RRC - několik dotazů nováčka :)

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3882
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

RRC - několik dotazů nováčka :)

#1 Příspěvek od Lukasino » 15 pro 2013 13:17

Ahoj,
pořídil jsem si RRC 3.9 z roku 1990 a měl bych několik dotazů na zkušenější:

1) Netopí, ale naprosto vůbec nejde teplý vzduch, doufám, že je jen zaseklé táhlo ke klapce, nebo něco takového. Poradíte kam se nejlépe podívat?

2) Ventilátor má pouze funkci ON/OFF, rychlost je stejná na první, druhou i třetí pozici. Vygooglil jsem správně, že je rezistor KO? Chápu správně že musí palubka dolů?

3) Na jakém eshopu v UK nejlépe nakupovat věci? Zatím jsem našel http://www.lrseries.com/ doporučíte lepší?

4) Na autě poslední 4 roky nefunguje tachometr, je to klasická závada a raději to vyřešit nějakou alternativou, nebo to nebývá problém a řešit origo?

5) Teče mi převodka, je nějaká vyzkoušená přetěsňovací sada, nebo něco podobného? Případně kontakt na někoho, kdo by to dělal? V UK jsem takovou firmu našel, ale přetěsnění za 200 liber mi přijde ujetý :grin:

Moc díky za odpovědi, určitě mě ještě něco napadne...

L. :wink:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2816
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#2 Příspěvek od Mirko » 16 pro 2013 10:44

Ahoj,
Gratuluju ke koupi, pochlub se nějakou fotkou.
Ad 1) a 2) ani jedno není normální: pokud je vadný rezistor, tak obvykle nefunguje na první a druhou rychlost vůbec. Je vůbec zapojené topení? Stává se, že radiátor v palubovce přestane těsnit, možná to někdo vyřešil jeho odpojením. S jeho výměnou je docela dost práce a díly nejsou ani levné. Stejně tak ventilátor topení.
Ad 3) Klidně nakupuj v ČR. Na dotaz mají obvykle stejný sortiment jako v UK a když přičteš k UK poštu plus obtížnou reklamaci, tak to obvykle nevychází lépe. Jediný co ještě kupuju v Anglií jsou věci z ebay, spíš rarity než běžně dostupné. Jinak v UK jsou ještě famousfour, paddock, islad4x4, rimmerbros a spoustu dalších. Při nákupu doporučuju nesahat po nejlevnější variantě dílů.
Ad 4) Není to "běžná" závada - ale spíš budeš muset hledat skutečnou příčinu - tachometr je elektronicky a dostává signál od snímače rychlosti.
Ad 5) Teče prakticky všem, pokud to chceš řešit, tak jsi to nech někde přetěsnit, protože v domácích podmínkách je to vopruz, kvůli sundání ramene. Pokud za chvíli poteče zas, kup si repasovanou. Já jsem svou nechal v létě přetěsnit a zatím drží.

Uživatelský avatar
will.26
Příspěvky: 1669
Registrován: 21 dub 2009 15:18

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#3 Příspěvek od will.26 » 17 pro 2013 08:39

za kolik se pohybuje repasovaná převodka?

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3882
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#4 Příspěvek od Lukasino » 17 pro 2013 19:15

Ahoj Mirko,
moc děkuji za odpověď :wink: Je to bývalý Káfičův čárls, takže část fóra jej už zná. Já se snažím z něj opět udělat fešáka (v rámci možností :lol: )

1 a 2) Zkusím se na ten rezistor podívat, jestli tam vůbec je. S tím topením to je nepěkné, dá se to alespoň nějak základně "diagnostikovat" bez rozebrání palubky, nebo prostě rozebrat a řešit pak operativně? Co jsem se ptal Káfiče, tak to ze začátku topilo, takže podle mě se to seklo někdy po bahenní koupeli...

3) Díky, juknu. Je nějaký CZ rozsáhlý eshop typu lsresies.com? Nebo tady člověk sežene spíš spotřebku?

4) Není běžná, tím lépe, náhon by měl být nový, tak snad to je v tom převodníku.

5) Stejný dotaz jako will.26, co to koštovalo? Teče mi to vcelku fest, při řízení problém není, ale je mi blbé pod sebou stále nechávat fleky :-(

Pořádnou fotku musím nějak udělat, tak sem prsknu dnešní momentku z telefonu, když jsme se potkali s novou sportkou :grin:
Přílohy
Resize of 2013-12-17 11.03.38.jpg
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2816
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#5 Příspěvek od Mirko » 17 pro 2013 19:39

Jj, Charlese znám osobně. Držím palce, ať ho dáš do pucu.
Topení je kompletně v palubovce až na ten rezistor, který je pod "deckerpanelem" za kapotou, ale jeho konektor je stejně pod palubovkou. Jestli to měl káfič utopené až do té míry, že mu bahno uvnitř stálo po topení nebo budíky, tak bych tu závadu hledat fakt nechtěl. Pod palubovkou je u modelu Vogue SE hotová elektrárna...týká se to i tachometrů, tu závadu už tady řešil alap a tuším nevyřešil.
Tak rozsáhlé e-shopy jako lrseries tady nejsou. Můj postup je, že si vyhledám díl např, na lrcat.com nebo albrit.de a pak pošlu email s číslem dílu a potřebou originálu nebo náhrady někomu ze zdejších prodejců, zatím k mé plné spokojenosti. Jejich doba dodání je obvykle kratší než pošta z Anglie a to i u dílů, které nemají na skladě.
Cenu repas převodky neznám, mrknětě na net nebo se ptejte dodavatelů nebo do některého z vláken, které se zabývají právě převodkou řízení. Přetěsnění té mé taky nevím kolik stálo, udělal to Pešl v rámci větší akce.

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3882
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#6 Příspěvek od Lukasino » 17 pro 2013 22:03

Takže demontáž palubky mě nemine, díky za ujištění :D už s tím tak nějak počítám.

Dokážeš nějak časově říct, na jak dlouho je to akce (hodně cca)?

Doporučíš mi tedy prosím místního prodejce, u kterého případně poptat díly? :)

Děkuji ;)
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3882
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#7 Příspěvek od Lukasino » 21 pro 2013 13:17

Tak pánové mám prosbu, řešil jsem ten tachometr, našel převodník dole pod autem, u něj byl uhnilý konektor. Říkám paráda, naletuji zpět, dám na auto a ono nic :grin:

Náhon je zánovní a vypadá dobře podle mě.

Co by z převodníku mělo lézt? Pokusím se to změřit...

Jak to vede dál? Přímo do tachometru, nebo přes nějakou jednotku?

Moc díky :wink:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2816
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#8 Příspěvek od Mirko » 21 pro 2013 13:31

Tady to řešil alap, nejsem z toho moudrý:
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... &start=220

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3882
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#9 Příspěvek od Lukasino » 21 pro 2013 16:42

Super, děkuji :wink: Alespoň vím čím začít...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3882
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#10 Příspěvek od Lukasino » 22 pro 2013 12:23

Takže posun, pokud by to někoho zajímalo, tak převodník má připojení:

Kostra - přes kontakt na rámu
12V - žlutý kabel
signál - zelený kabel

Pokud budete kupovat nový převodník, asi bych doporučil vyhnout se Britpartsu, Káfič ho kupoval a po necelém roce totálně uhnili kabely u konektoru...

Já jsem postoupil tak, že převodník už funguje, kabeláž je OK, takže pokud roztočím převodník vrtačkou tak rychlost jde nahoru. Tudíž doufám, že už problém bude v samotném náhonu tachometru a ne v něčem v převodovce :grin:

Když jsem viděl ten převodník, jak je průchozí, chápu správně že ten výstup je pro tempomat? Jak je to s připojením, dá se nějak rozumně dodělat, nebo to je nesmysl? To by se mi líbilo... :grin:

Pokud by to někdo řešil a měl úplně uhnilý konektor bez kousku kabelu, tak tady je zapojení. Kresleno při pohledu na otevřený konektor (vývody na kabely jsou tedy zezadu).
Přílohy
RRC konektor převodník náhonu tachometru.png
RRC konektor převodník náhonu tachometru.png (5.1 KiB) Zobrazeno 12661 x
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3882
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#11 Příspěvek od Lukasino » 22 pro 2013 12:32

Ještě bych měl dotaz, vyhřívání zadního okna nefunguje, zkoušel jsem měřit napětí na konektorech u skla a je tam cca 0,5V.

Poradíte na co se zaměřit? Kde najdu relé na vyhřívání zadního skla?

Podobný dotaz k přednímu sklu, vyhřívání funguje, ale vyhřívá se jen několik svislých "pásků". Dá se s tím něco dělat jiného, než vyměnit celé sklo?

Děkuji a přeji krásné svátky :hand
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

alap
Příspěvky: 569
Registrován: 05 úno 2008 21:49
auto: RRC LSEi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#12 Příspěvek od alap » 22 pro 2013 19:35

Já na autě tempomat měl a do toho senzoru nic nelezlo. Řekl bych, že to bude nějaký uni výrobek s dvěma výstupy.
ex. Range Rover Classic 4,2 LSE 93 LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11491
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#13 Příspěvek od eliott » 22 pro 2013 21:30

Co se týče té převodky, tak nejčastěji je problém v tom, že jsou vytlučená ložiska šneku a ten je díky tomu vyosený. Výměna těsnění v tom případě nepomůže. Někdy ale stačí utáhnout spony na hadicích, co vedo do nádobky na kapalinu. Co všechno potřebuješ? Skladem mám celkem dost věcí...
Doporučuji stáhnout si RAVE, jinak nás tady zahltíš otázkama :lol: . A Microcat pro hledání čísel dílů.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3882
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#14 Příspěvek od Lukasino » 22 pro 2013 22:46

Alap: aha, díky za info ;)

Ahoj Eliotte, díky za odpověď. Rave a microcat pořídím, dobrý tip :grin:

Ad věci, zatím chci jen drobnosti, pošlu soukromkou.

Ad převodka, je nějaké opravdu funkční řešení s nějakou výdrží? Na kolik to cca vychází? Dotáhnout spony hned zkusím :grin:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11491
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#15 Příspěvek od eliott » 22 pro 2013 23:03

Pošli to prosím na mail
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3882
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#16 Příspěvek od Lukasino » 22 pro 2013 23:44

Zasláno, jsou to zatím spíše prkotiny :oops:

Zítra ještě vyndám náhon, abych si potvrdil že je špatný, ten jediný bude takový akutnější...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3882
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#17 Příspěvek od Lukasino » 23 pro 2013 10:56

Takže potvrzeno, opravdu potřebuji samotný náhon - lanko.

Poté se ještě zeptám k topení, ovládání teploty topení mi funguje takto, to předpokládám že není standardní? :grin:

http://youtu.be/zvBZz4t6kCU[/youtube]

Našel jsem správně, že tohle táhlo ovládá "teplotu" a pro topení by se mělo posunout dolu?
Resize of Resize of 2013-12-23 09.54.46.jpg
Výměník topení je někde přímo za ovládacím panelem + před spolujezdcem, nebo jen před spolujezdcem? Bohužel jsem neměl možnost to projet, takže jsem to nechal jen cca 10 minut nastartované a stále to netopilo, ani vlažný vzduch nešel, přitom přívodní hadice do topení už byly teplé.

Je ještě nějaké nutné nastavení, aby to topilo, nebo stačí přepnout na teplou a dát buď vnitřní okruh nebo topení se vzduchem zvenčí?

Ad ventilátor opět, opravdu na všech třech polohách je stejná rychlost ventilátoru. Díval jsem se a skutečně tam původní rezistor je. Dá se nějak takhle zapojený proměřit?

Moc děkuji za trpělivost se mnou :grin:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3882
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#18 Příspěvek od Lukasino » 23 pro 2013 22:42

Ještě k palubce, pokud by někdo potřeboval návod, tak jsem našel lepší - podrobnější...

http://www.roverparts.com/Instruction%2 ... K-8844.pdf
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3882
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#19 Příspěvek od Lukasino » 26 pro 2013 16:11

Tak tachometr mi už hodinu fungoval, pak provizorní řešení přestalo fungovat :grin: Holt budu muset počkat na nový náhon.

Stále řeším to topení a nějak se mi nedaří, tak bych se rád zeptal na teorii jak to funguje.

Jsem ve stavu, že přívod i vývod vody do topení je teplý, takže radiátorem musí procházet, ale auto prostě netopí.

Jestli jsem pochopil správně, tak to před spolujezdcem je výparník na klimu, tam se tepla nedočkám, že? :grin:

Chápu správně, že ventilátory slouží jen pro klimu? Nebo to je nějak propojené i s topením?

Pokud chcete topit, tak to musí být nastavené jak? Teplota na teplo, to je jasné, ale potom musí být třeba vnitřní okruh, nebo jak to má být nastavené? Topí to poté všude, nebo jen například na nohy / čelní okno? Nebo pro topení je někde další ventilátor? Topí to i při stojícím autě, nebo to funguje jen náporově při jízdě?

Tohle bohužel nějak nemohu nikde vygooglit :-(

Moc děkuji
L.

EDIT: Googlím dál, zjistil jsem, že přímo v topení je ventilátor, který mi určitě nefunguje. Rezistor na ventilátor ovlivňuje všechny tři ventilátory, nebo pouze ten na topení? Začínám doufat, že problém bude tam, protože jsem chtěl rezistor změřit a nepovedlo se mi na něm vůbec najít nějaké napětí. Zítra tedy zkusím projít zapojení, jestli není někde tam zakopaný pes... Byla by rada odkud ideálně začít? Relé na topení/klimu je v pravém A sloupku? :grin:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11491
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#20 Příspěvek od eliott » 26 pro 2013 20:38

Stáhnul sis RAVE? Tam je mimo jiné i umístění všech konektorů, tedy i relátek a podobných pastí.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Odpovědět