Rozdiely RRC do 85 a od 85+

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Rozdiely RRC do 85 a od 85+

#1 Příspěvek od Macej » 07 pro 2010 20:47

Tak som sa začal zamýšlať nad istými vecami. Všade sa vyskytujúcimi sa popiskami dielov. Aké sú rozdiely napríklad korekčných ramien, silentblokov a trebárs aj krytov riadenia a pevnosťákov (okrem tvaru) medzi ročníkmi RRC do 85 a nad 85 (to sa týka hlavne tých technických záležitostí) a medzi dielmi Disco I a RRC (toto zase pri tých krytoch a nárazníkoch)?

Čím sa teda líšili podvozky do 85 a nad 85+Disco I? A prečo tie nezhody istých dielov súvisiacich s rámom? Veď RRC a Didžina má (údajne) zhodný rám (čo asi zrejme neznamená rovnaký žejo?) tak čím to je? Berú ohlad na tvar karoserie alebo je tam niekde niečo navyše čo robí ten rozdiel?

Mám ja ale starosti že? :)
Ďakujem za každý poznatok :)

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

#2 Příspěvek od Mirko » 07 pro 2010 20:56

Zdar, ti furt říkám aby si přijel do Lysic :mrk Půjčím ti karimatku a baterku a můžeš zespodu prozkoumat podvozek z roku 84, 89, 92, 94 a z Disco 1 90 a pak nám tady napsat co si zjístil :mrgreen: Mě se zdá, že se hlavně liší stupněm koroze ale kdybych měl u sebe Haynes manuál tak ti to řeknu přesněji.

Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

#3 Příspěvek od Macej » 07 pro 2010 20:59

No šubléru si donesem a aj sadu náradia :D . A ja mám dedečka z 80teho a na hrdzu sa nesťažujem :) . Je v takom zdravom rozsahu aby sa nepovedalo :) . A ďakujem za ponuku len je to trošku komplikovanejšie než sa zdá s tým cestovaním :hmm: :?

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7914
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

#4 Příspěvek od Sláma Karel » 07 pro 2010 23:03

Chlapci chlapci, neznáte základní věci :ty jeden...:

Do rv 84 měli třeba přední i zadní ramena jiný průměr na uložení silentbloků skrz rám a jiné stoupání i závit. Přední byly užší a to znamená, že i na přední nápravnici byly užší ty uchyty těch předních šavlí. Taky třeba přední kole byly přichyceny pouze 6ti šrouby a pozdější 7mi.
Ty novější modely to mají už skoro stejně jako DI, ale třeba zadní trojúhelník se také liší hlavně uchycením na rámu kde je jiná ta příčka.
I přední panhardka se liší průměrem těch silentbloků.
Atd atd.

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

#5 Příspěvek od Neklan » 08 pro 2010 10:34

A pokud bychom se koukli trochu výš, tedy na karoserii, pak je tady jeden naprosto zásadní rozdíl, a to ten, že předevoluční modely mají nosnou ocelovou strukturu karoserie šroubovanou, zatímco pozdější RRC ji mají vařenou.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
tulda
Příspěvky: 425
Registrován: 08 črc 2007 21:55
Bydliště: Polička

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

#6 Příspěvek od tulda » 08 pro 2010 17:33

a nebyl náhodou ten zlomový rok až 86 ?
Zatím mám Land Rover jen v hlavě, ale nákaza je to značná !

Uživatelský avatar
Mattyfu
Příspěvky: 336
Registrován: 30 lis 2009 20:19
auto: Discovery III TDV6
Bydliště: Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

#7 Příspěvek od Mattyfu » 08 pro 2010 20:25

Mám 86 a oproti novějším jsou panty vystouplé, kapotu odklopíš až na čelní sklo, interiér má dřevo po celé délce dveří, a jsou jiné kapličky přístrojů,ale to není asi přesně to co tě zajímá. Na podvozku nejsou stabilizátory. Nevím přesně kde,ale dá se vygooglit i přesné úpravy a jednotlivé změny ročníků, koukal jsem se na záložky a bohužel nemám. :ne
Je: Discovery III TDV6
Bylo:Range Rover L322 4,4 M62,Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)

Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

#8 Příspěvek od Macej » 10 pro 2010 16:30

Ďakujem za objasnenie všetkým. Keďže mám 80tku tak nejakého prechodového tipu sa báť nemusím(aspoň v niektorých veciach) a teda určite to bude všetko toho starého tipu. Len neviem či to je zrovna niečo z čoho sa mám tešiť :hmm: :) .

Uživatelský avatar
skritekcrx
Příspěvky: 398
Registrován: 10 říj 2009 20:05
tel.: 777 27 35 35
auto: RRC
Bydliště: České Budějovice

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

#9 Příspěvek od skritekcrx » 11 pro 2010 08:25

ja mam 88 a mam panty dveri venku ale haubnu uz na preni okno nepolozim nemam stabilizatory ani pripravu na ne nadrz z D1 jsem tam nedokazal nandat a pak mam novejsiho RRC asi 90 a ten ma vyrazne slabsi zadni ramena taky uz ma ten zadni triangl pridelanej na kulaty pricce na ramu jako D1 kdezto 88ka ho ma na hranate pricce. Zadni naprava s abs je jina kuli cidlu ABS a hlavne naboje jsou uplne jine 88ka ma simeringy u tech 2 matek a tim padem ten unasec je o cca 1cm delsi kdezto ta novejsi ma simerink v tom unaseci vuci poloose. Proste naboj kola s novejsiho se starsim nelze zamenit pouze jako celek s unasecem a poloosou popripade kloubem. Tot me chabe zkusenosti. jo a na nekterych tehlicich mam na sroubech na doraz zataceni metricky zavit a na nekterych palcovy myslim ze na 88 byli palce a na tom 90 a DI byla metrika.

Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

#10 Příspěvek od Macej » 20 dub 2011 22:28

Tak ma napadlo (keďže to momentálne riešim) sú aj rozdiely v štartéroch pre rôzne ročníky? Je rozdiel medzi 3,5 a 3,9? Údajne 3,5 či už EFI alebo karbec majú zhodný lenže niak som nebol schopný nájsť štartér určený priamo na 3,9 a pri všetkých ročníkoch je písané to isté číslo dielu až do roku 94 :shock:
Žeby bol ten istý štartér celých 24 rokov? :hmm: :D

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7914
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

#11 Příspěvek od Sláma Karel » 20 dub 2011 22:50

Startéry stejné nejsou, ale vždy šli zaměnit až po 4,6 ku, takže náhrady to asi neřeší a vyrábí se stejné jako pro 4,6. Rozdíl byl v tom, že karburátorové RRC měli startér bez převodovky a mají takový velký motor, od stříkačky jsou startéry s převodovkou do rychla, kvůli zvýšení otáček při startování a myslím, že bylo dokonce postupně několik rychlostí. A jsou o dost menší. 4,6 měla nakonec větší motor toho startéru, ale převodovka v něm je stejná jaké pro 4,0 nebo novější 3,9.

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11532
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

#12 Příspěvek od eliott » 20 dub 2011 23:21

tulda píše:a nebyl náhodou ten zlomový rok až 86 ?
Těch přelomů bylo několik, vždy se týkal něčeho jiného.
83 přišly 4 dveře
85/86 motor, automat,přední maska
88/89 motor, přídavka, interiér
90/91 panty dveří
92/93 nápravy
93/94 palubky

Doufám, že jsem se moc neseknul, kdyžtak mě :dance opraví
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

#13 Příspěvek od Macej » 21 dub 2011 00:17

Karle no to je potešujúca správa :) . Ďakujem.
Tie vyššie otáčky si neviem predstaviť. Už teraz to točí (ak to vôbec točí) "bezhlavo" :D lebo to znie jakeby to ten moment nemalo hlavy (trošku pritiahnuté za vlasy ale tak...). A to tam mám ešte ten starý čo je velkostne jak motor z výťahu :tmi :D . Vyberať ho je fakt posilka.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2667
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

#14 Příspěvek od teslo » 21 dub 2011 09:46

Macej,
ten vacsi je LUCAS, ten stihlejsi je BOSCH. Myslim, ze mam jeden v garazi (BOSCH)...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

#15 Příspěvek od Maxsel » 21 dub 2011 10:36

Tohle téma se mi líbí. Ještě bych uvítal info o tom, jak jsou na tom převodovky. Třeba čím se liší LT77 pro V8, 200tdi a VM. A rozdíl mezi automatem pro benzíňáky a nafťáky (dočetl jsem se jen o ZF, ale stejná asi nebude).
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7914
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

#16 Příspěvek od Sláma Karel » 21 dub 2011 10:47

eliott píše:
tulda píše:a nebyl náhodou ten zlomový rok až 86 ?
Těch přelomů bylo několik, vždy se týkal něčeho jiného.
83 přišly 4 dveře
85/86 motor, automat,přední maska
88/89 motor, přídavka, interiér
90/91 panty dveří
92/93 nápravy
93/94 palubky

Doufám, že jsem se moc neseknul, kdyžtak mě :dance opraví
Tak to je, ještě to můžeme trochu doplnit

76 servo, opěrky hlavy
83 přišly 4 dveře, tříkvaltový automat, klima
85/86 motor, čtyřkvaltový automat, přední maska, interiér, nápravy (vnitřek stejný, ale na kouli přešli ze 6ti na 7 šroubů)
88/89 motor, přídavka, interiér, panty kapoty, nápravy (jiné přední poloosy a klouby)
90/91 panty dveří, zase nápravy (verze s ABS)
92/93 nápravy, prodloužená verze LSE :inlove
93/94 palubky (softdash to myslím bylo až 94/95 né?) a z motoru 3,9 se stal 4,0. Obsah sice stejný, ale jiné příslušenství a uložení kliky.

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7914
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

#17 Příspěvek od Sláma Karel » 21 dub 2011 10:56

Maxsel píše: Třeba čím se liší LT77 pro V8, 200tdi a VM.


Jiná přední hřdel a jiné vnitřnosti. Jinak rychlá jednička, jinak zuby na kolech uvnitř. Ale jako celek si myslím, že mezi sebou zaměnit šli.

Maxsel píše: A rozdíl mezi automatem pro benzíňáky a nafťáky (dočetl jsem se jen o ZF, ale stejná asi nebude).
VM nikdy automat neměl, 200tdi jsem v kombinaci RRC a automat ještě neviděl (u disco 200tdi, jsem je sice viděl, ale převodovku ještě nezkoumal) a u verze s 300tdi motorem/ V8 jsou stejné vnitřnosti, ale přední a zadní hřídel je jiná. To tělo převodovky je posunuté víc dopředu, takže menší měnič, menší fréma a delší ten zadní mezikus co se na něj pak montuje přdavka a je pod ním ten odstředivý kroužek (aby zachovali uložení přídavky a délku kardanů). V8 byla víc vzadu (zřejmě kvůli tomu většímu měniči).


Takže záměny u manuálů asi ano, u automatů ne.

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

#18 Příspěvek od Maxsel » 21 dub 2011 11:00

Ještě drobnost, skryté panty kapoty mám už na 87.

A :dance díky!
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2872
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

#19 Příspěvek od Mirko » 21 dub 2011 15:32

Jj, ty skryté panty kapoty přišli už s faceliftem 86 (horizontální maska). První kapoty byly zas hliníkové do roku 71.

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

#20 Příspěvek od Neklan » 21 dub 2011 15:45

Ještě jedno malé upřesnění, tovární 4-dveřáky byly vyráběny již od července 1981, jako modelový ročník 1982. Pokud samozřejmě nepočítáme první tovární prototyp vyrobený už v březnu 1972. Na seriovou výrobu ale nebyly v koncernu prostředky.
Od roku 1974 vyráběla firma FLM Panelcraft of London 4-dveřové konverze, nicméně exkluzivně pro trhy na Středním Východě.
V listopadu 1978 byl vyroben první již známější případ 4-dveřáku, a to od švýcarské firmy Monteverdi. Tento první ks byl prototyp, zákazníkům se začaly tyto konverze prodávat až od října 1979. Konverze byla schválena přímo automobilkou a dokonce se prodávala přes některé pobočky dealerské sítě LR. Přesný počet vyrobených kusů není znám, odhaduje se to na cca 300, nicméně podařilo se dohledat písemné záznamy pouze o 129-ti kusech. O posledním prodaném kusu je záznam z března 1982, kdy už jela výroba továrních 4-dveřáků, které byly pochopitelně výrazně levnější. Dneska jsou Range Rovery Monteverdi raritními, vyhledávanými a proto docela drahými auty.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Odpovědět