Proč tam leješ 10w když je od výrobce doporučený 5w -30
To že ti dýl klapou hydrostavy nebude olejem , spíš čerpadlem , často propíraným s možnou závadou mazání.
Motorový olej Disco 3 TDV 6
Moderátor: Miky_CZ
- petr štrof
- Příspěvky: 898
- Registrován: 29 dub 2010 21:00
- tel.: 603799382
- auto: LR Disco 3 HSE 2006
- Bydliště: NÁCHODSKO
Re: Motorový olej Disco 3 TDV 6
Naposledy upravil(a) petr štrof dne 14 kvě 2018 17:47, celkem upraveno 1 x.
Re: Motorový olej Disco 3 TDV 6
10w tam nelejem. Pisal som 10r (10 rocnej).
Pumpa bola vymenena pred necelym rokom pri rozvodoch.
A oni neklepu nejak extremne dlho, len som na to citlivy, startujem vzdy s otvorenym oknom aby som pocul, a je to teraz za tepla kusok dlhsie nez predtym.
Pumpa bola vymenena pred necelym rokom pri rozvodoch.
A oni neklepu nejak extremne dlho, len som na to citlivy, startujem vzdy s otvorenym oknom aby som pocul, a je to teraz za tepla kusok dlhsie nez predtym.
- NOTIX
- Příspěvky: 737
- Registrován: 25 zář 2009 20:45
- tel.: 601322634
- auto: Def 90 Puma, RRE
- Bydliště: Náchod
Re: Motorový olej Disco 3 TDV 6
Davam jedine 5w40 viz tady
viewtopic.php?f=6&t=19083&p=329786&hili ... ng#p329786
A jinak olej 5w30 ma už z výroby zmenšenou pevnost olejoveho filmu! Pak pri startu to jde vic natvrdo. A proč? EKOTERORISTI, pri honbe za nizsima emisema. Tim ze je film daleko mensi se spaluje mensi mnozstvi a mame nizsi emise, to nevadi ze se motor posere.
viewtopic.php?f=6&t=19083&p=329786&hili ... ng#p329786
A jinak olej 5w30 ma už z výroby zmenšenou pevnost olejoveho filmu! Pak pri startu to jde vic natvrdo. A proč? EKOTERORISTI, pri honbe za nizsima emisema. Tim ze je film daleko mensi se spaluje mensi mnozstvi a mame nizsi emise, to nevadi ze se motor posere.
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty
MOLON LABE !!! M.A.R.A.
Re: Motorový olej Disco 3 TDV 6
Snaha o pochopenie olejov pokracuje.
Vsetky info su o D3 TDV6 s DPF filtrom.
Land Rover (hlavny distributor v Rakusku) odporuca 5W30 ACEA B1/B3. Nic nehovori o Ford norme a neprisposobuje olej DPF filtru (pytal som sa specificky na DPF verziu).
Zahranicne fora uvadzaju ford specifikaciu 913B (co by bolo ACEA B1/B3) bez DPF a ford 934B (ACEA C1) s DPF, co nesedi s odpovedou ktoru som dostal od LR.
Rovnako Millers Oils mi v dlhsej konverzacii odpisali ze neodporucaju ACEA C (vraj neposkytuje dostatocnu ochranu), vraj su tie DPF filtre dimenzovane tak ze znesu aj full-SAPS ACEA B3.
Ale odporucali olej ktory je B5, tj lahkobezny... tak neviem nakolko su ich odpovede spravne (tazko povedat kto odpoveda, ich sef-chemik to urcite nie je )
Zaver dlhsej emailovej vymeny s Millers Oils UK je:
- na bezne pouzitie staci 5W30 LR predpisany olej (v ich prevedeni to je ACEA B5 lahkobezny)
- pri vyssej zatazi prejst na 5W40 ACEA B3/4 (nie B5) olej, napr. CFS 5w40 NT+
Vsetky info su o D3 TDV6 s DPF filtrom.
Land Rover (hlavny distributor v Rakusku) odporuca 5W30 ACEA B1/B3. Nic nehovori o Ford norme a neprisposobuje olej DPF filtru (pytal som sa specificky na DPF verziu).
Zahranicne fora uvadzaju ford specifikaciu 913B (co by bolo ACEA B1/B3) bez DPF a ford 934B (ACEA C1) s DPF, co nesedi s odpovedou ktoru som dostal od LR.
Rovnako Millers Oils mi v dlhsej konverzacii odpisali ze neodporucaju ACEA C (vraj neposkytuje dostatocnu ochranu), vraj su tie DPF filtre dimenzovane tak ze znesu aj full-SAPS ACEA B3.
Ale odporucali olej ktory je B5, tj lahkobezny... tak neviem nakolko su ich odpovede spravne (tazko povedat kto odpoveda, ich sef-chemik to urcite nie je )
Zaver dlhsej emailovej vymeny s Millers Oils UK je:
- na bezne pouzitie staci 5W30 LR predpisany olej (v ich prevedeni to je ACEA B5 lahkobezny)
- pri vyssej zatazi prejst na 5W40 ACEA B3/4 (nie B5) olej, napr. CFS 5w40 NT+