RRC 3,9 EFI Prechlastávanie a cukanie za jazdy

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

RRC 3,9 EFI Prechlastávanie a cukanie za jazdy

#1 Příspěvek od Macej » 02 lis 2013 20:35

Pánovia potreboval by som poradiť. Už niaku dobu s týmto problémom bojujem a neviem sa ho zbaviť.
Moj Classic 3,9 EFI 89tka sa dosť často ohromne prechlastá a sám a ani s pomocou som na to zatial nedokázal prísť. Všetko to začalo tým, že mi praskla hlava rozdelovača medzi 8. a 4. válcom. To sa vyriešilo a odhalilo lenže pri prevoze na servisné miesto mi došiel benzín ( :oops: ) a nútene som musel ísť na 6 válcov na LPG v sprievode ohromnej salvy asi všetkými možnými otvormi motora - najviac si to odskákalo sacie. Po nahodení druhej hlavy rozdelovača a natankovaní (samozrejme) motor išiel relatívne dobre ale iba na LPG. Na benzín mu kolísali otáčky, prechlastával sa a zdochýnal.
Po umorných hodinách skúmania, hladania a merania v réžii neuveritelnej ochoty Tesla sme prišli iba na to, že zlé hodnoty majú iba Lambda sondy a všetko ostatné je v norme. Ja som potom v týždni našiel prvú technickú závadu ktorou bolo vystrelené tesnenie pod plenum - pretesnené a motor išiel zase očosi slušnejšie a konečne začal poslúchať aj na benzín. Vytratilo sa kolísanie otáčiek a zdochýnanie. Medzi tým sa ale objavilo práve to čo ma trápi dodnes.
Ranný studený štart je super, volnobeh drží krásnych 1000otáčiek ktoré po zohriati klesnú na zvukovo príjemnú hranicu medzi 600-700 otáčkami. Lenže pri jazde na benzín či už za tepla alebo za studena sa stáva to, že motor pri konštatnej rýchlosti tesne pred zamknutím meniča na cca 2000 otáčiek zrazu akoby vypne a v okamihu zase zapne (jednoducho cukne a ide ďalej v sprievode slušného zadýmenia z výfuku) a občas pri rozbiehaní sa dokáže tak zahltiť benzínom, že motor na malú chvílu prestane ísť na všetky válce kým nespáli to obrovské sústo ktoré si nabral a enormne zadými (akokeby to bol kdejaký nafťák). Ak mu zošliapnem kick-down tak ide úplne suverénne a vtedy ani necuká a zrejme ak aj náhodou moc privstrekne tak to aj stíha papať čiže vtedy žiadne známky niakej závady. Iba keď sa snažím jazdiť ako kultúrny človek tak protestuje.

Jediné závady teda sú vadné Lambdy a podfukujúce zberné potrubie výfuku, na ktoré ale vôbec neberiem ohlad pretože tak sú už od kúpi koncom minulého roka a auto má LPG namontované cca od augusta a dovtedy nič z tohto nerobilo.
Mám sa spoliehať na tie Lambdy alebo stretol sa s týmto už niekto a chyba nieje zapríčinená nimi?

Ďakujem za doplňujúce otázky, postrehy, skúsenosti, rady.... hocikto kto bude ochotný si prečítať tento smutný príbeh až dokonca :-) :yes

Uživatelský avatar
petr pp
Příspěvky: 1328
Registrován: 19 zář 2013 16:06
tel.: 0903790668
auto: def 90
Bydliště: Moravske Lieskove

Re: RRC 3,9 EFI Prechlastávanie a cukanie za jazdy

#2 Příspěvek od petr pp » 02 lis 2013 20:50

Neviem cije to zrovnatelne ale mal som taky pripad na felde 1.6 a bol prolem ze nezatvarala cievka plynul. A na fabii 1.4 to bola lamda.

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2816
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC 3,9 EFI Prechlastávanie a cukanie za jazdy

#3 Příspěvek od Mirko » 03 lis 2013 15:47

Tak pokud víš, že jsou špatné lambdy, tak bych prvně vyřešil tenhle problém, jinak se asi dál nedostaneš. Pokud si měl tesla k ruce, tak předpokládám, že ostatní čidla jsou opravdu OK.
Nemá asi moc cenu si nad tím lámat hlavu, dokud budou vadné lambdy. Jelikož je to rané vstřikování, tak to ještě bude 14CU (ještě bez X), kde není možnost obejít lambdy pomoci odporu u řídicí jednotky.
To těsnění svodů si sprav nejlépe taky, stojí to výkon.

Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: RRC 3,9 EFI Prechlastávanie a cukanie za jazdy

#4 Příspěvek od Macej » 03 lis 2013 18:32

Typ jednotky z hlavy neviem ale vzhladom k ročníku budeš mať najskôr pravdu. Tie lambdy samozrejme skúsim čo najskôr vyriešiť (zvody dúfam teraz cez týždeň zmáknem) Akurát som stále na pochybách či to môže byť zapríčinené zrovna nimi. Z výfuku to smrdelo bohatejšiou zmesou už od "nova" ale vzhladom na moje jazdenie a obutie som spotrebe od cca 17-22 neprikladal velkú váhu. Je možné, že tým strielaním počas jazdy bez 2 válcov dostali tak zabrať a pobrali sa z tohto sveta?

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: RRC 3,9 EFI Prechlastávanie a cukanie za jazdy

#5 Příspěvek od Neklan » 03 lis 2013 18:51

Asi nejhorší scénář by byl, kdyby ti ty back-flash salvy od LPG něco v tom vstřikování vyloženě rozmlátily, i když se musím přiznat, že vstřikovací motory jsou pro mě španělská vesnice. Jak už jsem psal jinde, mně to tehdy zmuchlalo kovové plováky v karburátoru, jako by byly z papíru a výsledkem byl samozřejmě ulitej (přechlastanej) karburátor.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: RRC 3,9 EFI Prechlastávanie a cukanie za jazdy

#6 Příspěvek od Macej » 03 lis 2013 19:00

Tohto - asi najhoršieho scenára - sa nebojím pretože bývajú dni kedy to ide úplne normálne. Podla toho usudzujem, že vyslovene na padrť nieje nič vážne.
Mne ešte chodí po rozume, či nemože byť vadný niektorý vstrekovač a či nezostane občas zaseknutý. I keď elektronicky podla merania im tiež nič nebolo tak neviem. :think

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2816
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC 3,9 EFI Prechlastávanie a cukanie za jazdy

#7 Příspěvek od Mirko » 03 lis 2013 19:30

Ty salvy do vejfuku ti klidně mohli odpálit lambda sondy. Backfire do sání ti mohlo z elektroniky zničit váhu vzduchu, nic jiného v cestě není.
Elektronika, respektive měření, o vstřikovačích moc neříká. Tím jen změříš, jestli je dokáže ECU ovládat, ale jak rozprašují změříš jen pomoci trochu složitějšího testu s demontáži a odměrkou (je taky popsaný ve workshopmanuálu) ale ty vstřiky by se neměli projevovat takto. Taky neměli důvod odejít po tvé eskapádě.
Bohatější směs řídicí jednotky 3,9ky prostě mají, vlastně dokonce tak, že teď s tou stejnou jednotkou krmím 4,6ku a mám hodnoty spalování teprve optimální.

Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: RRC 3,9 EFI Prechlastávanie a cukanie za jazdy

#8 Příspěvek od Macej » 04 lis 2013 00:15

Váha vzduchu by mala byť tiež v poriadku. Pokusne bola vyskúšaná druhá a problém pretrvával. Nezostáva mi nič len zohnať Lambdy a podla toho sa uvidí. To je zatial posledná a zrejme aj jediná možnosť. Bez nich sa nepohnem :roll:

Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: RRC 3,9 EFI Prechlastávanie a cukanie za jazdy

#9 Příspěvek od Macej » 07 lis 2013 15:54

Nechcem to zakríknuť ale zrejme začalo zase platiť staré známe - "sprostí majú šťastie" a konečne som asi dosiahol dostačujúci sprostostný kvocient :D . Vyzerá to tak, že Rangie po natankovaní dostáva rozum (od onoho osudného vyjdenia benzínu som vtedy natankoval 3/4 nádrže a to mi vydržalo až do útorka tohto týždňa). Či to bolo iba zlým palivom zistia moje nasledujúce testy, ale zatial môžem prehlásiť (klop-klop) že už po malom zahriatí sa nedusí a neprechlastáva :) :muscle
Držte palce

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2816
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC 3,9 EFI Prechlastávanie a cukanie za jazdy

#10 Příspěvek od Mirko » 07 lis 2013 16:11

Tak to fakt držím palce. Si nasosal spodek nádrže a teď ti tam v potrubí kolují chaluhy...

Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: RRC 3,9 EFI Prechlastávanie a cukanie za jazdy

#11 Příspěvek od Macej » 07 lis 2013 16:45

Skôr sa obávam zlého paliva čo som si uvedomil až teraz, odstupom času. Behom roka sa mi občas podarilo jazdiť takmer na výpary :roll: a nikdy to nič neurobilo. Ak sa to naozaj potvrdí a zostane to, tak ako to je, že to nebola iba jeho dobrá nálada, tak sa mi to potvrdí ale radšej sa tu k tomu ani nepriznám :mrgreen:

Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: RRC 3,9 EFI Prechlastávanie a cukanie za jazdy

#12 Příspěvek od Macej » 16 lis 2013 23:15

Tak zas pridám niaky postreh....
Po spravení lavevj (tej horšej) strany zvodov auto naberá ten správny zvuk na aký som zvyknutý už z mojho starého fešáka (akurát tomuto stále chýba koncový tlmič :roll: ). Pri skúške na benzín čo sa týka volnobežného chodu jak za studena, tak aj zohriaty ide úplne kludne. Aj pri normálnom tempe na ceste. Problém nastal keď som chcel trošku vyfúknuť sadze, resp. potom. Po ubratí z "koberca" a brzdení pred križovatkou to chcíplo a nastal konec. Po chvíli presviedčania naštartoval ale nešiel na všetky válce. Podla všetkého bola zahodená niektorá sviečka pretože ihneď po prepnutí na LPG sa rozbehol na nastavený volnobeh a na všetky válce.
Normálne neviem či mu vadil ten "kopanec" o podlahu a lebo to má rád a nechcel prestať papať ibaže pri pustenom pedále to nestíhal hltať :D .
Zajtra by som rád stihol druhú stranu nech si pradie (aspoň vpredu kedže ten tlmič...) jak má. Ďalší report zrejme až po ďalšom tankovaní (asi zmením pumpu :think )

Uživatelský avatar
qwerty2904
Příspěvky: 47
Registrován: 20 lis 2011 19:36
tel.: 0948 135 300
auto: RR L322 , RR P38 V8
Bydliště: Bratislava

Re: RRC 3,9 EFI Prechlastávanie a cukanie za jazdy

#13 Příspěvek od qwerty2904 » 14 led 2014 23:33

dlhšie si nedal nový poznatok, tak teda predpokladam že auto už jazdí normálne

Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: RRC 3,9 EFI Prechlastávanie a cukanie za jazdy

#14 Příspěvek od Macej » 15 led 2014 01:15

Ďakujem, že si mi to prepomenul. V normále to ešte stále nieje iba som sa tomu nemal čas venovať :roll: . Musím popátrať (a to by mohli poradiť miestny borci) ktoré čidlo má na starosť riadenie dávkovania pri studenom štarte. Totižto, po naštartovaní vrčí na zvýšený volnobeh podla predstáv. Ak ale nemám čas sa mu venovať a chcel by som mu dopriať pokojné "prebudenie" a zohriatie tak sa mu jaksik nechce. Aby som bol presnejší, po chvílu klasického zvýšeného brblania za studena akokeby dostal zlý impulz a ak nesedím vnútri a včasne nepridám, tak zdochne. Pri nasledovnom naštartovaní mi z výfuku (keďže ho mám vyvedený cez blatník tak je to priamy prenos :roll: ) vyletí dymová clona akokeby to bol naftožrút :Ale fuuj: . Tmavý celkom slušne hustý kúdel dymu pri občasnom vynechaní 1-2válcov (pripadá mi to akokeby sa vlastne zadusil prechlastaním čo následne zrejme spôsobí problémovejší štart). Za týchto podmienok ho však nemilosrdne prepínam na LPG a pri jeho konzumácii sa perfektne ukludní a už mi nič nevadí. Volnobeh si drží presne ako má nastavený a obaja spokojne môžeme vyraziť. Samozrejme, kôli tomu som obmedzil a takmer úplne vylúčil benzín z jeho jedálničku.

Tak ak by ste niekto vedeli ktoré čidlo má nastarosť "sytič" u Hotwire-u tak sem s tým :D .
Samozrejme pripomínam, že počas premeriavania všetkého možného aj nemožného za obrovskej pomoci Tesla vykazovali všetky čidlá okrem Lámbd hodnoty v medziach tolerancie :nech .

Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: RRC 3,9 EFI Prechlastávanie a cukanie za jazdy

#15 Příspěvek od Macej » 15 led 2014 01:31

Takmer som zabudol ešte na jednu príhodu.....
Čerstvo natankované, motor zohriaty, uzavretá krásna cesta s novým kobercom.... ideálne podmienky na vyfúknutie pavučín z výfuku. Takže, prepnúť na benzín, D a koberec. Parádna jazda, koniec cesty, otočka. Tak teda dáme si to aj po ceste späť a pokračujeme v ďalšej náplni dňa...
Takže jazda späť, prejazd dialničného nadjazdu, rovinka (to všetko v sprievode kickdown zvukovej a rýchlostnej kulisy) a zrazu motor stíchol a prestal ťahať. Ale úplne a bez reakcie na pohyb plynového pedálu. Bolo mu jedno či som ubral alebo pridal, iba sa hlucho kotúlal ďalej akokeby na neutrál. Pritom žiadny dym, ani trhanie a ani nič podobné. Proste ho to prestalo baviť :finger a akokeby odstavil dodávku paliva. Nezostávalo nič iné (blížilo sa S-íčko) iba ho prepnúť na plyn. V tom okamihu akokeby sa nič nestalo a motor fungoval ďalej :wasntme
Nerozumiem mu. Asi iba nemal náladu :D a odvtedy som to už neskúšal.

Uživatelský avatar
krestak
Příspěvky: 1080
Registrován: 24 lis 2008 21:39
Bydliště: Býkev

Re: RRC 3,9 EFI Prechlastávanie a cukanie za jazdy

#16 Příspěvek od krestak » 15 led 2014 18:43

jak to tady čtu :? tak zlatý karburátory :lol: :ty jeden...: bejt tebou dám tam pořádnej karbec :mrgreen: pojede jako z praku a bez starostí :lol:
101FC GS
S II 109
110 HAE
tel. 721763960

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2816
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC 3,9 EFI Prechlastávanie a cukanie za jazdy

#17 Příspěvek od Mirko » 15 led 2014 20:01

Zkus přehodit nebo změřit dle manuálu snímač klapky, ten poslední příspěvek je mi takový povědomí.
Jinak sýtič u hotwiru je snímač teploty vpředu na nasávacím potrubí. Jeho správné hodnoty odporu při určitých teplotách najdeš také v manuálu.

Uživatelský avatar
qwerty2904
Příspěvky: 47
Registrován: 20 lis 2011 19:36
tel.: 0948 135 300
auto: RR L322 , RR P38 V8
Bydliště: Bratislava

Re: RRC 3,9 EFI Prechlastávanie a cukanie za jazdy

#18 Příspěvek od qwerty2904 » 16 led 2014 16:03

Ja mám TARTARINI a mne to funguj tak že keď zmením mapu bohatosti plynu či už smerom dole alebo smerom hore tak po takých 2 až 4 dňoch jazdenia sa tomu prispôsobí aj celková mapa bohatosti benzinu. Možno práve toto by mohlo mať vplyv na tvoje prechlastavanie na benzin. Po lopate povedané keď nastavím na plyne príliš chudobnú zmes tak po takých 2 dňoch na benzín nemôžem naštartovať ak ale nastavím bohatšiu zmes plynu po pár dňoch sa upraví aj bohatosť zmesi pri benzíne ráno to naštartuje normálne a následne kolísaju otáčky motor sa s toho nevie spamätať ale iba na benzín na plyn ide ok.... ale nikdy som sa s mojim mazlíkom nedostal do takého extrému ako ty

Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: RRC 3,9 EFI Prechlastávanie a cukanie za jazdy

#19 Příspěvek od Macej » 16 led 2014 21:32

Krestaku ani mi o tom nehovor :roll: ... Toto mi 2door nikdy nerobil. Ten chytí aj teraz po viac ako pol roku rovnako na benzín aj na plyn. To je moj spolahlivý, bezelektronický miláček :D

Mirko ďakujem za nápovedu. Skúsim to nejak poriešiť. Prezraď, v čom ti to je povedomé?

Qwerty elektronika mojho LPG obsahuje AŽ jedno relé, ktoré iba odpojí vstrekovače a zopne plynový ventil. Nastavovanie zmesi prebieha pomocou šrobikov na splyňovači a na prívodnej hadici do zmiešavača. Takže to je oproti tvojej skúsenosti ďalší extrém :-)

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2816
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC 3,9 EFI Prechlastávanie a cukanie za jazdy

#20 Příspěvek od Mirko » 17 led 2014 07:56

Dělalo mi to to, že se auto normálně rozjelo do asi 60 km/h a pak spadlo do volnoběhu a už z něho nešlo rozjet znova, až po vypnutí a novém nastartování.

Odpovědět