Dobijeni akumulatoru

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
dandee
Příspěvky: 462
Registrován: 03 lis 2010 12:28
auto: Free 1.8 benz 1999

Re: Dobijeni akumulatoru

#21 Příspěvek od dandee » 21 říj 2016 13:27

Iba taka pikoška,ked je rec o bateriach. Jeden chalan mal baterku z tanku,to v tej dobe,ked to stalo este za ho.no/dopln v/ a mal ju v kabine,v aute/stara Volga alebo Moskvič/, a v treskucej zime to bolo,a na starter usiel asi sto metrov a potom mu chytil motor.Nastartoval. Ja som to nevidel na vlastne oci,ale tuto skazku poznal kazdy z toho okolia. Muselo to byt dobre divadlo.Skoda,ze vtedy neboli mobily s fotakom. Ale tak rozmyslam,kolko Ah mohla mat ta baterka.
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .

Uživatelský avatar
Zizal
Příspěvky: 336
Registrován: 04 srp 2013 19:39
auto: Freelander TD4
Bydliště: Havirov

Re: Dobijeni akumulatoru

#22 Příspěvek od Zizal » 21 říj 2016 20:16

nabíječky CTEK jsou špička. Mají i modely pro několik napětí a velké kapacity, ale nepočítej že ji pořídíš za 500,-. I základní model má desulfitaci a nabíječka může být trvale připojená. Záleží co od ní chceš a kolik do ní můžeš dát. Mám základní model a maximální spokojenost. Měl jsem na ní několik let cabro přes celou zimu a baterka bez problémů. Známí s levnými nabíječkami řešili zmrzlé baterky a pod...
Ke kapacitě - není to tak jednoduché. Velká kapacita nemusí být ideální. Startovací proud klesá s vybitím, roste i vnitřní odpor a tím klesá rychlost nabíjení. Takže napůl nabitá velká baterka, nebo dobře nabitá s menší kapacitou je otázka. Pro krátké popojíždění je lepší rozumná kapacita, která má šanci se dobít. Altík dodá jen omezený nabíjecí proud, takže velkou baterku nebude schopný pořádně nabít a to přinese její degradaci. Pro auto v dobrém stavu s normálním použitím a občasným nabitím na nabíječce je stejně největší omezení jakou baterku jde technicky namontovat.

Odpovědět