Po delší jízdě v horku cuká a motor nejde do otáček

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
cates
Příspěvky: 5
Registrován: 28 srp 2011 17:04
auto: Freelander 1.8
Bydliště: Kolín

Po delší jízdě v horku cuká a motor nejde do otáček

#1 Příspěvek od cates » 28 srp 2011 17:11

Ahoj všem, prosím tímto o radu.
Jsem novým majitelem Freečka 1.8 3dv. z roku 99. S autem se teprve seznamuju, ale včera se mi stal problém, po delší jízdě (cca 150 km) ve 30 stupních vedra začal motor najednou škubat, při vyšlápnutí spojky nechtěl jít do otáček, jako když se dusí, nebo nemá benzín, zastavil jsem, nechal jsem ho chvilku běžet na volnoběh a pak zase jel v poho. Po pár kilometrech se to opakovalo. Když jsem jel večer zpátky (ochladilo se), tak po 200 km to ani neculko... Má někdo podobnou zkušenost a dokázal poradit, dřív než se pustím do hledání metodou pokus-omyl?

Uživatelský avatar
Uska
Příspěvky: 463
Registrován: 22 črc 2010 18:27
auto: Defender 110
Bydliště: Brno

Re: Po delší jízdě v horku cuká a motor nejde do otáček

#2 Příspěvek od Uska » 28 srp 2011 17:40

Ahoj, já mam teda td4, ale dělalo to to stejný a bylo to přehřátý turbo.
Nevím jek je to u benzínu.
Hodně zdaru

Uživatelský avatar
dandee
Příspěvky: 462
Registrován: 03 lis 2010 12:28
auto: Free 1.8 benz 1999

Re: Po delší jízdě v horku cuká a motor nejde do otáček

#3 Příspěvek od dandee » 28 srp 2011 19:59

Robilo mi presne to iste,dokonca to aj zdochlo,ale islo to nastartovat a neslo do otaciek.Dosiel som s tym asi na 50 ke domov. Ovsem na druhy den mi robilo to iste aj na Suzuki samurajovi. S obidvomi autami som bol tankovat u pumpy Benzina u nas, a do plna. Najprv som myslel,ze na Landiku je zaneseny filter paliva,ale ked to urobilo aj na druhom aute,hned mi to bolo podozrive,lebo predtym mi to nikdy neurobilo ani na jednom. Potom som bol s obomi autami na Slovnaftackej pumpe a dal som doplna. Uz sa to nikdy neprejavilo. Moja domnienka bola,ze bol nekvalitny benzin. Odvtedy na Benzinu nechodim.
Zhodou okolnosti,asi 2 dni predtym davali v spravach na ČT , ze nejake pumpy v ČR dostali mastne pokuty za zly benzin.
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .

Uživatelský avatar
cates
Příspěvky: 5
Registrován: 28 srp 2011 17:04
auto: Freelander 1.8
Bydliště: Kolín

Re: Po delší jízdě v horku cuká a motor nejde do otáček

#4 Příspěvek od cates » 28 srp 2011 20:03

Vina benzínu mě v první chvíli napadla taky, ale tankoval jsem u pompy, kam jezdíme všichni z okolí kvůli ceně a jsou tam fronty a ještě jsem neslyšel o potížích... Navíc mi není dost jasné, že by se to projevilo pouze při vyší venkovní teplotě....

Safraporte
Příspěvky: 1341
Registrován: 03 zář 2009 12:01
tel.: 739634575
auto: noLR
Bydliště: jak to jde, tak na rybách

Re: Po delší jízdě v horku cuká a motor nejde do otáček

#5 Příspěvek od Safraporte » 28 srp 2011 20:46

Mě to dělá sice na Focusu, ale při skoro prázdné nádrži. Pokud povolím víčko od nádrže, tak to zasyčí (jako, že je tam podtlak) a je po problému. U mne zřejmě ucpaný přepad nebo co. Zkus to u tebe.

Uživatelský avatar
dandee
Příspěvky: 462
Registrován: 03 lis 2010 12:28
auto: Free 1.8 benz 1999

Re: Po delší jízdě v horku cuká a motor nejde do otáček

#6 Příspěvek od dandee » 28 srp 2011 20:49

Mne sa to tiez pri nenormalnej vysokej teplote prejavilo,ale v tomto aute je spusta senzorov,ktore ti ochranuju motor a ten benzin ti sam neobmedzi motor,ale senzory,ktore kontroluju beh motora a vselijake vstupy,aby ti pripadne nedoslo k poskodeniu motora. Takze,v podstate ti senzory ochranili motor. Ja som po mojom incidente hned urobil diagnostiku a objavili sa tam nejake hlasky a tie som vymazal a chodi to vsetko ako ma. Ale ten benzin uz nenatankujem na Benzine.
Samuraj to nejako "stravil" a tiez odvtedy sa to nikdy nestalo.
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .

Uživatelský avatar
dandee
Příspěvky: 462
Registrován: 03 lis 2010 12:28
auto: Free 1.8 benz 1999

Re: Po delší jízdě v horku cuká a motor nejde do otáček

#7 Příspěvek od dandee » 28 srp 2011 20:52

Safraporte píše:Mě to dělá sice na Focusu, ale při skoro prázdné nádrži. Pokud povolím víčko od nádrže, tak to zasyčí (jako, že je tam podtlak) a je po problému. U mne zřejmě ucpaný přepad nebo co. Zkus to u tebe.
zrejme mas zanesene to vicko,mal by tam byt taky kanalik,ktory ti zabezpecuje vyrovnavanie tlaku v nadrzi.Skus ho prefuknut kompresorom alebo ho preplachni,alebo co.
V zime sa stava,ze ked ti nasnezi na vicko a zamrzne to,tak sa v nadrzi nevyrovnava tlak a cim dalej horsie to ide az nakoniec nejde.
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .

Uživatelský avatar
cates
Příspěvky: 5
Registrován: 28 srp 2011 17:04
auto: Freelander 1.8
Bydliště: Kolín

Re: Po delší jízdě v horku cuká a motor nejde do otáček

#8 Příspěvek od cates » 29 srp 2011 06:10

Safraporte píše:Mě to dělá sice na Focusu, ale při skoro prázdné nádrži. Pokud povolím víčko od nádrže, tak to zasyčí (jako, že je tam podtlak) a je po problému. U mne zřejmě ucpaný přepad nebo co. Zkus to u tebe.

I tohle mě napadlo, tak jsem hned po tý skákací jízdě, kdy jsem sotva dojel, otevřel víčko nádrže a nic, žádný zasyčení, přetlak ani podtlak... V nádrži bylo víc jak půlka...

Uživatelský avatar
cates
Příspěvky: 5
Registrován: 28 srp 2011 17:04
auto: Freelander 1.8
Bydliště: Kolín

Re: Po delší jízdě v horku cuká a motor nejde do otáček

#9 Příspěvek od cates » 29 srp 2011 06:20

Taky mě napadá, jestli to nemůže mít nějakou spojitost z klimoškou - po cestě tam v tom vedru jsem jí měl zaplou a pak to začalo zlobit, po cestě zpět bylo chladněji, tak jsem klimu nepouštěl... A ani necuklo... Každopádně zkusím zkontrolovat filtry a pumpu (předpokládám že nějakou má) a uvidim...

Uživatelský avatar
cates
Příspěvky: 5
Registrován: 28 srp 2011 17:04
auto: Freelander 1.8
Bydliště: Kolín

Re: Po delší jízdě v horku cuká a motor nejde do otáček

#10 Příspěvek od cates » 01 zář 2011 21:18

Tak jsem rozdělal nádobu s filtrem a čerpadlem v nádrži, vyčistil ten hroznej humus, co tam byl a vyměnil filtr, tak doufám že už to bude ok, o víkendu s tim jedu 600 km a ještě vlek s koněm... Tak doufám že dojedu, protože dneska mě zas vyděsilo, najednou nešlo nastartovat, imobilizér odblokoval ale startér ani ťuk. Když už jsem se nechal napojit na lano, že mě odtáhnou, ještě jsem to zkusil a nastartoval... Začínám se trochu bát, jsou to sice prkotiny, ale potřebuju se na auto spoléhat... Tak uvidíme...

Uživatelský avatar
dzordzi
Příspěvky: 370
Registrován: 03 bře 2010 14:24
auto: LR3
Bydliště: Malé Karpaty

Re: Po delší jízdě v horku cuká a motor nejde do otáček

#11 Příspěvek od dzordzi » 01 zář 2011 21:36

cates píše: Začínám se trochu bát, jsou to sice prkotiny, ale potřebuju se na auto spoléhat... Tak uvidíme...
:!: Tak na to si rýchlo zvykaj- na Freelander sa nemožeš spolahnúť nikdy!!! ani ked výdeš priamo zo servisu.... :!:
Discovery3 2,7 TDV6 HSE, automat,

Uživatelský avatar
Beran
Příspěvky: 17
Registrován: 22 říj 2015 10:52
auto: Freelander I 1.8i

Re: Po delší jízdě v horku cuká a motor nejde do otáček

#12 Příspěvek od Beran » 31 kvě 2017 09:04

Ahoj panove! (samozrejme i damy, pokud snad některá šmejdí po tomto fóru)

Toto tema je sice nekolik let otevrene bez dalsiho prispevku, ale rad bych oživil, než otevírat nove.

Mam Freelander I 1.8.i 88kW (rocnik 2000), najeto 177.000km a objevuje se mi podobný problém. Auto normalne nastartuje (nechyta nikdy na škubnuti, ale motor se parkrat prevali, to delal, uz kdyz jsem ho koupil pred 4 lety). Jezdim obvykle kratke trasy, jenom do honitby cca do 10km. Pokud se ale vydam na nejakou delsi cestu, staci cca 15-20 minut jizdy, zacne motor cukat, dela to vice mene vyhradne pri akceleraci, nestane so to behem ustalene rychlosti jizdy. Ale zase to rozhodne nedela pokazde, vzdycky jsem normalne dojel na misto urceni, ale vydavat se na delsi trasy mam proste obavy.

Napichnuli jsme ho v servisu na computer a ukazala se zavada na senzoru snimace polohy vackove hridele, i kdyz jsem senzor nechal vymenit, tak se cukani stale projevuje, vymenil jsem i palivovy filtr, pro jistotu, ale i ten puvodni byl v poradku bez necistot.

Obratil jsem se na nekolik mechaniku, ale zadny nema jasnou predstavu o tom, kde by zavada mohla byt. Radí vetsinou zapalovaci kabely, svíčky, víčko a palec rozdělovače nebo zapalovaci civku, popride vsechno dohromady. (coz napadlo i mne, i kdyz se povazuji za relativniho lajka).

Kazdopadne predem diky za nejakou uzitecnou radu!
LR Freelander I 1.8 V16 88kW, Mercedes-Benz E class S212 220 CDI

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Po delší jízdě v horku cuká a motor nejde do otáček

#13 Příspěvek od Hubert » 02 čer 2017 15:35

Radí dobře. Změř kolik dává tlaku čerpadlo pokud bude OK. Tak to bude to asi v zapalování.

Odesláno z mého SM-G903F pomocí Tapatalk

Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Beran
Příspěvky: 17
Registrován: 22 říj 2015 10:52
auto: Freelander I 1.8i

Re: Po delší jízdě v horku cuká a motor nejde do otáček

#14 Příspěvek od Beran » 12 čer 2017 09:48

Pánové,
tak jsem se do toho v sobotu pustil. Zakoupil jsem nové kabely, odmontoval krycí plast nad svíčkami a začal měnit kabely, postupně od cívky, potom od nejdelšího k nejkratšímu. Všechno bylo v pořádku až na poslední válec (nejkratší kabel k rozdělovači). Po odpojení kabelu jsem zjistil, že celá šachta ke svíčce je zatopená olejem. Tak jsem olej vysušil z šachty, vyčistil původní zapalovací kabel a připojil zpět. Motor normálně nastartoval a normálně běží. Poslechově má lepší zvuk, než před zásahem. Jde ochotněji do otáček a zatím ani nezacukal.

Jen mi vrtá hlavou, jak se tam ten olej mohl dostat. Každopádně po zkušební jízdě (cca 20km) se tam olej neobjevil. Vzhledem k tomu, že je ta šachta svíčky prvního válce prakticky dva centimetry od nalévacího hrdla motorového oleje, navíc pěkně po spádu, napadají mne dvě možnosti.

a) mechanik, co mi měnil filtr a olej se netrefil správně do dírky :-) a olej stekl ke svíčce.

b) víčko mohlo být nedokonale utažené nebo utěsněné a během provozu olej vycákal z hrdla a stekl ke svíčče.

Jiná možnost, jak by se tam olej dostal mne nenapadá. Nebo máte někdo nějaké nápady, na co se pro jistotu podívat?

Těžko říci podle oleje, který jsem vysál ze svíčkové šachty, úplně čistý nebyl, ale zas to nebylo žádné bláto, takže z toho se dá těžko soudit, jestli se tam dostal při doplňování (a pěkně tam vyzrával) nebo vycákal během provozu. Každopádně na měrce je oleje na horní rysku, jak se dával při výměně. Motor je čistý a nikde nejsou stopy po úniku oleje, ani nebylo cítit během provozu, jak by se "vypaloval".
LR Freelander I 1.8 V16 88kW, Mercedes-Benz E class S212 220 CDI

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1989
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Po delší jízdě v horku cuká a motor nejde do otáček

#15 Příspěvek od libovka » 12 čer 2017 16:45

Většinou to prolíná z pod víka.

Michael_Hanzal
Příspěvky: 5
Registrován: 19 kvě 2017 14:15

Re: Po delší jízdě v horku cuká a motor nejde do otáček

#16 Příspěvek od Michael_Hanzal » 25 črc 2017 11:23

Zkusim se zeptat zde. Jako jeden z mnoha problemu jsem uprostred Cerne Hory resil takovy zajimavy vrtoch auta. Vse v poradku, az do chvile, kdy se nadrz dostane lehce pod pulku, pak zacne chcipat a dokud jsem nedolil doplna, tak byl problem. Zkratka umi si cucnout maximalne 33litru. Soused(ten ma ale TD4) rikal, ze snad na cerpadle jsou 2 vstupy a ten spodni by mohl byt ucpany. Je tak, nebo mam hledat zradu jinde?
Diky

Michael_Hanzal
Příspěvky: 5
Registrován: 19 kvě 2017 14:15

Re: Po delší jízdě v horku cuká a motor nejde do otáček

#17 Příspěvek od Michael_Hanzal » 25 črc 2017 11:32

Zkusim se zeptat zde. Jako jeden z mnoha problemu jsem uprostred Cerne Hory resil takovy zajimavy vrtoch auta. Vse v poradku, az do chvile, kdy se nadrz dostane lehce pod pulku, pak zacne chcipat a dokud jsem nedolil doplna, tak byl problem. Zkratka umi si cucnout maximalne 33litru. Soused(ten ma ale TD4) rikal, ze snad na cerpadle jsou 2 vstupy a ten spodni by mohl byt ucpany. Je tak, nebo mam hledat zradu jinde?
Diky

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Po delší jízdě v horku cuká a motor nejde do otáček

#18 Příspěvek od pojir » 25 črc 2017 11:49

Jestlize je podstatna informace, ze ma soused narozdil od tebe TD4, tak by se hodila i informace, co mas teda ty, kdyz to TD4 neni ;)

Ja jsem mel teda ted v Cerne Hore stejny problem, ale u D2 TD5. Jakmile bylo v nadrzi odhadem poslednich petadvacet litru nafty, tak to v tech neustalych stoupanich nedokazalo tu naftu podavat a motor se sice tocil, ale nemelo to zadnou silu (mam automat, takze to aspon nechcipalo). Za vinu to davam prilisnymu sklonu, kvuli kterymu se ten zbytek nafty asi dostal do kraju nadrze, odkud ho cerpadlo nepodalo, ale zato se kvuli tomu zavzdusnilo palivovy vedeni. Okamzite doliti 10l kanystru nepomohlo, opusteni stoupaciho useku a dvojite odvzdusneni s cumakem lehce z kopce uz ano. Rekl bych, ze tahle fyzika bude u vsech aut stejna - kdyz se auto s poloprazdnou nadrzi nakloni tak, ze cerpadlo neni pod hladinou, tak je zle.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Michael_Hanzal
Příspěvky: 5
Registrován: 19 kvě 2017 14:15

Po delší jízdě v horku cuká a motor nejde do otáček

#19 Příspěvek od Michael_Hanzal » 25 črc 2017 13:30

Uf, jsem pako. 1,8 :-) Holt jsem zvyklej, ze kazdej vi, ze mam "vanilkovy" pajero s 2,8. Tohle jsem mel jen pujceny jako druhy auto.
Problem byl i na rovine, zkratka bez ohledu na dobu jizdy ci sklon.
A treba u paja jsem se uz parkrat trapil i se sviticim hladovym okem v terenu a ok. Pripadne odvzdusneni je tam otazkou 30s-staci povolit vstrik.

Odpovědět