RRC - zadní repráky
- Mirko
- Příspěvky: 2813
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
RRC - zadní repráky
Dnes večer jsem byl sám doma, žena na služební večeři, tak jsem si vypůjčil nějaké její pomůcky...
Začalo to asi před třemi lety, kdy jsem do svého Classica namontoval použité rádio a ono při větší hlasitosti chrastilo. Nevadí, to někdy vyřešíš - jenže Classic měl pro mě po tu dobu nachystané vážnější starosti.
Až včera jsem zajel do prodejny ahifi v Brně Bohunicích, jestli by mi neřekli, co mi tam zlobí. Popravdě jsem spíš čekal, že tam vylítne nějaký boreček s rovným kšiltem na čepici, bude se na mě dívat chvíli skrz prsty, že tam nemám aspoň 30cm subwoofery v kufru a pak mi začne navrhovat něco v pětimístných částkách...
Omyl: Příjemný borec vytáhl své CD "Bridges to Babylon", dal ho v Rangovi do mého přehrávače neznámého stavu, zkušeně zkoušel všechny jeho nastavení, poprosil mě, abych otevřel kufr a po celkem asi třech minutách ukázal prstem na jeden reprák pod stropem. Trochu paf jsem navrhl, stále ještě v obavě z ruinu, že bych ho teda hned demontoval a zkusili bychom v prodejně najít náhradu.
Po dalších třech minutách jsem naklusal do prodejny, kde mi ho borec namontoval na zkušební aparaturu, aby mě ujistil, že to je fakt ten reprák - a byl. Nyní už mých očích vážený pán ukázal na reproduktory, které doporučoval - sada za 690 Kč! (A já jezdím tři roky s chrasticím rádiem )
Koupil jsem je, už jenom z vděčnosti za vysvětlení, co tomu chybělo a hned našrouboval aspoň ten jeden. Trochu škoda bylo, že narozdíl od dveřních repráku nejsou originální kryty zvlášť ale součásti originálního repráku s číslem dílu PRC8549RUN. Říkal jsem si, že si s tím nějak poradím a proto dnešní fotostory pro další fetišisty, kteří chtějí mít svého Classica v původní podobě a nechtějí pokaždé při pohledu do zpětného zrcátka vidět dvojitě nápis "Nalepšíaudiohifijsemneměl"
Dnes jsem tedy dotáhl k večernímu TV programu "rychlí a zběsilí" nové a staré repráky, fén, pilník na nehty, vysavač, kapesníky a "dloubovák" (původně to byl plochý šroubovák s diodou, ale už ho tak nepoužívám několik let)
Prvně jsem tedy nahřál plastový kryt a kovový rám původního repráku - po nahřátí šel kryt s jemným násilím sloupnout z těla starého repráku a měl jsem tři vychozí prvky - starý reprák, starý kryt a nový reprák
takhle vypadal sloupnutý kroužek v první instanci:
protože mi tam k namontování nového ale zavazel ten vystupující kroužek, na kterého byla nalepená stará membrána, tak se muselo rozebírat dále - další nahřátí umožnilo opatrně sundat i celý černý plast včetně textilní siťoviny a zůstal jen vnější plastový kruh v barvě "Bokhara" a lakovaný tahokov jako kryt repráku.
Všimejte si, že jsem si na šedém plastu uvnitř označil černou fixou polohu "+" z odlepeného černého kroužku, protože ten určuje, kde je vrch krytu a vzhledem k tomu, že tahokov není symetrický, tak jsem nechtěl, aby byli kryty nakonec vůči sobě pootočené:
Pak jsem musel pilníkem upilovat rožky nového repráku, protože přesahovali původní plastový kryt - výhoda je, že těleso repráku je magnetizované a že piliny tudiž nelétali po celém obývaku, nevýhoda, že je pak nemám jak z toho repráku dostat. Navíc jsem teda již vytaženou černou fixou ztlumil i nápisy na novém repráku
Po upilování rožku už reprák krásně zapadl do původního krytu:
a finální stav, oba reproduktory nachystané k montáži:
Výhledově bych se podíval ještě po barvě, se kterou by se dal nalakovat ten tahokov, protože všude už jsou ty mříže lehce orezlé.
Asi to leckdo považuje za marnění času, ale mě to udělalo radost
Mirko
Začalo to asi před třemi lety, kdy jsem do svého Classica namontoval použité rádio a ono při větší hlasitosti chrastilo. Nevadí, to někdy vyřešíš - jenže Classic měl pro mě po tu dobu nachystané vážnější starosti.
Až včera jsem zajel do prodejny ahifi v Brně Bohunicích, jestli by mi neřekli, co mi tam zlobí. Popravdě jsem spíš čekal, že tam vylítne nějaký boreček s rovným kšiltem na čepici, bude se na mě dívat chvíli skrz prsty, že tam nemám aspoň 30cm subwoofery v kufru a pak mi začne navrhovat něco v pětimístných částkách...
Omyl: Příjemný borec vytáhl své CD "Bridges to Babylon", dal ho v Rangovi do mého přehrávače neznámého stavu, zkušeně zkoušel všechny jeho nastavení, poprosil mě, abych otevřel kufr a po celkem asi třech minutách ukázal prstem na jeden reprák pod stropem. Trochu paf jsem navrhl, stále ještě v obavě z ruinu, že bych ho teda hned demontoval a zkusili bychom v prodejně najít náhradu.
Po dalších třech minutách jsem naklusal do prodejny, kde mi ho borec namontoval na zkušební aparaturu, aby mě ujistil, že to je fakt ten reprák - a byl. Nyní už mých očích vážený pán ukázal na reproduktory, které doporučoval - sada za 690 Kč! (A já jezdím tři roky s chrasticím rádiem )
Koupil jsem je, už jenom z vděčnosti za vysvětlení, co tomu chybělo a hned našrouboval aspoň ten jeden. Trochu škoda bylo, že narozdíl od dveřních repráku nejsou originální kryty zvlášť ale součásti originálního repráku s číslem dílu PRC8549RUN. Říkal jsem si, že si s tím nějak poradím a proto dnešní fotostory pro další fetišisty, kteří chtějí mít svého Classica v původní podobě a nechtějí pokaždé při pohledu do zpětného zrcátka vidět dvojitě nápis "Nalepšíaudiohifijsemneměl"
Dnes jsem tedy dotáhl k večernímu TV programu "rychlí a zběsilí" nové a staré repráky, fén, pilník na nehty, vysavač, kapesníky a "dloubovák" (původně to byl plochý šroubovák s diodou, ale už ho tak nepoužívám několik let)
Prvně jsem tedy nahřál plastový kryt a kovový rám původního repráku - po nahřátí šel kryt s jemným násilím sloupnout z těla starého repráku a měl jsem tři vychozí prvky - starý reprák, starý kryt a nový reprák
takhle vypadal sloupnutý kroužek v první instanci:
protože mi tam k namontování nového ale zavazel ten vystupující kroužek, na kterého byla nalepená stará membrána, tak se muselo rozebírat dále - další nahřátí umožnilo opatrně sundat i celý černý plast včetně textilní siťoviny a zůstal jen vnější plastový kruh v barvě "Bokhara" a lakovaný tahokov jako kryt repráku.
Všimejte si, že jsem si na šedém plastu uvnitř označil černou fixou polohu "+" z odlepeného černého kroužku, protože ten určuje, kde je vrch krytu a vzhledem k tomu, že tahokov není symetrický, tak jsem nechtěl, aby byli kryty nakonec vůči sobě pootočené:
Pak jsem musel pilníkem upilovat rožky nového repráku, protože přesahovali původní plastový kryt - výhoda je, že těleso repráku je magnetizované a že piliny tudiž nelétali po celém obývaku, nevýhoda, že je pak nemám jak z toho repráku dostat. Navíc jsem teda již vytaženou černou fixou ztlumil i nápisy na novém repráku
Po upilování rožku už reprák krásně zapadl do původního krytu:
a finální stav, oba reproduktory nachystané k montáži:
Výhledově bych se podíval ještě po barvě, se kterou by se dal nalakovat ten tahokov, protože všude už jsou ty mříže lehce orezlé.
Asi to leckdo považuje za marnění času, ale mě to udělalo radost
Mirko
-
- Příspěvky: 1111
- Registrován: 20 čer 2011 16:58
- tel.: 733528449
- auto: Lr Discovery 1
- Bydliště: svitavy
Re: RRC - zadní repráky
zeptam se podle fotek to vypada presne jako repracky z ktere sou v d1 300tdi mužes mi poslat nejaký presný nazev tech mac audio?
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: RRC - zadní repráky
Hezké, určitě to zlepší i zvuk motoru.
Sice je už nejspíš pozdě, ale bacha na železné piliny, pokud se dostanou do mezery v magnetu, kde běhá cívka reproduktoru, tak ji jsou schopné prodřít a reproduktor přestane reproduktorovat. A dostat je z té mezery ven je téměř nemožné.
Sice je už nejspíš pozdě, ale bacha na železné piliny, pokud se dostanou do mezery v magnetu, kde běhá cívka reproduktoru, tak ji jsou schopné prodřít a reproduktor přestane reproduktorovat. A dostat je z té mezery ven je téměř nemožné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- wilt
- Příspěvky: 133
- Registrován: 24 úno 2010 12:40
- auto: RRClassic LSE
- Bydliště: v létě v Dobrovízi, přes zimu v Amazonii
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC - zadní repráky
I já jsem musel v longovi měnit původní zadní reprák protože chrastil. Dal jsem tam "no name" což pod krytem není vidět. Ale ten nemocnej jsem nedokázal vyhodit a uložil jsem ho do krabičky, protože je na něm napsáno Land Rover. Dopovíme si to u Chocholouška....
They hung a sign up in our town "If you live it up, you won't live it down"
- Lukasino
- Příspěvky: 3869
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: RRC - zadní repráky
Moc pěkný hraní!
I já to musel v Čárlsovi řešit, ale srabácky jsem se stavil u Karla Slámy pro originály
I já to musel v Čárlsovi řešit, ale srabácky jsem se stavil u Karla Slámy pro originály
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- Mattyfu
- Příspěvky: 333
- Registrován: 30 lis 2009 20:19
- auto: Range Rover L322 M62
- Bydliště: Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC - zadní repráky
No Čárls se s muzikou trochu posunul, přední spodní repráky jsou nyní Blaupunkty 60W, zadní chrastily, takže jsem tam dal ty přední a více než spokojenost. Teda než se rozjedu nad 60, pak je to docela jedno.
Mirko opravdu výborná práce.
Mirko opravdu výborná práce.
Je: Range Rover L322 4,4 M62
Bylo:Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)
Bylo:Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)
- Mattyfu
- Příspěvky: 333
- Registrován: 30 lis 2009 20:19
- auto: Range Rover L322 M62
- Bydliště: Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC - zadní repráky
PS: i když chrastily, tak jsem si je také uložil do krabice s díly. Takže u Chocholouška rezervute rovnou ty místa dvěwilt píše:I já jsem musel v longovi měnit původní zadní reprák protože chrastil. Dal jsem tam "no name" což pod krytem není vidět. Ale ten nemocnej jsem nedokázal vyhodit a uložil jsem ho do krabičky, protože je na něm napsáno Land Rover. Dopovíme si to u Chocholouška....
Je: Range Rover L322 4,4 M62
Bylo:Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)
Bylo:Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)
- Mirko
- Příspěvky: 2813
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC - zadní repráky
Tak jsem rád, že v tom nejsem sám. @Lukasino: Tos to ještě měl složité, já mám doma těch originálních a funkčních sad asi 4, ale přece kvůli tomu nebudu kanibalizovat jinak ještě funkční auta a taky jsem těm 20 let starým kouskům už moc nevěřil. Výhledově bych to asi měnil všechno, přece jen už ta technika není up-to-date.
Od Toma dobrá připomínka, trochu jsem před špónama chránil. No uvidíme, výměna už je teď otázka minut.
Od Toma dobrá připomínka, trochu jsem před špónama chránil. No uvidíme, výměna už je teď otázka minut.
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: RRC - zadní repráky
K těm špónám - u repráků se osvědčilo přelepit je lepící páskou - jednou, kterou se uzavřely otvory a šla rozumně sundat (nějaká malířská) a na to druhou oboustrannou, aby na ní ty špóny zůstaly přilepené, protože jinak hrozilo, že při sundávání pásek je magnetické pole vtáhne dovnitř.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Mirko
- Příspěvky: 2813
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: RRC - zadní repráky
Přesné označení repráků:
Mac Audio Mac Mobil Street 10.2
40/160W max
Art. Nr. 114 100003
Mac Audio Mac Mobil Street 10.2
40/160W max
Art. Nr. 114 100003
Re: RRC - zadní repráky
Ou, dobrý, a o jaké repro se jedna? Já si totiž chci také pořídit, ale nemůžu nikde najít, ani tady: https://www.2din.cz/reproduktory-landrover/ ...