F1 Vyskákané (oskákané) pneu

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Krasty
Příspěvky: 511
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: Vyskákané (oskákané) pneu

#21 Příspěvek od Krasty » 23 lis 2015 14:05

No u mne je to zatim dobry, ale jak jsem psal...priklanim se k tem silentblokum...
Zimu preziju si myslim v pohode (teda co se pneu tyka) :-) a pristi rok asi budu muset uz pneu vymenit...
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

Krasty
Příspěvky: 511
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: Vyskákané (oskákané) pneu

#22 Příspěvek od Krasty » 24 lis 2015 06:59

...jeste budu citovat jednoho clena ohledne vyskakanych pneu... "Pokud by to bylo celé oskákané tak to bývá díky IRD a visko spojce"

Je to mozny? Chapal bych to, kdyz bych mel visko fakt zatuhlou, ze by to ani nejelo na volnobeh a silene brzdilo, pak jeste, ale to bych opravdu nemohl v plnem rejdu popotlacit auto a silene by mi brzdilo, ale i tak by dostala pneu zahul po celem vzorku a hlavne nez by odesla pneu, tak by mi asi rupla IRD.
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

Uživatelský avatar
Marty
Příspěvky: 69
Registrován: 08 dub 2010 21:18
tel.: 776737418
auto: Freelander 2005
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší

Re: F1 Vyskákané (oskákané) pneu

#23 Příspěvek od Marty » 18 kvě 2016 20:22

Ty pneu jsem taky řešil asi před dvěma lety.Auto mělo 100 000 a v zatáčkách začalo jít ztuha, gumy oskákané a šíleně rychle se ničily.Hned jsem na Slovensko odvezl visco, ale po výměně visco jdou dál gumy do kytek, tak jsme testovali tlumiče, ty jsou o.k. Auto už při menší rychlosti vybruje. Gumy jdou do kytek před očima, tak hned skouknu ti silenbloky zadních ramen.Kvůli tomu vibrování jsem podezříval i jiné věci, ale s novýma zimákama auto v zimě jezdilo fantasticky.Takže rychle ty silenbloky a pak asi gumy vyhodit než se kvůli těm vibracím neco vysere. :Ja blb:

Uživatelský avatar
ludarover
Příspěvky: 118
Registrován: 18 lis 2012 22:26
tel.: 606264964
auto: LR fleerander
Bydliště: Nymburk

Re: F1 Vyskákané (oskákané) pneu

#24 Příspěvek od ludarover » 07 srp 2016 11:12

Jsou v prdeli ty silembloky příčnejch ramen kolo se hýbe při rozjezdu a řazení, a tím se způsobuje obrušování pneu. Je to vidět na silentbloku jak je utrhnutý. Ale problém to vyměnit je tu téma a podrobnej postup. Dělám to Nymburk.
Ten kdo si koupí LR je rázem tam kde vždy chtěl být.
autoklempíř, vyměňovač dílů, improvizátor, lakyrník, laborant, počítačové jednotky, čipování
Nymburk 606264964

Krasty
Příspěvky: 511
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: F1 Vyskákané (oskákané) pneu

#25 Příspěvek od Krasty » 14 bře 2017 12:37

Tak jsem po roce a pul uz musel ty pneu vymenit, pac to byl masakr...to uz byly uvnitr vibrace a ne hukot a navenek ani nebudu mluvit. Lide se otaceli..napred jsem si rikal, ze je asi plasi ten krasnej diesel klapak, ale pak jsem na to prisel, kdyz s tim jela moje polovicka.
Kazdopadne pneu oskakane z obou stran (vnitri a vnejsi strana) vice tedy z te vnitrni, ale defacto po cele plose. Pneu byly sjete jakoby do oblouku jako je pneu na motorkach...teda na zadni naprave. Predek mel naznak oskakane pneu taky, ale malinko a tam to prisuzuju trochu tlumicum, ty jsou tak nejak na hrane.
Prolezli jsme to s mechanikem, zapacili vsema moznyma cepama, gumama a vse ok. Jen si rikam, zda to nemuze byt geometrii, ale spise to prisuzuju tomu, ze to byly pneu Eco tramp vranik, coz je 20 procent teren a tak po 40 tis km uz to proste nemuzou konstrukcne dat, i kdyz mely cca 4-5 mm.
Nekde jsem tu cetl od Eliotta, ze to se stava tim, ze je to proste 4x4 a zadni naprava dostava celkem stos a cim vice je tuha visko, tim hure.
Tak snad to ted vydrzi zase chvilku...
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

Uživatelský avatar
Martas74
Příspěvky: 122
Registrován: 16 čer 2016 19:20
tel.: 728203498
auto: LR Freelander TD4
Bydliště: Dobroměřice

Re: F1 Vyskákané (oskákané) pneu

#26 Příspěvek od Martas74 » 02 srp 2017 09:47

Zdarec tak jsem si všiml že taky mám oskákané pneu. Mám je ale z venkovní strany a na předku víc.
Jinak pneu mám asi 4 měsíce staré. Mám Nokiany Weatherproof SUV a do zatáčky hučely od začátku.
Čepy mi kontroloval servis asi před měsícem a v poho silentbloky taky ok.
Freelander r.v.2005 TD4

Krasty
Příspěvky: 511
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: F1 Vyskákané (oskákané) pneu

#27 Příspěvek od Krasty » 02 srp 2017 15:55

Martas74 píše: 02 srp 2017 09:47 Zdarec tak jsem si všiml že taky mám oskákané pneu. Mám je ale z venkovní strany a na předku víc.
Jinak pneu mám asi 4 měsíce staré. Mám Nokiany Weatherproof SUV a do zatáčky hučely od začátku.
Čepy mi kontroloval servis asi před měsícem a v poho silentbloky taky ok.
Zakladni pravidlo pri oskakanych pneumatikach je zkontrolovat tlumice. Ty muzou byt zakladni pricinou.
Pokud je to ale uz po 4 mesicich, tak tam musi byt neco spatne (teda doufam, ze si nenajezdil 20 tis km za tyhle 4 mesice)

To ze hucely jako nove, tak to muze byt rozmerem a vzorkem, ale pokud se ti tam uz objevuji vystupky, tak musi byt neco spatne.
JEste bych vyzkousel geometrii...
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

Uživatelský avatar
Martas74
Příspěvky: 122
Registrován: 16 čer 2016 19:20
tel.: 728203498
auto: LR Freelander TD4
Bydliště: Dobroměřice

Re: F1 Vyskákané (oskákané) pneu

#28 Příspěvek od Martas74 » 02 srp 2017 16:01

Krasty píše: 02 srp 2017 15:55
Martas74 píše: 02 srp 2017 09:47 Zdarec tak jsem si všiml že taky mám oskákané pneu. Mám je ale z venkovní strany a na předku víc.
Jinak pneu mám asi 4 měsíce staré. Mám Nokiany Weatherproof SUV a do zatáčky hučely od začátku.
Čepy mi kontroloval servis asi před měsícem a v poho silentbloky taky ok.
Zakladni pravidlo pri oskakanych pneumatikach je zkontrolovat tlumice. Ty muzou byt zakladni pricinou.
Pokud je to ale uz po 4 mesicich, tak tam musi byt neco spatne (teda doufam, ze si nenajezdil 20 tis km za tyhle 4 mesice)

To ze hucely jako nove, tak to muze byt rozmerem a vzorkem, ale pokud se ti tam uz objevuji vystupky, tak musi byt neco spatne.
JEste bych vyzkousel geometrii...
Geometrie mi taky zkoukli a je v pořádku tak jedině ty tlumiče. Docela možný že tam ještě jsou origo.
Freelander r.v.2005 TD4

Uživatelský avatar
ludarover
Příspěvky: 118
Registrován: 18 lis 2012 22:26
tel.: 606264964
auto: LR fleerander
Bydliště: Nymburk

Re: F1 Vyskákané (oskákané) pneu

#29 Příspěvek od ludarover » 03 srp 2017 02:31

Martas74 píše: 02 srp 2017 16:01
Krasty píše: 02 srp 2017 15:55

Zakladni pravidlo pri oskakanych pneumatikach je zkontrolovat tlumice. Ty muzou byt zakladni pricinou.
Pokud je to ale uz po 4 mesicich, tak tam musi byt neco spatne (teda doufam, ze si nenajezdil 20 tis km za tyhle 4 mesice)

To ze hucely jako nove, tak to muze byt rozmerem a vzorkem, ale pokud se ti tam uz objevuji vystupky, tak musi byt neco spatne.
JEste bych vyzkousel geometrii...
Geometrie mi taky zkoukli a je v pořádku tak jedině ty tlumiče. Docela možný že tam ještě jsou origo.
A co visco spojka kdyz jedes do zatáčky brzdí ti?
Ten kdo si koupí LR je rázem tam kde vždy chtěl být.
autoklempíř, vyměňovač dílů, improvizátor, lakyrník, laborant, počítačové jednotky, čipování
Nymburk 606264964

Uživatelský avatar
Martas74
Příspěvky: 122
Registrován: 16 čer 2016 19:20
tel.: 728203498
auto: LR Freelander TD4
Bydliště: Dobroměřice

Re: F1 Vyskákané (oskákané) pneu

#30 Příspěvek od Martas74 » 03 srp 2017 10:12

ludarover píše: 03 srp 2017 02:31
Martas74 píše: 02 srp 2017 16:01

Geometrie mi taky zkoukli a je v pořádku tak jedině ty tlumiče. Docela možný že tam ještě jsou origo.
A co visco spojka kdyz jedes do zatáčky brzdí ti?
Visco nebrzdí dám plný rejt a na volnoběh se rozjede dopředu i dozadu.
Freelander r.v.2005 TD4

Uživatelský avatar
ludarover
Příspěvky: 118
Registrován: 18 lis 2012 22:26
tel.: 606264964
auto: LR fleerander
Bydliště: Nymburk

Re: F1 Vyskákané (oskákané) pneu

#31 Příspěvek od ludarover » 03 srp 2017 16:45

Martas74 píše: 03 srp 2017 10:12
ludarover píše: 03 srp 2017 02:31
A co visco spojka kdyz jedes do zatáčky brzdí ti?
Visco nebrzdí dám plný rejt a na volnoběh se rozjede dopředu i dozadu.
Tak se pohoupej po aute a pokud se auto dohupuje tak jsou spatny pokud se zhoupne jednou a zastavi tak je to dobre.
Ten kdo si koupí LR je rázem tam kde vždy chtěl být.
autoklempíř, vyměňovač dílů, improvizátor, lakyrník, laborant, počítačové jednotky, čipování
Nymburk 606264964

Uživatelský avatar
ludarover
Příspěvky: 118
Registrován: 18 lis 2012 22:26
tel.: 606264964
auto: LR fleerander
Bydliště: Nymburk

Re: Vyskákané (oskákané) pneu

#32 Příspěvek od ludarover » 07 srp 2017 11:23

Krasty píše: 19 lis 2015 10:43 jj, nesrovna se to...je to spise cim dal vetsi...nevim, zda myslis nejak opravit pneu...do toho bych stejne nesel. Az budu kupovat pneu, tak opravim pricinu...ty silentbloky.
Ale je to fakt masakr, clvoek nechape, ze se tohle muze stat, ze jeden spalik ze vzorku je skoro o dva mm nizsi nez ten nasledujici a vlastne i ten predchozi - jak kdyby to nekdo ukousnul :wring
Zkontroluj prosim tě jestli máš stejný vzorek na pneumatikách pokud máš ve předu třeba 6mm a v zadu 4,5mm tak máš velký pruser toto auto totiž má pernamentní pohon a pokud změníš poměr otáček tak se ti začnou namáhat diferáky oba nejčastěji to odnese ird kola na sebe začnou tlačit velkym tlakem až se ulomý zub a ten v ird udělá paseku. Je slišet i větší hluk ze spodku. Stává se že i majitelé těchto vozidel dají do zádu barumky do předu michelinky vše na rozměru stejné, ale když je změříš krejčovským metrem zjistíš že ty barumky jsou třeba o centák vyšší než ty mischelinky. Vím to z mojí zkušenosti. Vyměnil jsem kola za stejná, vyměnil oleje všude auto přestalo táhnout do všech stran v kolejích uplně v poho. Jináč auto bylo uplně na odpis před těmito upravami.
Ten kdo si koupí LR je rázem tam kde vždy chtěl být.
autoklempíř, vyměňovač dílů, improvizátor, lakyrník, laborant, počítačové jednotky, čipování
Nymburk 606264964

Odpovědět