jaký koupit

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Cartman
Příspěvky: 1
Registrován: 01 dub 2018 11:05

jaký koupit

#1 Příspěvek od Cartman » 01 dub 2018 11:13

Dobrý den, věřím že už jste tu řešili 100x i vícekrát. Prosím o radu rád bych do své rodiny přijal Land rovera freelander. Nevím která motorizace vychází nejlépe spotřebu bych rád cca do 8-9l zatím jsem příznivcem nafty a zaujal mne 2.0 td4 . Bude denně v provozu cca 100km. Víceméně po asfaltu i když místní asfaltky připomínají spíše polní cesty + zimy tu bývají horší proto volím tento druh vozidla. Předem moc děkuji za radu

Uživatelský avatar
Romus
Příspěvky: 132
Registrován: 18 zář 2016 20:01
tel.: 603931461
auto: Free
Bydliště: Karviná

Re: jaký koupit

#2 Příspěvek od Romus » 02 dub 2018 18:40

Tak já mám F1, nevím jaký chceš Ty, mám ho chvíli a jediná rada co mně napadá, když ho budeš kupovat, nešetři. Kup ho od někoho z fóra, kdo ví co to auto chce a má mít. Já nejdříve přečetl fórum, myslím si, že vím co mě čeká i když ........... Nekupuj z bazaru nebo od někoho kdo dováží auta a nic o tom neví. To, že bude naleštěný je u toho auta to poslední. Já koupil z rodiny, řekl, že tam je všechno udělaný, což samozřejmě nebyla pravda bo o tom nic nevěděl. Naštěstí měl najeto jen 120000km, stihl jsem visco ještě před rozpadem IRD a zadního diferenciálu, tak teď jen čekám kdy to přijde. Těsnění pod hlavou se mění po 80000km, takže jsem to musel financovat opět já, atd. atd., všechno je napsaný na fórum a je to sakra pravda. Já ho koupil za sumu, kterou jsem už do něj vrazil a myslím si, že už i více, raději nevědět. Na to, že má 20 roků tak koroze skoro žádná a když jezdí tak s ním jezdím raději než s Octávou. U toho auta jsou fakt důležitý najetý kilometry a údržba, tedy výměna potřebných komponentů včas. Jinak na cestě super jízda a zvládne toho hodně i v terénu. Tož asi tak.

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 292
Registrován: 18 říj 2012 20:00
auto: Free I 3D 2.0Di,2000
Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav

Re: jaký koupit

#3 Příspěvek od deyva » 03 dub 2018 11:57

Já teda nevím... Mám s F1 najeto cca 120 tisíc km. Na dálnice je to auto uplně nevhodný (2.0Di), pokud někdo nechce být brzda provozu a jet si 110 po dálnici. Co se týče údržby a oprav, tak jsem na tom podobně jako kolega vejš, akorát teda pořizovací cena byla asi třetina z celkových nákladů toho auta momentálně (tj. že jsem dvakrát pořizovací cenu už dal za nový díly, oleje, filtry atd.) Visco už jsem dělal podruhé, křížky na kardanu taky, ložiska kardanu už tam jsou třetí, třikrát jsem měnil přední držák diffu, jednou zadní, než jsem dal všechny držáky diffu polybush. Servo zrepasovaný, jedna poloosa vyměněná, zámek+centrál v řidičových dveřích vyměněnej, dvoje gumy (Michelin Latitude Cross), nějaký hadice k servu a nádobka taky měněný. Přední tlumiče měněný. Spojka vyměněná (rozpadla se uplně). Zadní tlumič výfuku už je tam třetí - původní urezl, druhej se urvala přepážka uvnitř tak rezonoval a třetí zatím drží. Výfuková trubka překvapivě vypadá stále jako nová, maximálně trochu povrchové rzi. Teďka mě ještě čeká vodní pumpa, začíná hučet zadní diff (trochu to přičítám i těm polybush držákům, že se to víc ozývá, ale i tak - má najeto 120 tisíc od nových ložisek a gufer komplet v celým diffu), takže buď ložiska nebo vůle na hrušce nebo nevim, přední levý gufero poloosy a asi taky gufero na diferáku u vstupu kardanu. Kdybych si většinu těch věcí (krom spojky a rozvodů vlastně vše) nedělal sám nebo s taťkem, tak jsem v tom za práci ještě o několik desítek tisíc víc, protože to je furt něco... Jednu věc spravím a další při té opravě objevím nebo se po chvíli vysere. Auto je to pěkný, motorově je ta 2.0Di asi spolehlivá, nerezne to téměř, ale ten pohon kol je takovej nešťastnej. Auto jsem koupil, když mělo najeto 113 tisíc (s vadnou visco a rozpadlým diffem, takže to odpovídá), teďka má najeto 232 tisíc a od těch cca 190 tisíc měním jednu věc za druhou.

Krasty
Příspěvky: 511
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: jaký koupit

#4 Příspěvek od Krasty » 03 dub 2018 13:59

Tak ja se taky pridam.
Koupil jsem prave pres inzerat od neznaboha a ja byl taky neznaboh nekdy kolem roku 2012
Pri koupi auto najeto 215 tis km (poctivych) a musim rict, ze ja me asi hodne stesti.
Kdybych neco o tehle autech vedel a kdyby o tehle autech neco vice vedeli dva automechanici, ke kterym to auto postupne slo, prtopooze hucelo jako hovado, tak by namisto vymeny lozisek v kolech a na kardanu a vyhruzkou, ze je v haji ird a diff, tak by rekli, ze si mam jen vymenit pneumatiky a bylo by. Nastesti jsem pak nasel nekoho, kdo tomu trochu rozumi a i ja si neco mezitim tady nacetl a tak jsem jen zbytecne vymenil loziska a unasece na kardanu...no a pak koupil 4 nove pneu a bylo po huceni.
Takze za tu dobu mam najeto ca 50 tis km (aktualne nejak 263 tis km) a jako zradnou vadu jsem mel jen vodni pumpu, servo, stahovacku kufru a zadni tlumice. Vodni pumpa a tlumice za par supu i vcetne prace, stahovacka resena servisnim kitem z Turecka za 400 kc a pote jen lankem z kola. Servo teda na praci masakr (ca 4 tis za praci v servisu), ale kdyz je clovek sikovnej a to servo jen proteka tesnenim, tak si vymeni tesneni za 300 kc a je to...ja sikovnej nebyl a koupil cele nove za 5 tis kc (teda sikovnej jsem byl, dokud mi nespadlo rozpulene z ponku a nerozsypalo se na dily, ktere jsem uz nevedel jak dat dohromady a nemel jsem trpelivost)...takze skoro za 10 tis jen kvuli servu.
Nastesti visco, ird a dif, motor ok po koupi i po celou tu dobu. Ale samo sebou klasicky servis...vymena oleju, brzd, filtru, silentbloku na diffu asi nic... vlatne jeste jedna hadice chladiciho systemu. Jak pisu, za ty roky a km je potreba rozlisit naklady za servisy (oleje, brzdy, pneu apod versus treba turbo, ird, servo,...)
Auto davam hodne zabrat...ne rychlostne, ale jezdim s tim po lese, obcas drevo, rybareni, tkaze to auto videlo hadr z venku asi tak pred rokem a zevnitr asi nikdy, kazdopadne rez jen "povrchni" a k tomu jsem na prum. spotrebe 7 l (pisu si to celou dobu).
Takze ze zacatku jsem byl cholericky nervozni nebo nervozni cholerik, ale po te dobe vim, ze jsem koupil sakra dobre...v te dobe za 65 tis kc.

Free 1 rok 98 nafta (5 dveri)..takze ani td4, ale ten puvovdni 2,0tcie motor.
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: jaký koupit

#5 Příspěvek od Hunter » 08 dub 2018 19:37

Já se přidám s tím, že jsem kupoval zde, a moc spokojený nejsem. Prověřovat chce prostě vždy.
Free Td4 2004 HSE automat

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 292
Registrován: 18 říj 2012 20:00
auto: Free I 3D 2.0Di,2000
Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav

Re: jaký koupit

#6 Příspěvek od deyva » 09 dub 2018 22:03

Krasty, jak hučí diferák vs. gumy vím... Koupil jsem to tenkrát s najetýma 113tis. ten co to dotáhl z itošky nechal repasovat visco spojku, ale diferák nechal - a ten měl urvaný všechny gumy v držácích a byl tak na kašu, že kardan mlátil o podlahu a diferák hučel víc, jak stará karosa :-D U mě to gumama není, protože už jsem jedny ty stejný sjel od začátku do konce a takový hučení tam nebylo, navíc to hučí spíš při brzdění motorem nebo při tahu a je to zezadu. Ale taky má výstup na diferák (hruška) vcelku vůli. Jinak ano, pokud spočítám celkový náklady na servis a údržbu i s pořizovacíma, koupil jsem před pěti a půl lety za 45 tisíc, dalších pomalu 100 do toho padlo za díly, gumy, oleje, filtry - prostě všechno, krom nafty. To je taky důvod, proč to auto pořád mám - najel jsem s tím 120 tisíc km a celkový náklady byly někde kolem 140, což vychází zaokrouhleno 1,20Kč na kilometr zatím. Plus nafta 7.5l/100 při ceně 30Kč vychází 2,25Kč/km takže náklady celkem zaokrouhleno 3,5Kč/km a to si myslím, že je slušný. Jo, ještě jsem si vzpomněl, že jsem si opravoval startér - tak v 6 případech z deseti jen cvakal a netočil, musel se poklepat a pak točil - byl tam vadný solenoid, kterej stál asi 600 i s poštou z UK, dvě hodiny práce to vyměnit a startuje bez problému. Jinak všechny opravy si dělám se zapnutým noťasem a spuštěnou RAVE (servisní manuál Land Roveru) na stolku vedle, takže dodržuju všechny postupy, utahovací momenty, ložiska na kardanu vyměřuju jak debil jestli jsou do pravýho úhlu ke kardanu a rovnoběžně vzájemně a podobně :-)

Takže abych to shrnul pro tazatele - 2.0Di motorově uplně cajk, nic se tam nesere, pohon se musí kontrolovat a udržovat/opravovat, kastla super, nerezne (maximálně povrchovka, ale u 18 let starýho auta je to super), elektrika taky cajk až na zámek u řidiče a stahovačku pátých dveří. Zbytek jsou běžný věci, co se mění všude. Když vezmeme náklady 3,50Kč/km celkem, není to taková hrůza na tak starý auto. Navíc je to jedno z mála aut z roku +-2000, který ještě má "duši" a je něčím zvláštní - je to Land Rover, když se sundá střecha a targa panely, tak je to takový polokabrio. Zpracováním je na tom celkově velmi dobře.

Krasty
Příspěvky: 511
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: jaký koupit

#7 Příspěvek od Krasty » 10 dub 2018 10:13

deyva píše: 09 dub 2018 22:03 Krasty, jak hučí diferák vs. gumy vím...
hej hej hej hej.... to vubec nebylo mysleno proti Tobe! To ja byl duverivej kreten, kterej naslouchal nekomu, co si rika mechanik a zivi se tim.
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 292
Registrován: 18 říj 2012 20:00
auto: Free I 3D 2.0Di,2000
Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav

Re: jaký koupit

#8 Příspěvek od deyva » 10 dub 2018 10:29

:-) jo já jsem to pochopil jinak ;-) oukej oukej

Odpovědět