Závaží D3, D4 - VYŘEŠENO NA 2. STRANĚ

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 423
Registrován: 12 čer 2013 14:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Závaží D3, D4 - VYŘEŠENO NA 2. STRANĚ

#1 Příspěvek od DiscoDrak » 18 čer 2018 17:06

Pánové,

máte někdo zkušenost s odstraněním závaží, vzadu pod nárazníkem?
Jedná se o toto:
Závaží D3-D4.jpeg
Nechápu proč to tam je - zatím jsem zjistil od svého mechanika, že je to kvůli vibracím (asi rámu). Jelikož jsem o víkendu pod autem lezl jak jsem tam přidělával kryt na diff tak mi to padlo do oka. Musí to vážit pěkných pár kilo a když jsem to zespod celý oplechoval zepředu až dozadu, tak bych zase někde mohl pár kilo ubrat..

Tedy dotaz:
1. ví někdo na co přesně to je a jak se to má negativně projevit, když to oddělám?
2. zkoušel jste to někdo oddělat? Jak se to projevilo??

Díkec.

Otta
Naposledy upravil(a) DiscoDrak dne 09 dub 2019 18:01, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: Závaží D3, D4

#2 Příspěvek od NOTIX » 18 čer 2018 18:18

To by me zajimalo take :mrgreen:
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: Závaží D3, D4

#3 Příspěvek od Rennie » 18 čer 2018 18:25

Je to kvuli vibracim a ma to dost vozu. Patrol to ma treba na ramenech.


Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Uživatelský avatar
Mečoun
Příspěvky: 504
Registrován: 26 úno 2017 14:10
tel.: 604888873
auto: Discovery 3 , 4.4 V8
Bydliště: Jablonec nad Nisou, Curych
Kontaktovat uživatele:

Re: Závaží D3, D4

#4 Příspěvek od Mečoun » 19 čer 2018 20:22

Pochlub se tim krytováním.

Uživatelský avatar
maniac
Příspěvky: 349
Registrován: 01 kvě 2012 12:20
tel.: 725054218
auto: D III OFF, D III
Bydliště: v autě
Kontaktovat uživatele:

Re: Závaží D3, D4

#5 Příspěvek od maniac » 19 čer 2018 22:43

Mám to sundane a rozdíl jsem nepoznal. :wasntme
LR Discovery 3, TDV6 SE, Xlifter, Wrangler Duratrac 2 5/55/19, Garmin navi 2595, CB INTEK M-799 plus, Šnorchel, Zahrada, Svetělna rampa 440w,

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Závaží D3, D4

#6 Příspěvek od habakuk » 20 čer 2018 07:00

Tak rozdíl nemusíš poznat okamžitě. Vibrace mohou přijít ve specifických podmínkách. Musíme brát, že výrobce neutratil zbytečně peníze za odlitek který dával do každého vozu, tak to nějaký důvod to mělo. Já jsem tedy taky sundal závaží ze zadní nápravy na D2 a změnu nepozoruji možná mi dříve odejde diferenciál nebo ložisko kdo ví?
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
maniac
Příspěvky: 349
Registrován: 01 kvě 2012 12:20
tel.: 725054218
auto: D III OFF, D III
Bydliště: v autě
Kontaktovat uživatele:

Re: Závaží D3, D4

#7 Příspěvek od maniac » 20 čer 2018 11:18

habakuk píše: 20 čer 2018 07:00 Tak rozdíl nemusíš poznat okamžitě. Vibrace mohou přijít ve specifických podmínkách. Musíme brát, že výrobce neutratil zbytečně peníze za odlitek který dával do každého vozu, tak to nějaký důvod to mělo. Já jsem tedy taky sundal závaží ze zadní nápravy na D2 a změnu nepozoruji možná mi dříve odejde diferenciál nebo ložisko kdo ví?
Rozdíl nepozoruji cca 5 let, asi už s tím autem starnu tak mu vše odpouštím :rock
LR Discovery 3, TDV6 SE, Xlifter, Wrangler Duratrac 2 5/55/19, Garmin navi 2595, CB INTEK M-799 plus, Šnorchel, Zahrada, Svetělna rampa 440w,

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Závaží D3, D4

#8 Příspěvek od pojir » 20 čer 2018 11:40

Ja su v tomto uplny laik, ale rekl bych, ze to je cely napocitany na jakousi rovnovahu pri standardni vysce a standardnich rozmerech kol a kdyz se tohle narusi, tak uz to zavazi stejne zadnou rovnovahu nezajisti...
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Badus
Příspěvky: 696
Registrován: 06 říj 2009 15:45

Re: Závaží D3, D4

#9 Příspěvek od Badus » 20 čer 2018 14:34

A proc to sundavat, kdyz teda clovek nepozna rozdil?
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400

Uživatelský avatar
DiscoDrak
Příspěvky: 423
Registrován: 12 čer 2013 14:26
tel.: 607060684
auto: DiscoII

Re: Závaží D3, D4

#10 Příspěvek od DiscoDrak » 20 čer 2018 16:57

Nazdar chlapi,
no moje úvaha byla prostá - navěšel jsem na rám dost kilo navíc ve formě zakrytování skoro celého spodku a když jsem viděl ty odlitky, tak jsem si říkal, že bych to mohl vykompenzovat tak, že je sundám. Navíc jestli mají utlumit nějaké vibrace rámu, na který jsem navěšel všechny ty ochrany, tak by ty odlitky třeba již nemusely být třeba.

No a dále - je pravda, že inženýři v LR je tam nedali pro nic za nic, nicméně sám pracuju v automotive a tak vím, že testy, kterými uvolnění jednotlivých dílů musí projít (tady měly by, teď už na to automobilky začínají dost jebat) mají odrážet krajní limitní situace do kterých se při běžném ježdění "normální" řidič vůbec dostat nemusí. A pak může vzniknout to, že se rve do každého auta několik pytlovin jen proto, že to nějakým limitním testem neprošlo.

Mimochodem - pak je tu ještě druhá poloha se kterou se v práci setkávám a to - potřebujeme nutně díl do sériové výroby třeba od června, tak se ty testy nějak dodělají "potom"... ale to je jiná písnička..

Tady je ten kryt diffu a výfuků Mečoune (plus vepředu je vidět nájezďák a kryt motoru):
Ochrana diffu a výfuků.jpeg
Důvod nebyl ani tak ten diff jako spíš ochrana kolen výfuků, která jsou hodně na ráně a níže je vidět moje vlastní zkušenost po projížďce na Ukrajině. Přesně vím kterej to byl kámen - hajzl jeden.. :)
Poškozený výfuk 1 - menší.jpg
Poškozený výfuk 2 - menší.jpg
Takže vyříznout, navařit novou trubku a celý výfuky nahliníkovat = pokrýt ocel hliníkem (jsem donedávna nevěděl, že se to dá!)

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: Závaží D3, D4

#11 Příspěvek od Rennie » 20 čer 2018 18:45

Trochu mene mam Oto poskozenu rouru také a ten kryt mam v planu ale jeste na nej nepřišla řada

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Závaží D3, D4

#12 Příspěvek od xxx » 20 čer 2018 19:29

Kamarád už má první vzorek. Jde teď naohybat, pak do zinkovny a na auto
Přílohy
IMG-dc045fda4ee35352b51b49d6361c9a2f-V~2.jpg

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: Závaží D3, D4

#13 Příspěvek od Rennie » 20 čer 2018 19:31

Jirko proc ne slitinu hliníku?

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Závaží D3, D4

#14 Příspěvek od xxx » 20 čer 2018 19:34

Kvůli pevnosti. Ve slitině by nemohli být takové otvory, protože třeba v tom krytu diffu, co má DiscoDrak se bude hodně držet bahno. Proto pořadná ocel.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Závaží D3, D4

#15 Příspěvek od MadTom » 20 čer 2018 20:03

A proč neudělat spodek z jednoho kusu? Takhle s dírama docela hrozí, že když to někde sedne na kámen, tak ten se dostane přímo do díry a tam se to šprajcne, místo toho, aby se to celé pěkně svezlo, jako na lyži. A z boku udělat strategicky umístěné otvory na zasunutí hadice od wapky, aby se to dalo vypláchnout, a aby mělo bahno kudy vytéct. Ono když to bude dobrej jíl, tak se nacpe i skrz ty díry a zůstane tam.
Takovej 8mm tlustej dural je dobrej materiál.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Závaží D3, D4

#16 Příspěvek od xxx » 20 čer 2018 20:17

protože vzhledem k velikosti krytu ty díry nejsou zas tak velké, jak si myslíš a kdyby to bylo plné bez otvorů a ještě plné bahna a ty s tím 3 týdny jezdil někdo po kopcích, tak by to ideální určitě nebylo
... a po kamenu se to "sveze"

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Závaží D3, D4

#17 Příspěvek od habakuk » 20 čer 2018 20:23

Tak díry v krytech také funguji jako struhadlo. Na čem by jsi se u plných plechů sklouznul tady tě to zastaví.


Sent from my iPhone using Tapatalk
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Závaží D3, D4

#18 Příspěvek od xxx » 20 čer 2018 20:43

habakuk píše: 20 čer 2018 20:23 Tak díry v krytech také funguji jako struhadlo. Na čem by jsi se u plných plechů sklouznul tady tě to zastaví.


Sent from my iPhone using Tapatalk
naštěstí to na D2 nepasuje :chuckle

proč mají všechny nájezďáky díry, když to potom auto zastaví podle tvé teorie?

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: Závaží D3, D4

#19 Příspěvek od Rennie » 20 čer 2018 20:51

Vono diry nejsou jen na bordel ale i na chlazeni

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Závaží D3, D4

#20 Příspěvek od habakuk » 20 čer 2018 20:54

Nějak nechápu souvislost z krytováním auta z nezávislým zavěšením a D2 která zůstane vyset na difech, ale to je fuk.

Že někdo děla děrované krytováni neznamená, že to děla dobře.




Sent from my iPhone using Tapatalk
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Odpovědět