F1 náplň visko spojky
Moderátor: Safraporte
Re: F1 náplň visko spojky
Nejsem teda odbornik, ale je to permanentni 4x4, takze nejaky 80 ku 20 mi prijde divny. Pri hladke jizde si myslim, ze visco neproklouzne vubec (rovna cesta, pri stejnem obvodu pneumatik). To se proste pak toci vsechny 4 kola stejne. Takze teoreticky, kdyz bys mel uplne zatuhlou visko a jel pouze rovne pri stejnem obvodu prednich a zadnich kol, tak se nic nedeje a auto vesele jede bez jakychkoliv problemu. Tim chci poukazat na ten pomer vykonu predek zadek s dobrou nebo spatnou visco.
Jasne ze pri zataceni to je jinak, tam je defacto ta visco hodne dulezita, ale treba v terenu to neni tak, ze by zadni kola stala a predni hrabala, to by musel byt jooo extrem. Takze ja si myslim, ze vykon je na napravach stejny a visco jen umoznuje prokluz kdyz dochazi k nejakemu sprajcovani...halvne pri tom zataceni.
Mel jsem na aute rozdilne obvody kol a v tu chvili musela prokluzovat furt (a to jsem ji mel skoro novou) a reknu vam, nic hezkyho to neni, auto skoro nejede. Pak jsem dal kardan dolu a bylo to ok...no a pak koupil 4 nove stejne pneu a je to v pohode. Pri plnej rejdu je to citit, ale auto neposkakuje, dokazu ho tlacit rucne...
Jasne ze pri zataceni to je jinak, tam je defacto ta visco hodne dulezita, ale treba v terenu to neni tak, ze by zadni kola stala a predni hrabala, to by musel byt jooo extrem. Takze ja si myslim, ze vykon je na napravach stejny a visco jen umoznuje prokluz kdyz dochazi k nejakemu sprajcovani...halvne pri tom zataceni.
Mel jsem na aute rozdilne obvody kol a v tu chvili musela prokluzovat furt (a to jsem ji mel skoro novou) a reknu vam, nic hezkyho to neni, auto skoro nejede. Pak jsem dal kardan dolu a bylo to ok...no a pak koupil 4 nove stejne pneu a je to v pohode. Pri plnej rejdu je to citit, ale auto neposkakuje, dokazu ho tlacit rucne...
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
-
- Příspěvky: 65
- Registrován: 09 srp 2014 14:04
- auto: Free td4 04
- Bydliště: Topolčany
Re: F1 náplň visko spojky
Naopak .predok taha viac ako zadok. 85/15 pedok je pernamentne v ťahu a ked začne v zlomku sekundy preklzovať zopína sa zadok ta nápln vuc nepotrebuje tlakovať.prizvýšeni preklzu sa zlepujú lamely vo vuc. a ako spoznam kolko treba naplniť ? kolko vylejem tolko nalejem. musíš všetko presne merať. kolko benzínu si nalial na vyplach a kolko tí všetkého vytieklo. a je to . a ked to chceš dokonale vyčistiť tak ju v sústruhu odpichneš po obvode vykúpeš ju v benzine zavaríš a naplníš. a hotovofR4Nk píše:Ja viem bol som ostry, nechcel som nikoho urazit. Najlepsie by bolo aby sa k tomu vyjadril niekto kto kto aj tu na webe ma ponuku na repas VCU.
Ty na to kaslu, preco to tak robia neriesim. No a kedze som uz ospravedlnil, ako je to z tym co som uz pisal ???
Moj citat:
"Pokial si pamatam je podstatny tlak, alebo mnozstvo oleja vo VCU. Podstatny preto lebo sa moze stat ze napln a samotna VCU nebude pracovat spravne. Myslil tym z bude permanetne pustat 50 na 50 na obe napravy, alebo naopak bude tahat iba predok, je to pravda?"
Takze ako to je, je to pravda? Pokial by to bola pravda, ako poznate ci mate tu napln v presne nadavkovanu, alebo natlakovanu? Normalne predsa ide 20 ku 80"% predok/zadok. Akym postupom viete zachovat tento pomer?
Re: F1 náplň visko spojky
Rekl bych, ze je rozdil mezi Freelanderem z roku einszwei a tim, co ma jeste pleny. Ja tu pisu o Free 1 z roku 1998, takze te verzi do roku 2001 nebo tak neco. Nevim, zda pak nejak upravovali pohon 4x4, ale klasicka mechanicka visco nespina, prave ze proklouzne, kdyz se zablokuji zadni kola z nejakeho duvodu. A ten vykon predek zadek...fakt nevim.
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
- cesta
- Příspěvky: 535
- Registrován: 01 črc 2009 10:08
- auto: Freelander I TD4
- Bydliště: Koňakov-Český Těšín
Re: F1 náplň visko spojky
Tady je to pěkně vysvětleno v prvním příspěvku "info o Free.doc"
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... ilit=fusač
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... ilit=fusač
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001
- fR4Nk
- Příspěvky: 161
- Registrován: 23 říj 2013 18:52
- tel.: 0948028417
- auto: LR Freelander
- Bydliště: Parchovany/Cibuľarovo
- Kontaktovat uživatele:
Re: F1 náplň visko spojky
Krasty píše:Nejsem teda odbornik, ale je to permanentni 4x4, takze nejaky 80 ku 20 mi prijde divny.
Zabudol som dopisat ze pri normalnych podmienkach. Samozrejme ze viem VCU pri preklze/vytoceni prednych kolies, alebo pri inych podmienkach dokaze dat aj 50na50 predok/zadok.
Ano mam to nastudovane uz davno,/je to velmi pekne zhrnute/ vsetci sme tu a do inych vlakien nieco popisali. Problemom je to, ze to uz viac menej vsetci vieme. Ja som len chcel vediet ako je z tym plnenim a tlakom vyskozneho gelu vo VCU, ci sa tym nenarusi pomer tych cca.. 80 ku 20 predok/zadok?cesta:Tady je to pěkně vysvětleno v prvním příspěvku "info o Free.doc"
viewtopic.php?f=7&t=5214&hilit=fusač
Biely Freelander "Lord Sníh" a cierna Mazda MX-3 V6 "Black Widow". Dokonaly Jing Jang.
Re: F1 náplň visko spojky
asi to tu trochu plevelim, pac to je tema na napln a ne funkcnost...
Ja si furt myslim, ze je to proste maximalne 50/50. Sice se v tom word-dokumentu pise o tom, ze se zadek jakoze veze, ale kdyby bylo vsechno uplne optimalni (obvod kol, rovna silnice atd), tak by to melo byt tak, ze predek bere 100 a zadek se veze, ale stale moc nerozumim tomu 80/20 nebo jinym pomerum pri te optimalni jizde. Nemyslim si. ze to muze byt nekdy tak, ze zadek ma jakoze vetsi vykon nez predek prave z duvodu te visco, ze prave dovoli prokluz zadnich kol pri nejakem sprajcovani.
Ja si furt myslim, ze je to proste maximalne 50/50. Sice se v tom word-dokumentu pise o tom, ze se zadek jakoze veze, ale kdyby bylo vsechno uplne optimalni (obvod kol, rovna silnice atd), tak by to melo byt tak, ze predek bere 100 a zadek se veze, ale stale moc nerozumim tomu 80/20 nebo jinym pomerum pri te optimalni jizde. Nemyslim si. ze to muze byt nekdy tak, ze zadek ma jakoze vetsi vykon nez predek prave z duvodu te visco, ze prave dovoli prokluz zadnich kol pri nejakem sprajcovani.
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 06 pro 2014 18:35
- tel.: 773456069
- auto: freelander
- Bydliště: Znojmo
Re: F1 náplň visko spojky
Já mám protočenou dutou hřídel v převodovce/a nejen já/a zabírají mi pouze zadní kola. Takže přenos síly je 0/100% na zadek.
Při rozjezdu není žádná prodleva nebo prokluz viskospojky patrná. Kontroloval jsem rovněž visko jestli není úplně tuhá. Při zvednutí jednoho zadního kola. Na páce cca 60 cm, při síle asi 10 kg lehce pootáčim kolem /45' za 7 sec/.
Vůbec asi nezáleží na teplotě VCU ani na délce jízdy, funguje to pořád stejně. Sepnutí visko musí být v řádu zlomků sekundy.
Někde jsem narazil na informaci že viskozní gel funguje na principu svázání molekul při jejich vzájemném pohybu. Čím je větší střihová síla tím silnější vazby tyto molekuly vytvářejí. Tím by se vysvětlilo proč u viskospojky není patrné přiřazování zadní nápravy oproti Haldexu.
Při rozjezdu není žádná prodleva nebo prokluz viskospojky patrná. Kontroloval jsem rovněž visko jestli není úplně tuhá. Při zvednutí jednoho zadního kola. Na páce cca 60 cm, při síle asi 10 kg lehce pootáčim kolem /45' za 7 sec/.
Vůbec asi nezáleží na teplotě VCU ani na délce jízdy, funguje to pořád stejně. Sepnutí visko musí být v řádu zlomků sekundy.
Někde jsem narazil na informaci že viskozní gel funguje na principu svázání molekul při jejich vzájemném pohybu. Čím je větší střihová síla tím silnější vazby tyto molekuly vytvářejí. Tím by se vysvětlilo proč u viskospojky není patrné přiřazování zadní nápravy oproti Haldexu.
Re: F1 náplň visko spojky
Kurna, je to prece mechanicky, kde mezi zadnim a prednim kardanem je nekolik lamel (visco), mezi kteryma je ten gel a diky tomu gelu prokluzuji az ve chvili, kdy dochazi ke sprajcovani. takze nedochazi k nejakemu spinani...ten prevod je tam prece porad, ne? Teda pominu-li nejake vule.
Jde spise o to, ze kdyz jakoze proklouzne predek, tak to vypada, ze zabere zadek, ale zadek se nemuze tocit rychleji nez predek a to nikdy (teda pokud nekdo nema nahon jen na zadek diky spatne IRD). Pouze prave pomaleji, diky te visco.
Jen snad tedy, ze kdyz se zadek sprajcuje (visco prokluzuje), tak je jasny, ze asi nejde dozadu stejny vykon, protoze se ztraci v te visco, ale to je proste mechanicky.
(Bavim se tu o nejstarsich Freelanderech)
Jde spise o to, ze kdyz jakoze proklouzne predek, tak to vypada, ze zabere zadek, ale zadek se nemuze tocit rychleji nez predek a to nikdy (teda pokud nekdo nema nahon jen na zadek diky spatne IRD). Pouze prave pomaleji, diky te visco.
Jen snad tedy, ze kdyz se zadek sprajcuje (visco prokluzuje), tak je jasny, ze asi nejde dozadu stejny vykon, protoze se ztraci v te visco, ale to je proste mechanicky.
(Bavim se tu o nejstarsich Freelanderech)
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: F1 náplň visko spojky
A já jsem si myslel, že tak viskózní spojka umí jednak proklouznout a jednat cíleně tento prokluz omezit, tím, že olej v ní v podstatě ztuhne, když to začne prokluzovat moc nebo rychle.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: F1 náplň visko spojky
To jsi si myslel velice správně, vzhledem k tomu, že na to stačí obyčejná fyzika a tu ty máš, co vím, v malíčku. Ale protože o fungování visco toho bylo napsáno tolik, že nemá cenu se opakovat, tak už ani nereaguji.MadTom píše:A já jsem si myslel, že tak viskózní spojka umí jednak proklouznout a jednat cíleně tento prokluz omezit, tím, že olej v ní v podstatě ztuhne, když to začne prokluzovat moc nebo rychle.
Re: F1 náplň visko spojky
Stále poptávám náplň 200ml, nezbylo někomu z výměny?
Re: F1 náplň visko spojky
Přidám se i já,
viscospojka pochopitelně nijak nespíná, pouze prokluzuje v případě že přenášený kroutící momet je větší než tření mezi lamelami. Čím je prokluz větší, tím větší kroutící moment spojka přenese,ale nikdy ne celých 100 procent.
Má úvaha byla z nedostatku času jednoduchá, jestliže gel z nějakého důvodu časem houstne a nechci náplň měnit, musí se prostě naředit, ale ne benzínem nýbrž něčím na stejné, nebo podobné bázi. Použil jsem silikonový olej, vstříkl injekční stříkačkou pár kubíků a nemám problém.
Nikdo to neberte jako návod, ale jako zkušenost někoho dalšího.
viscospojka pochopitelně nijak nespíná, pouze prokluzuje v případě že přenášený kroutící momet je větší než tření mezi lamelami. Čím je prokluz větší, tím větší kroutící moment spojka přenese,ale nikdy ne celých 100 procent.
Má úvaha byla z nedostatku času jednoduchá, jestliže gel z nějakého důvodu časem houstne a nechci náplň měnit, musí se prostě naředit, ale ne benzínem nýbrž něčím na stejné, nebo podobné bázi. Použil jsem silikonový olej, vstříkl injekční stříkačkou pár kubíků a nemám problém.
Nikdo to neberte jako návod, ale jako zkušenost někoho dalšího.
Re: F1 náplň visko spojky
Jak se koukám, tak to je síla, silikonový olej dát do Visko-spojky. Vždyť tady jsou kompletní popisy, jak ji doma repasovat. Sám jsem si to tady prostudoval a již před rokem repasoval. 1l- náplně je drahý jak pra.., ale vystačí cca na čtyřikrát !!!
Dnes se mi viskospojku podařilo v práci-v lese totálně odpálit. Přehřála se a nakonec mě kamarád vytahoval Nisanem. Domů jsem dojel jen na předek !!! Doma jsem ji vypustil - naplnil a zase šlape jak má
Dnes se mi viskospojku podařilo v práci-v lese totálně odpálit. Přehřála se a nakonec mě kamarád vytahoval Nisanem. Domů jsem dojel jen na předek !!! Doma jsem ji vypustil - naplnil a zase šlape jak má
Re: F1 náplň visko spojky
Neřekl jsem že jsem naplnil spojku olejem, pouze naředil stávající náplň. Jestli jsem tam dal malého panáka tak je to moc.
Spíš mě zajímá jak jsi ty dojel jen na předek když si ji v lese "odpálil" jak říkáš. Možná bych rozuměl tomu že se přehřeje a přestane klouzat, potom ovšem jedeš 4x4, nezdá se mi, že silikonový "gel" teplotou zřídne tak, že spojka prokluzeje bez odporu. Neber to zle, ale dle mého názoru je tohle naprostá pitomost a už vůbec bych chtěl vidět jak skončíš v práci někde v půl třetí, nebo později pak se zdržíš ještě taháním auta někde z bláta a pak ji doma jednoduše vypustíš, dáš novou náplň
a ve čtvrt na osm už píšeš, že máš hotovo.
Nemáš něco společného se Supermanem?, jestli jo, taky bych s ním chtěl seznámit
Spíš mě zajímá jak jsi ty dojel jen na předek když si ji v lese "odpálil" jak říkáš. Možná bych rozuměl tomu že se přehřeje a přestane klouzat, potom ovšem jedeš 4x4, nezdá se mi, že silikonový "gel" teplotou zřídne tak, že spojka prokluzeje bez odporu. Neber to zle, ale dle mého názoru je tohle naprostá pitomost a už vůbec bych chtěl vidět jak skončíš v práci někde v půl třetí, nebo později pak se zdržíš ještě taháním auta někde z bláta a pak ji doma jednoduše vypustíš, dáš novou náplň
a ve čtvrt na osm už píšeš, že máš hotovo.
Nemáš něco společného se Supermanem?, jestli jo, taky bych s ním chtěl seznámit
Re: F1 náplň visko spojky
Projeď si forum o voskospojce a uvidíš jak se repasuje. Přehřátim se silikonovy gel stane naprosto tekutým (a změní viskozitu a uvolněním šroubu jednoduše vyzeče jako "voda". Natlačí se nová náplň 200ml. a jede se dál. Kardan ani visko se z auta nemusí sundat.
Na foru je několik fotodokumentací. Projeď si forum
Na foru je několik fotodokumentací. Projeď si forum
Re: F1 náplň visko spojky
To jsem z toho divokej, pokud vím všichni to složitě proplachují benzínem apod. Fórum jsem pročítal dost důkladně, ale nikde jsem neviděl že gel s teplotou zřídne tak že vyteče bezezbytku. A to ta spojka byla tak horká ještě potom co jsi dojel domu a vypustil jí?
Proč se ptám, nedalo mi to a letlampou jsem ji nahřál tak , že už jsem měl strach abych ji nějak nepoškodil, odhaduji tak 150 stupňů. S tím gelem to ani nehlo, krom malého množství, které se vytlačilo díky zvětšení objemu teplotou. Rozhodně nebyl řidší ani o chlup. To mi hlava nebere
Proč se ptám, nedalo mi to a letlampou jsem ji nahřál tak , že už jsem měl strach abych ji nějak nepoškodil, odhaduji tak 150 stupňů. S tím gelem to ani nehlo, krom malého množství, které se vytlačilo díky zvětšení objemu teplotou. Rozhodně nebyl řidší ani o chlup. To mi hlava nebere
Re: F1 náplň visko spojky
Nenapadlo mě to vyfotit, ale vařila mi náplň tak, že mi lezla ven i kolem vztupni hřídele. Po příjezdu domů jsem si ji odšrouboval (napustni šroub)a vybublala mi ven. Sáhnout na ní bylo jako sáhnout na výfuk. Dal jsem do ní dvakrát benzín, zašrouboval a protočil- ják ? Zvedl přední kolo a zatáhl ruční brzdu 20 vteřin na volnoběh stačí. atd....
Když si koupiš litr náplně a daš ji vařit do horké vody, tak za 15min to o moc nezřídne.
Visko spojka funguje nejvíce za studena a čím více se zahřívá tím se "točivý moment na zadní nápravu slábne".
Mimochodem, visko lidem zatvrdne a znehybní se jen proto, že Freecka neberou do terénu a viscospojka nikdy neproklousne a nepoužíváse. A já ji zase používám každý den v práci !!
TÍM TADY S VISKO KONČÍM
FREELANDER není OFFROAD !!!Nemá půlkové rychlosti a plnohodnotnou 4x4. Divočit se dá dost, ale jakmile se v bahně hrabete 10min. v kuse se zatíženým autem s přívěsem, tak to je konečná !!!
Když si koupiš litr náplně a daš ji vařit do horké vody, tak za 15min to o moc nezřídne.
Visko spojka funguje nejvíce za studena a čím více se zahřívá tím se "točivý moment na zadní nápravu slábne".
Mimochodem, visko lidem zatvrdne a znehybní se jen proto, že Freecka neberou do terénu a viscospojka nikdy neproklousne a nepoužíváse. A já ji zase používám každý den v práci !!
TÍM TADY S VISKO KONČÍM
FREELANDER není OFFROAD !!!Nemá půlkové rychlosti a plnohodnotnou 4x4. Divočit se dá dost, ale jakmile se v bahně hrabete 10min. v kuse se zatíženým autem s přívěsem, tak to je konečná !!!
-
- Příspěvky: 114
- Registrován: 29 led 2016 10:41
- auto: Freečko1, Disco2
- Bydliště: Turnovsko
Re: F1 náplň visko spojky
Zdar chlapi, nemáte někdo náhodou jednu davku (200ml) MOLYDUVAL SILO D100T?
Dík
Dík
-
- Příspěvky: 114
- Registrován: 29 led 2016 10:41
- auto: Freečko1, Disco2
- Bydliště: Turnovsko
Re: F1 náplň visko spojky
Použil jste někdo přímo tenhle silikon do do visca? Pokud ano vše funguje jak má?
Dík
TORNADO Silikonvý olej 100000 CST
http://www.budweiser-hobbies.cz/polozka.php?k=96&z=292
Dík
TORNADO Silikonvý olej 100000 CST
http://www.budweiser-hobbies.cz/polozka.php?k=96&z=292
-
- Příspěvky: 65
- Registrován: 09 srp 2014 14:04
- auto: Free td4 04
- Bydliště: Topolčany
Re: F1 náplň visko spojky
ja som daval to iste len od iného výrobcuBushman1975 píše:Použil jste někdo přímo tenhle silikon do do visca? Pokud ano vše funguje jak má?
Dík
TORNADO Silikonvý olej 100000 CST
http://www.budweiser-hobbies.cz/polozka.php?k=96&z=292