Kmitání šaltpáky

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kada003
Příspěvky: 6
Registrován: 16 říj 2017 13:26
auto: Freelander TD4

Kmitání šaltpáky

#1 Příspěvek od kada003 » 17 kvě 2020 20:02

Zdravím... prosím o radu.. Dlouho jsem se snažil najít odpověď na můj problém zde na fóru. Nevím, jestli jsem něco přehlídl, ale už si vážně nevím rady. Jedná se o F1 TD4 r.v.2004.
Při jízdě v záběru se mezi 30 až 50 km/h šíleně rozkmitá řadící páka a je cítit, jak celé auto háže. Nezávisle na zařazeném kvaltu. Nad 60 km/h už téměř nic cítit není, ale při jízdě do prudšího kopce v tom rozmezí 30-40 (na dvojku) jsem měl pocit, že mi ta šaltpaká vylítne a namlátí mi. :cry Dle rad z fóra jsem vyměnil spodní silentblok motoru, obě přední poloosy a sundal kardan, ale nic nepomohlo. :head Bez kardanu je to snad ještě horší. Ještě bych zmínil, že mám 5 cm podložky od Macejkyho. Nicméně začalo to házet už před zvýšením. Neví někdo, čím by to mohlo být? :sweat

Uživatelský avatar
Radek Lichnovský
Příspěvky: 87
Registrován: 19 úno 2017 20:54
auto: Freelander 1
Bydliště: Závišice

Re: Kmitání šaltpáky

#2 Příspěvek od Radek Lichnovský » 19 kvě 2020 22:03

řeším teď upe to samé na free1 2.0 Di, takže za prvé: (alespoň u mě) vůle v kříži táhla u převodovky, vypodložit, do těch dir v plastových kroužkách jsem nacpal hadici, tak by tam šly dát natěsno a aby prošel šroubek, zkrátka co nejlépe uložit, aby to tam nelítalo, já měl takovou vůli že mi to v tahu klepalo o nápravu :grin: Za druhé: zkontrolovat spodní silemblok motoru, i když jsem koupil nový, tak mi to lítalo jak jak sviňa, právě si budu nechávat dělat z plastových dorazů nové silembloky do toho držáku :grin: otázkou je jak je to u novějšího free :grin:
Vždycky sem si myslel, že alkohol není zdravý,....... je zdravý :D :D

Uživatelský avatar
Jenda91td4
Příspěvky: 229
Registrován: 05 bře 2019 22:51
tel.: 737544903
auto: F1 D2

Re: Kmitání šaltpáky

#3 Příspěvek od Jenda91td4 » 22 kvě 2020 08:00

U td4 je to trochu jinak u Di to jde přímo na převodovku a u td4 to jde rovné kde je to uchycené ke karoserii a pak pomocí táhel na převodovku tam je proti závaží a tam je plastové uložení to může dělat neplechu
image_6f8b9037-daac-476d-8a9c-057bde7cb79c_188x.png
image_6f8b9037-daac-476d-8a9c-057bde7cb79c_188x.png (47 KiB) Zobrazeno 2097 x
image_95df11f3-a8b5-4618-8524-964bbab3cbf7_188x.png
image_95df11f3-a8b5-4618-8524-964bbab3cbf7_188x.png (102.33 KiB) Zobrazeno 2097 x
image_8e2e4681-a5a2-4bc4-b55a-04a090389932_188x.png
image_8e2e4681-a5a2-4bc4-b55a-04a090389932_188x.png (85.94 KiB) Zobrazeno 2097 x
image_188x.png
image_188x.png (84.21 KiB) Zobrazeno 2097 x

Uživatelský avatar
kada003
Příspěvky: 6
Registrován: 16 říj 2017 13:26
auto: Freelander TD4

Re: Kmitání šaltpáky

#4 Příspěvek od kada003 » 22 kvě 2020 20:23

No, nejde mi úplně tak o to, že je ta páka trochu volná... Spíš, že to mezi těma 30 - 50 km/h háže s motorem/převodovkou/IRD/nevím. Když mrknete na video (od 3:30) - spodní silentblok je trochu volnější, ale nezdá se mi, že by byl zásadní problém zde - vypadá v "klidu". Pravá poloosa se taky zda být v pohodě. Ale IRD kmitá. Co si o tom myslítě? Je možné, že by byl špatný nějaký jiný silentblok motoru? :nech :nerd

Video zde: https://youtu.be/BxpDW1smuVU?t=211

Odpovědět