D2 TD5 Vhodná výška pneu/kovzervácia VIN

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Luke22
Příspěvky: 13
Registrován: 19 říj 2018 10:17
auto: LR Discovery II.td5
Bydliště: Prievidza, Slovensko

D2 TD5 Vhodná výška pneu/kovzervácia VIN

#1 Příspěvek od Luke22 » 14 pro 2018 15:41

Zdravím páni, zakladám novú tému ohľadne môjho Diska 2 TD5 1999rv, nikde som nenašiel obdobnú tému, kde by som to mohol pridať, tak píšem sem.

Auto má najazdené cca 340xxxkm, mám tam 33'' pneu, rozmer 285/75 R16 a auto sa mi zdá relatívne lenivé, neni načipované. Fotka dolu je moja diskotéka.
Aký je váš názor na výšku pneu vs manuál bez čipu/s čipom. Mám ísť radšej do 235/85 R16 pneu, alebo ostať pri týchto a dať to načipovať? Aké sú vaše skúsenosti?

Druhá otázka sa týka VIN čísla, je viditeľné zhruba ako na fotke nižšie, je čitateľné, videl som už aj horšie na Patroloch, kde to nebolo čitateľné vôbec, akým spôsobom ho zakonzervovať, aby nezmizlo ešte viac? Prípadne nejaký trik ako ho zviditeľniť?

Vďaka za rady.
48395974_511841062662089_6819024455218495488_n.jpg
48174606_736744626687923_3623551697319624704_n.jpg

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2569
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: D2 TD5 Vhodná výška pneu/kovzervácia VIN

#2 Příspěvek od habakuk » 14 pro 2018 15:49

VIN vem štětku a zatři ho před technickou sundaš barvu s po zase nanovo.

Kola máš velký buď menší nebo pokud se ti líbí jiné převody do diferenciálů.

Jo řešilo se to tu snad desetkrát.


Sent from my iPhone using Tapatalk
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2725
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: D2 TD5 Vhodná výška pneu/kovzervácia VIN

#3 Příspěvek od masar » 14 pro 2018 15:55

Mám D2 na 245/75 R16 s chipem a jede to docela obstojně. Na 33" si to nedovedu představit, musí to být asi docela lenivý.

Svoje VIN jsem mázl vazelínou na výšku té ražby a přelepil širokou kvalitní páskou.

http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =14&t=5075
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2569
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: D2 TD5 Vhodná výška pneu/kovzervácia VIN

#4 Příspěvek od habakuk » 14 pro 2018 15:58

u 33” už tě chip nezachrání, ale je fajn ho mít jede to potom moc pěkně. Jak jsem psal nic jiného neexistuje.


Sent from my iPhone using Tapatalk
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
jbizik
Příspěvky: 1863
Registrován: 19 zář 2013 00:53
tel.: +421907325338
auto: D1 200tdi, L322 m62
Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko

Re: D2 TD5 Vhodná výška pneu/kovzervácia VIN

#5 Příspěvek od jbizik » 14 pro 2018 16:02

VIN- ko som mal podobne ako Masar. Vyšmirgloval som to do kovu a medenou vazelinou v spreji som ho zastriekal. Pred STK som ho vzdy iba pekne zotrel a bolo. Samozrejme preventivne som ho vzdy pozeral a ked trebalo som ho zase posprejoval tou medenou vazelinou.
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532

Uživatelský avatar
Luke22
Příspěvky: 13
Registrován: 19 říj 2018 10:17
auto: LR Discovery II.td5
Bydliště: Prievidza, Slovensko

Re: D2 TD5 Vhodná výška pneu/kovzervácia VIN

#6 Příspěvek od Luke22 » 14 pro 2018 16:48

Podľa témy s čipovaním je čip u TD5 "must have", tak do toho pravdepodobne pôjdem tiež u Kokeseka po sviatkoch, lebo auto je naozaj relatívne lenivé, mám tam pevnosťák, LED rampu a naviják, pôjde tam ešte navyše záhradka a spanie dovnútra, tak nejaké kilogramy pribudnú, no potom to už bude naozaj leňochod, pravdepodobne prejdem na pneu 235/85 R16 a dám to načipovať tiež kôli lepšiemu ťahu od spodu. Je nejaký trik ako zviditeľniť to VINko, aby som to nafotil pred zakonzervovaním? Šmirgľovať to nechcem, aby som ho náhodou nezbrúsil až príliš.. Prípadne dával si niekto na úrad dopravy žiadosť o obnovu VIN čísla náhradnou metódou?

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2550
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: D2 TD5 Vhodná výška pneu/kovzervácia VIN

#7 Příspěvek od pojir » 14 pro 2018 17:10

Vem drateny kartac do vrtacky a za chvilku to mas pekne vycisteny a citelny...
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
pete805
Příspěvky: 358
Registrován: 13 bře 2015 15:43
tel.: +421905314815
auto: DII td5 ,P106 1,5d
Bydliště: Brezno-okolie

Re: D2 TD5 Vhodná výška pneu/kovzervácia VIN

#8 Příspěvek od pete805 » 14 pro 2018 17:14

keď som sa rozprával s chlapom čo robí na kontrole originality tak sa to vraj dá zviditelniť nejakou kyselinou,len si nepametám akou ,myslím že vravel flurovodikova? neviem to ale isto.
Británie měla na vybranou mezi válkou a hanbou. Zvolila hanbu a bude mít válku.
( W.Churchill k Chamberlainovi v House of Commons po podpisu Mnichovské dohody, 1938)

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2550
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: D2 TD5 Vhodná výška pneu/kovzervácia VIN

#9 Příspěvek od pojir » 14 pro 2018 17:18

Ja bych rekl, ze tohle je v hodne dobrym stavu - rozhodne ne v takovym, aby to bylo potreba zvyraznovat chemicky.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2725
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: D2 TD5 Vhodná výška pneu/kovzervácia VIN

#10 Příspěvek od masar » 14 pro 2018 18:23

Vezmi kousek křídy, čmárni na to a pak to prstem přejeď ;-) V tý ražbě zůstane ten bílý prach a krásně to zvýrazní, případně doporučuju při focení nasvítit z boku, což bude mít stejný efekt.
Land Rover Discovery 2 Td5

Petro
Příspěvky: 316
Registrován: 03 dub 2013 00:36
auto: 110Sw
Bydliště: Vysoka,, Slovensko

Re: D2 TD5 Vhodná výška pneu/kovzervácia VIN

#11 Příspěvek od Petro » 14 pro 2018 18:47

Mam na mojom Disku 235/85 BFG AT, remap kvazi stage 1, jazdi to ako tak. Bez remapu to malo tendenciu skapinat pri rozbehoch. Nevyhoda remapu bude viac spalin (cierny dym), zvlast pri dynamickych rozbehoch v mestskej premavke v BA to dost provokuje ludi (doba ekologicka ked kazdy majitel cmudiaceho diezla je masovy vrah). Zmena prevodov v diferakoch je rozumne ale dost drahe riesenie. V minulosti to ludia riesili zmenou prevodu v redukcnej prevodovke (defenderacka ma prevod 1,4). Pouzivam auto dost na cestach a dialnice, cize spomalenim prevodov zase bude treba tocit motor vyssie. Teraz na seriovych prevodoch a gumach co pisem to vie ist 100kou niekde okolo 2200 otacok, 50ka v obci je tak akurat na 3ku.
Na to Vinko si kup kvalitnejsi odhrdzovac (mne pusluzil HG Hagesan,natrel som stetcom potom oplach vodou). Inak tema ake gumy na DII je tu za tie roky obsiahle vlakno kde sa toto vsetko dokola uz x krat preberalo.
Ak na to navesas x kil navyse zmena len palivovej mapy asi formulu z toho neurobi, skutocny rozdiel bude vacsi interkooler, VNT turbo. Ani som si nevsimol ci to mas automat alebo manual co je hlavne dost rozdiel :grin:
Naposledy upravil(a) Petro dne 14 pro 2018 19:14, celkem upraveno 1 x.

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D2 TD5 Vhodná výška pneu/kovzervácia VIN

#12 Příspěvek od MadTom » 14 pro 2018 19:07

K VINu - přešmirglovat, aplikovat nějaký oplachový odrezovač, nalakovat bezbarvým lakem nebo slabou vrstvou normálního laku, aby to ty důlky nezakrylo. Potom vzít kousek lepící pásky a VIN přelepit, a přes to celé to přestříkat několikrát oblíbenou barvou na podvozek. Následně pásku sloupnout. Zůstane tam krásné okénko ve kterém je VIN, a až někdo bude tvrdit, že VIN nemůže najít, tak bude muset být slepý nebo navedený. A to celé přestříkat průsvitným voskem, aby na tom udělal pěknou silnou vrstvu. Vosk opakovat několikrát za rok.
Cílem je, aby na STK ten VIN v obdélníku na ně vyloženě vyskočil.

33" kola a manuál se standardními převody je prostě moc do pomala, zvlášť na naložené auto. Já mám kola 235/85/R16 a taky to nebylo ono, tak jsem letos dal pomalejší převody do diferenciálů - místo standardních 1:3,54 pomalejší 1:3,8 a je to znát obrovským způsobem. Tady je kalkulačka, kde se dá chování (poměr otáček motoru a rychlosti auta pěkně nasimulovat: https://www.ashcroft-transmissions.co.u ... _calc.html - pro začátek je třeba tam dát standardní kola 235/70/R16 což je 29".

A k čipu - když vše funguje jak má, tak ten základní kouřit nemusí, a i ten stačí. Já jsem si to dělal sám, a pokud chceš na vyzkoušení, tak to mohu přepínat za jízdy - tímto způsobem je hned poznat, co to udělalo. Případně mám prodloužené ruce s diagnostikou až v Martině, a s kamarádskou pomocí na telefonu se dají dělat divy i na dálku. Bez čipu je TD5ka fest líná, zvlášť naložené nebo těžké auto. S čipem mám najeto cca 80 000km a nelituji ani chvíli.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Petro
Příspěvky: 316
Registrován: 03 dub 2013 00:36
auto: 110Sw
Bydliště: Vysoka,, Slovensko

Re: D2 TD5 Vhodná výška pneu/kovzervácia VIN

#13 Příspěvek od Petro » 14 pro 2018 19:19

Mad Tom, no sak ja mam zmenu palivovej mapy od teba :grin: a dymi - logicky musi ked potrebujes tocit stare single turbo spalinami hlavne v pasme nizkych otacok, potom vyssie otacky uz je to ok.
Luke na webe najdes videa TD5alive, nieco k upravam P.Bella, na youtube ma francuz nejake videjka kde vidiet chip od td5Alive. MadTom a Kokesek su rozumne riesenie ak chces remap a nebudes to riesit cez pol Europy.

Uživatelský avatar
Luke22
Příspěvky: 13
Registrován: 19 říj 2018 10:17
auto: LR Discovery II.td5
Bydliště: Prievidza, Slovensko

Re: D2 TD5 Vhodná výška pneu/kovzervácia VIN

#14 Příspěvek od Luke22 » 14 pro 2018 20:39

Určite budem riešiť čip od MadToma alebo Kokeseka, keď bude po sviatkoch a bude viac času.. zatiaľ vyrieším tie pneu, síce pôjde auto trochu dolu, ale myslím že zmena z 33" na 31" prospeje autu, nakoľko je dosť naložené a plánujem ho naložiť ešte viac..
Ďakujem za rady na konzerváciu VIN, tento je v relatívme dobrom stave, tak ho chcem aspoň takto zachovať.. v pondelok nakúpim matroš nato a nafotím zakonzervujem, potom dám vedieť výsledok.

Mám aj 3cm podložky do strán, myslíte, že to moc vadí náprave alebo tak jazdíte aj vy v pohode?

Petro
Příspěvky: 316
Registrován: 03 dub 2013 00:36
auto: 110Sw
Bydliště: Vysoka,, Slovensko

Re: D2 TD5 Vhodná výška pneu/kovzervácia VIN

#15 Příspěvek od Petro » 14 pro 2018 20:59

Luke 22 to mas automat ci manual . Ak automat aky tam je menic ? Vpredu mas face lift svetla auto je rok 99, kto a preco menil svetla :). Na 235/85 ukazatel rychlosti ukazuje presne ziadna rezerva, pocet prejdenych km plus 10percent tusim (to len na doplnenie niekedy sa celkom zide vediet ako rychlo vlastne ides :grin: ).

Uživatelský avatar
jbizik
Příspěvky: 1863
Registrován: 19 zář 2013 00:53
tel.: +421907325338
auto: D1 200tdi, L322 m62
Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko

Re: D2 TD5 Vhodná výška pneu/kovzervácia VIN

#16 Příspěvek od jbizik » 14 pro 2018 21:21

Podlozky neries....vobec nevadia napravam a ani nabojom :mrk
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532

Uživatelský avatar
Luke22
Příspěvky: 13
Registrován: 19 říj 2018 10:17
auto: LR Discovery II.td5
Bydliště: Prievidza, Slovensko

Re: D2 TD5 Vhodná výška pneu/kovzervácia VIN

#17 Příspěvek od Luke22 » 14 pro 2018 21:28

Petro mám manuál, čo tu pozerám tak ľudia nemajú moc dobré skúsenosti s automatom u LR, ja nemám žiadne, jazdil som automat na Jeepe GC WJ 4.7 a bez problémov, mám vo všeobecnosti rád automat, aké máte vy skúsenosti s automatom konkrétne u D2?
A áno, mám dorábaný facelift, ale to bolo robené ešte predchádzajúcim majiteľom, keď sa dával aj pevnosťák a naviják s LED rampou.. ževraj búrané nebolo, a nevyzerá ani podľa motorového priestoru, ale to ťažko takto zistiť, hlavné, že ide motor v pohode tak ako má..

jbizik to myslíš ironicky? :grin:

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2550
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: D2 TD5 Vhodná výška pneu/kovzervácia VIN

#18 Příspěvek od pojir » 14 pro 2018 21:44

Podlozek jsem se driv tez bal, co na to naboje. Ale kdyz si uvedomim, jak siroke jsou gumy a disky a o kolik to vyosi podlozky, tak to vlastne nemuze mit skoro zadny vliv...
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Petro
Příspěvky: 316
Registrován: 03 dub 2013 00:36
auto: 110Sw
Bydliště: Vysoka,, Slovensko

Re: D2 TD5 Vhodná výška pneu/kovzervácia VIN

#19 Příspěvek od Petro » 14 pro 2018 21:53

Ja podlozky nemam, ak by som riesil podlozky tak asi jedine kvoli diskom ako konverzne (def, D1) ak by som mal doma jedneho dna Defa a mal pocit ze chcem vsetky kola jednake. Velke balony tam obuvat nebudem cize rozsirovanie neriesim. Lozisko s nabojom je celkom draha sranda na D2 takze je to kazdeho volba (ja mam rocny najazd na DII cca 35tis km).
Automat ma dost ludi najdes na fore temu, v skratke vyssia spotreba min o liter ale so spravnym menicom asi fajn vozenie. V terene vraj lepse ako manual, ale to asi nech sa vyjadri niekto kto mal obe varianty.

Uživatelský avatar
Luke22
Příspěvky: 13
Registrován: 19 říj 2018 10:17
auto: LR Discovery II.td5
Bydliště: Prievidza, Slovensko

Re: D2 TD5 Vhodná výška pneu/kovzervácia VIN

#20 Příspěvek od Luke22 » 15 pro 2018 10:56

Tak auto má lepšiu stranovú stabilitu s podložkami, aj keď je to len 3cm do kazdej strany, a vyzerá to určite aj lepšie, keď nemáš kolesá s -ET, a nejazdím stým ako hovädo, žeby som tej náprave dával kapky, tak to tam nechám zatiaľ. A k tomu automatu, ja som jazdil automat aj off aj na ceste, aj na ťahanie je určite lepší, mne sa stým jazdilo lepšie všeobecne, je to väčší komfort, a ten liter spotreby navyše mi nevadí, mám ďalšie 3 autá ako daily car, Disko je viac menej len na zábavu ako víkendovka, ale čo som čítal fórum tu alebo zahraničné LR fóra, tam všetci píšu len o problémoch s týmito automatmi, tak som sa tomu radšej vyhol. Uvidíme, možno raz vyskúšam aj automat, vo všeobecnosti by si lepšie poradil automat s tými mojími 33'' pneu ako to točiť cez spojku furt na manuáli.

Odpovědět