouštění mám vyřešené Altoxem, takže to i v zimě běží relativně dlouho před startem a vypaluju to i v létě tak jednou za měsíc. Jinak jsem někde četl, že se to taky dá ošálit tím, že sundáš čidlo teploty auta a na chvíli ho strčíš do mrazáku (u D3 je vepředu poměrně dobře dostupné). Ale s bionaftou neuděláš nic. Bohužel.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Discovery 3 Webasto příhřevu motoru
Uvidím, mám tu jedno vodní Webasto, tak až bude na podzim trošku času, tak mu tady dám malou repasi. Když to šlo vyrobit a tedy složit, tak to musí jít rozebrat, je to jenom o složitosti.
Co se týče toho oblbnutí vložením čidla do mrazáku, tak to mi u horkovzduchu nepomůže - čidlo je uvnitř a funí na něj vlastní ohřívaný vzduch. Leda ho vyndat ven - na dráty. Existuje na to i originální řešení, kdy se čidlo montuje mimo tělo bufíka, aby snímalo teplotu ve vyhřívaném prostoru.
Co se týče toho oblbnutí vložením čidla do mrazáku, tak to mi u horkovzduchu nepomůže - čidlo je uvnitř a funí na něj vlastní ohřívaný vzduch. Leda ho vyndat ven - na dráty. Existuje na to i originální řešení, kdy se čidlo montuje mimo tělo bufíka, aby snímalo teplotu ve vyhřívaném prostoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo