Huštění pneumatik

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Huštění pneumatik

#21 Příspěvek od habakuk » 12 zář 2017 07:00

Obecně co jsem pozoroval i Coopery zimáky dělají při 2,5 atm takový balón tak to beru jako vlastnost těch gum. Jednou jsem zkontroloval tlak zda je ok, ale už to neřeším.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
Balu1989
Příspěvky: 598
Registrován: 30 zář 2013 10:44
tel.: 725 594 313
auto: D4
Bydliště: Dobříčkov (Benešov)

Re: Huštění pneumatik

#22 Příspěvek od Balu1989 » 12 zář 2017 08:47

já foukám coopery na 2,6
Honza
PER ASPERA AD ASTRA

P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D

Uživatelský avatar
TBG
Příspěvky: 796
Registrován: 10 kvě 2014 18:31
tel.: 774tři448pět8
auto: D2 + Iseki TU155
Bydliště: 49.8982500N, 18.0989269E
Kontaktovat uživatele:

Re: Huštění pneumatik

#23 Příspěvek od TBG » 12 zář 2017 09:37

Asi jo, ale gumy vypadaj furt podhuštěný..... :hmm:

Uživatelský avatar
stracci
Příspěvky: 239
Registrován: 13 pro 2013 20:17
auto: Discovery I
Bydliště: BS

Re: Huštění pneumatik

#24 Příspěvek od stracci » 12 zář 2017 09:41

TBG píše: 12 zář 2017 09:37 Asi jo, ale gumy vypadaj furt podhuštěný..... :hmm:

Velmi sa tym zaoberaš, nafukaj ich na 2,5 atm a jazdi, určite je to dobre a niesu podhustene :nod
LR DI 300 Tdi

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Huštění pneumatik

#25 Příspěvek od pojir » 12 zář 2017 09:45

Jestli ti jde o to, ze se podhusteny gumy sjizdeji na krajich, tak mi pripada, ze u techto rozmeru je to uplne jedno a sjizdi se to furt tak nejak vsude.

Jinak se teda pridavam k silnicnim 2.5 atm, resp. k cemukoliv mezi 2.0 a 3.0 podle aktualni nalady :)
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3310
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: Huštění pneumatik

#26 Příspěvek od gibson » 12 zář 2017 09:54

255/85R16 - 2xnavijak, zahradka - proste vela kil navyse a v lete fukam na 3atm
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

RišoKE
Příspěvky: 282
Registrován: 22 dub 2014 09:24
auto: D1 320 tdi

Re: Huštění pneumatik

#27 Příspěvek od RišoKE » 12 zář 2017 10:40

Ja zasa jazdím dlhodobo na 1,6 a mám 285/75 16 silverstone MT 117 sport, čo sú dosť tvrdé gumy. Jazdím tak cca 20000 km ročne, väčšinou po asfalte a málokedy sfukujem v teréne.

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Huštění pneumatik

#28 Příspěvek od pojir » 12 zář 2017 11:06

Na nejakym australskym foru jsem kdysi cetl takovy fajn navod, jak najit vhodny tlak pro dany zpusob pouziti (teren + rychlost + okolni teplota). Bylo to zalozeny na tom, ze pouzitim se guma zahreje a tlak uvnitr vzroste. A tlak za studena by mel byt takovy, aby to vzdycky vzrostlo o nejakou konkretni konstantu. Nedari se mi to ted najit a nepamatuju si presny cisla, snad me nekdo doplni.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Huštění pneumatik

#29 Příspěvek od habakuk » 12 zář 2017 12:22

Pojír moc vědecký přístup :D prostě normálka mezi 2 - 2,6atm na dálniční přesun 3atm dlouhodobý terén 1,6atm a žiju.
On ten nárůst tlaku v pneumatice není nijak zásadní co jsem pozoroval u aut co mají monitoring dělalo to změnu do 0,3 atm. Což je nic.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
TBG
Příspěvky: 796
Registrován: 10 kvě 2014 18:31
tel.: 774tři448pět8
auto: D2 + Iseki TU155
Bydliště: 49.8982500N, 18.0989269E
Kontaktovat uživatele:

Re: Huštění pneumatik

#30 Příspěvek od TBG » 12 zář 2017 20:00

ok, díky pánové, nechám teda dvaapůl a neřeším to více.... 8)

Uživatelský avatar
cuhead
Příspěvky: 216
Registrován: 29 úno 2016 12:26
auto: Discovery II

Re: Huštění pneumatik

#31 Příspěvek od cuhead » 24 zář 2017 20:07

mám monitoring a při jízdě se zatíženým (5 lidí zahrádka) autem na dálnici se tlak ze studeného 2,6 zvedne na 3 zahřáté.
Ted při normálním ježdění se z ranních studených 2,2 zvedne na provozních 2,6. Takže se zvedá dejme tomu stabilně o 0,4.
pneu MT Goodrich 255/75/16

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Huštění pneumatik

#32 Příspěvek od pojir » 05 čer 2018 06:50

pojir píše: 12 zář 2017 11:06 Na nejakym australskym foru jsem kdysi cetl takovy fajn navod, jak najit vhodny tlak pro dany zpusob pouziti (teren + rychlost + okolni teplota). Bylo to zalozeny na tom, ze pouzitim se guma zahreje a tlak uvnitr vzroste. A tlak za studena by mel byt takovy, aby to vzdycky vzrostlo o nejakou konkretni konstantu. Nedari se mi to ted najit a nepamatuju si presny cisla, snad me nekdo doplni.
Tak jsem na to zase narazil. Pry idealni je rust o 4 psi (~0.27 atm): https://www.aulro.com/afvb/discovery-2- ... ost1551625
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Odpovědět