Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
maryan
Příspěvky: 136
Registrován: 01 pro 2009 08:14
auto: Disco 3 & 4
Bydliště: BA, SK

Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#1 Příspěvek od maryan » 15 pro 2009 22:24

Pokracujem v teme vacsi konvertor pre automat (DII, TD5) v tejto novej teme, kedze nazov povodnej temy ("Vymena automatickej prevodovky" -> http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=6&t=8401) nekorespondoval celkom s mojim zamerom. V skutocnosti som nechcel menit prevodovku ale menic za vacsi.
Disco 3

maryan
Příspěvky: 136
Registrován: 01 pro 2009 08:14
auto: Disco 3 & 4
Bydliště: BA, SK

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#2 Příspěvek od maryan » 15 pro 2009 23:03

Dnes som konecne dokoncil vymenu standardneho ("Small" -> http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/part_18.html -> "Torque Converter Upgrades") za vacsi ("Medium), ktory sa pouziva v pripade V8 (3.9 alebo 4.0). Po cca spolu 20 hodinach prace (dvaja ludia), ked sme riesili aj ine problemy (prehnute vyfukove zvody + potrhane stifty, tecenie chladiacej kvapaliny, montaz CDL aj novou pakou atd), som sa dostal k vysledku a ten je nasledovny:

- Auto sa sviznejsie rozbieha bez toho aby som musel motor prilis vytacat. Do rychlosti cca 65km/hod po rovine, je to v podstate max do 2000-2100 ot/min. Predtym bolo treba motor vytocit na cca 2400-2500 ot/min na dosiahnutie tych 65km/hod v rovnakom case.

- Pri "dietnom" rozbehu trochu viac citit radenie jednotlivych rychlosti. Nie je to ale ziadna katastrofa, len to jednoducho trochu viac citit. Cim je rozbeh razantnejsi, tym je "cukatura" mensia az sa uplne vytrati. Zaujimave je ze prechod z nezamknutej stvorky na zamknutu stvorku je miernejsi (menej to citit) ako s mensim menicom, lebo v podstate u vacsieho menica rozdiel otacok pred zamknutim a po zamknuti je mensi.

- Pri jazde do kopca s odomknutym menicom auto lepsie drzi rychlost.

Musim pripomenut ze povodny olej v prevodovke (110tis.km) pravdepodobne nebol dlho meneny (ak vobec), takze zasluhu vo vylepseni zaberu a rychlosti radenia pripisujem aj novemu oleju. Zatial som to skusal len tak narychlo teraz vecer po asfaltke. Zajtra to prevetram dokladnejsie a vysledok dam sem. Tiez poskytnem strucny navod a hlavne na co si dat pozor.
Disco 3

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#3 Příspěvek od Acon » 16 pro 2009 08:48

mám presne to auto, čo Ty. Myslíš, že by som sa mohol zastaviť na skúšobnú jazdu? Dá sa u Teba objednať výmena? Koľko to celé bude stáť? Pretože jediné, čo ma na Disko rozčuluje je nonstop jazda vo vysokých otáčkach. Hovorím si, kde asi soudruzi z GB udelali chybu. Aj keď v prípade ZF skôr soudruzi z NSR
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
evo828
Příspěvky: 364
Registrován: 02 úno 2009 14:11
tel.: ifoon
auto: mam
Bydliště: Bratislava

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#4 Příspěvek od evo828 » 16 pro 2009 09:51

no super. uz tam mas velke gumy alebo je to stale na seriovych?
Diagnostika na LR: diagnostika, aktivacie pridavnych funkcii, upravy konfiguracie auta
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =12&t=8896

maryan
Příspěvky: 136
Registrován: 01 pro 2009 08:14
auto: Disco 3 & 4
Bydliště: BA, SK

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#5 Příspěvek od maryan » 16 pro 2009 10:20

To: Acon
Ak chces mozes si to prist vyskusat. Zaroven by sme to porovnali, pravda ak budememe mat na autach rovnake rozmery pneu a tiez aj stav motor tuningu. Ja mam len vyhodene EGR a to je vsetko... Co sa tyka vymeny (cena, termin a pod) dam vediet...
Disco 3

maryan
Příspěvky: 136
Registrován: 01 pro 2009 08:14
auto: Disco 3 & 4
Bydliště: BA, SK

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#6 Příspěvek od maryan » 16 pro 2009 10:30

To: Evo828
Gumy zatial seriove a motor iba s vyhodenym EGR. Uz mam nachystane vacsie (265/75 R16)...
Disco 3

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#7 Příspěvek od Acon » 16 pro 2009 14:37

ja mám tiež len EGR OUT a pneu zimáky 235/70. Inak séria. Momentálne som PN takže celé to prichádza do úvahy až po sviatkoch.
V lete som jazdil na 255/55 ale keď okolo seba sledujem ako sa rozdávajú pokuty za neschválený rozmer a pevnosťáky. Normálne to tu začína vyzerať ako hon na offroaďákov. Podľa info importéra, najväčšie, ktoré sa dajú zapísať sú 245/75. Keď doderiem zimné, chcel som ísť do AT 255/75, ale asi z toho budem musieť vytriezvieť.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

maryan
Příspěvky: 136
Registrován: 01 pro 2009 08:14
auto: Disco 3 & 4
Bydliště: BA, SK

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#8 Příspěvek od maryan » 16 pro 2009 22:15

Gumy tam mam momentalne 255/65 R16 (AT), to uvadzam len kvoli porovnaniu spravania sa automatickej prevodovky s vacsim menicom...
Dnesne "volne" testovanie:
Jazdil tom trochu viac po meste a musim povedat ze je to dost velky rozdiel. Rozbehy su sviznejsie a pritom na nizsich otackach motora. Radenie jedmotlivych stupnov ostalo podla ocakavania na rovnakych otackach. Celkovo konstatujem, ze jedina vec, co ma na tomto automate stvala, to je neeekonecne preklzovanie menica pri rozbehu, je teraz OK! V terene som to este neskusal, ale predpokladam ze zjazd na redukovanej 1-ke bude pomalsi. Ked otestujem dam vediet.

Potrebny material:
- "middle" HD menic pre TD5 od Ashcrofta
- vstupny a vystupny semering na aut.prevodovku
- 2 x "O" kruzok na olejove potrubie veduce od automatu ku chladicu oleja
- vstupny semering na rozvodovku
- 10L oleja do aut.prevodovky (Dexron IID alebo Dexron III)
- servisnu sadu na vymenu filtra oleja aut.prevodovky (gumene tesnenie na vanu, olej.filter, "o" kruzky)
- 3L oleja do rozvodovky (75W90, API GL-4 alebo GL-5)
- Loctite na skrutkove spoje
- Tesniaci silikonovy tmel na prevodovky

Demontaz rozvodovky a prevodovky:
- odpojit kostru od akumulatora
- odmontovat priecne vyztuhy ramu, prednu a zadnu
- odmontovat vyfuk, predny a stredny diel
- vypustit olej z rozvodovky aj prevodovky
- odmontovat oba kardanove hriadele
- odmontovat bubon rucnej brzdy
- odpojit elektriku (3 x automat, 1 x rozvodovka) a bowdeny
- zvesit odvetravacie hadicky
- odskrutkovat rozvodovku od praveho silentbloku
- vybrat 5 skrutiek a jednu maticu co drzia rozvodovku o prevodovku (oznacit kde bola aka skrutka, lebo su tam 3 rozne dlzky)
- opatrne vybrat rozvodovku vytiahnutim (dvaja ludia)
- odpojit dve olejove rurky z automatu co vedu k chladicu oleja. Otvory zapchat handrou aby sa tam nedostala spina.
- odmontovat starter
- Odpojit (3 skrutky) menic od zotrvacnika. Toto je na demontazi trochu narocnejsia uloha, lebo sa to robi cez otvor po startery a este aj za pomoci zrkadla. Postupne treba otacat motorom pomocou nejakeho tupeho skrutkovaca cez spodny montazny otvor na prirube automatu, az ky sa na ztrvacniku objavi diera a cez nu vybrat skrutku co drzi menic...
- opatrne poohybat olejove rurky veduce ku chladicu tak, aby nezavadzali (vyviazat)
- podopriet automat a vybrat lavy silentblok
- podopriet motor
- vybrat skrutky co drzia prevodovku o motor (3 x zhora, 6 x zdola)
- opatrne vybrat prevodovku vytiahnutim (traja ludia). Pri vyberani pozor na menic, moze lahko vypadnut...

Montaz menica:
- stary menic vytiahnut
- vymenit vstupny a vystupny semering na prevodovke
- novy menic naplnit aspon 2L oleja
- odmerat posuvnym pravitkom vzdialenost od dosadacej plochy automatu na motore po trojuholnikovu platnu na zotrvacniku kde je prichyteny menic. Toto je vlasne hlbka do akej musi byt menic nasunuty do prevodovky. V mojom pripade to bolo 82mm. Na prevodovke to potom bude vzdialenost od priruby prevodovky po dosadaciu plochu menica. Pri nasadzovani menica, musia byt citelne dve "zacvaknutia". Musia tam vlastne zaskocit dva tisichrany a este zarezy na osi menica. Treba s tym trochu pootacat aby to zaskocilo. Toto je klucova operacia celej vymeny...

Montaz prevodovky a rozvodovky
- vzduchom vyfuknut stary olej z chladica
- vymenit vystupny semering prevodovky a vstupny semering rozvodovky
- dalsi postup je v podstate obrateny postup demontaze. Treba byt opatrny aby sa neposkodili nove semeringy!
- pripevnovacie skrutky menica dat na Loctite
- nezabudnut dat nove "o" kruzky na potrubie veduce k chladicu oleja
- dve pripevnovacie skrutky rozvodovky o prevodovku (tie co idu do tela prevodovky natriet tesniacim silikonovym tmelom)
- naplnit olejom rozvodovku
- po namontovani prevodovky dat z nej dole vanu, vycistit ju a vymenit olejovy filter, nasadit vanu naspat aj s novym tesnenim
- naplnit olejom prevodovku nastartovat a pomaly prejst niekolkokrat cez vsetky polohy radiacej paky pri sucasnom dolievani oleja. Ked zacne vytekat, zavriet napustaci otvor. Motor vypnut a po chvili znovu nastartovat. Znovu prejst cez vsetky polohy paky a podla potreby este doplnit olej tak aby znovu zacal vytekat (stale pri beziacom motore)

Ak sa do toho niekto chcete pustit, dajte vediet...
Disco 3

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#9 Příspěvek od Acon » 16 pro 2009 22:22

ako to vidíš časovo, ak Ti bude pomáhať priemerne zručný pomocník?

Bude zaujímavá info ako sa zmení spotreba. Irizuje ma ak idem s kamočom na jeho chatu do Nízkych Tatier a on to na MB G270 spraví za 8,5l a aj za ním za 10,5. Jemu menič zaberá úplne perfektne, skoro ako keby sa pri každom stupni uzamkol.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

maryan
Příspěvky: 136
Registrován: 01 pro 2009 08:14
auto: Disco 3 & 4
Bydliště: BA, SK

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#10 Příspěvek od maryan » 17 pro 2009 10:25

To: Acon
Casovo je to v idealnom pripade na cca 10-11hodin (cely den), ale dva dni su istejsie. Priznam sa ja sa servisom LR nezivim, je to len moje hobby. Kedze nemam v garazi ani jamu a ani zdvihak, tak som to robil u kamosa co je automechanik a ma vsetko potrebne doma. Robili sme to spolu, takze vsetko mu je jasne. Je ochotny za odmenu 250,-EUR (praca) to zrealizovat v podstate hocikedy...
Disco 3

Discovery_300Tdi
Příspěvky: 14
Registrován: 12 zář 2009 16:13

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#11 Příspěvek od Discovery_300Tdi » 17 pro 2009 10:50

Tohle téma se mi velice líbí.Pro jaký krouticí moment je ten medium convertor určený? V mé třístovce s elektronickým naftovým čerpadlem, která má 300 NM mi přijde že to klouže víc než by muselo(mám na mysli vyšší otáčky při rozjezdu).
Chápu to správně že tento convertor by to uměl vyřešit?A je fakt že pokud jedu dlouhou trasu po dálnici, i když hodně svižně, spotřeba je hluboko pod tou klasickou z našich okresek(2 a více litrů na 100km).Takže by možná nějaký smysl byl, pokud ti to bude fungovat.Jaký máš kroutící moment ty?

Uživatelský avatar
mikino37
Příspěvky: 25
Registrován: 04 lis 2009 08:24
Bydliště: Žilina

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#12 Příspěvek od mikino37 » 17 pro 2009 16:13

Acon píše:ja mám tiež len EGR OUT a pneu zimáky 235/70. Inak séria. Momentálne som PN takže celé to prichádza do úvahy až po sviatkoch.
V lete som jazdil na 255/55 ale keď okolo seba sledujem ako sa rozdávajú pokuty za neschválený rozmer a pevnosťáky. Normálne to tu začína vyzerať ako hon na offroaďákov. Podľa info importéra, najväčšie, ktoré sa dajú zapísať sú 245/75. Keď doderiem zimné, chcel som ísť do AT 255/75, ale asi z toho budem musieť vytriezvieť.
ahoj acon.ja mam LR D2 TD5 a v technicaku mam zapisane 255/55r18. niesu to gumy do terenu ale na cestu.niekedy by som ich najd¨radsej vymenil za ine.len reagujem na to info od autorizovaneho servisu ¨245/75¨ze je max.
tak neviem kde je problem zapisat si tam rozmer aky ti vyhovuje. a som si isty ze ten rozmer co mam je od nova.otazne je ze aky rozmer potrebujes ty.a ak pojdes do pneuservisu ktory ma sposobilost alebo neaky certifikat neviem presne ako sa to vola tak ti vystavia papier s ktorim mozes ist na zapis ku policajtom.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#13 Příspěvek od Acon » 17 pro 2009 22:49

heeej? To je pre mňa novinka. Ale aj tak. Ako môže pneuservis vedieť, aký rozmer predpisuje výrobca a ký rozmer bol homologovaný? Sa mi to nezdá.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#14 Příspěvek od RudaK » 18 pro 2009 07:22

Acon píše:heeej? To je pre mňa novinka. Ale aj tak. Ako môže pneuservis vedieť, aký rozmer predpisuje výrobca a ký rozmer bol homologovaný? Sa mi to nezdá.

No u nás ( CZ ) to nezapisujou ani policajti..... :shock: ( u vás je to asi stejné :D ) Myslím ,že o takové věci ( pneu do TP ) rozhoduje dovozce :wink:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Tomy
Příspěvky: 272
Registrován: 20 úno 2009 12:41
tel.: 0904875396
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#15 Příspěvek od Tomy » 18 pro 2009 08:07

papier o pneumatikach, ktore su schvalene vyrobcom na dane vozidlo poskytne importer a na zaklade toho dopisu policajti alternativny rozmer pneum do TP. Ale necakajte tam nic extra, Land Rover zapisuje vsetko od nova. Jedine nezhody mozu byt, ak je auto dovoz. Vtedy to tam nemusi sediet. V kazdom pripade toto je jedina oficial cesta na SK.
Range Rover Sport TDV6 HSE, 2010
Ex - Defender 110 Crew Cab TD5
Ex - Disco I 300 TDI

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#16 Příspěvek od Acon » 18 pro 2009 22:51

presne. už som importérovi vola. Za 30éčok mi dajú doklad o alternatívnych pneu na základe ktorého to na OÚ Odbor Dopravy zapíše do TP
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

maryan
Příspěvky: 136
Registrován: 01 pro 2009 08:14
auto: Disco 3 & 4
Bydliště: BA, SK

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#17 Příspěvek od maryan » 19 pro 2009 21:59

To: Discovery_300Tdi

"Medium" konvertor je seriovo dodavany pre motory 3.9/4.0 V8 (340Nm). Automat TD5 ma seriovo tiez 340Nm, takze to tam kludne mohli montovat uz seriovo. Tento "medium" konvertor Ashcroft oficialne pre 300 Tdi neponuka. Skus mu napisat, mozno ma taku modifikaciu v supliku. Otazne je, ci by sa ta 300 Tdi netrapila s tym vacsim konvertorom. Neviem na to zodpovedne odpovedat, predpokladam ze to bude tak na hrane. V kazdom pripade mne to s TD5 funguje vyborne. Teraz okolo sviatkov najazdim viac km, tak dam vediet, ako sa zmenila spotreba.

PS: Pneumatiky su mimo tejto temy...
Disco 3

Discovery_300Tdi
Příspěvky: 14
Registrován: 12 zář 2009 16:13

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#18 Příspěvek od Discovery_300Tdi » 20 pro 2009 20:41

maryan píše:To: Discovery_300Tdi

"Medium" konvertor je seriovo dodavany pre motory 3.9/4.0 V8 (340Nm). Automat TD5 ma seriovo tiez 340Nm, takze to tam kludne mohli montovat uz seriovo. Tento "medium" konvertor Ashcroft oficialne pre 300 Tdi neponuka. Skus mu napisat, mozno ma taku modifikaciu v supliku. Otazne je, ci by sa ta 300 Tdi netrapila s tym vacsim konvertorom. Neviem na to zodpovedne odpovedat, predpokladam ze to bude tak na hrane. V kazdom pripade mne to s TD5 funguje vyborne. Teraz okolo sviatkov najazdim viac km, tak dam vediet, ako sa zmenila spotreba.

PS: Pneumatiky su mimo tejto temy...


Díky za odpověď.Budu tohle téma sledovat dál, zajímá mě jak se to osvědčí.těch 40 nm je otázkou.Je možné že by to bylo ještě na hraně, ale více zkusím zjistit po mailu od Ashcroftu.

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#19 Příspěvek od MOPADŽI » 23 pro 2009 13:40

[quote="maryan"]To: Discovery_300Tdi

Parádně jsi to vše popsal.
Je to moc zajímavé řešení...
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky

#20 Příspěvek od PavelU » 23 pro 2009 14:45

Začíná mě to taky zajímat, asi si to napíšu do seznamu, ve kterém mám věci co opravdu nutně potřebuju... :Ja blb: :wink:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Odpovědět