Nouzák Freelander TD4

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Nemlein
Příspěvky: 31
Registrován: 08 čer 2015 14:45
auto: FreelanderI TD4

Nouzák Freelander TD4

#1 Příspěvek od Nemlein » 08 čer 2015 15:19

Zdravím.
Rada nad zlato, tak to tu zkusím. Jsem nový majitel jednoho Fríčka rok výroby 9/2005 Td4. Auto v celku v pohodě, akorát .... :sad Tak od začátku. Při koupi vozu (cestou domů cca 300 km) skočilo auto do nouzáku. Žádná kontrolka se nerozsvítila. Vypnul jsem motor, opět nahodil a pokračoval. No nic, něco tam bude, to se vyřeší. Kupuji ojeté, tak to má asi nárok. Po druhé cestou domů nouzák , tentokrát s kontrolkou. Druhý den do značkového servisu . Počítač hlásí palivový systém, technik říká palivové čerpadlo. Palivové čerpadlo nové, nouzák stále skáče. Návštěva u odborníků na turba. Turbo takové v pořádku, ( přes údaje v počítači) Jinak to hlásilo dvě hodnoty tlaku turba. Nevěděli si s tím rady. Doma jsem přišel na to, že tam bylo instalováno přídavné zařízení na zvýšení výkonu. Jsem to odstranil a opět na počítač. Vše v cajku. Cestou domů opět nouzák. Opět na počítač. Chyba - spínač tlaku v sacím potrubí. Výměna spínače a zaslepení EGR ventilu. Po ujetí cca 20 km po opravě nouzák. Výměna ovládání turba. Za dva dny opět nozák. Opět na počítač a chyba 1470 - neznámí kód. Jinak váha vzduchu, veškeré hadičky a trubičky v pořádku, turbo dle hodnot také. Co s tím , toť otázka. Ví někdo? Jinak auto jezdí na farmě, takže krátké trasy v pohodě, někdy jezdí dva dny a nic, někdy padne nouzák tři krát za sebou při delší trase, cca 30 km. Jsem z toho guma a servis také. :Sorry: Díky za radu a zdar Petr.

astero
Příspěvky: 204
Registrován: 25 dub 2013 09:53
auto: Ex Free, Evoque

Re: Nouzák Freelander TD4

#2 Příspěvek od astero » 08 čer 2015 15:48

Vymenil by som palivový filter :grin:
Ak to bude padať do núdz.režimu stále tak diagnostika a hoď sem kódy. Hlavne si nedaj meniť zbytočne polku motora, ako je dnes v móde. :hmm:

Nemlein
Příspěvky: 31
Registrován: 08 čer 2015 14:45
auto: FreelanderI TD4

Re: Nouzák Freelander TD4

#3 Příspěvek od Nemlein » 08 čer 2015 15:58

Zdar.
Palivový filtr včetně čerpadla vyměněný. S tím jak píšeš výměna půlky motoru souhlasím, jenže kdy je zakopaný pes? Jinak kódů, tam bylo více, akorát se vše vymaže a objeví se nový, si je v tuto chvíli nepamatuji. Jinak, auto jede jako blázen, žádný problém s výkonem a motor šlape v pohodě. Tím, že to spadne do nouzáku a při vypnutí a opětovném zapnutí zapalování, se nic samo opravit nemůže. Musí to bát nějaká pindovina.

Nemlein
Příspěvky: 31
Registrován: 08 čer 2015 14:45
auto: FreelanderI TD4

Re: Nouzák Freelander TD4

#4 Příspěvek od Nemlein » 08 čer 2015 15:59

Zdar.
Palivový filtr včetně čerpadla vyměněný. S tím jak píšeš výměna půlky motoru souhlasím, jenže kdy je zakopaný pes? Jinak kódů, tam bylo více, akorát se vše vymaže a objeví se nový, si je v tuto chvíli nepamatuji. Jinak, auto jede jako blázen, žádný problém s výkonem a motor šlape v pohodě. Tím, že to spadne do nouzáku a při vypnutí a opětovném zapnutí zapalování, se nic samo opravit nemůže. Musí to bát nějaká pindovina.

astero
Příspěvky: 204
Registrován: 25 dub 2013 09:53
auto: Ex Free, Evoque

Re: Nouzák Freelander TD4

#5 Příspěvek od astero » 08 čer 2015 16:13

ECT sú dobré, aj keď sa zmažú, tak po chybe sa tam uloží nový a po vyčítaní máš aspoň orientáciu. Treba ale aj vysledovať súvislosti a mnoho vecí sa dá vylúčiť vhodným postupom, aj bez diagnostiky, napr odpojením niektorých čidiel sa dá overiť činnosť iných. V každom prípade ak je auto v poriadku, má výkon, výrazne nedymí, tak si zájdi na nejakú overenú diagnostiku. Už som zažil že nesedeli správne kódy :twisted:
Chyba pritom zdanlivo nemusí súvisieť priamo s motorom, napr.uhnité ukostrenie..

Nemlein
Příspěvky: 31
Registrován: 08 čer 2015 14:45
auto: FreelanderI TD4

Re: Nouzák Freelander TD4

#6 Příspěvek od Nemlein » 08 čer 2015 16:48

Byl jsem u 4 na diagnostice včetně specializovaného servisu. 1470 u všech a neznámí kód.

astero
Příspěvky: 204
Registrován: 25 dub 2013 09:53
auto: Ex Free, Evoque

Re: Nouzák Freelander TD4

#7 Příspěvek od astero » 08 čer 2015 18:41

A akú diagnostiku mali? Mal niekto aj LR Test Book alebo niečo od LR?

Petr63
Příspěvky: 2
Registrován: 30 dub 2015 20:52
tel.: 603221578
auto: Freelanmder1

Re: Nouzák Freelander TD4

#8 Příspěvek od Petr63 » 08 čer 2015 20:33

Autorizovaný servis Land Rover 2x, 1x specializovaný servis na turba a 1x kámoš s diagnostikou ,která LR má v nastavení. Tak kam jinám. Snad ještě BMV, jinak nevím. Motor je BMV 2.0 TD4. Jinak dnes jsem zaregistroval zvláíštní smrad ,asi splodin z výfuku,když jsem vystupoval z auta.

astero
Příspěvky: 204
Registrován: 25 dub 2013 09:53
auto: Ex Free, Evoque

Re: Nouzák Freelander TD4

#9 Příspěvek od astero » 08 čer 2015 22:27

Zvláštny smrad mávam spojený so spojkou :lol: tá je na tom aute fakt k hov..
Máš protokoly z diagnostiky? Minimálne v LR ich mali vystaviť. Daj výpis.

Nemlein
Příspěvky: 31
Registrován: 08 čer 2015 14:45
auto: FreelanderI TD4

Re: Nouzák Freelander TD4

#10 Příspěvek od Nemlein » 09 čer 2015 08:29

Zdar.
Nevím, zda kódy budou k něčemu, ale posílám. Je v tom pěkný chaos. Takže 1155.: 1260.: 1200.: 1DF5.: 0190.: 1470.: Poslední dva kódy , které se tam objevili naposled, neznám. Jen vím, že tam bylo něco jiného. Naposled u kámoše, který má diagnostiku LR to povídal . Ukazovalo mu to chybu (snímač tlaku v sacím potrubí) - výměna snímače ,ale závada neodstraněna. Stále nouzák. Veškeré chyby vymazal. Mi to aj připadá, že se zbláznila řídící jednotka. Jedna rada, také byla, zajet do LR a nechat si přehrát originál řídící jednotku. Ale to by měla diagnostika zjistit, že je nějak upravovaná, nebo poškozená. Přes diagnostiku zjistil, že řídící jednotka byla nahrána (vytvořena) 9.9.2005. Což odpovídá. V provozu - první registrace 27.02.2006 v SRN . Žádný jiný záznam tam není. Zkusím ještě jednou do servisu LR na diagnostiku. Jenže, to jsou takový mistři světa, že mě je z nich špatně. No zkusím a uvidím. Zatím.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Nouzák Freelander TD4

#11 Příspěvek od Hubert » 09 čer 2015 08:51

Hledal bych příčinu v regulaci tlaku turba:
https://www.google.cz/search?q=1470+fre ... UoAA&dpr=1
Jenom jsem nepochopil co jsi měnil na regulaci turba. Ventil? Membránu?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 535
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: Nouzák Freelander TD4

#12 Příspěvek od cesta » 09 čer 2015 09:02

Tím jak píšeš, že vyměnili ovládání turba to vyměnili jak ten el.ventil (ten zašeděný na obrázku) tak i ten vzduchový podtlakový ventil(červená šipka na obr.)? nebo jen ten el.ventil ? Pokud jen tel el. ventil tak bych aspoň zkusil stříknout na to táhlo od toho vzduchového ventilu nějaké VDečko jestli se se neseká???To co popisuješ mi připadá jak problém s podtlakem, ty hadičky bych radši vyměnil.
Přílohy
ventil_1.jpg
ventil_1.jpg (65.42 KiB) Zobrazeno 14922 x
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Nemlein
Příspěvky: 31
Registrován: 08 čer 2015 14:45
auto: FreelanderI TD4

Re: Nouzák Freelander TD4

#13 Příspěvek od Nemlein » 09 čer 2015 09:29

Zdravím.
Měnil se pouze ten el. ventil. Jo jo, hadičky koupím a vyměním, zkusím prostříkat táhlo. Jinak, pokud to dáš do servisu, tak předpokládám, že by to měli vše udělat. Nebo ne!!!!!! Já vím, bez komentáře.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Nouzák Freelander TD4

#14 Příspěvek od Hubert » 09 čer 2015 10:46

To táhlo bych hlavně zkusil co možná nejvíce rozhýbat. Pokud někdo jezdil (třeba minulí majitel) na spotřebu tak velice často bývá regulace zatuhlá. Turbo je pak nastavené na maximální výkon. To by odpovídalo tomu že auto jede jako ďas. V tomto případě saze totálně znehybní regulaci geometrie lopatek. Tento problém mají i auta z koncernu WV. Dá se to vyzkoušet i tak že na omezenou dobu normálně propojíš hadičku podtlaku s membránou na turbu. Auto by mělo od ztratit výkon odspodu. Je ale možné že motor vyhodí chybu nízkého plnícího tlaku. V každém případě pokud to hodí nouzák ve výkonu šel bych to tom turbu. http://www.landyzone.co.uk/lz/f9/td4-la ... 47-14.html
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Nemlein
Příspěvky: 31
Registrován: 08 čer 2015 14:45
auto: FreelanderI TD4

Re: Nouzák Freelander TD4

#15 Příspěvek od Nemlein » 10 čer 2015 10:43

Zdravím.
Jedna malá oprava, má chyba. Psal jsem, že byl vyměněn ventil ovládání turba , tak ten měněn nebyl, ale spínač tlaku v sacím potrubí. Již jsem objednal nový ventil ovládání turba. Nic méně jsem včera prostříkal (řádně) tu páčku (táhlo) ovládání turba. Nemohu posoudit, jak volně se má pohybovat, ale prstem sem tam to šlo docela fest. Na druhou stranu, musel jsem překonávat odpor membrány, tak nevím. Zkusil jsem motor nahodit, vlézt pod auto a odpojit hadičku z membrány a opětovně připojit. Táhlo šlo plynule sem a tam. Při odpojení nahoru, směrem k motoru a při připojení dolu, směrem k membráně. Vizuálně to chodí. Odpojil jsem hadičku od membrány a sešlápl plynový pedál. Motor šel pozvolna do otáček, žádná chyba se neukázala. Při připojení hadičky zpět na membránu a sešlápnutí pedálu šel motor do cca 3.000 otáček pozvolna a pak vystřelil. Seplo turbo asi. Ještě jsem zkusil odpojit el. ovládání ventilu sešlápnutí pedálu a motor šel v podstatě stejně jako při odpojení hadičky od membrány. Žádná chyba se neobjevila. Dále jsem našel nad turbem vzduchový filtr nasávání, pravděpodobně někde od spodu motoru. Filtr (takový malí bílí váleček) jsem odpojil a zkusil jsem ho profouknout (pusou) No nevím, jaký tam má být odpor, ale šlo to docela z těžka. Vzal jsem to na kompresor a začalo z toho lítat takové nehezké (hnědé) jako by mazivo. (šlem) Smrdělo to jak bolavá noha. Nic, zkusil jsem to připojit bez toho filtru , zda se něco změní. Nic, v podstatě stejné. Dal jsem ho zpátky. Jinak jsem již objednal nový. Jinak ještě jedna informace. S autem převážně jezdí manželka na farmě a bez problému, je to takový malí závodník, tak to nešetří a jezdí fakt slušně. Dá tomu ,co to potřebuje. Jen to, že mi vždy oznámí, že to kleklo opět do nouzáku. Naposled, když to bylo na diagnostice, chyba spínače tlaku v sacím potrubí - výměna za nový a s tím spojeno zaslepení EGR ventilu to skáče do nouzáku čím dál tím více častěji. 50 km a 5x nouzák. Pokaždé jinak. Jednou při pomalé klidné jízdě na dvojku, potom při sešlápnutí pedálu (plyn) při předjíždění, nebo při jízdě z kopce. Najednou se rozsvítí kontrolka. Na jízdě to ani v ten moment nepoznáš, až když chceš přidat plyn a ono to nejede. Při jízdě z kopce to ani nevnímáš, že to skočilo do nouzáku, pouze kontrolka. No , tak zatím uvidím, jak na tom bude paní dneska a pokud to bude opět padat do nouzáku, tak jakmile mi přijde ten ventil ovládání turba včetně filtru vyměním a pak jedině turbo ven. Dám info. Zatím dík za vše Petr.

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 535
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: Nouzák Freelander TD4

#16 Příspěvek od cesta » 10 čer 2015 12:01

Myslím že to tu už někdo psal že ty el. ventily od turba a od EGR jsou stejné.Tak je prohoď mezi sebou, stejně říkáš že máš EGR vyřazený, tak tam nemusí být funkční pokud by byl vadný ten z turba, stačí aby ho jen načítal.
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

astero
Příspěvky: 204
Registrován: 25 dub 2013 09:53
auto: Ex Free, Evoque

Re: Nouzák Freelander TD4

#17 Příspěvek od astero » 10 čer 2015 13:40

Tie kódy chýb sú s tvojim popisom nejaké divné, nejak mi to nejde do kopy. Skontroluj ešte uzemnenia, toto by mohol byť následok nejakej hnijúcej zeme.

Nemlein
Příspěvky: 31
Registrován: 08 čer 2015 14:45
auto: FreelanderI TD4

Re: Nouzák Freelander TD4

#18 Příspěvek od Nemlein » 10 čer 2015 14:38

Jo jo, ty kódy jsou nějaké splašené, už mi to říkalo více lidí, ale fakt tam byly. Dnes jsou vymazané. Kostru, no jo, ale kde? Plno toho může být pod palubkou, to je na dlouhé zimní večery. Jinak tam kam vidím a dosáhnu jsem kabely kontroloval, tak nějak.

astero
Příspěvky: 204
Registrován: 25 dub 2013 09:53
auto: Ex Free, Evoque

Re: Nouzák Freelander TD4

#19 Příspěvek od astero » 10 čer 2015 15:46

Nie, pod palubkou nie. Kostra na 99% uhnije koróziou od vlhka. Niekde na vedľajšom vlákne je priložený obrázok zmnení, treba prejsť hlavne tie dve pri motore, napojenie hlavnej kostry od aku a uzemnenie motora.

Nemlein
Příspěvky: 31
Registrován: 08 čer 2015 14:45
auto: FreelanderI TD4

Re: Nouzák Freelander TD4

#20 Příspěvek od Nemlein » 11 čer 2015 13:22

Kouknu a projdu.

Odpovědět