Výměna spojky na Td4 krok za krokem. (Bez demontáže Ird.)
Moderátor: Safraporte
- Marty
- Příspěvky: 69
- Registrován: 08 dub 2010 21:18
- tel.: 776737418
- auto: Freelander 2005
- Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší
Výměna spojky na Td4 krok za krokem. (Bez demontáže Ird.)
Zdravím všechny co mají pevné nervy pouštět se do toho doma, tak tady je trocha ulehčení.
Jelikož nemám rád zbytečné sundávání něčeho kvůli přístupu na jeden šroubek tak jsem to vyřešil po našem..... Abych nemusel sundávat IRD udělal jsem si v hliníku otvor na šroubek, kvůli kterému musí jinak celá dolů.Při sundávání převodovky jsem ho pak pomalu dostal ven a nahradil jiným, upraveným, který příště půjde pěkně ven. Pokud nejste zruční jedinci jako já ta se do toho ani nepouštějte a raději jí sundejte.
1.Demontáž baterie a jejího držáku.
2.Sundat sání vzduchu (odkryje se držák zavěšení motoru)
3.Sundat obě kola a odpojit tyčky stabilizátoru
4.Sundat plastový dekl na levé straně za kolem (3.šrouby)
5.Sudat spodní hliníkový rám (6 šroubů , dva blbě pod plastem)
6.Povolit všechny šrouby převodovky (popř. vyndat a dva nechat jako pojistku) Bacha na skovanou 6ku šroubek nad IRD, pak jí tam už nedávejte!
7.Odmontovat ramena zavěšení kol od nápravnice a karosérie (4šrouby domeček silenbloku v karosérii a dva vsilenbloku nápravnice)
8.Odmontovat nápravnici (2.šrouby, 1 uchycení k IRD)
9.Vypustit olej z převodovky.
10.Vycuknout oběpoloosy od převodovky (Šroubovák mezi poloosu a převodovku a škubnout)
11.Odpojit čidla na převodovce (2kousky) a rozpojit rychlospojku spojkového válce.
12.Rozpojit výfuk za pletencem (3.šrouby) a vytáhnout z prvního zavěšení
13.Sundat táhla z kulisy řazení na převodovce a vyndat celý dekl i s mechanismem řazení. Na boku převodovky je zajišťovací šroub. Nepokoušejte se vyklepnout pero....
14.Odšroubovat 2 šrouby na zavěšení řadících táhel a celé zavěšení popustit dolů-jinak hrozí rozmačkání hadic chladící vody do IRD při naklánění motoru.
15.Odpojit hadičku z chladiče nafty od motoru (rychlospojka)
16.Nainstalovat zavěšení motoru a pod převodovku dát hever
17.Odšroubovat převodovku z horního držáku (4.šrouby) a heverem odspodu pomalu vyklonit motor i s převodovkou
18.odšroubovat poslední šrouby na převodovce a pomalu s ní vyjíždět dostrany.
19. .....a je to, dál dělá každý něco jiného, setrovák, ložisko, lamelu to je už hračka ať se daří.
Jelikož nemám rád zbytečné sundávání něčeho kvůli přístupu na jeden šroubek tak jsem to vyřešil po našem..... Abych nemusel sundávat IRD udělal jsem si v hliníku otvor na šroubek, kvůli kterému musí jinak celá dolů.Při sundávání převodovky jsem ho pak pomalu dostal ven a nahradil jiným, upraveným, který příště půjde pěkně ven. Pokud nejste zruční jedinci jako já ta se do toho ani nepouštějte a raději jí sundejte.
1.Demontáž baterie a jejího držáku.
2.Sundat sání vzduchu (odkryje se držák zavěšení motoru)
3.Sundat obě kola a odpojit tyčky stabilizátoru
4.Sundat plastový dekl na levé straně za kolem (3.šrouby)
5.Sudat spodní hliníkový rám (6 šroubů , dva blbě pod plastem)
6.Povolit všechny šrouby převodovky (popř. vyndat a dva nechat jako pojistku) Bacha na skovanou 6ku šroubek nad IRD, pak jí tam už nedávejte!
7.Odmontovat ramena zavěšení kol od nápravnice a karosérie (4šrouby domeček silenbloku v karosérii a dva vsilenbloku nápravnice)
8.Odmontovat nápravnici (2.šrouby, 1 uchycení k IRD)
9.Vypustit olej z převodovky.
10.Vycuknout oběpoloosy od převodovky (Šroubovák mezi poloosu a převodovku a škubnout)
11.Odpojit čidla na převodovce (2kousky) a rozpojit rychlospojku spojkového válce.
12.Rozpojit výfuk za pletencem (3.šrouby) a vytáhnout z prvního zavěšení
13.Sundat táhla z kulisy řazení na převodovce a vyndat celý dekl i s mechanismem řazení. Na boku převodovky je zajišťovací šroub. Nepokoušejte se vyklepnout pero....
14.Odšroubovat 2 šrouby na zavěšení řadících táhel a celé zavěšení popustit dolů-jinak hrozí rozmačkání hadic chladící vody do IRD při naklánění motoru.
15.Odpojit hadičku z chladiče nafty od motoru (rychlospojka)
16.Nainstalovat zavěšení motoru a pod převodovku dát hever
17.Odšroubovat převodovku z horního držáku (4.šrouby) a heverem odspodu pomalu vyklonit motor i s převodovkou
18.odšroubovat poslední šrouby na převodovce a pomalu s ní vyjíždět dostrany.
19. .....a je to, dál dělá každý něco jiného, setrovák, ložisko, lamelu to je už hračka ať se daří.
- Marty
- Příspěvky: 69
- Registrován: 08 dub 2010 21:18
- tel.: 776737418
- auto: Freelander 2005
- Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší
Re: Výměna spojky na Td4 krok za krokem. (Bez demontáže Ird.
Přikládám foto podle čísel návodu
Re: Výměna spojky na Td4 krok za krokem. (Bez demontáže Ird.
Super - bomba navod.
Doufam ze ho nikdy nebudu potrebovat
Doufam ze ho nikdy nebudu potrebovat
Re: Výměna spojky na Td4 krok za krokem. (Bez demontáže Ird.
Popravde, s demontážou IRD mi to pripadá jednoduchšie. Ale aj to je očistec.
- akrij13
- Příspěvky: 124
- Registrován: 05 čer 2013 18:01
- tel.: 605721321
- auto: freelander,Octavka
- Bydliště: Brno
Re: Výměna spojky na Td4 krok za krokem. (Bez demontáže Ird.
Podle toho jak máš stále čisté ruce je to asi jen ilustrační foto
- fugín
- Příspěvky: 2276
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
Re: Výměna spojky na Td4 krok za krokem. (Bez demontáže Ird.
Každý návod je dobrý. Čím víc takových lidí a čím víc návodů tím líp. Každý si může vybrat jak na to. Mrzí mě že jsem kdysi slíbený fotonávod z předposlední výměny na Free 1,8 benz. nedodal. Ale někde na nějaký flešce to sakra mít musím. Jestli se mě to v tom bordelu podaří najít,tak to sem pro případné pacienty taky hodím. Já to teda vždycky dělal s demontáží a vyvěšením IRD. Jinak to odvrtávání se mi tak nějak z principu moc nelíbí.
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá