TD4 - obtížné starty, cvaknutí (a ticho) po otočení klíčkem - řešení

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
zde.
Příspěvky: 164
Registrován: 28 zář 2010 20:28
auto: Freelander TD4

TD4 - obtížné starty, cvaknutí (a ticho) po otočení klíčkem - řešení

#1 Příspěvek od zde. » 20 zář 2016 17:37

Doufám, že to tu již není, pochopil jsem, že se jedná o typickou závadu.

Již delší dobu jsem se potýkal s horšími starty u svého freelanderu TD4. Závada se projevovala tím, že se startér buď otočil třeba jen dvakrát, třikrát, případně se ozvalo pouze cvaknutí z motorového prostoru a ticho. Na x-tý pokus nastartoval jakoby nic, i když se mi zdálo, že startér točí pomaleji, než by měl.

Na vině jsou opotřebované či zoxidované kontakty ve startéru Denso. Zároveň situaci nepomáhá zoxidované silové vedení ke startéru.

Řešení:

1. Objednáme opravnou sadu, která se skládá ze solenoidu a dvou kontaktů. Já kupoval tuto, vše proběhlo v naprostém pořádku, za pár dní byla doma.
solenoid.jpg
solenoid.jpg (14.46 KiB) Zobrazeno 4117 x
2. Demontujeme startér. Zepředu je třeba odpojit silové vedení a faston, který je hned vedle. Pokud budete montáž provádět bez odpojené baterky, je dobré odpojené kabely nepřikládat na kostru. V mém případě byly očka celkem slušně zoxidované, před zpětnou montáží jsem je očistil a napatlal vodivou vazelínou. Samotný startér drží na dvou šroubech, jeden je krásně přístupný zepředu, druhý zepředu nebo zhora, záleží na kterou stranu si radši lámete ruku. Vyjmout už jse pak snadno, ostatně dnes už také každý ví, jak se vyndává ježek z klece.
IMG_20160918_111541.jpg
IMG_20160918_111617.jpg
IMG_20160918_113523.jpg
3. Ze startéru odšroubujeme krytku solenoidu, poté vyjmeme samotný solenoid a kontakty. Kontakty je dobré si přidržet zevnitř odpovídajícím klíčem, ať toho moc nezryjí. Největší pozor jsem dával ale na měděné drátky, které jsou vedle. Fakt by se mi nechtělo je spravovat. Těsnění a podložky jsem si také raději vyskládal tak, jak jsem je demontoval, abych nezapomněl jak to vrátit zpátky. Ale vše je jednoduché a intuitivní.

4. Očistíme co půjde, zkontrolujeme, jestli nové díly odpovídají těm starým a startér smontujeme zpátky. Všechny zoxidované kontakty očistíme a ošetříme. Nezapomeneme vrátit pružinku, pokud byla venku kvůli očistě. Vůbec při tomto druhu opravy je žádoucí, aby nezbyly žádné dílky ani spojovací materiál.

5. Startér vrátíme zpátky, nezapomenout připojit ukostření pod přední šroub.

6. otočíme klíčkem a po rychlém a spolehlivém startu nahodíme vítězoslavný a infantilní úsměv :grin:

Uživatelský avatar
zde.
Příspěvky: 164
Registrován: 28 zář 2010 20:28
auto: Freelander TD4

Re: TD4 - obtížné starty, cvaknutí (a ticho) po otočení klíčkem - řešení

#2 Příspěvek od zde. » 20 zář 2016 17:38

IMG_20160918_113805.jpg
IMG_20160918_113850.jpg
IMG_20160918_113923.jpg
IMG_20160918_113949.jpg
IMG_20160918_115149.jpg

Uživatelský avatar
zde.
Příspěvky: 164
Registrován: 28 zář 2010 20:28
auto: Freelander TD4

Re: TD4 - obtížné starty, cvaknutí (a ticho) po otočení klíčkem - řešení

#3 Příspěvek od zde. » 20 zář 2016 17:40

IMG_20160918_115405.jpg
IMG_20160918_115914.jpg
IMG_20160918_121820.jpg
IMG_20160918_121827.jpg

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD4 - obtížné starty, cvaknutí (a ticho) po otočení klíčkem - řešení

#4 Příspěvek od MadTom » 20 zář 2016 19:10

Moc pěkně popsané. Doplnil bych, že u TD5ky jsou kontakty řešené stejně a startéry trpí stejnými problémy. Rozdíl je v upevnění, kdy v TD5ky startér drží na 2 šroubech a jedné matce. Šrouby jsou přístupné docela dobře, matka naopak vůbec.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
TOMAS83
Příspěvky: 340
Registrován: 13 led 2011 13:58
auto: Freelander + RRS
Bydliště: Mnichovo Hradiště

Re: TD4 - obtížné starty, cvaknutí (a ticho) po otočení klíčkem - řešení

#5 Příspěvek od TOMAS83 » 11 říj 2016 10:58

Super..konečně fajn příspěvek se vším všudy.
Freelander 1 2,0 TD4 rv.02,zvednuto 5cm, rozšířeno,225/80/16,zahrádka,CB aktuálně se pracuje na barvě RAPTOR Black

Range Rover Sport Tdv8 3,6 rv. 2008 Black/Red edition🙈

Discovery 3 2,7 rv.2007 na úpravách makáme

Uživatelský avatar
Jenda91td4
Příspěvky: 229
Registrován: 05 bře 2019 22:51
tel.: 737544903
auto: F1 D2

Re: TD4 - obtížné starty, cvaknutí (a ticho) po otočení klíčkem - řešení

#6 Příspěvek od Jenda91td4 » 24 črc 2019 22:51

Paráda ☺

Odpovědět