EGR kalibrácia

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR kalibrácia

#21 Příspěvek od Kokesek » 03 dub 2020 11:54

bassman píše:Díky moc za schéma a za tipy - určitě se hodí ;-) Jinak kromě baterky jsou i žhavičky nové. Nechtělo mi to v mrazech totiž startovat, tak jsem dal nový žhavičky, čidlo teploty chladiva, podávací palivové čerpadlo a nakonec se ukázalo, že to bylo levým railem, resp. čidlem na railu - ten šel celý nový i s čidlem a vyřešilo se to.

EGRy jsem měnil, protože mi za studena občas nechytli všechny válce a diag mi na ně ukázala. Řešil jsem to tady:
viewtopic.php?f=6&t=40321

No a po najetém tisíci po výměně EGRů najednou nouzák, kterýho se nemůžu zbavit - viz obrázek. Takže doufám, že to bude opravdu jen vadnej EGR (dostal jsem tip, že to bude tím) a nic jinýho.
A EGR-1 znamená pravá strana? Pokud má zem taženou přímo z ECU, mohlo by to vysvětlovat, proč mi diag vyhazuje i chybu ECU...?

.
Cim to ctes?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
bassman
Příspěvky: 47
Registrován: 10 led 2020 22:00
tel.: 777 881 381
auto: Disco 4
Bydliště: Posázaví - okres Benešov

Re: EGR kalibrácia

#22 Příspěvek od bassman » 03 dub 2020 12:10

Kokesek píše: 03 dub 2020 11:54
bassman píše:Díky moc za schéma a za tipy - určitě se hodí ;-) Jinak kromě baterky jsou i žhavičky nové. Nechtělo mi to v mrazech totiž startovat, tak jsem dal nový žhavičky, čidlo teploty chladiva, podávací palivové čerpadlo a nakonec se ukázalo, že to bylo levým railem, resp. čidlem na railu - ten šel celý nový i s čidlem a vyřešilo se to.

EGRy jsem měnil, protože mi za studena občas nechytli všechny válce a diag mi na ně ukázala. Řešil jsem to tady:
viewtopic.php?f=6&t=40321

No a po najetém tisíci po výměně EGRů najednou nouzák, kterýho se nemůžu zbavit - viz obrázek. Takže doufám, že to bude opravdu jen vadnej EGR (dostal jsem tip, že to bude tím) a nic jinýho.
A EGR-1 znamená pravá strana? Pokud má zem taženou přímo z ECU, mohlo by to vysvětlovat, proč mi diag vyhazuje i chybu ECU...?

.
Cim to ctes?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Čtu to jen obyčejnou malou WiFi diagnostikou Sixtol za tři stovky a appkou CAR SCANNER. Nejsem žádnej odborník, stačí mi, že vidím živý data a že mi to ukáže a smaže chyby.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

EGR kalibrácia

#23 Příspěvek od Kokesek » 03 dub 2020 12:11

Precti to necim pro lr urcenym. Jestli to bude stejne. Disco tri sice podporuje obd standart ale..... uz to nejakou dobu delam a to by ses kolikrat zasmal.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: EGR kalibrácia

#24 Příspěvek od Tazik1992 » 03 dub 2020 19:40

bassman píše: 03 dub 2020 11:28 A EGR-1 znamená pravá strana? Pokud má zem taženou přímo z ECU, mohlo by to vysvětlovat, proč mi diag vyhazuje i chybu ECU...?
To nevím. Bohužel nemám k Disco4 důležitou část dokumentace "Electric Library", kde se dají najít umístění a zapojení konektorů , dle kterých by so to mohlo identifikovat.
Kdybys mezi těma chybama (včetně tý U3003) neměl tu s EGR, tak bych se stočil ke kontrole napájení od plus pólu baterky do hlavní skříňky v motorovém prostoru, jestli tam není něco volného nebo se tam třeba nedostala vlhkost a něco nezoxidovalo. Kontrola kostry samozřejmě taky. Ale ty tam máš tu obecnou chybu P0489, to bych zkusil změřit napětí na kabelu kde je "plus" pro oba ERGy - vývod VA1_F. Možná kdyby byl nějaký EGR ve zkratu, tak by to mohlo zahýbat s napájením ŘJ.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR kalibrácia

#25 Příspěvek od Kokesek » 03 dub 2020 20:16

Obrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
bassman
Příspěvky: 47
Registrován: 10 led 2020 22:00
tel.: 777 881 381
auto: Disco 4
Bydliště: Posázaví - okres Benešov

Re: EGR kalibrácia

#26 Příspěvek od bassman » 03 dub 2020 23:49

Jinak když jsem posledně odmazával ty chyby, o kterých jsem mluvil (ECM, TCM, EGR), při dalším hupnutí do nouzáku mi ještě diagnostika vysypala asi milión "Céček" - C10F0, C10C4, C1060, C005B, C105B, C005A nebo B2BC4. Připadalo mi, že se to uplně zbláznilo :shake

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: EGR kalibrácia

#27 Příspěvek od Tazik1992 » 04 dub 2020 12:33

To sou ňáký hodně specifický LR (možná Disco4) chyby. Ale jestli souvisí s elektrikou, tak o to víc bych zkontroloval to základní napájení - kabeláž, svorky, konektory k pojistkovým skříňkám. A kostření.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
bassman
Příspěvky: 47
Registrován: 10 led 2020 22:00
tel.: 777 881 381
auto: Disco 4
Bydliště: Posázaví - okres Benešov

Re: EGR kalibrácia

#28 Příspěvek od bassman » 09 dub 2020 23:22

Potvrzeno: Z výroby byl vadný EGR ventil značky Magneti Marelli. Vyměněno za značku Esen SKV (která je cca o dvě stovky dražší). Uvidíme, jak tuto levnou značku prověří čas. Všem děkuju za názory, rady a tipy!

adam24
Příspěvky: 89
Registrován: 20 dub 2018 23:31
auto: Freelander 2,2

Re: EGR kalibrácia

#29 Příspěvek od adam24 » 10 dub 2020 08:10

Ja teda pridám moju skúsenosť alebo teda ukončím toto téma ktore som vytváral: cize ja som mal pôvodný orig. Egr ventil zly, no ked sa namontoval novy bola potrebná kalibrácia+ musel byt prehratý softvér na koľko bola chyba niekde v el. Snad niekomu pomozem...

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1391
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: EGR kalibrácia

#30 Příspěvek od Tazik1992 » 10 dub 2020 10:13

Tak hlavně, že jste to oba úspěšně vyřešili. Ťuk, ťuk, ťuk :grin: Tohle bude poučné vlákno!
Většina výrobců se snaží, aby jejich výrobky byly pokud možno funkčí, ale v M.M. jak je vidět vyznávají jinou strategii...
Jestli ty EGRy od nich nejsou jen atrapy do dětských autíček :grin:
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR kalibrácia

#31 Příspěvek od Kokesek » 10 dub 2020 10:34

A vcem je problem na MM? Potenciometr nebo motorek a mechanika ventilu?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
bassman
Příspěvky: 47
Registrován: 10 led 2020 22:00
tel.: 777 881 381
auto: Disco 4
Bydliště: Posázaví - okres Benešov

Re: EGR kalibrácia

#32 Příspěvek od bassman » 15 dub 2020 21:17

Kokesek píše: 10 dub 2020 10:34 A vcem je problem na MM? Potenciometr nebo motorek a mechanika ventilu?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mechanik samotný ventil po demontáži už příliš nezkoumal, ale na můj Tvůj dotaz odpověděl, že s největší pravděpodobností byl špatný potenciometr.

Uživatelský avatar
bassman
Příspěvky: 47
Registrován: 10 led 2020 22:00
tel.: 777 881 381
auto: Disco 4
Bydliště: Posázaví - okres Benešov

Re: EGR kalibrácia

#33 Příspěvek od bassman » 15 dub 2020 21:19

adam24 píše: 10 dub 2020 08:10 Ja teda pridám moju skúsenosť alebo teda ukončím toto téma ktore som vytváral: cize ja som mal pôvodný orig. Egr ventil zly, no ked sa namontoval novy bola potrebná kalibrácia+ musel byt prehratý softvér na koľko bola chyba niekde v el. Snad niekomu pomozem...
Za mě (Disco 4) - po výměně EGR není třeba kalibrace ani adaptace či nějaké přehrávání softwaru. Namontoval se nový a jede se.

Odpovědět