RR 4.4 V8 LPG (M62) kontrolka motora

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
iSam
Příspěvky: 35
Registrován: 11 pro 2016 11:56

RR 4.4 V8 LPG (M62) kontrolka motora

#1 Příspěvek od iSam » 28 úno 2017 21:04

Som po výmene oleja v motore, prevodovke, rozvodovke a diferencialov, po výmene sviečok, hydromeniča, prednej nápravy komplet (okrem mechov) a pretesnení veka ventilov. Po odchode so servisu som doma vymenil ešte vzduchový filter, a po prejdený cca 80km mi vyhodilo oranžovú kontrolku motora. A po státí znovu sa objavil pod autom olejový fľak, zrejme púšťa spod ľavého veka. Po pichnutý na diagnostiku ma čakal vianočný stromček kódov.
Sú to nasledovné:
P0011 - poloha vačkového hriadela... Trvale
P1614 - prerusený obvod (tam bolo niečo z teplotou)... Prerušovaný
P0171 - Systém príliš chudý 1rad... prerušovaný
P0174 - Systém príliš chudý 2rad... prerušovaný
P1171 - systém príliš chudý 1rad... Trvale-prerušovaný

Nejaké možné symptomy. Po následnom resete bolo všetko ok, po prejdený cca. 50km sa vysvietilo znova a po predchádzajúcich skúsenostiach s Freelanderom, som skúsil náhmatkovo teplotu chladiacich rúr. Pravá strana predného chladiča bola horúca, ľavá studená, termostat studený, motor na prevádzkovej teplote. Objednal som nový termostat tak uvidíme. Avšak ostatné kódy na to veľmi neukazujú. Stretol sa snimi niekto?
Range Rover L322 4.4 V8 M62 + LPG (my 2002)
Land Rover Freelander 1.8 16v (my 1998)

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: RR 4.4 V8 LPG (M62) kontrolka motora

#2 Příspěvek od Rennie » 28 úno 2017 21:42

Ty chyby chude směsi by mohli byt lambdy
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1989
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: RR 4.4 V8 LPG (M62) kontrolka motora

#3 Příspěvek od libovka » 28 úno 2017 21:57

Ty chyby se směsi mohou mit spousta důvodů.Falešný vzduch,špatně seřízený plyn,špatné svíčky,špatné katalysátory,špatné lambdy.
Ta teplota termostatem nebude.To že máš pulku chladiče teplou a pulku studenou je normální,proto je to chladič.
Poloha vačky buď vadné čidlo nebo špatná funkce vanosu.

iSam
Příspěvky: 35
Registrován: 11 pro 2016 11:56

Re: RR 4.4 V8 LPG (M62) kontrolka motora

#4 Příspěvek od iSam » 28 úno 2017 22:23

Je možné tie lambdy nejakým spôsobom odmerať? Ono ale tá teplota sa mi nezdala, lebo štvrťka chladiča bola úplne horúca, nedala sa ani chytiť a na druhej strane rúra vedúca k termostatu bola úplne studená, ani náznak vlažnej vody. Toto mi robil Freelander keď neotvoril termostat.
Range Rover L322 4.4 V8 M62 + LPG (my 2002)
Land Rover Freelander 1.8 16v (my 1998)

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1989
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: RR 4.4 V8 LPG (M62) kontrolka motora

#5 Příspěvek od libovka » 01 bře 2017 07:45

Lambdy jsou změřit diagnostikou.

Ten termostat takhle funguje. On otevře a jak do něj vlitne ta studená voda tak zase zavře. A otevře zase ve chvili kdyz je to potřeba.

Uživatelský avatar
mipr
Příspěvky: 656
Registrován: 11 črc 2014 11:34
tel.: +421907431767
auto: Diskosky mam rad :-)
Bydliště: Horska 30, Bratislava

Re: RR 4.4 V8 LPG (M62) kontrolka motora

#6 Příspěvek od mipr » 01 bře 2017 21:14

chybu hlasi pri jazde na LPG alebo benzin alebo v oboch pripadoch ?
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)

iSam
Příspěvky: 35
Registrován: 11 pro 2016 11:56

Re: RR 4.4 V8 LPG (M62) kontrolka motora

#7 Příspěvek od iSam » 02 bře 2017 15:11

mne LPG automaticky prepina po dosiahnuti teploty. Takze vyhodilo mi to pocas jazdy na LPG. A ked bol motor studeny, tzn. siel na benzin, chyba tam ostala.
Range Rover L322 4.4 V8 M62 + LPG (my 2002)
Land Rover Freelander 1.8 16v (my 1998)

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1989
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: RR 4.4 V8 LPG (M62) kontrolka motora

#8 Příspěvek od libovka » 02 bře 2017 16:03

Prostě ty lambdy jsou na plyn citlivé. Tyhle motory to dělávaj že se na plyn rozsvěcí konrolka motoru.

iSam
Příspěvky: 35
Registrován: 11 pro 2016 11:56

Re: RR 4.4 V8 LPG (M62) kontrolka motora

#9 Příspěvek od iSam » 03 bře 2017 00:44

P1614 - Termostat bol chybný, resp. to čidlo čo dáva znamenie o tom či je otvorený alebo nie, z toho dôvodu dostávala riadiačka info že je stále zavretý. Fungoval však riadne, nad 105 stupňov klasicky otvoril.

P0171, P0174, P1171 - Stačilo vymeniť sviečky, auto má 169 000 km a boli tam zrejme originálne, mali už za sebou mnoho a ešte tam bol nápis BMW

P0011 - rozvody boli menené pred cca 30 000km, ešte pôvodným majiteľom, motor bol komplet rozobratý na kontrolu, všetko bolo v poriadku. Klepe však od vanosu, zrejme bude na chybe to vnutorne tesnenie ktoré ževraj rado odchádza. Údajne to nemá na funkčnosť vážny vplyv, motor ide ako hodinky. Zrejme to klepanie niečo registruje a vyhadzuje tento chybový kód, avšak kontrolka motora uz nesvieti. Buď dám pretesniť celý ten vanos alebo pôjde nový uvidíme.
Range Rover L322 4.4 V8 M62 + LPG (my 2002)
Land Rover Freelander 1.8 16v (my 1998)

iSam
Příspěvky: 35
Registrován: 11 pro 2016 11:56

Re: RR 4.4 V8 LPG (M62) kontrolka motora

#10 Příspěvek od iSam » 04 bře 2017 10:19

Zase kontrolka motora, olej tečie stále, už nie cez veko ventilov, zrejme bude v prdeli celý PCV systém. Takže nasleduje výmena komplet odlučovača, ventilu a príslušných hadíc.
A tiež sa objavil fľak úplne vpredu, presne pod chladičom oleja prevodovky. V pondelok zase smer servis.

Keď som bral auto 23 decembra, tiekol jedine olej, diagnostika nič neukazovala. Po dvoch mesiacoch som preinvestoval už vyše 1500€ a olej ešte stále tečie + X ďalších vecí :D Zrejme po skompletizovaní opráv pôjde celý Range do prdele.
Range Rover L322 4.4 V8 M62 + LPG (my 2002)
Land Rover Freelander 1.8 16v (my 1998)

iSam
Příspěvky: 35
Registrován: 11 pro 2016 11:56

Re: RR 4.4 V8 LPG (M62) kontrolka motora

#11 Příspěvek od iSam » 13 bře 2017 17:41

Máme tu novinku, pri studenom motore na benzín pri naštartovaní šklbe, do vysokých otáčok ani nepustí. Po zohriatí ide voľnobeh v pohode, do vyšších otáčok pustí ale iba ak sa jemne pridáva plyn. Po náhlom zošliapnutí vynecháva a šklbe. Na LPG ide bez problémov. Máte stým niekto skúsenosti? Pridávam aj foto s diagnostiky, na ktorom sú kódy ktoré boli vyššie spomenuté v prvom príspevku.
Přílohy
rr2017.jpg
Range Rover L322 4.4 V8 M62 + LPG (my 2002)
Land Rover Freelander 1.8 16v (my 1998)

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 706
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: RR 4.4 V8 LPG (M62) kontrolka motora

#12 Příspěvek od pooh » 13 bře 2017 19:14

najvyssi cas preverit vahu vzduchu :?:
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1989
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: RR 4.4 V8 LPG (M62) kontrolka motora

#13 Příspěvek od libovka » 13 bře 2017 20:55

Typuju to na problém s dodávkou benzinu. Takže bych začal změřenim tlaku paliva. Dale pak muže být problém na konektorech vstřiků - vyhřáté kontakty a nebo zasrané vstřiky od plynu.

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RR 4.4 V8 LPG (M62) kontrolka motora

#14 Příspěvek od Lukasino » 13 bře 2017 21:04

libovka píše: 13 bře 2017 20:55 Typuju to na problém s dodávkou benzinu. Takže bych začal změřenim tlaku paliva. Dale pak muže být problém na konektorech vstřiků - vyhřáté kontakty a nebo zasrané vstřiky od plynu.
Hloupý dotaz, ale poradíte prosím jaká hodnota by měla být u tlaku paliva? Já jen, že jsem vyměnil půl auta, ale palivové čerpadlo mám ještě původní, tak pro jistotu bych si to rád zkontroloval. Děkuji a omlouvám se za lehké OT :wink:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1989
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: RR 4.4 V8 LPG (M62) kontrolka motora

#15 Příspěvek od libovka » 13 bře 2017 21:39

3-3,5 baru

iSam
Příspěvky: 35
Registrován: 11 pro 2016 11:56

Re: RR 4.4 V8 LPG (M62) kontrolka motora

#16 Příspěvek od iSam » 15 bře 2017 12:56

Dnes mal ísť do servisu, naštartuje ale ako keby fungovali 2-3 valce, štartér točí furt, je to nepojazdné. Servis je cca 5km, zobrať ho tam na odťahovke alebo je možnosť ju aj odtiahnut? Čo som čítal, všade sa píše že automat radšej neťahať.
Range Rover L322 4.4 V8 M62 + LPG (my 2002)
Land Rover Freelander 1.8 16v (my 1998)

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RR 4.4 V8 LPG (M62) kontrolka motora

#17 Příspěvek od Lukasino » 15 bře 2017 13:01

Odtáhnout můžeš, ale je potřeba vložit pojistku pro tažení a provést při tom správný postup. Tím se na mezinápravě zařadí neutral. Podívej se do manuálu.

Přinejhorším 5km se dá odtáhnout, ale hodně pomaličku, 20-30kmh jestli se nepletu.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

iSam
Příspěvky: 35
Registrován: 11 pro 2016 11:56

Re: RR 4.4 V8 LPG (M62) kontrolka motora

#18 Příspěvek od iSam » 28 bře 2017 17:35

pri studenom motore na benzín pri naštartovaní šklbe, do vysokých otáčok ani nepustí. Po zohriatí ide voľnobeh v pohode, do vyšších otáčok pustí ale iba ak sa jemne pridáva plyn. Po náhlom zošliapnutí vynecháva a šklbe. Na LPG ide bez problémov. Máte stým niekto skúsenosti? Pridávam aj foto s diagnostiky, na ktorom sú kódy ktoré boli vyššie spomenuté v prvom príspevku.
Vyriešené, na vine bola benzínová pumpa. Zároveň som vymenil už aj benzínový filter.
Range Rover L322 4.4 V8 M62 + LPG (my 2002)
Land Rover Freelander 1.8 16v (my 1998)

iSam
Příspěvky: 35
Registrován: 11 pro 2016 11:56

Re: RR 4.4 V8 LPG (M62) kontrolka motora

#19 Příspěvek od iSam » 15 dub 2017 17:42

Vymenený komplet PCV odvetrávací systém, nové hadice, pretesnené veko ventilov. Olej stále tečie a chyby P0171,P0174 pretrvávajú. Ja už skutočne neviem čo dalej s týmto autom. Pôjdem ešte komplet umyť motor aby únik bol jasný odkiaľ presne ide tentoraz. A pre novinku už začal kvapkať olej aj s veka prevodovky (komplet olej, filter a tesnenie bolo menené cca pred dvoma mesiacmi). Nejaké nápady odkiaľ by ten olej mohol ešte tiecť?
Range Rover L322 4.4 V8 M62 + LPG (my 2002)
Land Rover Freelander 1.8 16v (my 1998)

Uživatelský avatar
uhlic
Příspěvky: 474
Registrován: 07 zář 2014 20:58
auto: RR P38 1999
Bydliště: Prašice

Re: RR 4.4 V8 LPG (M62) kontrolka motora

#20 Příspěvek od uhlic » 15 dub 2017 20:05

zodraty motor......

Odpovědět