Automat po výmene oleja blbne

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Automat po výmene oleja blbne

#1 Příspěvek od Acon » 08 bře 2009 21:30

Po výmene oleja v automate mám problém. Po cca 50km pri akcelerácii a rýchlejšom výjazde na dialnicu začalo auto ako keby vynechávať. Neskôr aj pri rýchlejšom rozjazde z križovatky s autom trhalo. Kým je studené, je to OK akonáhle sa to zohreje, občas to vynecháva. Navyše sa mi zdalo, že neskoro radí 4 (až okolo 100km/h) a ak idem 80-90km tak ako keby na 3ojke. To, že je tam 4 som si overil tak, že som podradil do 3 a podradilo , ale pri 100km náhle pocítim ťah, klesnú otáčky ako keby zasa zaradil vyššiu rýchlosť. Do 100km aj pri zaradenej 4 ide motor na vysoké otáčky (80km/2500ot.) a celkovo pri akcelerácii chýba ťah. Motor len hučí a ide do otáčok ako keby bez odporu a zrýchlenie je dosť zdĺhavé.
Ak dosiahnem tú magickú 100vku a otáčky konečne klesnú aj tak cítiť slabé vibrácie, nejde to tak hladko ako pred výmenou.
Volal som do servisu, vraj to môže byť zavzdušnené a treba doliať ešte olej. Kvôli 3dl oleja minúť 30l nafty a zabiť 1/2 dňa sa mi nechce. Je to malým množstvom oleja a dolejem ho sám, alebo máte inú skúsenosť?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
motohanz
Příspěvky: 1038
Registrován: 08 bře 2007 11:40
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od motohanz » 08 bře 2009 22:15

to vypada na malo oleje....
MotoHanz - prodej a dovoz motocyklů prodej náhradních dílů a doplňků na Harley-Davidson a další http://www.motohanz.cz

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#3 Příspěvek od teslo » 09 bře 2009 10:09

Je to na Disco II TD5?

Zdroj ashcroft( pre ZF4HP22EH):
Oil Fill

Always use a good quality oil, preferably a Dextron III or similar. Put the transfer case in neutral and fill. Start the engine, the oil level will drop immediately, top back up straight away. Move the shifter lever up and down through the gears slowly whilst checking the oil level and topping up as required. Once the level has stabilised, put the transfer case in gear and the unit should now be picking up drive, this is indicated by the engine revs dropping when put in Drive.

non dipstick type autoboxes, TD5 Etc :

put transfer case in neutral remove oil filler level plug, front face of oil sump, fill until it overflows, start engine, quickly pump more oil in until it overflows move the gear stick up and down a few seconds in each gear whilst topping the oil level up, once level has stabilised, test drive and recheck oil level,
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

#4 Příspěvek od Acon » 09 bře 2009 11:20

teslo píše:Je to na Disco II TD5?

Zdroj ashcroft( pre ZF4HP22EH):
Oil Fill
:oops: a o čom sa tam píše?

Pochopil som len to, že treba zaradiť N, naštartovať motor a dolievať doporučený olej. Na viac moja angličtina nestačí
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

janek9

#5 Příspěvek od janek9 » 26 bře 2009 13:33

Pokud je málo oleje, je to na reklamaci výměny. Olej se skutečně musí měnit za chodu a bez šprycky je to nemožné. Mám ale obavu, že je automat mrtvý. DII moc s automatem v ČR ani SR nejezdí, ale všechny umírají nejpozději ve 150 tis. Kdo má víc je king.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

#6 Příspěvek od Acon » 26 bře 2009 13:42

janek9 píše:Pokud je málo oleje, je to na reklamaci výměny. Olej se skutečně musí měnit za chodu a bez šprycky je to nemožné. Mám ale obavu, že je automat mrtvý. DII moc s automatem v ČR ani SR nejezdí, ale všechny umírají nejpozději ve 150 tis. Kdo má víc je king.
Je to v poho. Dolial som 3dl oleja a automat maká tak ako má. Makal aj pred výmenou, len ja som sa zo servisu ponáhlal a nebolo kedy zistiť, že to ešte nie je odvzdušnené a prejavilo sa to až po cca 40-50km. Po doliati oleja pracuje bezchybne a už som tak najazdil asi 400km. Inak si prvý, čo tvrdí, že automat v DII vydrží max 150t km. Ja jednak automaty ZF poznám z inej aplikácie ako skvelú prevodovku a keď som sa informoval či Disko s automatom, alebo bez, tak mi dosť jednoznačne bol doporučený automat pre vyššiu životnosť a spoľahlivosť. To, že po nejakom čase vymením menič je akceptovateľné tak ako na manuále vymením spojku. A pokial som odsledoval, tak aj tu na fóre je s automatom dobrá skúsenosť.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od PavelU » 26 bře 2009 13:58

Já bych se automata nebál, mám ho a jsem s ním spokojený. Chce to ale dělat poctivě servis a údržbu. :wink:

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

#8 Příspěvek od Acon » 26 bře 2009 14:12

PavelU píše:Já bych se automata nebál, mám ho a jsem s ním spokojený. Chce to ale dělat poctivě servis a údržbu. :wink:
Ja sa tiež nebojím. niekde som spomínal s akou históriou som auto kúpil a musím povedať, že bolo rozmaznávané. Olej v prev. sa má meniť každých 70 000km, bol menený pri 80 000km , ja som ho menil hneď po kúpe auta a malo 156 000km. Tiež som zásady, že auto má dostať čo potrebuje, ale zbytočne sa v ňom vŕtať nie je žiaduce. Auto má jazdiť a slúžit, nie naopak.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
zdenek666
Příspěvky: 341
Registrován: 09 čer 2008 14:32
tel.: +420722074098
Bydliště: Vyškov na Moravě

#9 Příspěvek od zdenek666 » 26 bře 2009 15:33

janek9 píše:....DII moc s automatem v ČR ani SR nejezdí, ale všechny umírají nejpozději ve 150 tis. Kdo má víc je king.
Kde jsi na tom byl?? :lol:
LR Disco II TD5 auto

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

#10 Příspěvek od Acon » 26 bře 2009 21:01

janek9 píše: DII moc s automatem v ČR ani SR nejezdí, ale všechny umírají nejpozději ve 150 tis. Kdo má víc je king.
No neviem. Ja som DII zháňal zhruba od novembra/listopadu a z toho, čo som videl a viezol sa, bola väčšina v automate. Z začiatku som mal pocit, že sa to s manuálom ani nevyrábalo. Povedal by som, že tak 60% boli automaty
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od eliott » 26 bře 2009 21:24

janek9 píše:Pokud je málo oleje, je to na reklamaci výměny. Olej se skutečně musí měnit za chodu a bez šprycky je to nemožné. Mám ale obavu, že je automat mrtvý. DII moc s automatem v ČR ani SR nejezdí, ale všechny umírají nejpozději ve 150 tis. Kdo má víc je king.
No, nevím, kam chodíš na tyhle moudra, ale automatické převodovky ZF jsou rozhodně spolehlivější než manuální R380, osobně mám na DII 200000km a bez problému, v P38kách také, často přes 240000km a pořád OK. A jezdí jich rozhodně dost...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Automat po výmene oleja blbne

#12 Příspěvek od Acon » 04 kvě 2009 22:45

na 2x som po výmene doplnil ešte 0,4l oleja, viac do toho pravdepodobne nedostanem. Problém s trhaním sa čiastočne vyriešil, no po dlhšej jazde vyššou rýchlosťou, tak 120km/h občas ako keby vynechal motor.Potom, keď po 1h jazdy po dialnici idem cez horský prechod tak po pár km jazdy do stúpania strácam rýchlosť ako keby "šmýkala spojka" neskôr menič uzamkne 3ku pri cca 60km/h čo je tak 1800ot a pomôže len manuálne podradenie, alebo kickdown. Následne na to teplota motora okamžite vyskočí na maximum, rozsvieti sa kontrolka teploty vody a ručička teploty padne dolu. Auto ide ďalej, no je to bieda. Po odstavení a následnom naštartovaní je všetko OK. No neviem si predstaviť, ako na chalupu vytiahnem 1,5t príves. Do stúpania sa mi vždy opakuje ako keby vynechávanie motora, resp. krátkodobé znižovanie výkonu, tak na 2-3s.
Stretol sa niekto s takýmto správaním prevodovky?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat po výmene oleja blbne

#13 Příspěvek od PavelU » 04 kvě 2009 22:53

Myslíš, že to bude převodovkou, zkus si přečíst tady toto vlákno http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=6&t=6573
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2751
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re:

#14 Příspěvek od cyril » 04 kvě 2009 23:45

janek9 píše:Pokud je málo oleje, je to na reklamaci výměny. Olej se skutečně musí měnit za chodu a bez šprycky je to nemožné. Mám ale obavu, že je automat mrtvý. DII moc s automatem v ČR ani SR nejezdí, ale všechny umírají nejpozději ve 150 tis. Kdo má víc je king.
Tak to já jsem teda taky king?....mám 180000km.... :P no konečně mi to někdo kompetentní potvrdil.... :mrgreen:
Přílohy
fol1.JPG
fol1.JPG (154.79 KiB) Zobrazeno 13211 x

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Automat po výmene oleja blbne

#15 Příspěvek od Acon » 05 kvě 2009 09:29

PavelU píše:Myslíš, že to bude převodovkou, zkus si přečíst tady toto vlákno http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=6&t=6573
Myslím, že áno aj keď nevylučujem niečo iné. Začalo to robiť hneď počas cesty zo servisu, kde mi ten olej menili. Aj keď je pravda, že do tiahlych stúpaní som začal jazdiť až po cca 800km od výmeny. Na rovine a v meste pri krátkych trasách mi to občas cukne pri prudšom rozjazde, ale inak to pracuje OK. Problém je hlavne do kopca a hlavne ak je stúpanie dlhšie ako 1km.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat po výmene oleja blbne

#16 Příspěvek od eliott » 05 kvě 2009 20:39

Acon píše:na 2x som po výmene doplnil ešte 0,4l oleja, viac do toho pravdepodobne nedostanem. Problém s trhaním sa čiastočne vyriešil, no po dlhšej jazde vyššou rýchlosťou, tak 120km/h občas ako keby vynechal motor.Potom, keď po 1h jazdy po dialnici idem cez horský prechod tak po pár km jazdy do stúpania strácam rýchlosť ako keby "šmýkala spojka" neskôr menič uzamkne 3ku pri cca 60km/h čo je tak 1800ot a pomôže len manuálne podradenie, alebo kickdown. Následne na to teplota motora okamžite vyskočí na maximum, rozsvieti sa kontrolka teploty vody a ručička teploty padne dolu. Auto ide ďalej, no je to bieda. Po odstavení a následnom naštartovaní je všetko OK. No neviem si predstaviť, ako na chalupu vytiahnem 1,5t príves. Do stúpania sa mi vždy opakuje ako keby vynechávanie motora, resp. krátkodobé znižovanie výkonu, tak na 2-3s.
Stretol sa niekto s takýmto správaním prevodovky?
a motor je opravdu přehřátý? Pokud ano, je normální, že ECU sníží výkon.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Automat po výmene oleja blbne

#17 Příspěvek od Acon » 05 kvě 2009 21:10

motor nie je prehriaty. Ukazovateľ teploty je normálne v polovici, možno o málo viac, len odrazu ručička vyletí úplne hore, rozsvieti sa kontrolka teploty, zostane svietiť ale ručička okamžite spadne úplne dolu. Celý tento proces trvá asi sekundu. Výkon motora ale ide dolu ešte pár minút pred tým.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat po výmene oleja blbne

#18 Příspěvek od PavelU » 05 kvě 2009 21:28

To nebude asi převodovka, na diagnostice jsi byl :?:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Automat po výmene oleja blbne

#19 Příspěvek od eliott » 05 kvě 2009 21:52

Skáče to do nouzového režimu, jde o to zjistit proč...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Automat po výmene oleja blbne

#20 Příspěvek od Acon » 05 kvě 2009 22:01

na diagnostike to bolo pri výmene olejov. No blbnúť to začalo hneď po tom. Asi sa jej znova nevyhnem. Myslel som, že sa tu s tým niekto stretol. Servis mám 130km od domu a hlavne časovo mi robí dosť problém tam zájsť. To mám celodennú dovolenku v prdeli a ak to neodstránia hneď tak tej dovolenky bude v prdeli viac.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Odpovědět