Servisní interval Discovery II TD5

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Admin » 08 led 2007 14:10

Potapěč píše:Wapkou naděláš víc škody jak užitku, nejlépe intercooler a i normální chladič propláchnout proudem vody z hadice. Wapkou - velkým tlakem vody dojde k poškození (deformaci) lamel (voštin) chladiče a účinost se ještě zmenší.
Je jasný že záleží na typu wapky, tlaku vody a vzálenosti trysky od chladiče. Pokud vezmu tu wapku co mám doma tak ta určitě voštiny nepoškodí.
Ale jak ty správně podotýkáš, průmyslová může nadělat více škody než užitku.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#22 Příspěvek od DanoDEF » 08 led 2007 15:50

Potapěč píše:Wapkou naděláš víc škody jak užitku, nejlépe intercooler a i normální chladič propláchnout proudem vody z hadice. Wapkou - velkým tlakem vody dojde k poškození (deformaci) lamel (voštin) chladiče a účinost se ještě zmenší.
Ano presne tak to robim...iba hadicou a beznym tlakom....videl som uz odbornikov co to robili wapkou a chladic resp lamely mu mizli pred ocami...alebo jedine ak sa da nastavit tlak na wapke.....kurnik sopa predbehol ma admin... :D
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#23 Příspěvek od DanoDEF » 08 led 2007 15:54

Admin píše:
Stavros píše: mam nejaky otazecky:
- jak vymenit pal. filtr, aby se mi nezavzdusnil system.
- Demontuješ starej filtr, našroubuješ novej a otočíš klíčkem v zapalování do polohy kdy se rozsvítí kontrolky a začne běžet palivové čerpadlo. Asi po minutě se čerpadlo samo vypne. Vrátíš klíč zpět do nulové polohy a znova sním otočíš až se ti rozsvítí kontrolky. Tenhle postup opakovat 6x až 7x. Potom začneš startovat, bude to trvat o chvíli déle než normálně ale chytí. Tím máš odvzušněno :wink:
no poznam aj lepsi sposob....co tak do noveho filtra naliat naftu a tak ho namontovat....urcite nebudes musiet 6-7x zapinat cerpadlo.

tak to robim bezne zapnem kluc pockam kym nevypne cerpadlo a auto chytne na prvy sup
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Mezichladič

#24 Příspěvek od Miloš II » 08 led 2007 17:01

Admin píše:Přírodní cestou (déšť) ti moc intercooler neočistí, opravdu to chce vzít teplý wap.
Samozřejmě čas od času nebude na škodu vypláchnout ho i zevnitř.
Když to shrnu demontovat, propláchnout odmačťovadlem a teplou vodou omýt vnější žaluzie a pokud možno nepoškodit :!: :?: :lol: :lol: Miloš II

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Mezichladič

#25 Příspěvek od DanoDEF » 08 led 2007 18:27

Miloš II píše:
Admin píše:Přírodní cestou (déšť) ti moc intercooler neočistí, opravdu to chce vzít teplý wap.
Samozřejmě čas od času nebude na škodu vypláchnout ho i zevnitř.
Když to shrnu demontovat, propláchnout odmačťovadlem a teplou vodou omýt vnější žaluzie a pokud možno nepoškodit :!: :?: :lol: :lol: Miloš II
Podla mna to zbytocne komplikujes...staci zvonku vycistit resp. preplachnut vodou z hadice. Zbavyt vonkajsich necistot a je to.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Mezichladič

#26 Příspěvek od Miloš II » 08 led 2007 19:43

Miloš II
DanoDEF píše:
Miloš II píše: Když to shrnu demontovat, propláchnout odmačťovadlem a teplou vodou omýt vnější žaluzie a pokud možno nepoškodit :!: :?: :lol: :lol: Miloš II
Podla mna to zbytocne komplikujes...staci zvonku vycistit resp. preplachnut vodou z hadice. Zbavyt vonkajsich necistot a je to.
Dobrá dobrá ale podle mne je to víc zasraté zevnitř jak z venku. Počasí je ideální pokud mi to časově vyjde vypláchnu i vnitřek a dám vědět co všechno vyteče :!: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Mezichladič

#27 Příspěvek od DanoDEF » 08 led 2007 19:48

Miloš II píše:Miloš II
DanoDEF píše: Podla mna to zbytocne komplikujes...staci zvonku vycistit resp. preplachnut vodou z hadice. Zbavyt vonkajsich necistot a je to.
Dobrá dobrá ale podle mne je to víc zasraté zevnitř jak z venku. Počasí je ideální pokud mi to časově vyjde vypláchnu i vnitřek a dám vědět co všechno vyteče :!: :lol: :lol:
no vycistit to mozno vycistic ale ciste to bude len chvilku...cely system aj tak nevycistis...ale vyskusaj a napis...
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Admin » 11 led 2007 13:32

Raději než intercooler, bych vyčistil system EGR. Ten se zacpe dříve než intercooler. Do roku 2002 ho TD5ky neměli :wink:

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Admin » 11 led 2007 13:37

Pro ty co nevědí co je EGR:
EGR (Exhaust Gas Recirculation) ventil je pneumaticky ovládaný ventil, jenž slouží k přepouštění části výfukových plynů (až 10%) nazpět do sání motoru.
Ptáte se proč se to dělá? Plnění emisních limitů.
EGR ventil totiž snižuje emise oxidů dusíku, jež není schopen zlikvidovat katalyzátor.
Tím, že se smísí část výfukových plynů s nasávaným vzduchem, sníží se obsah kyslíku v nasávané směsy, dojde k poklesu spalovacích teplot a zároveň ke snížení emisí škodlivých plynů.

Ovšem vše má dvě stránky, takže nevýhody jsou:

Za prvé, je to snížení teploty spalování a tím i snížení výkonu motoru.
Za druhé, tím že jsou do sání přimíchávány horké výfukové plyny roste teplota nasávané směsy, a zároveň klesá objem, který je možno nasát do válce.
Za třetí, celý sací systém je postupně zanášen nečistotami z výfuku a tím se snižuje opět výkon motoru.

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od Stavros » 11 led 2007 14:38

V tom pripade bych prosil o navod,jak ho z auta vymontovat. Mam pocit, ze jsem na to nekde videl sadu.
Jeste jsem se chtel zeptat, co si myslis o KN filtru, kdyz pominu lepsi dychani, tak se mi libi i moznost oschnuti filtru po nasati vody a take moznost filtr prat.

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#31 Příspěvek od Rover » 11 led 2007 14:52

EGR jsem už dřív odpojil, tedy odpojil konektor a zaizoloval, přijde mi, že motor líp jede... Stačí to takhle nebo je potřeba nějaký větší zásah?

KN - mám ho na 300Tdi a velká spokojenost...
Country boy...

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Stavros » 11 led 2007 15:00

ten kit jsem nasel tady:
http://www.devon4x4.com/shop.php?mode=p ... roduct=222

je to vubec k necemu nebo to mam udelat jako Rover?

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od Admin » 11 led 2007 15:12

Stavros píše:V tom pripade bych prosil o navod,jak ho z auta vymontovat. Mam pocit, ze jsem na to nekde videl sadu.
Celý systém recirkulace demontuješ. Jednu stranu zaslepíš, a co je klapka tak tam si necháš udělat novou přírubu na hadici. Nic víc nepotřebuješ, teda kromě těsnění pod záslepku a novou přírubu. Pak můžeš vyhodit první díl s katalizátorem a dát si tam bez katu.
Jeste jsem se chtel zeptat, co si myslis o KN filtru, kdyz pominu lepsi dychani, tak se mi libi i moznost oschnuti filtru po nasati vody a take moznost filtr prat.
Do terénu bych poradil jen a pouze papírák. U K&N když se podíváš proti světlu uvidíš i malinkaté dirky, které olej nezavře, takže se může dostat do sání prach, zrnka písku, ... atd.

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Admin » 11 led 2007 15:15

Admin píše: ...a co je klapka tak tam si necháš udělat novou přírubu na hadici.
Tohle je ta příruba

Obrázek

Díky za odkaz :wink:

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Stavros » 12 led 2007 07:43

s tim KN filtrem jsem prave tohle slyset nechtel, ale tak nejak jsem to tusil. Ono u DII je prilis elektroniky na to , abych neco odpalil - vahu vzduchu, atd.

Takze myslis, ze mam ten EGR ventil zaslepit? Kde koupit tu prirubu?

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od Admin » 12 led 2007 09:52

Stavros píše:Takze myslis, ze mam ten EGR ventil zaslepit? Kde koupit tu prirubu?
EGR ventil nezaslepuj ten se vyhodí celý i s klapkou. Zaslepka příjde na výfukové potrubí, když sundáš trubku která vede výfukové plyny do EGR ventilu. A EGR ventil s klapkou sundáš. Tu přírubu co je na obrázku bych nekupoval. Nech si jí vyrobit, udělá ti to každá kovovýroba, nebo nástrojař. Pokud zrovna není člověk moc levý dokáže si jí vyrobit i doma. :wink:

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Mezichladič

#37 Příspěvek od Miloš II » 12 čer 2007 09:55

Admin píše:
Miloš II píše: OK ale Admin psal propláchnout tedy takovej klystýr a dvojtej s chyninem tudíš zevnitř milý Lojzo :!: jak to bylo ve Švejkovi :lol: A vo to tu de :lol:
DanoDEF píše:No bude najlepsie hodit otazku na Admina ako to myslel...ak zvnutra tak nech hodi mudrost ako a cim....
No vidíš, nenapadlo mě jak jsem to opisoval :wink: to upřesnit.
Myšleno bude asi propláchnutí zvenčí aby se pročistilo žebrování a chladič lépe chladil.
Myšlenka propláchnout ho zevnitř není taky asi špatná, vypláchne se olej, případně další usazeniny které se tam mohou dostat skrze EGR ventil (pokud tam je). Stačí i technický benzín.
:!: Po vyčištění nechat dostatečně dlouho vyschnout, pokud chytnou výpary, uvidíte a uslyšíte přeběhové otáčky motoru u svého miláčka. Potom tam dát co nejrychleji pětku, stát na brzdě a pustit spojku, jinak motor nechcípne :roll:

Tak jsem se dostal k tomu intercooleru a to díky propíchnutému chladiči. Jo taková perlička abys sundal chladič je potřeba demontovat obě houkačky, protože za nimi jsou šrouby co drží závěsy chladiče. Ale to jsem odbočil tak intercooler jsem propláchl naftou a můžu říc že s něho tekl pěknej humus něž ta nafta byla čistá samo vyčistil i vnějšek. Opravoval jsem chladič u http://www.autochladice-haramul.cz/ v úterý poslal v pondělí přišlo, protrženejch sedum komor cena 833,.s DPH i dopravou. MilošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
Mirek70
Příspěvky: 300
Registrován: 04 čer 2007 07:19
tel.: 774097808
auto: LC-HJ61,FJ40
Bydliště: offroudníček

#38 Příspěvek od Mirek70 » 12 čer 2007 20:46

panové nemůžu povolit plastové zátky na diferákách je na to nějaký fígl nebo levý závit ,žvejká se to díky

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Stavros » 13 čer 2007 08:54

ja to delam normalne orechem z goly. Kdyz je to okousany, tak tam dej nejakou jinou zaslepku, nez plastovou. To byl zas vymysl nejaky chytry anglicky hlavy.

discover
Příspěvky: 908
Registrován: 05 pro 2006 11:24
auto: LR D4
Bydliště: Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od discover » 13 čer 2007 10:12

To Stavros:
Mas zaslepeny ERG ventil? Nebo dokonce i s potrubim venku? Jak se to chova? Nejak jsem prehledl vyhodnoceni. Pokud to je dobra vec, udelam to samozrejme taky. Dej mi vedet. Predem diky. :lol: :lol: :lol:
Standa

Odpovědět