Freelader 2 TD4 motor problém

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Ico F2
Příspěvky: 8
Registrován: 25 říj 2018 21:50
auto: Freelader 2
Bydliště: Kremnica

Freelader 2 TD4 motor problém

#1 Příspěvek od Ico F2 » 27 říj 2018 21:41

Ahojte mam F2 TD4 2012 model 2013 70 000 km motor má nepravidelný chod na voľnobehu, obrazne ako by išiel na tri a pol valca. Robí to nepravidelne a len zohriaty motor na prevádzkovú teplotu. Studený ide pekne. Diagnostika neukázala žiadny problém ani žiadne závady. Vstrekovače boli na teste sú ok. Už si neviem rady ani nikomu sa do toho nechce pretože je to ihla v kope sena. Nestretol sa s tým niekto?

kapr
Příspěvky: 38
Registrován: 26 zář 2018 07:09
tel.: 602288471
auto: RR P38 2.5 DSE
Bydliště: pod Ještědem

Re: Freelader 2 TD4 motor problém

#2 Příspěvek od kapr » 28 říj 2018 09:56

začal bych palivovým filtrem, potom bych povolil trubky u vstřiku... vypadá to na blbou mechanickou závadu, něco přicpaného, nebo odvzdušnění nádrže, nebo na
dobře schovanou závadu v elektrice - stuďák, něco uklepaného, třeba i kostra ... v každém případě povolení trubky u vstřiku dá nějakou indicii ( při ztrátě tlaku jede při volnoběhu skutečně na tři válce ) stalo se mi to u starého mišáka l200 - byl to filtr na čerpadle, popravdě, za 10 let jsem nevěděl že tam nějaký je... v otáčkách to jelo dá se říct normálně, ale u tebe s nájezdem 70000 ?

Ico F2
Příspěvky: 8
Registrován: 25 říj 2018 21:50
auto: Freelader 2
Bydliště: Kremnica

Re: Freelader 2 TD4 motor problém

#3 Příspěvek od Ico F2 » 28 říj 2018 11:28

Ďakujem za radu, ešte som nepovedal jednu vec a to, že urobil sa tam bežný servis výmena filtrov a oleja. Tento jav som spozoroval aj pred tým ale len občas a v malom rozsahu. Hneď po výmene filtrov teda hlavne toho palivového sa to nedalo prehliadnuť aj intenzita bola dosť veľká teraz sa to ustálilo až tak veľmi s motorom netrha ako prvých 100 km po výmene filtra. Filter je MAN. Len nerozumiem tomu prečo to nerobí na studený motor. Aj ťah má normálny tak predpokladám že nafty má dosť. Nemôže to robiť EGR? A s tým povolením trubiek na vstreku si to ako myslel čo tým zistím?

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Freelader 2 TD4 motor problém

#4 Příspěvek od MadTom » 28 říj 2018 11:45

A nemůže ten filtr být špatný respektive špatně nasazený, že by se to přes nějakou netěsnost zavzdušňovalo? Na volnoběh to potřebuje méně nafty, než pod výkonem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

kapr
Příspěvky: 38
Registrován: 26 zář 2018 07:09
tel.: 602288471
auto: RR P38 2.5 DSE
Bydliště: pod Ještědem

Re: Freelader 2 TD4 motor problém

#5 Příspěvek od kapr » 28 říj 2018 12:03

minimálně s tím vyženeš po výměně filtru vzduch a bordel... nech to povolené tak 10 - 15 vteřin s nějakým hadrem kolem trubky a koukej jestli každý válec to má stejný, když tam bude něco špatně bude to znát.

kapr
Příspěvky: 38
Registrován: 26 zář 2018 07:09
tel.: 602288471
auto: RR P38 2.5 DSE
Bydliště: pod Ještědem

Re: Freelader 2 TD4 motor problém

#6 Příspěvek od kapr » 28 říj 2018 13:19

jo, mám dá se říct stejnou zkušenost s P38 - setrvák… za studena a v relativním chladu ok, teda ze začátku ( teď půjde na výměnu i se spojkou...) potom co praskla pružina, neudrží volnoběh už vůbec. s autem nejezdím, nechci odrovnat ložisko na klice. prvotní indicie ale bylo chvění řadíci páky … nejsem všeználek, to Kokešek vysypal na první a měl pravdu... možná pomůže, ale nepotěší : http://dvouhmotovy-setrvacnik.cz/Priznaky

Ico F2
Příspěvky: 8
Registrován: 25 říj 2018 21:50
auto: Freelader 2
Bydliště: Kremnica

Re: Freelader 2 TD4 motor problém

#7 Příspěvek od Ico F2 » 28 říj 2018 14:53

Tak vyskúšal som zaslepit EGR len na volnobeh, nepomohlo aj keď motor mal krajší chod ak tichší, ale problém ostal. Vyskúšal som povolovat trubky na vstrekoch a stým sa mi veľmi nedarilo niečo odpozorovat pretože ako náhle som ju povolil že začala striekat nafta hneď zdochol pri každom valci. Mala zmena tlaku a motor zdochol. Tiež nepomohlo. Dvojhmotny zotrvačník pri 70 000? Je mi jasné že všetko je možné. Nejazdilo to v teréne ani vlečku netahalo. Idem objednať ešte ten palivový filter ale originál a dám si záležať na odvzdusneni pri výmene. Ešte chcem ísť na diagnostiku ale k niekomu kto vie čítať aj živé dáta s tým že vie na čo pozerá.

kapr
Příspěvky: 38
Registrován: 26 zář 2018 07:09
tel.: 602288471
auto: RR P38 2.5 DSE
Bydliště: pod Ještědem

Re: Freelader 2 TD4 motor problém

#8 Příspěvek od kapr » 28 říj 2018 15:08

princíp: https://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ
- možné je všechno, je to jenom kus železa. když je motor zahřáty a volnoběh nedrží, přidej troška plynu, když se srovná, viděl bych to na setrvák, tak to bylo u mé P38, a čím dál, tím víc. přál bych ti, ať to setvák nebude, je to hodně drahá sranda.

Ico F2
Příspěvky: 8
Registrován: 25 říj 2018 21:50
auto: Freelader 2
Bydliště: Kremnica

Re: Freelader 2 TD4 motor problém

#9 Příspěvek od Ico F2 » 28 říj 2018 15:39

Dúfam že zotrvak je OK tešil som sa ze to bude dáky vstrek aj keď nie je lacný ale bolo by po probléme. Takto to bude ešte na dlho :-(
Dám vedieť keď niečo zistím

Ico F2
Příspěvky: 8
Registrován: 25 říj 2018 21:50
auto: Freelader 2
Bydliště: Kremnica

Re: Freelader 2 TD4 motor problém

#10 Příspěvek od Ico F2 » 31 říj 2018 21:44

Takže nové poznatky. Filter vymenený za purflux ako bol pred tým. Prvých 5 minút som sa tešil že to ide normálne, ale potom to začalo opäť. Diagnostikou zistené že kolíše vysoký tlak paliva od 15 do 35 MPa vždy keď sa motor zakokce tak je tlak pod 20. Jednoznačne vidieť súvis medzi tlakom a chodom motora. Druhé zistenie že po zaťažení motora zaradenym stupňom a spojkou ide motor pekne. Tak isto zaťaženie alternátora zapnutim vyhrievania sedadiel, okien, sa chod motora ustáli k dokonalosti a tlak paliva neskáče takmer vôbec 30 až 31 MPa. Teraz naozaj neviem co je dôvod? Zle čerpadlo vysokého tlaku? Keď pri zaťažení dokáže dávať normálny tlak a inokedy zase nie? Neviem poraďte?

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Freelader 2 TD4 motor problém

#11 Příspěvek od MadTom » 31 říj 2018 22:12

A nemůže to být od elektriky - že by to někde motor rozhazovalo. Taková špatná baterka umí dělat divy.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

kapr
Příspěvky: 38
Registrován: 26 zář 2018 07:09
tel.: 602288471
auto: RR P38 2.5 DSE
Bydliště: pod Ještědem

Re: Freelader 2 TD4 motor problém

#12 Příspěvek od kapr » 01 lis 2018 19:59

vzdálenost snímače otáček od kolíčku na setrváku… ?

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelader 2 TD4 motor problém

#13 Příspěvek od Hubert » 02 lis 2018 12:00

Jak píše MadTom.
Kouknul bych na konektory u regulace vysokotlakého čerpadla.
Zkusil bych odpojit alternátor tedy hlavně jeho regulaci.
Zkontroloval bych ukostření motoru.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

kapr
Příspěvky: 38
Registrován: 26 zář 2018 07:09
tel.: 602288471
auto: RR P38 2.5 DSE
Bydliště: pod Ještědem

Re: Freelader 2 TD4 motor problém

#14 Příspěvek od kapr » 02 lis 2018 18:19

ahoj, Huberte, proč odpojit regulaci altíku ? zajímá mě to, jaký vliv může mít na volnoběh kromě toho, že se budou cucat ampéry z baterky ( je to určitě stabilnější zdroj než altík ) - s tím sem se nesetkal, proto ten zájem... dík.

Ico F2
Příspěvky: 8
Registrován: 25 říj 2018 21:50
auto: Freelader 2
Bydliště: Kremnica

Re: Freelader 2 TD4 motor problém

#15 Příspěvek od Ico F2 » 26 lis 2018 19:49

Vymenil som regulátor tlaku na rampe, snímač tlaku, dávkovaciu jednotku na čerpadle. Nepomohlo nič. Auto bolo dva týždne v servise originál diesel Bosch servis na nič neprišli. Vstrekovače znovu otestovali už ostáva len vymeniť ešte jeden vstrek pretože odpor akčného člena je mimo rozsah. Nikto ale nevie povedať či je to chyba, či je možné že je to tým. Ešte mi odporučili prepalit software.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelader 2 TD4 motor problém

#16 Příspěvek od Hubert » 26 lis 2018 21:01

kapr píše: 02 lis 2018 18:19 ahoj, Huberte, proč odpojit regulaci altíku ? zajímá mě to, jaký vliv může mít na volnoběh kromě toho, že se budou cucat ampéry z baterky ( je to určitě stabilnější zdroj než altík ) - s tím sem se nesetkal, proto ten zájem... dík.
Alternátor by mohl dělat místo vyhlazené dodávky energie pulzy a ty by mohly rušit řídící systém.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelader 2 TD4 motor problém

#17 Příspěvek od Hubert » 26 lis 2018 21:04

Ico F2 píše: 26 lis 2018 19:49 Vymenil som regulátor tlaku na rampe, snímač tlaku, dávkovaciu jednotku na čerpadle. Nepomohlo nič. Auto bolo dva týždne v servise originál diesel Bosch servis na nič neprišli. Vstrekovače znovu otestovali už ostáva len vymeniť ešte jeden vstrek pretože odpor akčného člena je mimo rozsah. Nikto ale nevie povedať či je to chyba, či je možné že je to tým. Ešte mi odporučili prepalit software.
Jakého akčního člena je mimo rozsah odpor. Pokud je to tím myšlen solenoid na vstřiku tak ten by klidně mohl dělat to houpání. Bylo by dobré napojit osciloskop na všechny vstřiky když to dělá tam by to mohlo být vidět.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
mipr
Příspěvky: 656
Registrován: 11 črc 2014 11:34
tel.: +421907431767
auto: Diskosky mam rad :-)
Bydliště: Horska 30, Bratislava

Re: Freelader 2 TD4 motor problém

#18 Příspěvek od mipr » 26 lis 2018 21:45

Ico od kial si (dopln si do profilu)? Citam tu tie tvoje peripeite. No bieda. Takto ti neviem poradit. Ale ked budes mat chut a cestu, zastav sa...
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)

Nuova
Příspěvky: 18
Registrován: 20 lis 2018 22:05
tel.: 606409969
auto: Ford Explorer
Bydliště: Mladá Booleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Freelader 2 TD4 motor problém

#19 Příspěvek od Nuova » 02 pro 2018 12:13

Pokud je na teplém motoru shledáno vynechání válce a chod na tři válce,bylo dobré nejprve zkusit zaměnit vstřik který vykazuje závadu se sousedním a zkusit to znovu načíst jestli se závada posune na jiný válec.Potom je potřeba změřit kompresi jak na studeném tak na teplém motoru.Jestliže bude ztráta tlaku stále na jednom válci i když se zamění vstřiky,potom bych hledal micro prasklinu která se otevře jen po zahřátí.Pokud alternátor přestane dávat usměrněné napětí tak jednotce to neprospívá ale ani neublíží,obvody jsou chráněny diodami a převádí se do TTL logiky.Ještě by bylo od věci zkusit multimetrem naměřit při studeném motoru jaké napětí jde na ten vstřik a potom na teplém motoru až to začne kolísat.Napětí by mělo být přibližně stejné,kolem 75V.Jestliže se tato hodnota změní do mínusu tak je v jednotce motoru zkratovaný koncový stupeň pro napájení vstřiku,dokáže to zlikvidovat i vstřikovač.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Freelader 2 TD4 motor problém

#20 Příspěvek od MadTom » 02 pro 2018 12:48

Jenom bych to trošku doplnil a poopravil - vadnej alternátor jednotce ublížit může, i když je chráněná před vším možným. Takže bych začal od toho jednoduchého - změřit napětí na baterce, když motor běží a je ohřátý, jestli to správně dobíjí. Pokud to bude OK, tak to chce osciloskop a podívat se, jestli do všech vstřikovačů jdou stejné impulzy, voltmetr na to stačit nebude. Pokud ano, tak teprve bych začal něco rozebírat - přehazovat vstřikovače, měřit komprese a podobně.
A případně existují testery, které umí "změřit" komprese z proudu do startéru - zablokuje se vstřikování a nechá se motor točit startérem a měří ze proud, kterej si startér bere. Je tam pěkně vidět, jak proud stoupá při překonávání odporu komprese na jednotlivých válcích, a dají se tak porovnat válce mezi sebou, jestli se všechny chovají stejně. A jde to udělat jak na studeném, tak na teplém motoru. Zase je cíle zjistit co se dá, než se začne něco rozebírat, přehazovat nebo měnit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět