Stránka 29 z 52

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 23 dub 2018 21:23
od gregori
Ahoj, ať zbytečně nezakládám další téma.

Co přesně značí chyba u motoru m62 Knock control test impulse fault?

Po vymazání skočí hned zpět. Vím. že mám problém s jednou lambdou, několikrát se mě také objevila chyba typu Cylinder 7 injection circuit fault, ale to spíše přisuzuju právě té lambdě.

Moc díky za rady,
M.

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 18 dub 2019 10:17
od w140
Ahoi, jsem tu nový.

Líbila by se mi RR L322 ve verzi s přeplňováním 4.2 motor od Jaguaru a chtěl bych tam dát LPG.

Dočetl jsem se hodně o tom, že u RR ten motor není moc vhodný pro LPG kvůli měkkým sedlům ventilů. Co jsem to probíral se známým co dělá LPG, tak říkal, že by tomu šlo předejít elektronicky programovatelným přímazem těch ventilů.

Máte někdo zkušenosti co a jak?

A další otázka, opravdu je RR toho to typu tak průserové auto? Měchy, kardany, elektronika, měnič, automat, rozvody atd? Pořád přemýšlím jestli mám koupit novější facelift a čekat co se pokazí protože díly budou ještě původní a nebo jestli mám koupit ještě předfacelift s BMW motorem, kde se už někdo lidově řečeno vysypal.

Díky za odpověďi a ať to jezdí.

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 18 dub 2019 10:32
od Lukasino
w140 píše: 18 dub 2019 10:17 A další otázka, opravdu je RR toho to typu tak průserové auto? Měchy, kardany, elektronika, měnič, automat, rozvody atd? Pořád přemýšlím jestli mám koupit novější facelift a čekat co se pokazí protože díly budou ještě původní a nebo jestli mám koupit ještě předfacelift s BMW motorem, kde se už někdo lidově řečeno vysypal.
K plynu toho moc neřeknu, ta 4,2 plyn dlouhodobě nesnese a nevím o tom, že by to někdo vyřešil, ale možné to je :wink:

Jinak bych to průserovým autem nenazýval. Je to prostě luxusní staré auto, které holt potřebuje nějakou údržbu stejně jako cokoliv jiného v téhle kategorii :wink:

Pokud se zajímáš o facelift s 4,2, tak tam předpokládám byl přední kardan už inovovaný, pokud ne, tak stejně dneska 99% aut ho má už vyměněný, díky svolávací akci, která probíhala asi 10 let.
Měchy - zadní neodchází a to tak, že vůbec, zůstávají dva přední, kde kompletní měch s tlumičem koupíš bez problému do 10tis.Kč a vydrží cca 8-10 let. U jiného auta v téhle třídě není problém dát 10tis. za samotný tlumič, který má interval výměny podobný.
Měnič a automat - je tam už ZF, takže pokud je to normální udržované auto s rozumnými km, tak bych se toho nebál.
Rozvody jsou předpokládám řetězem, takže interval bude někde přes 250tkm
Elektronika? Záleží na kusu, ale obecně u L322 nejsou podle mě tak časté fatální závady jako u D3/RRS, respektive jsem o tom u L322 ještě neslyšel.

Umí pozlobit, samozřejmě, ale které auto ne :wink:

U LR je obrovská výhoda i komunita a množství informací online, ať už tady na fóru, nebo hlavně zahraniční fóra, tutorialy na youtube, atd.

Jestli koupit SC 4,2 nebo M62 je otázka. U SC bych hledal auto po faceliftu i uvnitř a potom je to z mého pohledu obrovský rozdíl. Na druhou stranu na předfacelift s M62 je toho všude spousta a ten motor je vyzkoušený, že LPG zvládá i dlouhodobě. Zase M62 vs SC bude mít podobnou spotřebu, ale SC má hezčí zvuk i dynamiku, jen to LPG... :mrgreen:

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 18 dub 2019 11:55
od w140
Děkuju za info. :-)

Popravdě mám ještě staré BMW S M60 což je lepší verze než ta M62, třeba se tam nemusí dělat rozvody protože je tam duplex a nemá vanos. Ale 2x z toho motoru osobně nadšený moc nejsem. Je příšerně choulostivý na přisávání a po letech všude teče, tak se muselo dost přetěsňovat u v motorovém prostoru nebylo moc místa.

Řekl bych, že je to dobrý motor ale má spoustu takových dětských maličkostí co otravují život. M62 má místo rozvodů řetízek od kola :-D a ještě ten vanos, termostaty atd.

Na ty 4.2 SC jsem nic špatného neslyšel, tedy kromě toho LPG. Si říkám, že by možná pomohlo přehodit hlavy z Jaguáru. A nebo LPG s přívstřikem benzínu. Zase chci mít auto co bude jezdit s normálním servisem, ne si udělat ze servisu životní styl. :-)

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 18 dub 2019 12:29
od Lukasino
Obecně na ty SC motory jsem neslyšel žádnou špatnou odezvu, krom LPG tedy. Ale taky jich jezdí pár.

U M62 je to složitější v tom, že jich jezdí hromada, už je to starší motor, takže ty nájezdy jsou většinou 300tkm + a tam už se nějaké ty vady projeví.

Jasně, umírá na rozvodech díky vodítkům, někdy na nikasil vložky, žere to hadice a chladiče, ale ve výsledku si myslím, že to tak hrozné není a ten motor je fajn :wink:

Ale taky se bavíme o jiných autech, M62 jsou první ročníky, předfacelift, nebo max. mezityp mezi faceliftem a předFL.

Ještě je varianta 4,4 JAG, ten je v mezitypech a prvních FL. Ten snáší LPG podstatně lépe jak SC, je už modernější, atd. Ale stejně je u něj potřeba dělat rozvody, VVT jednotky, atd. stejně jako u M62...

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 18 dub 2019 12:39
od Kokesek
Obecne kazde stare auto s poradnym motorem je pruser. Vetsina veci je odjetych a druha pulka je rezava. Takze budes resit ze tam neco tece a tohle nefunguje. Ja jsem samozrejmne za tyto vozy rad protoze je to moje prace. Ale kolikrat to je fakt zazitek na zapesti a jine casti tela. Dneska sem vytahoval altik z l322 4,4 tdv8. Original navod sem zase zavrel a sel na to “jinak” od lesa. Vcera sem zase pro zmenu resil kalibraci pridavky po vymene na 4,2sc kde nefunguje EPB. To sem prekonal. Ale kapajici trubky vody k zadnimu topeni sem vyradil. Protoze oprava by byla nesmysl. No a to mame jenom dva dny


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 18 dub 2019 13:40
od w140
Mám doma i Mercedes CL W215 CL600 V12. A toho se lidi například panicky bojí, protože komponenty podvozku stojí cca 250 tis Kč bez DPH jen v dílech. A řeknu to tak, když se tomu člověk věnuje, tak auto funguje bez problému. Sice ten servis stojí peníze ale nikde mě to nenechalo.

Jen k těm SC motorům, viděl jsem i dost levných a na motor mrtvých 5.0. Ten motor má nějakou konstrukční vadu?

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 20 dub 2019 19:17
od Don
M62 uz maji neco za sebou a zacinaji se pridirat jak v L322 tak v BMW - X5, 7er atd. Clovek si musi uvedomit, ze to jsou pres 20 let stare motory. Voditka jsou dalsi fatalni vec, pak uz jen uniky oleje a voda - te se da dobre pomoci snizenym termostatem. Dynamika a FL pro me nakonec byla dulezitejsi nez LPG, protoze to auto s M62 proste nejde. Do cca 100km/h to neco dela a pak uz je celkem brzda - proste tezke a velke auto + perma 4x4. Jag 4.4 na tom neni o moc lepe. Jinak spotreba je moc zajimava a jeji rozpeti je temer nekonecne. Povedlo se mi jet pod 10 (ale to jsem to tlacil i ocima) no a pak take za 40 prumer. Bezna je tak 14-18.

4.2 mam pres pul roku. Celkove bych to hodnotil tak, ze na SUV je to uplne jina liga (vybiral jsem jeste mezi MB GL a Escalade), ale jsou tu i veci, ktere mi vadi - L7 hraje nic moc oproti BMW E65, kvalita interieru (hlavne nekterych plastu, loketka) je dost nic moc, celkove plastovych pazvuku je na me nejak moc a snazim se je resit. Jsem zvykly na ticho. Dalsi vec je, ze kuze neni moc mekka a moc toho nevydrzi (mam auto s celkem dost malym najezdem, sice po tlustem prasatku, ale i tak). Pak mi tu chybi par veci (vim, ze je to oldschool, ale stejne) - softclose a zavirani kufru. Kdyz zaviras kufr, je to jako bys mlatil s vraty od stodoly - proste copy/paste z X5 E53 a nechtelo se jim to delat lepe. Nejvetsi radost je pro me velmi slusne pohodli, ktere se v segmentu dost vymyka, zvuk motoru v interieru, ktery je slyset jen, kdyz ma byt slyset a s kompresorem je to pohadka pro usi. Dale take vykon motoru - nemuzu si pomoct, ale proti M62 nebe a dudy - dost navykove. Kdyz jedes klidne - skoro nevis. FL se mi libi jak zevnitr tak zvenku, ze jsou rozbite hlavne ty primky na cumaku a ovladace uvnitr vypadaji mnohem lepe. Druhy FL je take pekny - hlavne uvnitr, ale pouze s 5.0 SC takze smula.


Jinak u LPG pro 4.2 SC mi vladaz rikal, ze se delaji v UK hlavy s kovanymi sedly (teda jestli jsem to dobre pochopil) a pak je i LPG dlouhodobe celkem mozne, ale neoveroval jsem si to a asi to bude stat raketu.

5.0 SC musi mit nejake konstrukcni problemy, protoze i o nej jsem se zajimal a par jich objel a vsechny tri byly po vymene motoru... cca okolo 100k najeto. Dal jsem si vsiml, ze maji potize s kabelovymi svazky... mozna trochu osizene, nevim nebo nahoda.

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 20 dub 2019 21:14
od Kokesek
Perfektni postrehy. Souhlas! Jeste ze nekdo umi psat a ma na to cas

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 21 dub 2019 00:35
od w140
Díky za praktické postřehy. Já jsem dost náročný člověk, kvůli tomu mám i CL. Za dva dny jsem s ním najel 300km a když jsem pak přesedl do auta z vyšší střední, tak jsem vše cítil tak intenzivně jako bych jel na jízdním kole. :-D

Upřimně se mi z venku více líbí předface ale v interieru, hlavně středový panel kolem voliče je tragédie. To mi připadá jako bych seděl v autě typu Polo. Ten facelift je na tom lépe. A ohledně toho M62 od BMW, tak opravdu 9 vteřin na 100kmh... do města OK ale na dálnici se nechci honit s Golfama. 10 let zpět by to bylo ještě ok, dnes mi to příjde tragické. Ne tak RR v naftě od BMW to je už řádný úlet.

Konkrétně ty hlavy s kovanýma sedlama mě napadly, že by to mohl někdo dělat. :-D A popravdě, co píšeš, tak s tebou naprosto soucítím a když jsem otevíral a zavíral kufr u RR tak jsem si říkal: Tohle myslí opravdu vážně? Stějně i to softclose a plasty jsou taky tvrdší než jsem čekal, třeba to co vypadá na fotkách jako potažené kůží, tak je v reálu plast. Ale zase na druhou stranu jako nové to stálo myslím 3-4 mio a ne 8-10, tak se nemůžou čekat zázraky. :-)

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 23 dub 2019 08:55
od Don
Sedni si do GLka a uvidis ten rozdil. GL je naprosto jasne auto pro holky, protoze tak male a uzke predni sedacky maji snad jen v Ovci. Cely interier je jak z kolotoce - takove cinske, plastove. Nejkrasnejsi jsou packy pod volantem - jako naohybat 3mm drat a rikat tomu packa muzou opravdu jen v MB. Naposledy jsem to videl ve 120L. Celkove je komfort o docela dost horsi. GL to vynahrazuje vzadu, kde ma tri plne zidle a ty ve treti rade nejsou tak strasne zoufale jako ve vsech tech pseudo SUV. A nejvetsi vyhoda je zavirani kufru tlacitkem - nebudi to deti jako RR. Jediny smyslupny, trochu spolehlivy motor je v 500 tzn. 5,5L - 450 nebrat.
Kdyz se podivame na dalsi znacky tak Land Cruiser je pro me nekoukatelne auto a s V8 to neni uplne jednoduche sehnat. Pak uz jen velke Infinity nebo ameriky. Evropa zadne SUV nedela - velikosti mozna trochu Q7, ale to je takovy hnusny vred, ze proste ne. Auto se mi musi i libit. RR byla vlastne po vsech tech zkusenostech jedina volba i pres svou nizsi spolehlivost... no a plus je tam trochu i to srdicko :D Je to proste jachta na kolech :Pohoda:

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 23 dub 2019 22:13
od w140
Nad GL bych ani nepřemýšlel, to auto je odporné. Hlavně se to dělá v USA a podle toho to i vypadá.

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 29 dub 2019 07:25
od only_one
Dotaz - jaké svíčky patří do M62 4.4? V manuálu se píše jakásy zkratka NAS a non NAS.. Měl sem za to, že NAS je natural aspirated systém .. ale M62 byl jen klasika.. Může mi to někdo rozklíčovat, co do toho motoru patří?

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 29 dub 2019 08:57
od pojir
NAS u landroveru obvykle znamena North American Specification, tedy verze pro severoamericky trh.

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 29 dub 2019 09:12
od only_one
JAsně, teď to dává smysl :) Děkuji

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 03 kvě 2019 22:23
od w140
Tak 4.2 SC co jsem chtěl se prodala, tak koukám dál.

A protože bych chtěl někdy RR i zase prodat. Tak bych nechtěl koupit něco čeho se v budoucnu nebudu moci zbavit.

Má nějaký smysl třeba připlácet za Autobiography? Případně je světlý interier moc velké mínus při prodeji? Co je preferovaná barva, výbava když se budeme bavit o autech od 2007?

S tím starým interierem nechci, příjde mi tam odporný středový panel kolem voliče automatu.

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 04 čer 2019 20:04
od pesta
Zdarec chlapi,
jsem tady poprvé, tak nevím kam to správně napsat, zlobí mě moje L322 4.4 lpg, potřeboval bych někoho kdo se v tom vyzná nejlépe z Vysočina konkrétně Velké Meziříčí.
Mám ji asi týden zatím v poho až do dnes, po cca 20km jízdě bez zastávky jsem dojel na křižovatku a kouřilo z pod kapoty, byla to prasklá hadice vzadu skoro pod palubkou, ale netuším kdy praskla během těch 20km. Hadici jsem vyměnil, od té doby to buble,tlakuje nebo vře, nevím o přesně... Tak si říkám jestli je tam někde bublina ještě a nebo spíš těsnění pod hlavou... :-(
A ještě tam mám nějáke eletrické mouchy, tak kdyby někdo věděl o někom budu moc vděčnej. díky všem
775306566
pestavm@gmail.com

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 05 čer 2019 07:56
od Don
Tak mam par dalsich postrehu, ktere me na tom aute stvou... tlacitko zamykani zadnich oken - sviti tak slabe, ze neni vubec videt, jak je to nastaveno. Podobny problem je s ventilaci sedacek, taky to neni skoro videt a kdyz mam pustenou klimu tak se vetrani vypne - nechapu proc a stve me to.

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 18 čer 2019 05:37
od tom199
Takovej rychlodotaz, mám pocit, že mě po 2 letech opouští aku exide.
Mohla by tam fungovat největší žlutá optima? Díky za postřehy, názory a třeba i zkušenosti...
Nebo co máte v 322 vy a jak s tím jste spokojeni?

Re: RR L322 - koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 18 čer 2019 19:30
od fajfka
Optima patří k nejlepšímu,co můžeš do auta dát. V tom to ale nebude.Kyž mi elektrikář dával do L322 couvací kameru,hodně se divil. Po vypnutí motoru a vyndání klíčku zůstane auto pod napětím.A to by bylo,aby se něco nenašlo,co ukrádá z baterky pomalu a jistě. Když se jezdí denně a hodně,může to fungovat.Alternátor stíhá dobíjet.
Když se jezdí málo,hodně se staruje, tak to dlouho nevydrží sebelepší baterka. Je na čase dát k baterce odpojovač,abych měl při startování druhý,třetí ,čtvrtý den k dispozici to, s ším jsem předešlou jízdu končil.
Když mi ve značkovém servisu vyjeli podle VINu včechny ,,extras,, ( a že jich bylo ) tak na třetí pozici byl odpojovač baterie.