Nováček - obecné dotazy, prosíííím :-)

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 292
Registrován: 18 říj 2012 20:00
auto: Free I 3D 2.0Di,2000
Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav

Nováček - obecné dotazy, prosíííím :-)

#1 Příspěvek od deyva » 23 led 2013 20:06

Zdravíčko,

jsem tu celkem nový a chtěl bych po váz pár odpovědí na otázky, které mě zneklidňují.

Mám Free I, rok 2000, 2.0Di, repasovaná komplet visco (i křížky a uložení), repasovaný diff, nové silentbloky na diff. Nové oleje všude, egr nezaslepen (zatím), třídveř, hardtop, pneu Michelin Latitude Tour HP (215/65/16).

Tady bych měl otázky:
1. Trochu mi hučí "agregát" (nevím kde přesně). Při jízdě, hlavně při tahu nebo rozjezdech pod 2000 otáček lehce hučí agregát, spíš zepředu. Když se otáčky dostanou na víc jak 2200, tak to nehučí vůbec. Je to jen takový lehký hučení na styl staré karosy když se rozjíždí nebo brzdí (ale ne tak nahlas). Nebo když brzdím motorem. Mám i Multivana '93 a tam to hučí o dost víc, u škodovky na pětku to taky hučí víc (mám ještě Rapida 136). Trošku mě to znepokojuje ale. Je to normální? Že auto v tahu lehce hučí a když už se rozjede, tak to nehučí?

2. Vyhřívání zadního okna - zkoušel jsem voltmetrem všechny "drátky" - šťáva tam jde - 14.4V, kontakty pročištěný, když to zapnu, tak se mi zdá, že to třeba námrazu lehce nataje, ale je to slabý, na ostatních dvou autech mám vždycky roztátý pruhy jak jsou "dráty" vyhřívání. U rovera ne. Ale zapnu stěrač a vpohodě. Je to normální?

3. Jak jezdíte s třídveřem 2.0Di? myslím tím styl jízdy, vytáčení/udržování určitých otáček. Snažím se jezdit mezi 2 tisíce a 2500 otáček, když jedu po highway, tak max. ty tři tisíce. Nechci odrovnat pohonnou soustavu ježděním s podtočenýma otáčkama (vibrace, rázy, atd.), ale zase nechci uhnat motor přetáčením. Jak jezdíte vy? Na jakou rychlost jezdíte pádesátkou v obci? Přetáčíte na trojku nebo podtočený na 4?

4. Jel jsem o víkendu ve třech lidech na vysočinu a párkrát se mi stalo, že když jsem jel do kopce, v tahu a na pětku, tak při určité pozici plynu a rychlosti mi jakoby hučel zadní diff tak, jak hučel před repasí s půlkou vylámaných zubů. Když jsem šlápl až na podlahu nebo naopak povolil plyn, nehučelo to. Na čtyřku to neudělalo skoro vůbec až na jeden náznak, kde jsem lehce popustil plyn. Ve dvou lidech mi to neudělalo nikdy. Čím to může být? Stává se vám to taky?

5. Co zahřívání motoru před jízdou když mrzne? Necháte auto běžet chvíli třeba ráno nebo sednete a jedete? V manuálu k Free I bylo nezahřívat, nastartovat a šetrně jet... Zkušenosti?

6. Když přeřazuju při rozjezdu hlavně, tak po sešlápnutí spojky před puštěním (když řadím), něco vepředu jakoby zahrčí. Předpokládám, že to bude buď přítlačák, nebo spojkový ložisko. Je to velký problém?

7. Jak poznám, že mi zabírá i zadek (respektive viscospojka)? Je vůbec šance to při jízdě poznat? Na parkovišti bez plynu na volnoběh a plný rejd dám klidně deset koleček (zkoušel jsem reálně dvě) bez problému, takže by visco měla fungovat vpohodě.

To by bylo zatím asi tak vše. Forum jsem pročítal vcelku dlouho, věci vejš jsem ale buď nenašel, nebo jsem asi blbě hledal. Takže se omlouvám pokud už to někdo řešil. Od Free nečekám (po přečtení různých i zahraničních for, tohoto, názorů typu "kámoš má kámoše a ten povídal"), že to bude auto, který vždycky podrží, jsem smířený s tím, že se občas něco rozbije a nedělám si iluze bezporuchovýho vozu. Možná proto pak hledám až "hypochondricky" závady i tam, kde nejsou.

Předem díky za jakékoliv info.

Ať vám to jezdí!

Deyva

Uživatelský avatar
dandee
Příspěvky: 462
Registrován: 03 lis 2010 12:28
auto: Free 1.8 benz 1999

Re: Nováček - obecné dotazy, prosíííím :-)

#2 Příspěvek od dandee » 24 led 2013 06:55

Ty brdo,mna skor zneklidnuju tvoje otazky.Vyzera to,ze si uplny sofer-amater,ktory absolutne nema sajnu,ako sa jazdi s autom,ci ma jazdit dopredu,dozadu,kedy sa zataca, potom tam hadzes take vyrazy,co neviem ani ja, co uz nejaku dobu Landika mam,napr."egr nezaslepen,krizky, ulozeni", vyraz huci agregat,to akoze motor?Alebo dalej pises"Nechci odrovnat pohonnou soustavu ježděním s podtočenýma otáčkama (vibrace, rázy, atd.), ale zase nechci uhnat motor přetáčením" a za tym je "že když jsem jel do kopce, v tahu a na pětku, " , alebo problematika so stieracom,to ako stierac ked zapnes tak v pohode co? Stierac ,ano,ked sa zapne,tak v pohode ma fungovat. To ,ako sa pytas,ci mas zahrievat,to akoze by si nesmel stat a mat pusteny motor?Alebo nesmies sa rozbehnut,lebo mas studeny motor? Alebo tie otacky..... Alebo to,ci ides "ve trech" alebo "ve dvou",to je predsa tomu autu jedno,ne? A este dalsie veci.....
Naozaj su tvoje dotazy "zneklidnujuce".
Ja keby som mal jazdit s takym autom , ako ho vykreslujes ty, a preberat v hlave take veci pri jazde alebo pred jazdou ako pises, tak bud zavrazdim to auto,alebo seba.
Nic v zlom.......
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .

Uživatelský avatar
Tim
Příspěvky: 1793
Registrován: 16 kvě 2010 14:01
tel.: 736287666
auto: Free, Civic, Outback
Bydliště: Marjánky

Re: Nováček - obecné dotazy, prosíííím :-)

#3 Příspěvek od Tim » 24 led 2013 07:57

deyva, ja Ti na vse odpovim vecer, ted na to nemam silu ani cas :-D
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!

Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 292
Registrován: 18 říj 2012 20:00
auto: Free I 3D 2.0Di,2000
Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav

Re: Nováček - obecné dotazy, prosíííím :-)

#4 Příspěvek od deyva » 24 led 2013 10:37

dandee píše:Ty brdo,mna skor zneklidnuju tvoje otazky.Vyzera to,ze si uplny sofer-amater,ktory absolutne nema sajnu,ako sa jazdi s autom,ci ma jazdit dopredu,dozadu,kedy sa zataca, potom tam hadzes take vyrazy,co neviem ani ja, co uz nejaku dobu Landika mam,napr."egr nezaslepen,krizky, ulozeni", vyraz huci agregat,to akoze motor?Alebo dalej pises"Nechci odrovnat pohonnou soustavu ježděním s podtočenýma otáčkama (vibrace, rázy, atd.), ale zase nechci uhnat motor přetáčením" a za tym je "že když jsem jel do kopce, v tahu a na pětku, " , alebo problematika so stieracom,to ako stierac ked zapnes tak v pohode co? Stierac ,ano,ked sa zapne,tak v pohode ma fungovat. To ,ako sa pytas,ci mas zahrievat,to akoze by si nesmel stat a mat pusteny motor?Alebo nesmies sa rozbehnut,lebo mas studeny motor? Alebo tie otacky..... Alebo to,ci ides "ve trech" alebo "ve dvou",to je predsa tomu autu jedno,ne? A este dalsie veci.....
Naozaj su tvoje dotazy "zneklidnujuce".
Ja keby som mal jazdit s takym autom , ako ho vykreslujes ty, a preberat v hlave take veci pri jazde alebo pred jazdou ako pises, tak bud zavrazdim to auto,alebo seba.
Nic v zlom.......
Zdravim, no je to trošku složitě napsaný... Jednoduše jsem se čtyřkolkou prostě ještě nejezdil, tak se ptám jak by asi bylo nejlepší jezdit tak, aby se ten pohonný systém (u mě myšleno agregát - od válců až po diferák) nevysypal po pěti tisících :-). Prostě nevím, jak se ke "čtyřkolce" chovat a jestli potřebuje nějaký zvláštní zacházení. (Doteďka jsem jezdil buď s VW Multivan, co je předohrab nebo Škoda Rapid, což je zase zadohrab s motorem vzadu a pár obyčejných předohrabů příležitostně).

EGR ventil nezaslepený - prakticky je tam k ničemu (jen vrací výfukový plyny do sání kvůli nižším emisím, otevíraný je podtlakem, spíš škodí motoru, páč s výfukovými plyny tam jdou i saze atd...), běžně se zaslepuje, to bylo jen doplňující info.

Ohledně křížků a uložení - Celá visco i s půlkami kardanu zrepasovaná, křížky na kardanu nový ( křížový klouby mezi kardanovýma tyčema a "přírubou" co je napojená na unašeče na IRD a Diffu), uložení kardanu nový (ty ložiska/pouzdra ve kterých je to chycený k podlaze zespod), celý vyvážený.

Co se týče přetáčení/podtáčení, jasněže na pětku v tahu do kopce nejedu na 1500ot/min :). Třeba u mýho Multivana běžně točím až ke 4 tisícům a motoru to nic neudělalo, dvouhmotnostní setrvačník je stejně před smrtí, takže to neřeším. U Free je vše zatím ok, tak abych věděl jaký optimální otáčky přímo pro toto auto abych vlivem nesprávnýho zacházení třeba hned nevymlátil ložiska v IRD, Diffu nebo převodovce, nebo třeba silentbloky diffu, ale zae abych nepřetáčel motor zbytečně moc a nějak ho "neutavil" nebo něco.

To vyhřívání a stěrač - prostě že se ta námraza nerozpustí úplně, že bych tam viděl pruhy, ale když zapnu stěrač, tak nedře po ledu, ale setře i tu námrazu, takže vyhřívání evidentně funguje, ale slabě na to aby tu námrazu úplně rozpustilo a zůstalo "čistý" (rozpuštěný) zadní okno bez použití stěrače.

Ohledně zahřívání - jde mi o to, jestli zahříváte než vyjedete se studeným autem (třeba deset minut na volnoběh), nebo prostě sednete do auta, nastartujete a jedete (šetrně vzhledem k tomu, že je studený ještě). V manuálu na Free je, že se má sednout a jet, tak se ptám, jestli tomu nějak vadí, když zapnu motor na volnoběh, dám si ještě venku cigáro a pak teprve sednu do auta a jedu.

Jestli jedu ve třech nebo ve dvou, je tam rozdíl skoro devadesát kilo - takže o něco větší zatížení. Jen detail, kdyby hrál nějakou roli...

Jinak pro obrázek jsem sice vlastně ajťák, taťka je autoklempíř (ale Land Rover se k němu dostal snad jeden, takže s LR moc zkušeností zrovna nemá a čtyřkolku měl jen Ladu Nivu kdysi)... V autech se něco málo vyznám, leccos si opravím sám, akorát vždycky všude nasávám hodně teorie a pak moc přemýšlím... Jak před jízdou, tak při jízdě :-D. Autu chci prostě dát odpovídající zacházení a péči aby vydrželo a nestala se z něj bezedná pokladnička jak třeba tady spousta lidí píše. A nenechalo mě ve štychu zrovna když to budu nejvíc potřebovat. Tak se omlouvám, jestli jsem to napsal nějak nesrozumitelně... V tom co jsem psal prostě nemám tak úplně jasno a chtěl jsem se zeptat těch, co s těmahle autama jezdí už delší dobu, ví co je normální, co ne a co od toho auta čekat.

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 292
Registrován: 18 říj 2012 20:00
auto: Free I 3D 2.0Di,2000
Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav

Re: Nováček - obecné dotazy, prosíííím :-)

#5 Příspěvek od deyva » 24 led 2013 10:39

Tim píše:deyva, ja Ti na vse odpovim vecer, ted na to nemam silu ani cas :-D
Díky Time :-). A díky všem, co to měli sílu přečíst až do konce :blush

Uživatelský avatar
Tim
Příspěvky: 1793
Registrován: 16 kvě 2010 14:01
tel.: 736287666
auto: Free, Civic, Outback
Bydliště: Marjánky

Re: Nováček - obecné dotazy, prosíííím :-)

#6 Příspěvek od Tim » 24 led 2013 22:37

Takže...

Otázka první. Motor v "zápřahu" je vždy hlasitější, než motor který jen v klidu přiživuješ. To znamená, že když se dostane do "svých" otáček, není tak hlučný

Otázka druhá: Honda mi taky rychleji rozmrazí zadní sklo, než Rover, takže asi normální stav...


Otázka třetí: Diesel mezi 1800-4000 otáček. To mu neuškodí. Akorát do kopce radši 2500 než 1800, je to pro něj lepší.

Otázka čtvrtá: Možná nehučel diff. Pro motor o výkonu 2,0di co máš v autě je 90 kg znát. Pokud to nehučelo při ubrání plynu, ani při přidání, mohlo to být tím, že při ubrání motor neměl snahu zabírat, tudíž o sobě nedával vědět, že to nestíhá a při sešlápnutí už to zvládal a tudíž Ti taky o sobě nedával vědět. Buď jeď rychleji, nebo podřaď.

Otázka pátá: Je lepší nastartovat, oškrábat a jet. To "zahřívání" má smysl leda u benzínu.

Otázka šestá: Ano, to je velký problém. Tak mezi 7 a 10 tisíci...

Otázka sedmá: Zadek zabírá furt. Je to 80:20 až 50:50. Neexistuje, že by zabíral jen předek.

Tak snad jsem Ti aspoň trochu pomohl, jsem pod vlivem a jdu spát :sun Tak doufám ,že je to srozumitelné :rofl
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!

Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 292
Registrován: 18 říj 2012 20:00
auto: Free I 3D 2.0Di,2000
Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav

Re: Nováček - obecné dotazy, prosíííím :-)

#7 Příspěvek od deyva » 24 led 2013 22:45

Super, díky moc za odpověd, toto jsem potřebovali. Jsem už v klidu :-). Akorát tu spojku pořešit.

Ještě jednou díky a dobrou noc :-)

Uživatelský avatar
Tim
Příspěvky: 1793
Registrován: 16 kvě 2010 14:01
tel.: 736287666
auto: Free, Civic, Outback
Bydliště: Marjánky

Re: Nováček - obecné dotazy, prosíííím :-)

#8 Příspěvek od Tim » 24 led 2013 22:50

Vůbec nemáš zač :wink:
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!

Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!

cemouš
Příspěvky: 9
Registrován: 09 úno 2013 17:50
tel.: +421918711930
auto: 2 di 99 free 5
Bydliště: KALONDA

Re: Nováček - obecné dotazy, prosíííím :-)

#9 Příspěvek od cemouš » 10 úno 2013 08:31

Tim píše:Vůbec nemáš zač :wink:
Caute odpoved vsetkym ja som si pred 3 rokmi kupil super knihu aj s angl. slovnikom je tam vsetko, ku VCU pozor na jazdu v zakrute ked uz ma auto snahu ist rovno je zle ja som jej pomohol svojskym sposobom

cemouš
Příspěvky: 9
Registrován: 09 úno 2013 17:50
tel.: +421918711930
auto: 2 di 99 free 5
Bydliště: KALONDA

Re: Nováček - obecné dotazy, prosíííím :-)

#10 Příspěvek od cemouš » 10 úno 2013 08:31

Tim píše:Vůbec nemáš zač :wink:
Caute odpoved vsetkym ja som si pred 3 rokmi kupil super knihu aj s angl. slovnikom je tam vsetko, ku VCU pozor na jazdu v zakrute ked uz ma auto snahu ist rovno je zle ja som jej pomohol svojskym sposobom

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 292
Registrován: 18 říj 2012 20:00
auto: Free I 3D 2.0Di,2000
Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav

Re: Nováček - obecné dotazy, prosíííím :-)

#11 Příspěvek od deyva » 21 pro 2017 14:07

Tim píše: 24 led 2013 22:37 Takže...

Otázka první. Motor v "zápřahu" je vždy hlasitější, než motor který jen v klidu přiživuješ. To znamená, že když se dostane do "svých" otáček, není tak hlučný

Otázka druhá: Honda mi taky rychleji rozmrazí zadní sklo, než Rover, takže asi normální stav...


Otázka třetí: Diesel mezi 1800-4000 otáček. To mu neuškodí. Akorát do kopce radši 2500 než 1800, je to pro něj lepší.

Otázka čtvrtá: Možná nehučel diff. Pro motor o výkonu 2,0di co máš v autě je 90 kg znát. Pokud to nehučelo při ubrání plynu, ani při přidání, mohlo to být tím, že při ubrání motor neměl snahu zabírat, tudíž o sobě nedával vědět, že to nestíhá a při sešlápnutí už to zvládal a tudíž Ti taky o sobě nedával vědět. Buď jeď rychleji, nebo podřaď.

Otázka pátá: Je lepší nastartovat, oškrábat a jet. To "zahřívání" má smysl leda u benzínu.

Otázka šestá: Ano, to je velký problém. Tak mezi 7 a 10 tisíci...

Otázka sedmá: Zadek zabírá furt. Je to 80:20 až 50:50. Neexistuje, že by zabíral jen předek.

Tak snad jsem Ti aspoň trochu pomohl, jsem pod vlivem a jdu spát :sun Tak doufám ,že je to srozumitelné :rofl
Tak ohledně otázky 6 :-) (6. Když přeřazuju při rozjezdu hlavně, tak po sešlápnutí spojky před puštěním (když řadím), něco vepředu jakoby zahrčí. Předpokládám, že to bude buď přítlačák, nebo spojkový ložisko. Je to velký problém?) - měnil jsem komplet spojku až loni po 100 tisících km najetých od koupě... Vypadala takto : https://photos.app.goo.gl/XW0eKKusF97dPc942 - komplet se rozsypala a pružinky vypadaly dolů, takže nešlo vůbec řadit. Po výměně spojky už problém č.6 přestal a nich nerachtá :-) Celkem vyšlo na 12 litrů.

edit: vlastně ne loni, ale letos v lednu...

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 292
Registrován: 18 říj 2012 20:00
auto: Free I 3D 2.0Di,2000
Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav

Re: Nováček - obecné dotazy, prosíííím :-)

#12 Příspěvek od deyva » 21 pro 2017 14:18

Throwback thursday, když jsem tady to vlákno už našel ;-)... S odstupem času po čtyřech (skoro pěti) letech...
deyva píše: 23 led 2013 20:06 Zdravíčko,

jsem tu celkem nový a chtěl bych po váz pár odpovědí na otázky, které mě zneklidňují.

Mám Free I, rok 2000, 2.0Di, repasovaná komplet visco (i křížky a uložení), repasovaný diff, nové silentbloky na diff. Nové oleje všude, egr nezaslepen (zatím), třídveř, hardtop, pneu Michelin Latitude Tour HP (215/65/16).

Tady bych měl otázky:
1. Trochu mi hučí "agregát" (nevím kde přesně). Při jízdě, hlavně při tahu nebo rozjezdech pod 2000 otáček lehce hučí agregát, spíš zepředu. Když se otáčky dostanou na víc jak 2200, tak to nehučí vůbec. Je to jen takový lehký hučení na styl staré karosy když se rozjíždí nebo brzdí (ale ne tak nahlas). Nebo když brzdím motorem. Mám i Multivana '93 a tam to hučí o dost víc, u škodovky na pětku to taky hučí víc (mám ještě Rapida 136). Trošku mě to znepokojuje ale. Je to normální? Že auto v tahu lehce hučí a když už se rozjede, tak to nehučí?

2. Vyhřívání zadního okna - zkoušel jsem voltmetrem všechny "drátky" - šťáva tam jde - 14.4V, kontakty pročištěný, když to zapnu, tak se mi zdá, že to třeba námrazu lehce nataje, ale je to slabý, na ostatních dvou autech mám vždycky roztátý pruhy jak jsou "dráty" vyhřívání. U rovera ne. Ale zapnu stěrač a vpohodě. Je to normální?

3. Jak jezdíte s třídveřem 2.0Di? myslím tím styl jízdy, vytáčení/udržování určitých otáček. Snažím se jezdit mezi 2 tisíce a 2500 otáček, když jedu po highway, tak max. ty tři tisíce. Nechci odrovnat pohonnou soustavu ježděním s podtočenýma otáčkama (vibrace, rázy, atd.), ale zase nechci uhnat motor přetáčením. Jak jezdíte vy? Na jakou rychlost jezdíte pádesátkou v obci? Přetáčíte na trojku nebo podtočený na 4?

4. Jel jsem o víkendu ve třech lidech na vysočinu a párkrát se mi stalo, že když jsem jel do kopce, v tahu a na pětku, tak při určité pozici plynu a rychlosti mi jakoby hučel zadní diff tak, jak hučel před repasí s půlkou vylámaných zubů. Když jsem šlápl až na podlahu nebo naopak povolil plyn, nehučelo to. Na čtyřku to neudělalo skoro vůbec až na jeden náznak, kde jsem lehce popustil plyn. Ve dvou lidech mi to neudělalo nikdy. Čím to může být? Stává se vám to taky?

5. Co zahřívání motoru před jízdou když mrzne? Necháte auto běžet chvíli třeba ráno nebo sednete a jedete? V manuálu k Free I bylo nezahřívat, nastartovat a šetrně jet... Zkušenosti?

6. Když přeřazuju při rozjezdu hlavně, tak po sešlápnutí spojky před puštěním (když řadím), něco vepředu jakoby zahrčí. Předpokládám, že to bude buď přítlačák, nebo spojkový ložisko. Je to velký problém?

7. Jak poznám, že mi zabírá i zadek (respektive viscospojka)? Je vůbec šance to při jízdě poznat? Na parkovišti bez plynu na volnoběh a plný rejd dám klidně deset koleček (zkoušel jsem reálně dvě) bez problému, takže by visco měla fungovat vpohodě.

To by bylo zatím asi tak vše. Forum jsem pročítal vcelku dlouho, věci vejš jsem ale buď nenašel, nebo jsem asi blbě hledal. Takže se omlouvám pokud už to někdo řešil. Od Free nečekám (po přečtení různých i zahraničních for, tohoto, názorů typu "kámoš má kámoše a ten povídal"), že to bude auto, který vždycky podrží, jsem smířený s tím, že se občas něco rozbije a nedělám si iluze bezporuchovýho vozu. Možná proto pak hledám až "hypochondricky" závady i tam, kde nejsou.

Předem díky za jakékoliv info.

Ať vám to jezdí!

Deyva
1. Hučí stále... Nicméně dost pomohlo vyměnit ložiska na kardanu ;-)
2. Popraskaný odporový vedení na okně na asi čtyřech drátcích... Zkoušel jsem i ten zázračný vodivý stříbrný lak - nepomohlo... Prdím na to :-D
3. Jezdim uplně normálně jako s jiným nafťákem... NIc se tomu za 120 tisíc km zatím nestalo :-) Loni v létě jsem potřeboval dojezdit gumy, tak jsem jim dával na prdel chválně, ale i tak přežil...
4. Už to neřeším nebo jsem si spíš zvykl... Sem tam to lehce hučí, sem tam ne... Spíš asi záleží v jakým jsem rozpoložení a jak moc mám zesílený rádio :-D Jak jsem psal vejš, hučí to míň po výměně ložisek na kardanu a taky jsem měnil pravou přední poloosu, protože se vnitřní kloub dostal do takovýho stádia, kde jedno ložisko prdlo a šrotovalo se v kloubu...
5. Nepomůže zahřát motor ani když auto hodinu bublá na volnoběh... To auto prostě netopí, když stojí :-D Takže nakonec to dělám tak, že v zimě max. nastartuju, očistím okna a jedu ať se to aspoň trochu rozhýbe než vyrazim.
6. viz předchozí koment
7. Už je to trošku horší... Visco má najeto 120 tisíc, na jaře pojedu někam na repas. Na tom samým parkáču už je lehce cítit, že něco klade odpor v plným rejdu na volnoběh a točení vlevo nebo vpravo... Ale otočil jsem kardanem i rukou v létě (i když jsem musel zabrat hodně), takže zatím není uplně tvrdá.

Jinak ohledně závěrečnýho komentu - zatím jsem všude dojel a vždycky dojel zpátky a doufám, že to tak zůstane... Akorát teda jak mi odpadla ta spojka, tak jsem dojel na trojku řazenou přes synchrony asi pět km (s citem)... Ale dojel jsem. A to jsem týden před tím jel snowboardit asi 120km tam a to samý zpátky :-D

jobers
Příspěvky: 48
Registrován: 23 úno 2016 15:41
tel.: +421905459417
auto: Freelander 1,8 3D

Re: Nováček - obecné dotazy, prosíííím :-)

#13 Příspěvek od jobers » 22 pro 2017 16:20

Ahoj lanďáci, vo februári bude tomu dva roky čo som si kúpil vzhľadom zachovalú staršiu jazdenku Free1 3dv 1,8 RV99, hľadal som lacný pojazdný kus s tým, že si na ňom všetko dôležité vymením... kúpil som za 2.200€ s najazdenými 240tis.km a postupne podľa poradia dôležitosti som začal výmenou nefunkčných žiaroviek prístrojovky a plesnivého filtra ventilácie, zahrdzavené lanká ručnej brzdy, brzdové valčeky, čapy a ramená prednej nápravy, musel som aj riadenie (to som nemal v pláne ...), rozvody, celé výfukové potrubie, neskôr všetky váhadlá ventilov, nasledoval kompletný repas kardanu a nakoniec repas IRD aj spojky. Nakoniec som sa dostal na sumu 4.500€ (takže som do opráv investoval cenu auta) ale teraz klape ako má a snáď nejaký čas aj vydrží ... :Pohoda:

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 292
Registrován: 18 říj 2012 20:00
auto: Free I 3D 2.0Di,2000
Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav

Re: Nováček - obecné dotazy, prosíííím :-)

#14 Příspěvek od deyva » 22 pro 2017 16:31

Jj ja ksem zavtech pet let a 120 tisic najetych (ted mam necelych 230) dal za dily a pneusky tak 70-80... Auto puvodne stalo 45... Ale kdyz to prepoctu za cenu na kilometr tak to neni takova hruza.

Odesláno z mého VFD 700 pomocí Tapatalk


Odpovědět