...a teď tu o zlatých českých ručičkách

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2815
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

...a teď tu o zlatých českých ručičkách

#1 Příspěvek od Mirko » 24 srp 2011 21:20

Už je to zase více než půl roku, co se zlaté české ručičky snaží o dekonstrukci mého nového starého Range Rovera, kterého jsem si přivezl v únoru z císařského města Wien. Posledních pět let spal ve dvoře obchodníka z luxusními vozy, který ale neměl čas se mu dostatečně věnovat a tak již nebyl v nejlepší kondici, ale s doloženými kilometry, zachovalým interiérem a ve stavu téměř původním. Očividně byl v milujících rukou, byl vždy a pravidelně udržován v odborném servisu. A v tom duchu se samozřejmě o něho mělo pečovati dále, takže i já ho hned dovezl do odborného servisu s požadavkem, aby vůz do šesti týdnu nachystal na prohlídku STK a přihlášení. Vůz měl nějaké mouchy, například ze záhadného důvodu přestal nad rychlostí koně zrychlovat ba dokonce ubral plyn, byla na něm nějaká koroze, však je to starý RRC a přední část už byla trochu pokleslá, což vyžadovalo nové pružiny. Samozřejmě se taky měli měnit všechny náplně, prvky zapalování atd. O 6 týdnu později, a lehčí o můj měsíční plat mladého architekta, vůz jel...........................až k první benzince o 3km dál. Pak už jen poskakoval, navíc mi trochu vadila svíticí kontrolka ABS: připaveno na STK? To že jsem si na těch třech km musel stírat okno rukou, protože jaksi nikoho nenapadlo, že stěrače už asi nebudou úplně ty nejlepší a já si málem podrápal vyhřívané sklo vem čert. Taky spolujezdci trochu táhlo na nohy skrz díru v podlaze, která byla odhalená odborníkem tři dny před termínem dokončení opravy, leč zůstala neopravená.
Obrázek
Stejně jako podběhy, jejíž oprava byla kapitálky napsána na seznamu oprav za předním oknem, jak bylo požadováno. Oprava koroze ale proběhla jinde, u zadní klapky, další klasické místo Classiců. Zde způsobem "Gumoasfalt natřen štětcem do ztracena".
Obrázek
Jelikož jsem v republice nežil, když ještě jiné způsoby boje s korozi nebyli dostupné, tak nesdílím takové nadšení pro tento druh povrchové úpravy, o který se zašpiníte při každém druhém otevření kufru, protože je tak krásně lepivý.
Problém se zrychlování diagnostikoval servis z Německa přes telefon, a ani po tom, co byli zlaté české ručičky upozorněné na pravděpodobnou příčinu nedokázali ji zjistit,natož odstranit, a až když jsem přijel s tím náhradním dílem, přestali s několikadenní snahou o nelezení jiného problému, než již bylo určeno. Well, ale přiznání, že motorům V8 moc nerozumí je polehčující okolnost, ne ovšem až tak, že by se ulevilo mé peněžence. Marná snaha o odstranění závady včetně nových palivových hadiček a benzinového filtru, ovšem jiného typu než na můj model patří, byla samozřejmě hodná odměny.
K dobru ještě přidám, že to byla druhá větší zakázka, kterou tento servis ode mně dostal a pro něj to byla i možnost si u mne spravit reputaci, jelikož už tu první...no posral.
Stejně jako po té první, tak i tentokrát jsem zklamaně táhl dál, naštěstí k páru ručiček, které si, dle mé zkušenosti, může říkat zlaté. Druhý den mu můj vůz už zavazel v dílne: "přijď si ho odvézt, auto jede" Mechanik udělal to, co asi po pěti letech je potřeba: vyčistil sání, seřídil předstih, seřídil klapku sání a volnoběh. "Jo a strašně mě sralo, že ti padá ten čudlík od dveří, tak jsem ti to taky spravil" (Pro neznalé cca. 3-4 hodiny práce, měl jsem to již za sebou u jiného vozu) Nechal jsem mu mou denní výplatu a nechal jsem jí rád, bonus odmítl.
Dokud jsem měl technickou platnou na mém starém voze jsem zajel s nově zprovozněnou akvizicí se skvělým pocitem pevného podvozku, neděravého výfuku a udržovaného interiéru k přestavbě na LPG, která proběhla rychle a bez komplikací, další zlaté ručičky.
Pak ale nade mnou stále visel otázník s STK. Co to ABS, co ta díra v podlaze, kterou první pár ručiček sice rozrýpal, ale nespravil, co ty podběhy? Nakonec Range, už pojízdný, skončil tam, kde zatím skončili všechny mé vozy. U ověřených zlatých pracek Evžena, které již dokončil renovaci mého Jeepa, když už nikdo nevěděl jak dál a poradil si i s tím prvním průserem výše popsaného odborného servisu.
Po krátké prohlídce bylo jasné, že nebrzdící zadní brzdy asi neprojdou STK, i když mě první servis ujistil, že skvěle brzdí na Range. Měl jsem být na pozoru, protože můj druhý Range jaksi brzdil líp. První 4-kanálový ABS na stálém pohonu čtyř kol ne nadarmo tehdy chválili novináři za svou účinnost.
" S tím si poradíme, horší to bude s těma plechama. Ja nemám ohýbačku, to chce klempíře" říká Evžen.
Obrázek
Zavolali jsme klempíře, který si prohlídl vůz a po shlédnutí rozsahu poškození proběhl rozhovor: "Můžeme objednat celý předek vozu z nových plechů z Anglie. Trvalo by to tak 14 dni než by přišli a stojí cca. 15 -tisíc" " Jé, dyť to jsou jenom rovné plechy, to si naohýbám sám. Za tu dobu a ty peníze to máte spravené i s tou podlahou". Já byl tak rád: narazil jsem na skutečného borce, šikovný člověk z vesnice za Brnem, který si věřil a nechtěl za jeho obyčejnou rukodělnou práci hned taxy jako právník. Však na tom taky nic není, není to kapota Jaguaru E nebo nosná karoserie mého Jeepa, kterou pár let předtím opravili s velkým úspěchem v Brně. Jen pár rovných plechů a spodek sloupku.
Těšil jsem se. Konečně, po nyní již třech měsících to snad bude brát konce a můžu vyrazit novým krasavcem. Však už jsem taky neměl čím jezdit.
První nervozita přišla po měsici, kdy Evžen hlásil, že mu tam jel pomoct a že nemá ještě hotovou ani jednu stranu. Evžen nařezal a naděrkoval plechy za světly, aby práce urychlil, jeho obvyklým způsobem: jako originál. Nicméně klempíř karosář se středně velkou firmou to snad zvládne i líp, říkal jsem si v duchu a těšil se na tu nádheru. Pak začali přicházet výmluvy: "Slibuji, že to před dovolenou dodělám" Po dovolené přišla týdenní kontrola z úřadu pro životní prostředí a pak už nevím. Půjčil jsem si auto a zajel k němu. Smutné oči, pane fakt na to tento týden kleknu, nebudu dělat nic jiného. Nenutno říct, že můj slavný interiér stál různě rozesetý po dílně a zbytek nebyl ani zakrytý. Po 14 dnech už jsem mu jen jel nadávat. O týden později bylo auto hotové. Zavolal jsem odtahovku a přivezl ho zpět k Evženovi, kde jsme chtěli udělat povrchovou úpravu a vše namontovat a odjezd na STK, po půl roce oprav.
První zděšení bylo, když mi řekli, že klempíř najel s autem na odtahovku:
Obrázek
Věděl jsem totiž jak motor vypadal: bylo odmontováno sání, kabeláž ležela volně na motoru a mohla chytit vrtuli a plyn proudil vesele v motorovém prostoru. Tlakové čerpadlo brzd bylo odpojené, já se divím a zlobím se i na Range, že vůbec nastartoval například s cívkou volně loženou na krytu ventilu. To bych rozdejchal, když by zároveň odborný autoopravař nesedl na nepřipevněnou přední sedačku a při výjezdu na odtahovku s ní sjel dozadu tak, že urval držáky pojistek a plasty pod sedačkou. O tom že by si nějaký mechanik se zlatýma rukama kdy dal aspoň ručník pod svou špinavou prdel...nebo jí má možná taky zlatou?
Obrázek
No a pak přišla samotná práce:
Obrázek
Tady měl být sloupek
Obrázek
Držák baterky mívá kulaté otvory a nejsou vysekané mačetou
Obrázek
"hups, tady jsem před třemi měsíci něco vyřezal a pak zavřel dveře"
Obrázek
ukáplo...na nový nárazník
Obrázek
asi se mu nelíbili moje pneumatiky, že na ně nachystal tento plech. Mě se zas nelíbí jeho sváry
Obrázek
Range sice má tlusté koberce, ale přesto....
Dále ještě zvládli u klempíře zlomit spoiler a zničit jednu mlhovku, asi když zjistil, že ABS bez čerpadla moc nebrzdí. Nevím, jak je na tom motor po jízdě bez sání a kde všude se chytla kabeláž.
To už mi bylo opravdu do breku.
Viděl jsem, že minimálně další měsíc nepojedu, než to někdo dá do kupy tak, aby to jelo, už je mi jedno že to bude vypadat jak krávě z prdele a že Evža k mírnění mých psychických následků už začal kitovat v motorovém prostoru (!!!) Jsem smířený s tím, že to za tři roky uděláme znova kompletně, protože takové sváry vydrží snad maximálně jednu zimu v ČR bez koroze.
Opravdu si myslím jenom já, že s takovou práci by na žádném učilišti pro automechaniky nepostoupil do dalšího ročníku, natož mohl několik let vést firmu na opravu aut s několika zaměstnanci? Opravdu může někdo odevzdat v jakémkoliv oboru zákazníkovi takovou práci?
Před půl rokem jsem měl zachovalý vůz v původním stavu s nedostatky, které se dali odborně odstranit a již tisíckrát se u podobných RRC odstraňovali s úspěchem. Po zásahu dvou českých odborníků mám zbastlenou káru, která je zepředu zflikovaná, vevnitř podrápaná a zezadu natřená gumoasfalten (vč. světel), u které nevím, kdy a jestli ji zprovozním.
Takže to byla ta pohádka o zlatých českých ručičkách
A jestli ještě neumřeli, tak jim je všem useknu.... :mrk
Mirko

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2725
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: ...a teď tu o zlatých českých ručičkách

#2 Příspěvek od masar » 24 srp 2011 21:35

Něják nechápu proč si využil v první chvíli služeb někoho kdo už si to u tebe jednou pos*al a rovnou nešel třeba za nějákým osvědčeným odborníkem odsud z fóra nebo i jen doporučeným od někoho známého? Jinak samozřejmě držím palce ať to dáš dokupy. Jedná se o tohle auto? http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 75#p164075" onclick="window.open(this.href);return false;
Land Rover Discovery 2 Td5

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: ...a teď tu o zlatých českých ručičkách

#3 Příspěvek od MadTom » 24 srp 2011 21:44

No to není moc povzbudivé čtení. Pro mě z toho plynejedno poučení - než zaplatím, tak si nechám ukázat všechno co udělali a za co zaplatit chtějí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5714
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: ...a teď tu o zlatých českých ručičkách

#4 Příspěvek od Miky_CZ » 25 srp 2011 07:27

ty jo, to snad aji ja, ktery sem svarecku drzel poprve v zivote v ruce sem mel lepsi svary, a to jsme puvodne mel v planu taky auto nekomu dat na vyvareni ale nakonec sem to zvladnul sam
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Byzi
Příspěvky: 184
Registrován: 16 zář 2008 17:20
Bydliště: Zbiroh

Re: ...a teď tu o zlatých českých ručičkách

#5 Příspěvek od Byzi » 25 srp 2011 12:53

Hmm, hezká práce :Ja blb:

Máme tady taky takovího umělce co si neví co za svoji práci říct a nestydíse za to.

Minule jsem dopadl stejně jako ty, pán klempíř málem dostal přes hubu. A auto jsem si přeopravil raději sám.

Uživatelský avatar
MIRAS
Příspěvky: 186
Registrován: 04 zář 2008 20:33
Bydliště: ŠTOKY

Re: ...a teď tu o zlatých českých ručičkách

#6 Příspěvek od MIRAS » 25 srp 2011 15:26

Pěkná práce ,ale já jako zedník si myslím že jsem to na svém RRC zvládl lépe.
Toto spíš zamrzí nežli udělá radost.

Kdy svoláš další CLASIK MEETS at mužem porovnávat.
http://www.kamaradiii.estranky.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
RRC 3,9 V8 ,33x12,5x15, jemně zvýšen ,nezávisle vytápěn,tel +420 603 747 008

Uživatelský avatar
kesole
Příspěvky: 76
Registrován: 26 čer 2011 14:58
auto: RRC 2.5 TD VM 1993
Bydliště: Brno

Re: ...a teď tu o zlatých českých ručičkách

#7 Příspěvek od kesole » 25 srp 2011 21:58

uff...je mi blbe, tak takhle by to asi vazne zvladlo udelat i hodne jinych lidi asi snad ze vsech profesi co znam, ale jako klempir bych se za to teda nepostavil, doufam jsi to panovi taky neplatil??? jinak s tim servisem co te zklamal to taky nechapu ze tam jedes znova !! svary jsou desne posopleny, udelany jako od debila, ale co...zimu to urcite vydrzi a pak uz to das nekomu normalnimu na komplet

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2815
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ...a teď tu o zlatých českých ručičkách

#8 Příspěvek od Mirko » 27 srp 2011 11:11

Tak jsem rád, že to vidíte podobně a že se nepotvrdila moje obava, že mám přehnané nároky...
Naneštěstí jsem se se stejným přístupem jako u klempíře předevčírem setkal u betonářů stavějící schodiště z pohledového betonu "Pane, to už jsme vybírali na dvoře ty nejlepší kusy bednění. Já vím, že jsou poškrábané, ale s tím se nedá nic dělat"
Jinak nejedná se o modrého pravostranného, ale o druhou Belugu. Tady je jediná fotka celého vozu, kterou mám z cesty od plynáře:
Obrázek
Od předchůdce je k nerozeznání. Na modrýho se chystám v zimě, a to si asi budu dělat co nejvíc sám, případně s otcem.
A co se týká mého kroku "nevstoupíš dvakrát do stejné řeky" tak se bohužel jedná o jednoho z vyhlášených odborníků zde z forumu a jelikož jsme lidský dobře spolu vycházeli a navíc jsem katolík, tak jsem mu tu první opravu odpustil.
Naštěstí ale je vše na dobré cestě, Evžen už se toho ujal, sloupek je dodělaný, podlaha dovařená a zbroušená, krycí plechy zarovnané atd. Věřím, že ho zprovozníme, ale jestli ještě letos stihnu nachystat "Classic Meets" nevím a neslibují. Moc bych chtěl, ale práce mám letos nad hlavu.
Mirko

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2725
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: ...a teď tu o zlatých českých ručičkách

#9 Příspěvek od masar » 27 srp 2011 14:51

Mirko píše:A co se týká mého kroku "nevstoupíš dvakrát do stejné řeky" tak se bohužel jedná o jednoho z vyhlášených odborníků zde z forumu a jelikož jsme lidský dobře spolu vycházeli a navíc jsem katolík, tak jsem mu tu první opravu odpustil.
A kdopak to byl? :coze:
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: ...a teď tu o zlatých českých ručičkách

#10 Příspěvek od Rover » 27 srp 2011 15:47

Píšeš: "a nechtěl za jeho obyčejnou rukodělnou práci hned taxy jako právník."

Osobně si obecně myslím, že profi klempířina není jen žádná obyčejná rukodělná práce, za tuhle hlášku by Tě klempíři, kteří renovují stará auta takřka z ničeho asi neměli moc rádi, viděl jsem jak dokáže kouzlit pár skutečných fachmanů a i s celým svým univerzitním vzdělaním před nimi hluboce smekám... a to že si za jejich špičkovou práci nechají zaplatit je přece naprosto normální... to jenom v této zemi si lidi myslí, že jim někdo něco udělá ve špičkové kvalitě a bude za to chtít jen na "svačinu a jednoho lahváče". Zase jeden důkaz toho jak je tady trh postbolševicky deformovaný... Ve výsledku to stejně vyjde levněji když si člověka nechá uělat něco ověřeným profíkem, sice dražším, ale je to udělané špičkově, nic se nemusí několikrát předělávat a na autě nejsou žádné prasárny...

Proč by měl být automaticky právník drahý (a ještě se tvářit že je vše v pořádku) a někdo kdo dělá špičkovou "rukodělnou" práci tak by měl dělat skoro zadarmo a pokud by nedělal skoro zadarmo, tak se něj dívat jak na zloděje? To je docela divný...

Jinak samořejmě držím palce, ať se vše podaří doladit ke zdárnému konci...
Country boy...

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: ...a teď tu o zlatých českých ručičkách

#11 Příspěvek od MadTom » 27 srp 2011 18:07

Rovere souhlasím, a vypichuji tu špičkovou práci, ať už je to klempíř, zedník nebo právník. Bohužel statistika je neúprosná - většina je průměrných a malá část výborných a malá část blbých - v jakémkoliv oboru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2815
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ...a teď tu o zlatých českých ručičkách

#12 Příspěvek od Mirko » 28 srp 2011 19:22

Dovolují si trochu polemizovat, protože se mi v prvé řadě zdá, že jsi to vytrhl z kontextu: V další větě píšu, že se tu nebavíme o takových kouscích, jako je oprava kapoty Jaguáru E, která opravdu vyžadují vysokou zručnost a spoustu let zkušeností. Nic takového jsem ani po jednom z mechaniků nechtěl, jedná se zde o opravu "neviditelných" částí vozů tvořených z rovných plechů, které jsem chtěl mít v takovém stavu, abych se při pohledu na sváry pod kapotou nemusel pokaždé vyzvracet do sání. Jsem stoprocentně přesvědčený, že by tuto práci zvládl talentovaný žák druhého ročníku učiliště lépe.
Nepožadoval jsem jídlo, pod který by se podepsal Gordon Ramsey, ale guláš s pětima tak, abych si o něj nevyrazil zuby. Nepožadoval jsem opravu viditelného režného zdiva gotické kaple, ale omítané Porothermy tak, aby mi nespadli do týla. Prostě opravdu práci vyžadující základní vzdělání v oboru a dostatek cti na to, aby se provádějící k tomu mohl hlásit. Čteš sám, že tady píše zedník, že by to svařil lépe, myslím, že to je dostačující důkaz, že jsem zázraky nechtěl.
Nevím, proč by profese autoklempíře měla mít nastavená jiná měřítka, než pekař, zedník, kuchař a jiné učňovské obory. Pokud někdo dosáhne léty praxe a specializace takového mistrovství, jako ji zřejmě dosáhl třeba Jakub, tak před takovými lidmi mám obrovský respekt v jakémkoliv oboru. Využít těchto zkušeností ale vyžaduje jiné zadání. Však sám jsem nyní již přes 10 let "učněm" ve svém oboru a stále se považují za začátečníka a s nadšením sledují práce učňovských oborů na naších stavbách, konzultují s nimi realizaci a detaily. Oceňují kvalitní rukodělnou práce v jakémkoliv oboru, i rám horského kola mám postavený na míru, protože mě tak zaujali hladké přechody trubek z dílny pana Schmiera.
Čím ale chceš smekat před takovýma odborníky, na které jsem narazil já? Od jednoho jsem dostal auto, které nebrzdilo na jednu nápravu, jako pojízdné. To není "chyba se stane", to je ohrožení na životě. Když k tomu přičteš, že ostřikovače neostřikovali a stěrače nestírali, tak mi už nenapadá moc obhajujících slov na jeho adresu. Od druhého jsem obdržel práci, kterou lze považovat za poškození cizího majetku a ne za opravu vozu.
Poznámku o postbolševismu bych taky rád relativizoval už tím, že jsem je o jejích cenový odhad žádal, obdržel ho ale jen od jednoho. Je to součást každé profese, umět odhadnout objem a složitost zakázky, času na to měli dost. Klempíř přišel k odstrojenému vozu, tak jak ho vidíš na první a třetí fotce. Celá Jižní Morava se rozčiluje, když se oprava Vily Tugendhat prodraží o několik málo procent oproti původnímu rozpočtu, který byl proveden na základě několika sond, kdy dům neměl "sundané blatníky a odkryté podlahy". Automechanik to má mít jinak?
Navíc co mě vyloženě štve, a to je možná spíš ten projev postbolševismu, který zmiňuješ: S odvahou a drzosti založili firmy na opravu aut lidí, kteří v tom oboru mají očividně pramálo platné praxe a doložitelných schopností. Ne nadarmo v Německu na vyšisovaných neonech z 80-let najdeš nápis "Meisterwerkstatt", který značí, že zodpovědná osoba tohoto podniku má odpovídající druh vzdělaní a praxe v oboru a ručí vůči zakazníkovi i svému cechu svým jménem.
Zodpovědnost má v této republice vůči své profesi lékař, právník, architekt a další VŠ-obory, jež hlídá jejích komora z profesního hlediska. Ale žádná taková instituce nehlídá kvalitu řemeslníků na volné noze. Neexistuje jednotný způsob, jakým by učňovský obor doložil svou odbornost. Na laikovi je pak, soudit podle referencí či jiných "měkkých" kriterií, nebo mít štěstí. Já mám pocit, že v této divočině nacházíš to "postbolševické" spíš než v tom, že považují způsob vzdělání a praxe i za přirozený základ pyramidy výdělků. :mrk
Mirko

Uživatelský avatar
kesole
Příspěvky: 76
Registrován: 26 čer 2011 14:58
auto: RRC 2.5 TD VM 1993
Bydliště: Brno

Re: ...a teď tu o zlatých českých ručičkách

#13 Příspěvek od kesole » 30 srp 2011 10:52

No je fakt ze je to hrozne dodrbany :puke , ale nic co by se nedalo opravit, pokud to teda sveris do rukou nekoho normalniho a ne nekomu kdo pracuje jako ten expert kde jsi to mel ted. Je to odvedeny naprosto otresne a myslim si ze by nebylo od veci, aby jsi zde uvedl kontakt na toho opravare at vsichni vi co muzeme v jeho firme cekat. Nakonec i spatna reklama je reklama a kdyby se citil nejak dotceny, tak se tady k tomu vsemu muze nejak vyjadrit. Tak a zaroven to bude pro vsechny klubaky varovani ze s klempirskou bychom meli jezdit vzdycky jinam.

Uživatelský avatar
Mattyfu
Příspěvky: 333
Registrován: 30 lis 2009 20:19
auto: Range Rover L322 M62
Bydliště: Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: ...a teď tu o zlatých českých ručičkách

#14 Příspěvek od Mattyfu » 01 říj 2011 14:41

Co to tomu chudákovi provedli??? To mě utvrzuje v názoru, že si nejraději budu dělat na renči sám ,pokuď na to moje možnosti budou stačit. Dobré na tom zůstává, že je jedno čím se živíš,architekt, zedník truhlář či kancelářskej, jak máš starého Land Rovera tak se z tebe stává mechanik. :muscle
Je: Range Rover L322 4,4 M62
Bylo:Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: ...a teď tu o zlatých českých ručičkách

#15 Příspěvek od Neklan » 01 říj 2011 21:13

Je smutné, co se stalo s řemesly. Cechovská pýcha, která dřív nedovolila řemeslníkovi kteréhokoli oboru odevzdat odfláknutou práci je totálně pryč. Všichni chtějí být manažeři, jen málokdo na to má a přitom naprosto chybí poctiví řemeslníci. A není to samozřejmě jenom český problém. Jeden můj známý (ruský Žid žijící v Londýně) chtěl udělat nové elektro rozvody ve zrekonstruované části svého domu a jsa posedlý šetřivostí si najal jakési Maďary, kterým navzdory své šetřivosti zaplatil (samozřejmě bez smlouvy a dokladu, aby ušetřil ještě víc), aniž by se přesvědčil, že práce byly provedeny tak, aby vše fungovalo. Nakonec se zjistilo, že maďarští odborníci instalovali zásuvky a vypínače a nenatáhli k nim kabely... :chuckle :lol: ... Příběh tvůj a tvého RRC je velmi smutný, leč poučný. Musím říct, že Kryten mě po dostavbě mého RRC v prvních dnech vůbec nepustil za volant. Musel si být jistý, že vše funguje tak jak má. I tak se ještě chvíli vychytávaly různé mouchy (třeba laborování s umístěním benzinové pumpy, díky čemuž jsem měl problémy i na loňském Classic Meetingu a finální poloha byla vyřešena až letos na jaře) a protože je na autě pořád ještě dost původních dílů, které neprošly renovací, počítám s tím, že závady mě ještě neminou.
Každopádně přeji, aby se tvým RRC dařilo co nejlépe a těším se na další sraz Classiců, pokud nějaký bude.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2815
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ...a teď tu o zlatých českých ručičkách

#16 Příspěvek od Mirko » 02 říj 2011 19:56

Díky za přání a naštěstí už se vše chýlí k nějakému konci. Karoserie bude za chvíli v cajku: Evžen nakonec většinu práce klempíře zas rozdělal nebo opravil nebo dodělal. Jelikož se v předchozí Beluze hrabal už dostkrát, tak usazování prvků do motorového prostoru mu už problémy nedělá, asi by to zvládl poslepu. Jedna strana je hotová, druhá by měla být dokončená tento týden.
Obrázek
Obrázek
Teď jsme akorát zvědavý, jestli půjde nastartovat a ABS nebude zlobit.
Další Classic Meets bych chtěl vyhlásit do několika dnů, už se těším na Vás a mám hrozný absťák z V8...
Mirko

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2815
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ...a teď tu o zlatých českých ručičkách

#17 Příspěvek od Mirko » 19 říj 2011 16:24

Včera Range konečně vyjel na zkušební jízdu, po té co jsme s Evženem ještě udělali diagnostiku ABS, dokončili renovaci zadních klapek a odstranili některé závady, které se vyskytli po znovuzapojení všech věcí.
Jenže jízda skončila trochu hořce klepajícím motorem nejedoucím na jeden nebo více válců a rozžhaveným výfukem na straně spolujezdce. Důvody už jsme včera nezkoumali a podezření je několik. Vzhledem k dlouhé době stání, nyní už skoro 6 let je asi nejpravděpodobnější zakysaný hydroštel, bordel, který se do válce dostal pří jízdě bez vzduchového filtru, zacpaný katalyzátor a nebo sto jiných závad, na který ještě ani nechci myslet (čep pístu, povolená vložka válce?) na jaře ještě brblal v pohodě.
Jestli to bude něco vážnějšího, tak budu muset trasy na Classic Meets najíždět na koloběžce a vedoucí vozidlo bude někdo z vás, kdo bude ochotný mě svézt :blush
Mirko

Uživatelský avatar
krestak
Příspěvky: 1080
Registrován: 24 lis 2008 21:39
Bydliště: Býkev

Re: ...a teď tu o zlatých českých ručičkách

#18 Příspěvek od krestak » 19 říj 2011 17:02

:shock: Ty máš teda smůlu :hmm:
101FC GS
S II 109
110 HAE
tel. 721763960

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: ...a teď tu o zlatých českých ručičkách

#19 Příspěvek od Neklan » 19 říj 2011 20:42

Tak to je mi líto. Pokud budeš potřebovat svézt, bude mi ctí.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
MIRAS
Příspěvky: 186
Registrován: 04 zář 2008 20:33
Bydliště: ŠTOKY

Re: ...a teď tu o zlatých českých ručičkách

#20 Příspěvek od MIRAS » 19 říj 2011 21:45

Také se přidám s místečkem na svezení,ale ty to nevzdáš a dáš ho dokupi.
http://www.kamaradiii.estranky.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
RRC 3,9 V8 ,33x12,5x15, jemně zvýšen ,nezávisle vytápěn,tel +420 603 747 008

Odpovědět