Furt vaří Free

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
pajawxw
Příspěvky: 65
Registrován: 20 čer 2010 10:03
tel.: 776267349
auto: Fríí
Bydliště: Letonice

Re: Furt vaří Free

#41 Příspěvek od pajawxw » 03 úno 2015 15:18

Jak vyzkoušet přetlak nějakej rychlej návod pro laika??

pajawxw
Příspěvky: 65
Registrován: 20 čer 2010 10:03
tel.: 776267349
auto: Fríí
Bydliště: Letonice

Re: Furt vaří Free

#42 Příspěvek od pajawxw » 03 úno 2015 17:58

Spletl sem se na nádobce je jedna velká hadice :Sorry: pak ta malá která je před tou nádobkou roztéčkovaná jedna vede na vrch chladiče tam voda teče a ta druhá co vede z motoru nad termostatem z toho nic neteče je to ok či to má dělat něco jiného?

astero
Příspěvky: 204
Registrován: 25 dub 2013 09:53
auto: Ex Free, Evoque

Re: Furt vaří Free

#43 Příspěvek od astero » 03 úno 2015 23:03

Na teplom motore otvoríš veko na dolievanie vody a ak to urobí puf tak tam tlak je, ale pozor, aby za tým puf nepoletel gejzír horúcej vody :ty jeden...:
Druhá lepšia možnosť je tlakomer do odkruhu.

lenham3
Příspěvky: 457
Registrován: 19 led 2010 21:08
Bydliště: Zlin/Uherske hradiste

Re: Furt vaří Free

#44 Příspěvek od lenham3 » 04 úno 2015 19:47

Ta tenka hadicky na nadobce je tam na to aby se voda vracela z5 musi tam byt okruh pokud se nevraci a je to spatne proto ti to pak tlakuje tak jec sundat a prohlednout vycistit a to same zpetny ventilek na sani nad termostatem je v nem kulicka ,uz jsem to tu psal jednou a vidim ze ctes jen mezi radky :hmm:

pajawxw
Příspěvky: 65
Registrován: 20 čer 2010 10:03
tel.: 776267349
auto: Fríí
Bydliště: Letonice

Re: Furt vaří Free

#45 Příspěvek od pajawxw » 04 úno 2015 22:51

Máš pravdu omlouvám se psal si to v prvním listu.Jak ho mám ale vyčisti když ta hadička vede přípo do motoru to musím víko motoru a tam někde?? Mohl bys mně jen navést přectav si že to má vysvětlit 8 letému děcku předem děkuji za trpělivost

lenham3
Příspěvky: 457
Registrován: 19 led 2010 21:08
Bydliště: Zlin/Uherske hradiste

Re: Furt vaří Free

#46 Příspěvek od lenham3 » 04 úno 2015 23:03

Jak jsi delal tesneni pod hlavou tak byl olej ve vode?Prvni bych sundal tu tentou trubku jak na chladici tak na sani a zkusil ji profouknot ,nekdy to je ucpane primo na nadobce ta tenka.Jak je odpojis tak se mrkni zda tece vo da z chladice tenkou a voda ze sani taky tou tenkou .Pok bud sundat cele sani a vycistit okolo te trubky nebo vzit tenky drat a zkusit rozhybat a striknout nejaky povolovac nebo sprej na brzdy .Pokud je tesneni pod hlavou dobre udelane tak z 99 procent je problem tady ze voda nema okruh a dobre necirkuluje

dafsij
Příspěvky: 67
Registrován: 20 srp 2013 16:34
auto: Freelander1,8 benzin
Bydliště: Bratislava okolie

Re: Furt vaří Free

#47 Příspěvek od dafsij » 05 úno 2015 18:49

Ja mám presne ten isty problém ako pajawxw deto to isté uz to rieším od cidiel az po termostat aj som cistil celu sustavu okrem radiatora a tej malej hadičky co sa tu opisuje vyzerá to tak ze zase to prejdem odznova . A stebou pajawxw musím spolupracovať nemáš nejaky facebook alebo niečo kde si možme písat ? Ked hej posli mi to správou ,Nejak dojdeme na chybu spoločne

pajawxw
Příspěvky: 65
Registrován: 20 čer 2010 10:03
tel.: 776267349
auto: Fríí
Bydliště: Letonice

Re: Furt vaří Free

#48 Příspěvek od pajawxw » 05 úno 2015 22:53

super borci to sem zkoušel profoukat když sem odpojil přímo u chladiče malou hadičku tak ot teklo a profoukl až od nádobky z té od motu neteklo nic musím zkusit odpojit přímo u nádobky a jít od tama ale už ted si myslím že je problém od motoru.
Ps: dafsij tady je moje FB : https://www.facebook.com/paja.pineple
budu rád za jakou tvou pomoc a rád taky poradím jak jen budu moct ste tu dobrá partie :clap :clap

pajawxw
Příspěvky: 65
Registrován: 20 čer 2010 10:03
tel.: 776267349
auto: Fríí
Bydliště: Letonice

Re: Furt vaří Free

#49 Příspěvek od pajawxw » 08 úno 2015 16:55

rozdělal sem to sání a ta malá hadička nebyla pruchozí vyčistil sem jí a ted když do ní fouknu směr do motoru tak je pruchozí ale když směrem ven do nádobky tak ta kulička co tam je na konci to ucpe má to tak dělat???

pajawxw
Příspěvky: 65
Registrován: 20 čer 2010 10:03
tel.: 776267349
auto: Fríí
Bydliště: Letonice

Re: Furt vaří Free

#50 Příspěvek od pajawxw » 08 úno 2015 19:26

Tak záhada odhalena a fungu je to :Pohoda: bylo to tou malou hadičkou co vede od motoru do nádobky byla tam ta kulička zaseklá :devil

lenham3
Příspěvky: 457
Registrován: 19 led 2010 21:08
Bydliště: Zlin/Uherske hradiste

Re: Furt vaří Free

#51 Příspěvek od lenham3 » 08 úno 2015 22:48

No vidis rikal jsem to hned skoro na zacatku :wink:

maloch2
Příspěvky: 17
Registrován: 20 úno 2016 07:47

Re: Furt vaří Free

#52 Příspěvek od maloch2 » 28 dub 2017 18:18

Mám dotaz,
ví někdo z vás na co tam ta kulička vlastně je? Pochopil bych kdyby to fungovalo obráceně tzn.směrem do expanzky propouští, směrem do motoru ne, ale takhle? Jediné co mě napadá je, že to má fungovat jako automatický odvzdušňovák, nicméně v poloze naležato to podle mě nemůže spolehlivě fungovat. Zvažuji její úplné vypreparování, vzhledem k tomu jak malá je tam za tou kuličkou dírka, si myslím, že množství vody která tou hadičkou bude procházet hned zpátky do expanzky je zanedbatelné, případná bublina spolehlivě odejde a zároveň se vyloučí možnost, že se tam zase nějak zalepí.
Co myslíte?

lenham3
Příspěvky: 457
Registrován: 19 led 2010 21:08
Bydliště: Zlin/Uherske hradiste

Re: Furt vaří Free

#53 Příspěvek od lenham3 » 28 dub 2017 20:21

Kolicka je na odvzdusneni hlavy ,funguje to i bez ni vyzkouseno

maloch2
Příspěvky: 17
Registrován: 20 úno 2016 07:47

Re: Furt vaří Free

#54 Příspěvek od maloch2 » 28 dub 2017 21:42

Myslel jsem si to, díky.

maloch2
Příspěvky: 17
Registrován: 20 úno 2016 07:47

Re: Furt vaří Free

#55 Příspěvek od maloch2 » 08 kvě 2017 17:36

Ahoj,
rád bych se podělil o svou zkušenost na oplátku za nějaké rady, které jsem tu dostal. V mém Fríčku 1.8 se tak nějak nenápadně ztrácela voda, pak zase neztrácela a pak se najednou začal vařit a vyflusal vodu ven. Tak jsem to dolil a zase dobrý asi tak 5000 km a zase se začala malinko ztrácet voda. Nikde jsem nic neviděl, no nic fouknul jsem tam nějakou tu srágoru na utěsnění a zase asi dva měsíce dobrý, když najednou zase vyflusal vodu. Doleju to, dráždím to na místě až se spustí ventilátory a všechno v pořádku. Tak se rozjedu, 10km a zase fluše vodu, doleju to , na místě dobrý, po pár kilometrech zase vře, chladič studený, ventilátory běží.
První úvaha- asi termostat s podezřením na těsnění pod hlavou, no nic jsem kousek od servisu, nechám to tam. Druhý den telefon, to vypadá na pumpu, tam není žádný oběh vody, ale nemám teď čas. Tak jsem si to odvezl, že se do toho pustím sám. Shodou okolností jsem měl doma připravené rozvody i s pumpou a termostatem. Tak to začnu rozdělávat a říkám si, kašlu na to, když už, udělám i to těsnění pod hlavou preventivně a hned jsem objednal sadu s kovovým vícevrstvým těsněním včetně šroubů za necelé 3000,-.
Když jsem to sundal potvrdilo se vadné těsnění, vypadalo hrozně, ale vysloveně propálené nebylo a voda do oleje se taky nedostávala. Natlakování hlavy, přerovnání a zabroušení ventilů 2300,-.
Vložky byly bez přesahu a přesně za rovno s blokem- vykašlal jsem se na ně, nevidím důvod proč by to mělo tomu celokovovému těsnění vadit, to by znamenalo rozebrat celý motor a motory s litinovým blokem co vložky nemají jsou taky za rovno a těsní to. Co mě ale zarazilo byla vůle pístů ve vložkách ve směru kolmo na klikovou hřídel a to 1,2 mm což je možná rarita, nevím, každopádně na to kašlu, fungovalo to doteď, bude to fungovat dál. Na emisích v pohodě, divné zvuky žádné, chytá na škrtnutí, olej se neztrácí ani nepřibývá tak proč si s tím lámat hlavu.
No nic, pečlivě jsem očistil všechny dosedací plochy, v sání jsem vypreparoval tu stupidní kuličku se kterou jsou jenom problémy, nasadil těsnění, dotáhl na 25Nm+4x90 stupňů s asi hodinovejma přestávkama aby těsnění pěkně sedlo, mezi tím ty ptákoviny okolo a bakelitovou krabičku jsem nechal prázdnou bez termostatu a objednal ještě tu sadu hadic s termostatem co měly ty novější modely.
Auto jezdí, voda se neztrácí, nikde nic ani nepřibývá, teplota drží, všechno je zalité sluncem, tak snad mám alespoň na těch 80 tisíc pokoj.
Ještě dodám, že před tím jsem občas slyšel bublat vodu v radiátoru, ale teď po opravě už ne.
Tak Vám všem co budete dělat těsnění přeju hodně zdaru a úspěchů.

zochrik
Příspěvky: 10
Registrován: 02 dub 2017 20:54
tel.: 730177889
auto: Freelander

Re: Furt vaří Free

#56 Příspěvek od zochrik » 31 kvě 2017 06:31

Taky jsem furt vařil po výměně těsnění pod hlavou a nemohl jsem přijít na to proc a byl to špatnej termostat a polamana vrtulka na vodní pumpě teď už je od vaření klid.

Uživatelský avatar
TOMAS83
Příspěvky: 340
Registrován: 13 led 2011 13:58
auto: Freelander + RRS
Bydliště: Mnichovo Hradiště

Re: Furt vaří Free

#57 Příspěvek od TOMAS83 » 23 říj 2017 16:42

lenham3 píše: 23 pro 2014 16:32 A zkousel jsi zda se ti vraci voda do nadobky tou tenkou hadickou co jde od chladice a od sani ?V sani je zpetny ventil a ten byva dost casto ucpany pokud se dostane olej do vody
Na budíku teplota ok..v nádobce voda vře a vrací se zpět,ve vodě olej není,v oleje také ne.
Nějaké čidlo?TD4 rv02
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black

Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈

Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme

lenham3
Příspěvky: 457
Registrován: 19 led 2010 21:08
Bydliště: Zlin/Uherske hradiste

Re: Furt vaří Free

#58 Příspěvek od lenham3 » 23 říj 2017 19:54

Toto tema bylo o 1,8 ne TD4 !!! ,je potreba zkontrolovat pruchod vsech hadic a mrknout na termostat zda neni rozpadnuty nebo take vodni pumpa ,TD4 se pomalu ani nezahreje nato aby varila ......

Uživatelský avatar
ludarover
Příspěvky: 118
Registrován: 18 lis 2012 22:26
tel.: 606264964
auto: LR fleerander
Bydliště: Nymburk

Re: Furt vaří Free

#59 Příspěvek od ludarover » 05 bře 2018 19:38

Můj příběch zní takto......
Šla mi voda do oleje tak jsem vše rozdělal, nechal jsem si udělat těsnění z toho měkčího materiálu co se dělalo na favoritech a td. tomu plechovému moc nevěřím.
Vše jsem smontoval, dal nové šrouby nové těsnění všude, dolil olej a vodu..........nastartoval. Potom jsem sedl do auta a jel ho projet, chvíli dobré a najednou šla ručička nahoru,dolil jsem vodu a nechal vychladnout, abych dojel domu tak jsem chvilku tak minutu byl v červenym. Tak jsem to zopakoval asi 3x. Pak jsem demontoval tu ouzkou hadičku a byla ucpaná, tak jsem jí profoukl a pak koukám byla ucpaná i ta nádobka vyustění. Vše jsem pročistil i kuličku ta byla ok. Sesadil jsem vše z5 a závada se opakovala, osahal jsem hadice a zjisti jsem že chladič studený, spodní hadice studená až k termostatu, hlava vařící v nádobce voda vře, ventilátory zaply. Vyndal jsem termostat a dal do rychlovarné konvice, kde se začal otevírat až když voda bublala. Sesadil jsem tělo termostatu z5 bez termostatu a jel jsem to projet teplota vody na pulce, topení netopilo jináč voda nevařila hadice ohřáté chladič také.
Před výměnou těsnění vše chodilo tak jak má.
Jediné co mě napadá co způsobilo závadu:
Tenká trubka neprůchozí což zapříčinilo vaření a zničení přehřátí termostatu a možná, že to odnesla i vodní pumpa :Ja blb:
Zatím vyměním jen termostat a uvidím. Potom vymontuju vodní pumpu a pokud nenajdu závadu tak nevím co s tím, pokud by měl někdo nějaké řešení a nebo zkušenosti tak mi prosím pomožte. děkuji :heart
Ten kdo si koupí LR je rázem tam kde vždy chtěl být.
autoklempíř, vyměňovač dílů, improvizátor, lakyrník, laborant, počítačové jednotky, čipování
Nymburk 606264964

Uživatelský avatar
ludarover
Příspěvky: 118
Registrován: 18 lis 2012 22:26
tel.: 606264964
auto: LR fleerander
Bydliště: Nymburk

Re: Furt vaří Free

#60 Příspěvek od ludarover » 05 bře 2018 19:56

Nepomohlo by tohle?
viewtopic.php?f=7&t=32904
Ten kdo si koupí LR je rázem tam kde vždy chtěl být.
autoklempíř, vyměňovač dílů, improvizátor, lakyrník, laborant, počítačové jednotky, čipování
Nymburk 606264964

Odpovědět