lpg Discovery 3 V8
Moderátor: Miky_CZ
Re: lpg Discovery 3 V8
Trochu ozivim temu , pretoze malo jazdim a nebol cas odstranovat zavady . Cize po vymene termostatu a sviecok sa chystam k plynarovi. Splynovac STAG05, chystam sa do Race. Stale mi vyhadzuje chyby P0170 a P0173 porucha korekcie paliva. Auto ide normalne, vyhadzuje to aj pri jazde na benzin aj na plyn. Nejake rady? Kde zacat? Co dat spravit? Ci nechat to na plynara? Auto nevidelo plynara uz asi 80000 km
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 13 dub 2018 11:58
- tel.: 777203377
- auto: LR3 4.4V8
- Bydliště: Praha
Re: lpg Discovery 3 V8
Dobrý den,
mám již druhý Discovery 3 4.4 V8 na LPG. První měl systém BRC a druhý mám s Tartarini. Myslím, že je v podstatě jedno, jaký systém použijete, STAG není vůbec špatný a jiné systémy jistě také ne. Hlavní je, aby vše bylo dobře pro tento motor navrženo. Začnu reduktorem - tento motor má výkon 220kW, to znamená, že byste měl použít minimálně reduktor o výkonu 250kW s odpovídajícím průřezem LPG hadic ke vstřikovačům a vhodným LPG filtrům. Vstřikovače by taktéž měly mít odpovídající výkon - třeba Landi Renzo a BRC mají plynové vstřikovače odlišené podle výkonu. Použil bych min. 220kW/8 = 27,5kW. Pokud zvolíte menší, nepojede vám to ve vysokém výkonu, pokud naopak větší, bude problém v malém zatížení.
Motory 4.4 V8 od Jaguáru nejsou úplně s LPG kamarádi - viz můj příspěvek "Discovery III 4.4 zdvihátka". Stává se, že se postupně zaklepávají ventilová sedla do hliníkové hlavy a mizí ventilová vůle. Ta jde znovu nastavit, ale u tohoto motoru je to náročné.
Ale nevěšte hlavu, pokud zvolíte přimazávání ventilů tlakově pro každý válec, nastavíte LPG systém tak, aby od cca. 4000 ot/min začal přivstřikovat benzín, vyvarujete se ostré jízdě v terénu na LPG, tak by vám měl motor vydržet.
Počítejte také s tím, že při přeřazování vyšších kvaltů může vůz "cukat" - pro přeřazení je třeba snížit moment motoru a LPG neumí tak rychle reagovat.
Jinak plynu zdar a hodně štěstí.
mám již druhý Discovery 3 4.4 V8 na LPG. První měl systém BRC a druhý mám s Tartarini. Myslím, že je v podstatě jedno, jaký systém použijete, STAG není vůbec špatný a jiné systémy jistě také ne. Hlavní je, aby vše bylo dobře pro tento motor navrženo. Začnu reduktorem - tento motor má výkon 220kW, to znamená, že byste měl použít minimálně reduktor o výkonu 250kW s odpovídajícím průřezem LPG hadic ke vstřikovačům a vhodným LPG filtrům. Vstřikovače by taktéž měly mít odpovídající výkon - třeba Landi Renzo a BRC mají plynové vstřikovače odlišené podle výkonu. Použil bych min. 220kW/8 = 27,5kW. Pokud zvolíte menší, nepojede vám to ve vysokém výkonu, pokud naopak větší, bude problém v malém zatížení.
Motory 4.4 V8 od Jaguáru nejsou úplně s LPG kamarádi - viz můj příspěvek "Discovery III 4.4 zdvihátka". Stává se, že se postupně zaklepávají ventilová sedla do hliníkové hlavy a mizí ventilová vůle. Ta jde znovu nastavit, ale u tohoto motoru je to náročné.
Ale nevěšte hlavu, pokud zvolíte přimazávání ventilů tlakově pro každý válec, nastavíte LPG systém tak, aby od cca. 4000 ot/min začal přivstřikovat benzín, vyvarujete se ostré jízdě v terénu na LPG, tak by vám měl motor vydržet.
Počítejte také s tím, že při přeřazování vyšších kvaltů může vůz "cukat" - pro přeřazení je třeba snížit moment motoru a LPG neumí tak rychle reagovat.
Jinak plynu zdar a hodně štěstí.
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: lpg Discovery 3 V8
Pokud ale auto pojede na obě paliva zároveň tak by nemusel být přímaz pokud se nepletu
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 13 dub 2018 11:58
- tel.: 777203377
- auto: LR3 4.4V8
- Bydliště: Praha
Re: lpg Discovery 3 V8
Ale od volnoběhu do cca 4000 ot/min pojede jen na LPG a já bych raději přimazával.... Při běžném ježdění zpravidla nepřekročím 3000ot/min, takže 95% času jezdím na LPG. Ale nikomu to nenutím. Jen první mé D3 LPG po 70Tkm bez přímazu ventilové vůle KO, druhé D3 LPG 180Tkm s přímazem ventilové vůle jakžtakž OK, ale stejně mě to čeká...
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: lpg Discovery 3 V8
Ne právě že jsem to konzultoval a systém jde nastavit tak že souběžně to pojede na obě paliva s tím že benzínu bude méně ale bude tam v celém spektru otáček
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
Re: lpg Discovery 3 V8
Presne tak by to malo byt na mojom aute. Ale zatial neviem, ak to tak nie je, tak to budem chciet. Pripadne primazavanie riesene nie cez podtlak, ale elektronicky a tam by malo ist naprogramovat vsetko, teda aby to primazavalo ked treba.