Uzávěrka diferenciálu Discovery II.

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
zbynek
Příspěvky: 822
Registrován: 01 bře 2007 21:00
tel.: 724258113
auto: DII 99
Bydliště: Děčín Czech Republik
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od zbynek » 14 led 2009 23:10

Díky, za důležité informace.
Všechno má svůj čas........

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3470
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od Land Jirka » 17 led 2009 08:22

Ještě by mě zajímalo, jak máte udělanou tu páčku na ovádání v kabině. :?:
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
keso
Příspěvky: 299
Registrován: 29 led 2007 09:40
tel.: 0908706600
Bydliště: STUPAVA

#43 Příspěvek od keso » 17 led 2009 09:39

V kabine ti konci predlzovaci diel z malej gola sady dierou hore.

Ovladam to tak ze zasuniem Tkus z goly a ovladanim potocim, cim zavriem uzavierku.

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

#44 Příspěvek od MadTom » 10 bře 2009 20:59

Mám dotaz k uzávěrce mezinápravového diferenciálu u Disco II - ovládání není vyvedeno na pomocno řadící páku, ale vývod (takvej ten malej otočnej čudlík - tyčka - oska) na tělěse mezinápravového diferenciálu je a dá se s ním otočit, tak je jisté, že ta uzávěrka je namontovaná? Nesetkal se někdo s možností, že je tam pouze ta ovládací oska a zbytek ne?
Jde mi o to, že jsem si dnes prohlížel jedno auto, který bych si možná i koupil, až jsem si pod něj i lehl a zapůjčeným klíčem tím čudlíkem točil, ale to bylo tak vše. Na palubovce se kontrolka nerozsvítila (buďto tam není, nebo to jenom není někde připojené) a další testy jsem dělat nemohl, protože už byla tma.
Předpokládám stejně, že auto půjde před koupí na zvedák, takže si budu moci zatočit kolama dle libosti. A pro pořádek jde o Disco 2, rok 1999, nafta a manuál.
Předem díky za odpovědi.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
patrik
Příspěvky: 2580
Registrován: 05 dub 2007 23:24
Bydliště: slovensky grob

#45 Příspěvek od patrik » 10 bře 2009 21:16

kontrolka sa ti nemusi zozsvietit hned, niekedy az po cca 3 metroch jazdy. ak si otocil tou hriadelkou nad prednim kardanom tak tam je . mam pocit ze 10 kluc ak sa nemilym
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

#46 Příspěvek od MadTom » 10 bře 2009 21:30

Aha, tak to je asi ono, já už jsem neměl ani čas ani místo to testo při popojíždení. Docela to chápu, ono to tam nemuselo zaskočit. kouknu se, jestli v dokumentaci není popsané, jak to tam vlastně je mechanicky řešené. já jsem zatím používal uzávěrku jenom na autě co mělo 8 kol (Tatra) a tam to bylo i slyšet, když tím ty vzduchové válce hýbaly :-)
Jo a 10ka klíč mi tam nešla, 13ka byla moc a 12kou to nějak šlo. Ono to ale bude i tím, že jsem tam ty ruce měl zalomené nadvakrát i s klíčem a byla mi k tomu zima.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

FitzPatrick
Příspěvky: 25
Registrován: 30 dub 2019 13:33
auto: Discovery 2 TD5

Re: Uzávěrka diferenciálu Discovery II.

#47 Příspěvek od FitzPatrick » 19 srp 2019 19:28

Zdraim. Ta osicka na uzavreni diffu je toto? Na jakou stranu se s tim otaci? Toci se to dokola, nebo je to od dorazu k dorazu? A jedte dotaz - je lepsi pri zamcenem diffu vypnout TC?
Přílohy
image.jpeg

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1077
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Uzávěrka diferenciálu Discovery II.

#48 Příspěvek od Miklosxxx » 19 srp 2019 21:31

My sme teraz doviezli dalsi prirastok do rodiny,(disko td5 automat)
Ktori ma uzavierku medzinapravy.
Len ma trapi jedna vec uzavierka zaradi medzinapravu aj vyradi no nemozem paku dat z polohy H do polohy L ani pri zaradeni do P N R D

Vyradim hu iba vtedy ked auto potiahnem do predu a ked je auto v pohybe dam chytro radic do polohy N vtedy malu paku vyradim z polohy H do N.
Z polohy L zaradim aj na mieste z tym problem neni len z rychlej na pomalu nemozem.Iba ked je auto v pohybe.
Redukovane rychlosti neboli skoro vobec predchadzajucim majitelom vobec pouzivane. Co to moze byt? :Sorry:
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2550
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Uzávěrka diferenciálu Discovery II.

#49 Příspěvek od pojir » 19 srp 2019 21:44

Nemuzu si pomoct, ale zda se mi to jako standardni chovani. Vyradit jde nejlehceji za pohybu a zaradit rozhodne taky za velmi lehkeho pohybu.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1077
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Uzávěrka diferenciálu Discovery II.

#50 Příspěvek od Miklosxxx » 20 srp 2019 06:53

pojir píše: 19 srp 2019 21:44 Nemuzu si pomoct, ale zda se mi to jako standardni chovani. Vyradit jde nejlehceji za pohybu a zaradit rozhodne taky za velmi lehkeho pohybu.
No ja v pohode na neutrali radim bez problemov L-H a naopak tak isto aj na automate.Na tomto druhom automate musim ist do predu zhruba 5km/h chytro vyradit paku D do N a az potom sa mi podari vyradit rychlu H do N.
Potom sa radit uz da pekne na mieste pokym zase nezaradim do H.

Poviem priklad kdesi v kopci potrebujem zaradit L tak som v haji. :whew
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
hrochado
Příspěvky: 877
Registrován: 08 led 2015 11:20
auto: LC 78
Bydliště: Brno

Re: Uzávěrka diferenciálu Discovery II.

#51 Příspěvek od hrochado » 20 srp 2019 12:41

To je úplně normální chování, naopak, pokud to jde řadit moc lehko, tak to znamená, že je redukce vychozená. Mně šlo všechno řadit na místě, páka vykvedlaná, pak jsem dal rozvodovku na repas, všechno se dotáhlo a přetěsnilo a teď to jde prostě více ztuha, ta převodovka není nijak synchronizovaná, takže prostě musíš pohnout autem, aby soukolí zapadla do sebe, to je normální ... řadit redukci v půlce kopce je už docela pozdě :)

Já mám taky automat a dělám to stejně, zařadím D, dám noho z brzdy, nechám auto samovolně rozjet, zařadím N a pak redukci ... stejný postup opačně, máš to i na tom štítku u páky :)
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Uzávěrka diferenciálu Discovery II.

#52 Příspěvek od MadTom » 20 srp 2019 13:58

Potkal jsem jednu D2, kde to chodilo tak ztuha, že jsme měli strach, že tu páku ulomíme. A s tím řazením v kopci - a proč ne? Akorát u toho automatu je to krapet hroší. S manuálem a trochou zkušeností nemám problém ředit redukci za jízdy, chce to akorát meziplyn a přemýšlet u toho, co dělám.
Dost jsem to využíval při rozjezdech s naloženým autem, kde to prostě na redukci šlo o hodně lépe.
Druhá věc je uzávěrka mezinápravy - ta je řazená přes pružinku, takže sice se ovládací páka pohne z jednoho dorazu ke druhému, ale uvnitř se zubová spojka pohne až když jí zuby umožní zaskočit do sebe navzájem. A až tehdy se rozsvítí kontrolka. I tohle umí být od nepoužívání zatuhlé. Jednou jsme musel odpojit bovden a prolít ho řídkým olejem a nechat do druhého dne - byla v něm nějaká ztuhlá vazelína a hnul se tak při tahání kleštěma.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1077
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Uzávěrka diferenciálu Discovery II.

#53 Příspěvek od Miklosxxx » 20 srp 2019 16:52

Zaujimave poznatky aspon vydim ze sa treba este ohladom tohoto auta hodne ucit..Dakujem za strucne vysvetlenie mali sme strach ze pridavka ide do haja ,alebo nieco podobne :tmi
Skusim to nastriekat riadne vedeckom ci to trochu pomoze.
Inac skusal som ho len tak zo srandy v previse ako sa sprava uzavera.Tak celkom sa mi to zavidelo ako to fajne ide.
Normalne uvazujem ze by som to rypol aj do mojho auta.
Je tam nejaky rozdiel medzi kvalitov co sa ponuka na nete alebo presnosti ci len v cene.
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Odpovědět