Disco 300tdi tlači chladiacu zmes do vyrovnávacej (expanznej) nadrzky

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
dubar
Příspěvky: 178
Registrován: 17 bře 2009 23:03
tel.: 00421944296177
auto: Discovery 1 a 3
Bydliště: Mlynska 402/17, Pečovská Nová Ves, 08256, SLOVENSKO

Re: Disco 300tdi tlači chladiacu zmes do vyrovnávacej (expanznej) nadrzky

#61 Příspěvek od dubar » 01 bře 2019 04:40

Hubert píše:Kde jsi na tom bloku vložil tu měrku 0.02mm?

Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk
Dnes to prejdem ešte raz ale bolo to niekde pri štvrtom valci.


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Uživatelský avatar
dubar
Příspěvky: 178
Registrován: 17 bře 2009 23:03
tel.: 00421944296177
auto: Discovery 1 a 3
Bydliště: Mlynska 402/17, Pečovská Nová Ves, 08256, SLOVENSKO

Re: Disco 300tdi tlači chladiacu zmes do vyrovnávacej (expanznej) nadrzky

#62 Příspěvek od dubar » 06 bře 2019 14:03

Takze hlava otlakovana, zrovnaná. Pôvodne tesnenie dvojdverové (1,4mm) mením za trojdierkove (1,5mm) keďže zarovnanie si vyžiadalo 0,1mm zbrus z hlavy. Dúfam, že tentoraz už bude všetko OK.
Obrázek


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Disco 300tdi tlači chladiacu zmes do vyrovnávacej (expanznej) nadrzky

#63 Příspěvek od teslo » 06 bře 2019 14:33

dubar píše: 06 bře 2019 14:03 Takze hlava otlakovana, zrovnaná. Pôvodne tesnenie dvojdverové (1,4mm) mením za trojdierkove (1,5mm) keďže zarovnanie si vyžiadalo 0,1mm zbrus z hlavy. Dúfam, že tentoraz už bude všetko OK.
Obrázek


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
300tdi hlava je rovna - zbrusenie nema vplyv na hrubku tesnenia (v principe). pouzitim hrubsieho tesneia si znizis kompresny pomer. Tesnenie sa urcuje podla presahu piestov voci bloku. Nie hlavy.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Disco 300tdi tlači chladiacu zmes do vyrovnávacej (expanznej) nadrzky

#64 Příspěvek od mr-tomas » 06 bře 2019 14:56

A změř si kolik je vzdálenost ventilů od spodku hlavy. Mělo by to bejt 0,9 - 1,1mm.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
dubar
Příspěvky: 178
Registrován: 17 bře 2009 23:03
tel.: 00421944296177
auto: Discovery 1 a 3
Bydliště: Mlynska 402/17, Pečovská Nová Ves, 08256, SLOVENSKO

Re: Disco 300tdi tlači chladiacu zmes do vyrovnávacej (expanznej) nadrzky

#65 Příspěvek od dubar » 06 bře 2019 15:29

No tak premeral som ventily od termostatu (1) 0,70mm, (2) 0,80mm, (3) 1,00mm, (4) 1,00mm, (5) 1,00mm, (6) 0,95mm, (7) 0,85mm, (8) 0,70mm. Ventily som vôbec nevyberal.


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco 300tdi tlači chladiacu zmes do vyrovnávacej (expanznej) nadrzky

#66 Příspěvek od Hubert » 06 bře 2019 15:44

Máš dvě možnosti buď ventily zabrousíš tak aby byla mezera jak píše Tomáš nebo jak píšeš ty dát vyšší těsnění. Ano sníží se kompresní poměr ale zase se dá více přeplňovat.
Kolik by jsi měl to těsní mít vysoké podle pístů? Nebo kolik ti lezou písty z bloku?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
dubar
Příspěvky: 178
Registrován: 17 bře 2009 23:03
tel.: 00421944296177
auto: Discovery 1 a 3
Bydliště: Mlynska 402/17, Pečovská Nová Ves, 08256, SLOVENSKO

Re: Disco 300tdi tlači chladiacu zmes do vyrovnávacej (expanznej) nadrzky

#67 Příspěvek od dubar » 06 bře 2019 15:51

Piesty som ešte nemeral. To urobím zajtra. Som unavený. Od pondelka taham nocne a dnes som koli hlave spal len hodku tak idem teraz spat, lebo má čakajú ďalšie nocne. Zajtra ale skontrolujem ako sa vysuvajú piesty ak nebudem znova mŕtvy po dnešnej nocnej a prebdenému dnu.


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Uživatelský avatar
dubar
Příspěvky: 178
Registrován: 17 bře 2009 23:03
tel.: 00421944296177
auto: Discovery 1 a 3
Bydliště: Mlynska 402/17, Pečovská Nová Ves, 08256, SLOVENSKO

Disco 300tdi tlači chladiacu zmes do vyrovnávacej (expanznej) nadrzky

#68 Příspěvek od dubar » 08 bře 2019 13:09

Nazdar. Piesty mi vyliezaju 0,65mm z bloku von. Nove tesnenie čo mam je trojdierkove (1,5mm).


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
Naposledy upravil(a) dubar dne 08 bře 2019 13:09, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Disco 300tdi tlači chladiacu zmes do vyrovnávacej (expanznej) nadrzky

#69 Příspěvek od teslo » 08 bře 2019 16:52

Protrusion 0.50 to 0.60 mm - select gasket with 1 identification hole.
Protrusion 0.61 to 0.70 mm - select gasket with 2 identification holes.
Protrusion 0.71 to 0.80 mm - select gasket with 3 identification holes.
Protrusion 0.81 to 0.90 mm - select gasket with 0 identification holes.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
dubar
Příspěvky: 178
Registrován: 17 bře 2009 23:03
tel.: 00421944296177
auto: Discovery 1 a 3
Bydliště: Mlynska 402/17, Pečovská Nová Ves, 08256, SLOVENSKO

Re: Disco 300tdi tlači chladiacu zmes do vyrovnávacej (expanznej) nadrzky

#70 Příspěvek od dubar » 08 bře 2019 18:42

Dik za popis k hrúbke tesnení. Otázne teraz je či to nové tesnenie bude postačujúce keďže ventily niesu po zrovnani hlavy dostatočne hlboko uložené?


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Disco 300tdi tlači chladiacu zmes do vyrovnávacej (expanznej) nadrzky

#71 Příspěvek od teslo » 11 bře 2019 09:38

aby si presne vedel ake mas mat hodnoty na ventiloch:
Inlet valve A= 0.81 to 1.09 mm
Exhaust valve B= 0.86 to 1.14 mm
Ak toto bolo prve zrovnavanie tej hlavy, tak musela byt dost kriva (prehnuta), ked krajne ventily maju tak rozdielne hodnoty.
Inak otazka. Mas servisny manual? Cital si ho? Tam su tie veci popisane.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
dubar
Příspěvky: 178
Registrován: 17 bře 2009 23:03
tel.: 00421944296177
auto: Discovery 1 a 3
Bydliště: Mlynska 402/17, Pečovská Nová Ves, 08256, SLOVENSKO

Disco 300tdi tlači chladiacu zmes do vyrovnávacej (expanznej) nadrzky

#72 Příspěvek od dubar » 11 bře 2019 09:43

No asi aj bola. Mne momentálne ide o to, či ak dám hrubšie tesnenie oproti pôvodnému tak môžem nahodit hlavu alebo musím bezpodmienečne zafrezovat sedlá a ventily (alebo kúpiť rovno nové ventily). Povodne som mal dvojdierkov (1,4mm) a teraz tam chcem dať trojdierkove (1,5mm).

Ano servisný manuál konečne mam. Objednával som ho asi pred týždňom takze už je doma. Ale nemám akosi veľa času ho študovať preto chytám informácie tu.


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Uživatelský avatar
matooo
Příspěvky: 1784
Registrován: 11 dub 2010 20:31
tel.: 775555656
auto: puma
Bydliště: brnoo

Re: Disco 300tdi tlači chladiacu zmes do vyrovnávacej (expanznej) nadrzky

#73 Příspěvek od matooo » 11 bře 2019 09:46

Tady
IMG_20190311_094318.jpg
IMG_20190311_094324.jpg
IMG_20190311_094328.jpg
IMG_20190311_094332.jpg
IMG_20190311_094335.jpg

Uživatelský avatar
matooo
Příspěvky: 1784
Registrován: 11 dub 2010 20:31
tel.: 775555656
auto: puma
Bydliště: brnoo

Re: Disco 300tdi tlači chladiacu zmes do vyrovnávacej (expanznej) nadrzky

#74 Příspěvek od matooo » 11 bře 2019 09:47

IMG_20190311_094340.jpg
IMG_20190311_094346.jpg

Uživatelský avatar
dubar
Příspěvky: 178
Registrován: 17 bře 2009 23:03
tel.: 00421944296177
auto: Discovery 1 a 3
Bydliště: Mlynska 402/17, Pečovská Nová Ves, 08256, SLOVENSKO

Re: Disco 300tdi tlači chladiacu zmes do vyrovnávacej (expanznej) nadrzky

#75 Příspěvek od dubar » 11 bře 2019 12:49

No pani takze vás názor, či definitívna rada. Mam teda zafrezovat sedlá tých ventilov čo sú menej osadene v hlave a kúpiť rovno nové ventily, alebo môžem použiť to hrubšie tesnenie a nebudem musieť zafrezovavat sedlá. Potrebujem definitívnu radu. Disco je jedine auto čo mam a už mi stoji vyše mesiaca. Nestíham všetko zriesit naraz či venovať sa mu viac koli praci a zasa je zaparkované u mojich rodičov na dvore kde ho svojpomocne opravujem a to je zhruba 30km od miesta kde byvam. Takze ak mam vo i len chvíľku čas tak sa snažím čo najviac poriešiť. A auto potrebujem keďže prerabam ešte aj byt.

Potrebujem fakt definitívnu radu. Či môžem skladať s hrubším tesnením s či vyberať ventily, zafrezovat a dať nové ventily.

Dakujem


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Disco 300tdi tlači chladiacu zmes do vyrovnávacej (expanznej) nadrzky

#76 Příspěvek od teslo » 11 bře 2019 13:08

Ja by som prebehol a skontroloval (zalapoval) vsetky ventily a jednotkove a stvorkove by som zafrezoval a pouzil hlavove tesnenie ako ma byt. Pokial mas ventily v poriadku (driek ventilu a dosadacie plochy), tak nove nepotrebujes.
Ono fungovat to bude aj teraz, ale budu odlisne kompresie na 1 a 4, a 2 a 3. Plus neviem ako citliva, resp. pevna je klaviatura na 300tdi, ale pri vyssich otackach moze teoreticky ventil pri odskoku brnknut do valca.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco 300tdi tlači chladiacu zmes do vyrovnávacej (expanznej) nadrzky

#77 Příspěvek od Hubert » 11 bře 2019 13:27

Za mě pokud budeš dělat ventily tak je dobré je nabrousit. Pak zafrezovat sedla a zapalovat. Pokud chceš dělat ventily bez broušení. Tak je radši nedej vůbec.
Sám sobě bych ventily udelal.
Tím že použiješ vyšší těsnění zapuštění ventilů řešit nemusíš. Nebude to sice dle doporučení výrobce ale fungovat to bude dobře. Možná že tam bude nějaká změna výkonu (+-5%)ale dle mě uživatelem neznatelná.
Takže ta mě použij 3 dírkové těsnění a na ventily nesahejte pokud netečou.

Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk


Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
dubar
Příspěvky: 178
Registrován: 17 bře 2009 23:03
tel.: 00421944296177
auto: Discovery 1 a 3
Bydliště: Mlynska 402/17, Pečovská Nová Ves, 08256, SLOVENSKO

Re: Disco 300tdi tlači chladiacu zmes do vyrovnávacej (expanznej) nadrzky

#78 Příspěvek od dubar » 11 bře 2019 13:49

Hubert píše:Za mě pokud budeš dělat ventily tak je dobré je nabrousit. Pak zafrezovat sedla a zapalovat. Pokud budeš dělat bez broušení taky bych to řešil těsněním.

Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk

No na vyberanie ventilov, brúsenie, zafrezovanie nemám popravde žiadne náradie. Ako možno by som dokázal po známych zohnat ale znova by to zabralo viac času. Tak ak sa tým nic nepokazí tak by som tam dal to trojdierkove(1,5mm) tesnenie namiesto toho original dvojdierkoveho (1,4mm).


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Uživatelský avatar
matooo
Příspěvky: 1784
Registrován: 11 dub 2010 20:31
tel.: 775555656
auto: puma
Bydliště: brnoo

Re: Disco 300tdi tlači chladiacu zmes do vyrovnávacej (expanznej) nadrzky

#79 Příspěvek od matooo » 11 bře 2019 14:17

Tam kde ti dělali hlavu by to měli umět.

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Disco 300tdi tlači chladiacu zmes do vyrovnávacej (expanznej) nadrzky

#80 Příspěvek od habakuk » 11 bře 2019 17:28

No hlavně to měli udělat rovnou se srovnáním palice.


Sent from my iPhone using Tapatalk
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Odpovědět