D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Moderátor: Miky_CZ
D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Hojte
D2 TD5 10P.. Váha vzduchu je len kvoli EGR alebo ju potrebuje aj motor sam o sebe?
15P ju urcite potrebuje ale 10P si myslim ze nie..
Pytam sa preto ze chcem CHip a skor ako to dam spravit chcem mat vsetko na 100percent ok.
Ď
D2 TD5 10P.. Váha vzduchu je len kvoli EGR alebo ju potrebuje aj motor sam o sebe?
15P ju urcite potrebuje ale 10P si myslim ze nie..
Pytam sa preto ze chcem CHip a skor ako to dam spravit chcem mat vsetko na 100percent ok.
Ď
- Honza_offroad
- Příspěvky: 613
- Registrován: 15 zář 2008 12:16
- tel.: 724 007 163
- auto: D2,D3,Def portal
- Bydliště: Pragl
- Kontaktovat uživatele:
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Ano, v tvem pripade ji potrebuje...matozv píše:Hojte
D2 TD5 10P.. Váha vzduchu je len kvoli EGR alebo ju potrebuje aj motor sam o sebe?
15P ju urcite potrebuje ale 10P si myslim ze nie..
Pytam sa preto ze chcem CHip a skor ako to dam spravit chcem mat vsetko na 100percent ok.
Ď
H.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
si si isty? 101kw motor? auto ide OK... ale ked ju odpojim tak to ide uplne rovnako
- Honza_offroad
- Příspěvky: 613
- Registrován: 15 zář 2008 12:16
- tel.: 724 007 163
- auto: D2,D3,Def portal
- Bydliště: Pragl
- Kontaktovat uživatele:
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
tak uz nefunguje...matozv píše:si si isty? 101kw motor? auto ide OK... ale ked ju odpojim tak to ide uplne rovnako
Sent from my iPhone using Tapatalk
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Dufam ze mas pravdu.. Risknem to a kupim original... okolo 100€... alebo myslis ze staci aj CHina?
- Honza_offroad
- Příspěvky: 613
- Registrován: 15 zář 2008 12:16
- tel.: 724 007 163
- auto: D2,D3,Def portal
- Bydliště: Pragl
- Kontaktovat uživatele:
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
zkus nejdriv diagnostiku, nez neco koupismatozv píše:Dufam ze mas pravdu.. Risknem to a kupim original... okolo 100€... alebo myslis ze staci aj CHina?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Mam iba Delphi (original). a podla nej funguje normalne.. graf má uplne plynuly... Na volnobeh okolo 60 a plny kotol okolo 500ak si dobre pamatam...
Skusal som aj pri nastartovanom motore odpojit hadicu od váhy (nesiel cez vahu ziadny vzduch) a skocilo to na 0.. takze OK... Ale viem ze váha vzduchu je niekedy dost zákerná a proste ju treba vymenit... Hlavne u VW grupe..
Skusal som aj pri nastartovanom motore odpojit hadicu od váhy (nesiel cez vahu ziadny vzduch) a skocilo to na 0.. takze OK... Ale viem ze váha vzduchu je niekedy dost zákerná a proste ju treba vymenit... Hlavne u VW grupe..
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
10p i 15p normálně používá váhu vzduchu pro engine management jako jeden ze vstupnich parametru pro urceni davky paliva. Pokud funguje spravne, motor "vyuziva" mnozstvi vzduchu a podle toho dá tolik paliva, aby zarucene shorelo, pokud ji odpojis nebo umre a ukazuje treba nulu, tak to RJ pozná a dál ji neuvazuje a mnozství vzduchu rekneme odhaduje (objem motoru, otáčky, tlak před/za turbem - lze odhadnout dost, ve skutecnosti to asi dela dost jednoduchou vazbou na neco z toho), reálnej dopad je takovej, ze dává paliva méně aby byla "jistota", že bude dost vzduchu na spálení (emise...). Tedy pokud váha nefunguje, tak auto jede, reaguje na plyn, ale je takove trochu víc vydechlé...
jestli máš manuál, tak se to pozná hned a jestli automat, tak je to trochu tajemnější, ale taky to poznáš, zvlást, kdyz tomu dás plnej, tak se to musi projevit... Podle mne to platí bez ohledu na 10p ci 15p.
jestli máš manuál, tak se to pozná hned a jestli automat, tak je to trochu tajemnější, ale taky to poznáš, zvlást, kdyz tomu dás plnej, tak se to musi projevit... Podle mne to platí bez ohledu na 10p ci 15p.
- Honza_offroad
- Příspěvky: 613
- Registrován: 15 zář 2008 12:16
- tel.: 724 007 163
- auto: D2,D3,Def portal
- Bydliště: Pragl
- Kontaktovat uživatele:
D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Neplati, velmi zjednodusene -> 10P vypocitava mnozstvi vzduch z otacek motoru a rozdiku tlaku. Vahu pouziva pouze na rizeni egr. Pri nefunkcni vaze se ale chova stejne jako 15P. Neprej se me proc je to takhle napsany, ale ten sw tak funguje.Hanys_a_Kaca píše:10p i 15p normálně používá váhu vzduchu pro engine management jako jeden ze vstupnich parametru pro urceni davky paliva. Pokud funguje spravne, motor "vyuziva" mnozstvi vzduchu a podle toho dá tolik paliva, aby zarucene shorelo, pokud ji odpojis nebo umre a ukazuje treba nulu, tak to RJ pozná a dál ji neuvazuje a mnozství vzduchu rekneme odhaduje (objem motoru, otáčky, tlak před/za turbem - lze odhadnout dost, ve skutecnosti to asi dela dost jednoduchou vazbou na neco z toho), reálnej dopad je takovej, ze dává paliva méně aby byla "jistota", že bude dost vzduchu na spálení (emise...). Tedy pokud váha nefunguje, tak auto jede, reaguje na plyn, ale je takove trochu víc vydechlé...
jestli máš manuál, tak se to pozná hned a jestli automat, tak je to trochu tajemnější, ale taky to poznáš, zvlást, kdyz tomu dás plnej, tak se to musi projevit... Podle mne to platí bez ohledu na 10p ci 15p.
Nemas tam nahodou NNN jednotku?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
hm, tak to se omlouvám za klamné info.
nnn jednotkou myslíš to, co zbytek sveta označuje jako ecu? Mám tu volnou i manualovou i automatovou, ale obe jen pro 10p
nnn jednotkou myslíš to, co zbytek sveta označuje jako ecu? Mám tu volnou i manualovou i automatovou, ale obe jen pro 10p
- Honza_offroad
- Příspěvky: 613
- Registrován: 15 zář 2008 12:16
- tel.: 724 007 163
- auto: D2,D3,Def portal
- Bydliště: Pragl
- Kontaktovat uživatele:
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
to bylo na Matozv, 10pcko na NNN jednotce ma nekdy blbe nastaveny cidlo atm tlaku a pak to blbe jede...Hanys_a_Kaca píše:nnn jednotkou myslíš to, co zbytek sveta označuje jako ecu? Mám tu volnou i manualovou i automatovou, ale obe jen pro 10p
Sent from my iPhone using Tapatalk
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
-
- Příspěvky: 14947
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Začnu od konce - euro2 SW v řídící jednotce váhu vzduchu nutně nepotřebu, euro3 už ano a pokud ji nemá, tak spadne do podobného systému řízení jako pro euro2. A to jak u starých MSB jednotek tak u nových NNN. TD5 není motor od VW, takže i po umření váhy vzduchu funguje, takže nesrovnávat.
Pokud už je v autě NNN jednotka, tak je potřeba, aby v ní byla správná mapa pro daný typ motoru (viz. problémy s čidlem tlaku okolního vzduchu ve filtrboxu), ono to sice jede vždy, ale nemusí to být korektní, a vyhazování nesmyslných chyb do diagnostiky je ten nejmenší problém.
Co se týče kvality váhy jako takové - prošlo mi rukama několik lepších nebo horších replik a několik repasovaných váh. Některé byly OK, ale velká část ne - občas se prostě zbláznily a neukazovali správnou hodnotu, jindy zase ano. Tohle dovedlo řídící jednotku perfektně zblbnout. Na to aby poznal, jaká ta váha je se koukám dovnitř - ty originální mají pro snímání dva slabounké keramické pásky (velice křehké), repliky používají klasické nožičkové součástky (rezistor, termistor) natřené většinou modrou barvou, a repasované tam měli něco takového viditelně připájené dodatečně.
Co se týče nutnosti mít v autě dobře fungují váhu vzduchu - u sériového motoru je to uvedeno výše, u poladěné mapy musí být všechno dobře, jinak výsledek nemusí být dle očekávání, a zvýšená kouřivost je to nejmenší. A to i u euro2 motorů.
To že TD5ka jede s odpojenou váhou je výborná vlastnost, ona pro to aby fungovala potřebuje jenom čidlo polohy kliky a plynovej pedál, prostě ten motor někdo navrhl do terénního auta. Ale to neznamená, že je to tak dobře.
Pokud už je v autě NNN jednotka, tak je potřeba, aby v ní byla správná mapa pro daný typ motoru (viz. problémy s čidlem tlaku okolního vzduchu ve filtrboxu), ono to sice jede vždy, ale nemusí to být korektní, a vyhazování nesmyslných chyb do diagnostiky je ten nejmenší problém.
Co se týče kvality váhy jako takové - prošlo mi rukama několik lepších nebo horších replik a několik repasovaných váh. Některé byly OK, ale velká část ne - občas se prostě zbláznily a neukazovali správnou hodnotu, jindy zase ano. Tohle dovedlo řídící jednotku perfektně zblbnout. Na to aby poznal, jaká ta váha je se koukám dovnitř - ty originální mají pro snímání dva slabounké keramické pásky (velice křehké), repliky používají klasické nožičkové součástky (rezistor, termistor) natřené většinou modrou barvou, a repasované tam měli něco takového viditelně připájené dodatečně.
Co se týče nutnosti mít v autě dobře fungují váhu vzduchu - u sériového motoru je to uvedeno výše, u poladěné mapy musí být všechno dobře, jinak výsledek nemusí být dle očekávání, a zvýšená kouřivost je to nejmenší. A to i u euro2 motorů.
To že TD5ka jede s odpojenou váhou je výborná vlastnost, ona pro to aby fungovala potřebuje jenom čidlo polohy kliky a plynovej pedál, prostě ten motor někdo navrhl do terénního auta. Ale to neznamená, že je to tak dobře.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Honza_offroad
- Příspěvky: 613
- Registrován: 15 zář 2008 12:16
- tel.: 724 007 163
- auto: D2,D3,Def portal
- Bydliště: Pragl
- Kontaktovat uživatele:
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
to je to, co jsem se snazil napsat zjednodusene...MadTom píše:Začnu od konce - euro2 SW v řídící jednotce váhu vzduchu nutně nepotřebu, euro3 už ano a pokud ji nemá, tak spadne do podobného systému řízení jako pro euro2. A to jak u starých MSB jednotek tak u nových NNN. TD5 není motor od VW, takže i po umření váhy vzduchu funguje, takže nesrovnávat.
Pokud už je v autě NNN jednotka, tak je potřeba, aby v ní byla správná mapa pro daný typ motoru (viz. problémy s čidlem tlaku okolního vzduchu ve filtrboxu), ono to sice jede vždy, ale nemusí to být korektní, a vyhazování nesmyslných chyb do diagnostiky je ten nejmenší problém.
Co se týče kvality váhy jako takové - prošlo mi rukama několik lepších nebo horších replik a několik repasovaných váh. Některé byly OK, ale velká část ne - občas se prostě zbláznily a neukazovali správnou hodnotu, jindy zase ano. Tohle dovedlo řídící jednotku perfektně zblbnout. Na to aby poznal, jaká ta váha je se koukám dovnitř - ty originální mají pro snímání dva slabounké keramické pásky (velice křehké), repliky používají klasické nožičkové součástky (rezistor, termistor) natřené většinou modrou barvou, a repasované tam měli něco takového viditelně připájené dodatečně.
Co se týče nutnosti mít v autě dobře fungují váhu vzduchu - u sériového motoru je to uvedeno výše, u poladěné mapy musí být všechno dobře, jinak výsledek nemusí být dle očekávání, a zvýšená kouřivost je to nejmenší. A to i u euro2 motorů.
To že TD5ka jede s odpojenou váhou je výborná vlastnost, ona pro to aby fungovala potřebuje jenom čidlo polohy kliky a plynovej pedál, prostě ten motor někdo navrhl do terénního auta. Ale to neznamená, že je to tak dobře.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
-
- Příspěvky: 14947
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Doplním euro3 motor má jiné čidlo ve filtrboxu než euro2 motor - má o drát víc a měří i teplotu, nejenom tlak. Rozdíl není zásadní, že by to nejelo, ale na zblbnutí řídící jednotky to stačí, a jede to potom špatně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Honza_offroad
- Příspěvky: 613
- Registrován: 15 zář 2008 12:16
- tel.: 724 007 163
- auto: D2,D3,Def portal
- Bydliště: Pragl
- Kontaktovat uživatele:
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
no a jeste tedy drobnost, neni to jen to cidlo teploty, je tam jeste rozdil v prubehu signalu, resp prubeh je stejny, jen posunuty. Proto je dulezite pouzivat spravny sw, mimo jine...MadTom píše:Doplním euro3 motor má jiné čidlo ve filtrboxu než euro2 motor - má o drát víc a měří i teplotu, nejenom tlak. Rozdíl není zásadní, že by to nejelo, ale na zblbnutí řídící jednotky to stačí, a jede to potom špatně.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Kucí, když jste o tolik kroků napřed, nevíte jaká je rovnice pro výpočet množství vzduchu z napětí váhy a z teploty, protože na napští váhy to závisi jen pokud je konstantní teplota a pokud se hne teplota, celá křivka se posune, ale nevím jak, tedy výsledná rovnice obsahuje i napětí z váhy i teplotu... Asi by mi stačil návrh polynomu, parametry už si zjistím, ale co je tam lineárně, co je tam mocnině atd...
- Honza_offroad
- Příspěvky: 613
- Registrován: 15 zář 2008 12:16
- tel.: 724 007 163
- auto: D2,D3,Def portal
- Bydliště: Pragl
- Kontaktovat uživatele:
D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Muzu ti poslat mapu vahy vzduchu, tam je to zrejme mam pocit. VecerHanys_a_Kaca píše:Kucí, když jste o tolik kroků napřed, nevíte jaká je rovnice pro výpočet množství vzduchu z napětí váhy a z teploty, protože na napští váhy to závisi jen pokud je konstantní teplota a pokud se hne teplota, celá křivka se posune, ale nevím jak, tedy výsledná rovnice obsahuje i napětí z váhy i teplotu... Asi by mi stačil návrh polynomu, parametry už si zjistím, ale co je tam lineárně, co je tam mocnině atd...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
www.toomich.cz www.adventure-land.cz
-
- Příspěvky: 14947
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Mám takový dojem, že si to váha vzduchu sama uvnitř kompenzuje, jinak by to nebyla moc váha. Co bych našel tak je tabulka převádějící napětí na výstupu čidla na hodnotu kterou z řídící jednotky vyčetl Nanocom.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
no to si právě asi nekompenzuje, ikdyž jiné váhy to dělají tak td5 ne, ta dává signál fakt podle ochlazeni toho drátku ale při stejném průtoku pokud je teplejší vzduch, ukazuje něco uplně jiného, tedy potřebuje podle mne teplotní čidlo (a to nejen to, ktere má asi v sobě, otázka proč ho teda má je mi tajmstvím...).
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
budu moc rád, kdyžtak mejl jan.kolinsky@volny.czHonza_offroad píše: ↑23 zář 2019 10:19Muzu ti poslat mapu vahy vzduchu, tam je to zrejme mam pocit. VecerHanys_a_Kaca píše:Kucí, když jste o tolik kroků napřed, nevíte jaká je rovnice pro výpočet množství vzduchu z napětí váhy a z teploty, protože na napští váhy to závisi jen pokud je konstantní teplota a pokud se hne teplota, celá křivka se posune, ale nevím jak, tedy výsledná rovnice obsahuje i napětí z váhy i teplotu... Asi by mi stačil návrh polynomu, parametry už si zjistím, ale co je tam lineárně, co je tam mocnině atd...
Sent from my iPhone using Tapatalk