Prasklý chladič P38

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Reverend
Příspěvky: 319
Registrován: 26 črc 2007 20:12
tel.: +420777068155
auto: P38, L322
Kontaktovat uživatele:

Re: Prasklý chladič P38

#21 Příspěvek od Reverend » 25 zář 2010 14:57

no me se tam posledni dobou ( asi tak mesic ) obevovalo OCHCANO ruzne na sani, kompresoru atd, ale furt jsem si rikal, estli wono to neni treba od prujezdu kaluzi...pac voda se neztracela a motor se neprehrival... hm, tak tam asi byla prasklinka, trhlinka a ja ji dodelal definitivne...
LAND ROVER není auto, je to ŽIVOTNÍ STYL... a few years later: když máš prachy který chceš někam uložit a nepočítáš se zhodnocením, pak je LAND ROVER správná volba

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: Prasklý chladič P38

#22 Příspěvek od ssang » 25 zář 2010 15:46

eliott píše:Pokud to tlakuje tak , že praskne chladič, bude problém jinde než ve vrtuli :wink:
Neměla by ten přetlak řešit zátka na expanzce? Chladič mi také před pár dny praskl, po té co jsem auto 2,5TDS s manuálem (bez chipu) vědomě protáhl téměř v max otáčkách na úseku cca 10 km, byť jsem před tím motor zahřál na provozní teplotu. Nicméně při sundání víčka na expanzce a teplém motoru při přidání plynu se neprojevuje zvýšením hladiny ani nejdou bubliny. V oleji také není voda a z výfuku nejde ani náznak páry. Před prasknutím chladiče nedošlo ani ke zvýšení teploty. Taká by mě zajímalo jestli někdo máte tip čím je nejlepší prasklý plast na hřbetě chladiče zacelit. Osobně mám podezření, že problém by mohl být právě v již výše zmíněné zátce, která by případný přetlak měla zredukovat dříve, než dojde k perforaci v jiné části chladící soustavy. Zátku jsem prozatím nechal lehce nedotaženou a chladič nouzově zatěsnil a auto je zatím bez problému a pár km jsem s ním už najel a vodu to ven netlačí a ani neubývá.
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Reverend
Příspěvky: 319
Registrován: 26 črc 2007 20:12
tel.: +420777068155
auto: P38, L322
Kontaktovat uživatele:

Re: Prasklý chladič P38

#23 Příspěvek od Reverend » 25 zář 2010 15:53

já to řešim novym chladičem, podle mne už mohl klidně bejt i přiucpanej, ale kdo ví... koupil jsem si třeba anglickou motorku a taky žije vlastním životem :-) jediný lepidlo co by to mohl udržet je podle mne nějakej epoxid... v podstatě bys musel vymodelovat celej vršek.. nevim, je to asi jen dočasný řešení
LAND ROVER není auto, je to ŽIVOTNÍ STYL... a few years later: když máš prachy který chceš někam uložit a nepočítáš se zhodnocením, pak je LAND ROVER správná volba

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: Prasklý chladič P38

#24 Příspěvek od ssang » 25 zář 2010 16:01

Osobně si myslím, že je třeba, aby to lepidlo bylo i trochu pružné co se roztažnosti týče, protože se tam dost mění rozsah teplot a nevím zda by to epoxid zvládl.
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Reverend
Příspěvky: 319
Registrován: 26 črc 2007 20:12
tel.: +420777068155
auto: P38, L322
Kontaktovat uživatele:

Re: Prasklý chladič P38

#25 Příspěvek od Reverend » 25 zář 2010 16:14

no tak třeba nějakej silikon ?? hm ?? stálopružnej, toplu a vodě odolnej, jen aby ho neodfoukl tlak...
LAND ROVER není auto, je to ŽIVOTNÍ STYL... a few years later: když máš prachy který chceš někam uložit a nepočítáš se zhodnocením, pak je LAND ROVER správná volba

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: Prasklý chladič P38

#26 Příspěvek od ssang » 25 zář 2010 18:14

Ještě počkám jestli to už někdo neřěšíl s pozitivním výsledkem. Pokud to nelze bytelně opravit, tak je další postup jasný :S .
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: Prasklý chladič P38

#27 Příspěvek od ssang » 05 úno 2011 19:17

Před pár týdny jsem vyměnil termostat, protože v těch mrazech se motor ohřál až při hodně dlouhých cestách a v autě jsem se cítil jako bych byl na ložné ploše chladícího vozu. Teď topí skoro hned a chladič po opravě také drží. Tak snad hlava a těsnění jsou v pohodě :party .
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
ladislav69
Příspěvky: 3
Registrován: 16 čer 2009 19:51
Bydliště: Sokolov CZ

Re: Prasklý chladič P38

#28 Příspěvek od ladislav69 » 19 čer 2011 15:30

Nemusí to být těsnění pod hlavou. 2,5TDS má problém s odvzdušněním.... Taky jsem vařil, kde se dalo a termostaty jsem mohl mněnit furt.... Než tam dáš termostat, tak se přesvěč, že funguje....třeba ve varné konvici...musí se otevřít...ale stejně, než ho dáš no motoru, vrtni tam proti sobě dvě, až tři díry...stačí tak trojkou, nebo čtyřkou vrtákem.... Navrtal jsem si to a je pokoj...Dál vím, že velkej problém dělají nemrznoucí směsi do chladičů....Jakmile tam cokoliv naleju, tak to začne pěnit: Pěnou se naplní chladič a je po chlazení. Teď tam mám jen vodu, nevrtanej termostat a nic se neděje. Voda neubývá, nestrácí se a do vody nejde žádný tlak bublin, jak by se u prasklé hlavy, nebo těsnění stalo. To co tu píšete s tím přehříváním, tak s tím jsem se trápil snad rok a nikdo mi nedokázal poradit..... Takže formou "pokus - omyl" jsem ten problém zatím odstranil.....Ale co v zimě? To se ukáže, až to na podzim zase mixnu s nemrzkou..... Nevím přesně, kdo to píšete o ucpané hadičce od chladiče do nádržky...To jsem taky měl.... Dělá se tam špunt..Je hrozně moc slabá a pěna co se tvoří, tak to postupně zalepí, tak jsem jí nahradil za širší a je pokoj...Co jako na posled doporučuju, tak postavit auto čumákem do kopce..velkýho kopce......Nejlepší je najet do nějakého břehu a zapnout topení na plno(HI).... Ač jsem si myslel, že je už odvzdušněno, tak nebylo...Půl minutky nastartováno ve svahu, pak na rovinu a dolil jsem půl litru.....Od té doby jsem nedolil ani deci....(od Března)
Každopádně navrtat termostat......Na zimu se to sice bude hůř ohřívat, ale lepší, než pořád vařit. :yes

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: Prasklý chladič P38

#29 Příspěvek od ssang » 19 čer 2011 22:55

Tak s odvzdušněním jsem zatím problém neměl. Teď mě ještě čeká výměna vrtule s visco, kterou mám objednanou u Eliota, protože ta moje se protáčí stejně za studena i tepla a to není asi to pravé ořechové. Teď když už je tepleji by to mohl být handicap.
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
pina007
Příspěvky: 261
Registrován: 09 úno 2011 13:40
auto: range rover p38

Re: Prasklý chladič P38

#30 Příspěvek od pina007 » 30 srp 2011 20:35

dneska my taky prasknul chladic koupil jsem lepidlo v auto kelly na chladice a stejne to tece jeste mame neco v praci tak to vyskousim ale pochibuju ze to udrzi.to mam zase radost

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: Prasklý chladič P38

#31 Příspěvek od ssang » 30 srp 2011 20:52

pina007 píše:dneska my taky prasknul chladic koupil jsem lepidlo v auto kelly na chladice a stejne to tece jeste mame neco v praci tak to vyskousim ale pochibuju ze to udrzi.to mam zase radost
Jestli můžu poradit, tak mě se osvědčilo tu prasklinu trochu roztáhnouta celou jí prohřát lehce do mokvava horkovzdušnou pistolí a ty plochy k sobě opět přimáčknout a něčím zafixovat. Až to zchladne, tak horkovzduškou nahřeju vrch toho spoje spolu s úzkou (asi 6 mm), spárovací kovovou špachtličkou kterou ten spoj z vrchu zahladím. Ale nejdřív je třeba odstranit příčinu prasknutí.
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
pina007
Příspěvky: 261
Registrován: 09 úno 2011 13:40
auto: range rover p38

Re: Prasklý chladič P38

#32 Příspěvek od pina007 » 30 srp 2011 20:57

no auto se neprehralo a netlakuje to tak doufam ze to nebude nic zavaznyho

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: Prasklý chladič P38

#33 Příspěvek od ssang » 30 srp 2011 21:04

pina007 píše:no auto se neprehralo a netlakuje to tak doufam ze to nebude nic zavaznyho
Držím palce, aby to byla nějaké blbinka, ale jen tak z plezíru to asi neruplo.
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
pina007
Příspěvky: 261
Registrován: 09 úno 2011 13:40
auto: range rover p38

Re: Prasklý chladič P38

#34 Příspěvek od pina007 » 30 srp 2011 21:12

zitra to vyskousim zalepit jak radis ty zase mam celou noc vocem premejslet dofam ze to bude jen blbost ten plast neni nejak extra tvrdej kdyz jsem to zmacknul.

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: Prasklý chladič P38

#35 Příspěvek od ssang » 30 srp 2011 22:02

Než zjistíš závadu, tak by bylo dobrý aspoň vyměnit zátku na expanzce za novou. Není to nic drahého a ztvrdlé gumičky na zátce mohly být příčinou prasknutí chladiče.
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

strny
Příspěvky: 39
Registrován: 29 zář 2010 21:10
auto: RR P38

Re: Prasklý chladič P38

#36 Příspěvek od strny » 30 srp 2011 22:02

chladič má jedno slabé místo,které se rádo zanese a je vymalováno...já nelepil,rovnou jsem ho vyměnil..

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: Prasklý chladič P38

#37 Příspěvek od ssang » 30 srp 2011 22:11

strny píše:chladič má jedno slabé místo,které se rádo zanese a je vymalováno...já nelepil,rovnou jsem ho vyměnil..
Od února mi to drží a jezdil jsem i v těch pařácích.
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Prasklý chladič P38

#38 Příspěvek od teslo » 31 srp 2011 09:21

mne na 2.5DSE odislo vodne cerpadlo (odlomila sa plastova vrtulka) a nasledne rozdrapilo chladic. Po vymene chladic, vodnej pumpy a termostatu je to relativne OK. Bez problemov sa s nim da jazdit po meste aj mimo mesta do 130km/h (aj s klimou v najvacsich teplach). Ale akonahle mu sliapnem na krk - tzn. 150-160, tak po pak kilometroch zacne stupat teplota. Netusim do kolko - to sa mi este nechcelo skumat. Kazdopadne ked spomalim do 140, tak teplota klesne a je to opat OK. Vodu ani olej nezerie. Ked ma chyti muza, tak sa na to niekedy este pozriem. Je mozne, ze je chytene tesnenie pod hlavou. Predsalen to bolo celkom brutlane vyvretie - dialnica, tempomat 130, brutalne teplo, klima, plne auto. A vsimol som si to az ked auto stratilo vykon.
Naposledy upravil(a) teslo dne 31 srp 2011 09:27, celkem upraveno 1 x.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: Prasklý chladič P38

#39 Příspěvek od ssang » 31 srp 2011 09:26

teslo píše:mne na 2.5DSE odislo vodne cerpadlo (odlomila sa plastova vrtulka) a nasledne rozdrapilo chladic. Po vymene chladic, vodnej pumpy a termostatu je to relativne OK. Bez problemov sa s nim da jazdit po meste aj mimo mesta do 130km/h aj s klimov v najvacsich teplach. Ale akonahle mu sliapnem na krk - tzn. 150-160, tak po pak kilometroch zacne stupat teplota. Netusim do kolko - to sa mi este nechcelo skumat. Kazdopadne ked spomalim do 140, tak teplota klesne a je to opat OK. Vodu ani olej nezerie. Ked ma chyti muza, tak sa na to niekedy este pozriem. Je mozne, ze je chytene tesnenie pod hlavou. Predsalen to bolo celkom brutlane vyvretie.
Možná by to ještě chtělo vyměnit vrtuli s visco spojkou a bude po problému.
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Prasklý chladič P38

#40 Příspěvek od teslo » 31 srp 2011 09:32

ssang píše: Možná by to ještě chtělo vyměnit vrtuli s visco spojkou a bude po problému.
Vyskusat mozem, pretoze som si kupil novu prave na tento ucel, ale som velky pesimista. Myslim si, ze moja sa skor nevie rozopnut pretoze pomerne dost huci -aj v zime. Novu som kupil prave z toho titulu, aby to tak nehucalo.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Odpovědět