problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Jo, jo. Projedu ještě ty testy zapalování. V manuálu je to celkem dobře popsané - jen ten čas, to je peklo .
S tou kompresí jsi mě uklidnil. Z toho jsem měl největší strach. Ještě taky pořád "vyšiluji" z těsnění pod hlavou. Dal jsem teď do chladící kapaliny reakční indikátor CO2, co by se měl případně zbarvit. Tak uvidím. Jezdil jsem nějakou dobu s namontovaným manometrem mezi chladičem a expanzkou a nepřelezlo to myslím 0,6bar. Takže jsem asi paranoidní....
Kabely ke svíčkám vypadají v pohodě, testnu jiskru. Svíčky 6 ks v pohodě, stejnoměrně opálené od jiskry, jedna svíčka nedávala jiskru kvůli kabelu - opraveno (byla zaolejovaná, takže se jelo asi na 7 válců), na tu osmou nevyndatelnou teď nemám psychicky... Stejně je ale budu měnit... A asi i ty kabely ke svíčkám. Nějaké doporučení na osvědčený typ?
Palivové čerpadlo v otáčkách jsem nezkoušel, zkusím.
S tou kompresí jsi mě uklidnil. Z toho jsem měl největší strach. Ještě taky pořád "vyšiluji" z těsnění pod hlavou. Dal jsem teď do chladící kapaliny reakční indikátor CO2, co by se měl případně zbarvit. Tak uvidím. Jezdil jsem nějakou dobu s namontovaným manometrem mezi chladičem a expanzkou a nepřelezlo to myslím 0,6bar. Takže jsem asi paranoidní....
Kabely ke svíčkám vypadají v pohodě, testnu jiskru. Svíčky 6 ks v pohodě, stejnoměrně opálené od jiskry, jedna svíčka nedávala jiskru kvůli kabelu - opraveno (byla zaolejovaná, takže se jelo asi na 7 válců), na tu osmou nevyndatelnou teď nemám psychicky... Stejně je ale budu měnit... A asi i ty kabely ke svíčkám. Nějaké doporučení na osvědčený typ?
Palivové čerpadlo v otáčkách jsem nezkoušel, zkusím.
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
tu poslednu sviecku by som sa pokusal vybrat pri zohriatom motore.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Tak při záhřátém motoru se mi ji už podařilo vyndat . Dík.
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Tak jsem změřil kompresi při zahřátém motoru a je to max. 9,3bar, nejhorší válec má 8,6 bar. Když jsem do něj dal cca 3ml oleje, tak má taky těch 9,3bar. Jaká by měla být komprese? Je mi jasné, že u těch nízkokompresních (8,13) to nebude žádný zázrak. A řekli by jste válec nebo ventily? V nějakém vlákně se komprese řešila, ale nemůžu to už najít - tam bylo tuším 10,5bar?
Jinak víka ventilů přetěsněná. Po všem tom amatérském "ladění/hraní" s motorem jsem vyzkoušel maximálku a 160km/hod už není nereálných . Nicméně budu ještě laborovat se zapalováním....
Další věc, co mi vadí, jsou netěsnosti v chladícím okruhu. Zjistil jsem, že teče chladič, tak jsem se rozhodl jej opravit . Vyndat, očistit, zalepit, natlakovat - a zjistil jsem, že to utíká dál o kousek vedle. Aha - takže znova, očistit, zalepit, natlakovat - a opět to utíká zase o kus jinde. Takže jsem pochopil pravidla téhle hry a bude nový chladič . Nicméně třetí lepení zatím drží, ale to je počítám jen provizorní než bude nový chladič. Dále jsem musel sundat všechny hadice a přetěsnit konce a spony. Takže tohle snad chvilku vydrží. (k některým hadicím je fakt blbý přístup a musí se demontovat věci okolo).
Další věc, co mě štve - netěsnosti výfuku - pod autem se dělají dvě louže - u spoje před katalizátorem a za ním ve spoji se zadním dílem výfuku. Takže sundat, očistit, a znovu nasadit s utěsněním. Super. Po nastartování to udělalo "puff" a rachot jak bez výfuku. Povolilo to někde vepředu u lambda sond - . Takže budu sundavat zbytek výfuku už od bloku motoru. Využiju toho a udělám tepelnou omotávku na svodech . A vyměním těsnění na svodech k bloku a na druhém konci. Dává se to na sucho nebo se to něčím mázne? A můžu znovu použít tu ocelovou sponu co je pod šroubem na straně k bloku motoru?
A ještě mě štve hlučnost ?převodovky? při jízdě. Nevím, jestli je to automat nebo přídavka. Je to slyšet tunelem u řadičky do kabiny, nějaké ložisko? Napadá vás ze zkušenosti, co by to mohlo být, nebo co obvykle dělá problém? Nahrál jsem to telefonem, z toho se to ale nepozná - kratičké video - https://youtu.be/c8xuQcNNApo. Nebo řešil někdo odhlučnění RRC?
Jinak, když RRC zrovna jede, tak je to super .
Jinak víka ventilů přetěsněná. Po všem tom amatérském "ladění/hraní" s motorem jsem vyzkoušel maximálku a 160km/hod už není nereálných . Nicméně budu ještě laborovat se zapalováním....
Další věc, co mi vadí, jsou netěsnosti v chladícím okruhu. Zjistil jsem, že teče chladič, tak jsem se rozhodl jej opravit . Vyndat, očistit, zalepit, natlakovat - a zjistil jsem, že to utíká dál o kousek vedle. Aha - takže znova, očistit, zalepit, natlakovat - a opět to utíká zase o kus jinde. Takže jsem pochopil pravidla téhle hry a bude nový chladič . Nicméně třetí lepení zatím drží, ale to je počítám jen provizorní než bude nový chladič. Dále jsem musel sundat všechny hadice a přetěsnit konce a spony. Takže tohle snad chvilku vydrží. (k některým hadicím je fakt blbý přístup a musí se demontovat věci okolo).
Další věc, co mě štve - netěsnosti výfuku - pod autem se dělají dvě louže - u spoje před katalizátorem a za ním ve spoji se zadním dílem výfuku. Takže sundat, očistit, a znovu nasadit s utěsněním. Super. Po nastartování to udělalo "puff" a rachot jak bez výfuku. Povolilo to někde vepředu u lambda sond - . Takže budu sundavat zbytek výfuku už od bloku motoru. Využiju toho a udělám tepelnou omotávku na svodech . A vyměním těsnění na svodech k bloku a na druhém konci. Dává se to na sucho nebo se to něčím mázne? A můžu znovu použít tu ocelovou sponu co je pod šroubem na straně k bloku motoru?
A ještě mě štve hlučnost ?převodovky? při jízdě. Nevím, jestli je to automat nebo přídavka. Je to slyšet tunelem u řadičky do kabiny, nějaké ložisko? Napadá vás ze zkušenosti, co by to mohlo být, nebo co obvykle dělá problém? Nahrál jsem to telefonem, z toho se to ale nepozná - kratičké video - https://youtu.be/c8xuQcNNApo. Nebo řešil někdo odhlučnění RRC?
Jinak, když RRC zrovna jede, tak je to super .
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Tak výfuk předělán, nové těsnění svodů, nové těsnění za svody, svody omotány tepelnou páskou.
Pořád mě ale zlobí chlazení. Byl jsem auto projet a po zastavení a vypnutí motoru začala téct voda z jedné hadice na motoru. Odtlakoval jsem nádobku a zajel zpět na dílnu to opravit. Namontoval jsem manometr a udělal tlakovku. Pak jsem to jel znovu projet i s tím manometrem a konečně se dostávám k otázce .... Při jízdě byl po ohřátí tlak tak k jednomu baru, ale když jsem přidal plyn, tak tlak klesnul (tak o 0,2bar), po návratu na volnoběh zase stoupnul zpět. Je to normální, aby tlak klesal s rostoucími otáčkami motoru? . Třeba to tak má být a s rychlejším prouděním kapaliny klesá tlak... . Nejlepší na tom je, že když jsem auto zaparkoval a vypnul motor, tak za chvíli zase tekla voda -tentokrát znovu prdnul chladič. Takže zase odtlakování nadobky a čekám na nový. Voda se nevařila, tak proč zase po vypnutí motoru?
Jinak s chladičem dorazí i víko rozdělovače, palec, podtlakový regulátor, HD kabely ke svíčkám a svíčky. Tak třeba to zase o procento líp pojede ...
Zatím je to ale na jednu jízdu tak dvě až tři závady...
Pořád mě ale zlobí chlazení. Byl jsem auto projet a po zastavení a vypnutí motoru začala téct voda z jedné hadice na motoru. Odtlakoval jsem nádobku a zajel zpět na dílnu to opravit. Namontoval jsem manometr a udělal tlakovku. Pak jsem to jel znovu projet i s tím manometrem a konečně se dostávám k otázce .... Při jízdě byl po ohřátí tlak tak k jednomu baru, ale když jsem přidal plyn, tak tlak klesnul (tak o 0,2bar), po návratu na volnoběh zase stoupnul zpět. Je to normální, aby tlak klesal s rostoucími otáčkami motoru? . Třeba to tak má být a s rychlejším prouděním kapaliny klesá tlak... . Nejlepší na tom je, že když jsem auto zaparkoval a vypnul motor, tak za chvíli zase tekla voda -tentokrát znovu prdnul chladič. Takže zase odtlakování nadobky a čekám na nový. Voda se nevařila, tak proč zase po vypnutí motoru?
Jinak s chladičem dorazí i víko rozdělovače, palec, podtlakový regulátor, HD kabely ke svíčkám a svíčky. Tak třeba to zase o procento líp pojede ...
Zatím je to ale na jednu jízdu tak dvě až tři závady...
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci
- VencaZE
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Pokud by jsi chtěl auto dobře vytlumit/ odhlučnit, mám tu člověka co je schopný to pěkně udělat za použití profi materiálů..
V.
V.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
-
- Příspěvky: 79
- Registrován: 01 led 2016 20:02
- auto: RangeClassic 3.9 90'
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Odhlucneni jsem zkoušel udělat sám, na wish be AliExpress Švédsko ta celkem slušný peníze koupit zvukový/tepelný izolace. Nicméně jako prace je to drbacka
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Ahoj všem. Tak vzhledem k tomu, že motor tlakuje do vody, padlo rozhodnutí sundat hlavy. Nějaké doporučení na co si dát pozor, v čem bývá problém a když už se to bude rozebírat, co ještě udělat? Někdo mi říkal rozvoďák, vačka, hydroštely... Někdo zase - běželo to, tak to nech bejt ... Osobně bych rád tu vačku nechal zkontrolovat, názorů, že se hodně opotřebovává je dost. Vzhledem k tomu, že motor je nízkokompresní "netáhlo", tak bych chtěl zvýšit kompresi. O kolik se může nechat zabrousit hlava při použití plechového těsnění? Ještě budu měnit vodní pumpu.
Dík za všechny rady a postřehy.
Mirek
Dík za všechny rady a postřehy.
Mirek
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Když už to máš dole, tak rozhodně udělat vačku, rozvody a hydroštely. Ono to pojede i s ohóblovanou vačkou, ale bude to žrát a nepojede. Komprese se v originále měnila jinými písty, nikoliv hlavami. Pokud více zbrousíš hlavy, tak ti nebude sedět sání, je potřeba upravit sklon "V" u sání. Ono těch důvodů, proč to nejede je moc, komprese samotná tě nezachrání. Vodní pumpu bych preventivně měnil leda za originál LR, preventivně za Britpart nebo jiný nízkorozpočtový kus si určitě nepolepšíš.
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Tak hlava dole, druhá půjde v zápětí. V servisu zatím žádný problém neobjevili, jestli někdo z fotek něco pozná, tak děkuji za každý názor. Ve středu by měly jít hlavy do brusírny a na tlakovku. Druhý válec zepředu levý bank měl o 10PSI menší kompresi než ostatní a je uvnitř od oleje (foto). Hydroštely vypadají taky neopotřebovaně?
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Hydrostely naopak opotrebovane su (podla fotky). Kontaktna plocha s vackou ma byt uplne rovna bez znamky pretlacenia.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Tak jsem se zase o kousek posunul. Hlavy jsou na repasy (zabroušení, sedla, ventily) a uvidím co ukáže odtlakování. Dorazila už nová vačka, hydroštely, rozvodová kola a řetěz. Dnes jsem odvezl na repas i vstřikovače, tak snad budou v poho. Musím říct, že Mirko měl pravdu, když mě varoval, kolik do toho auta budu muset celkově nasypat peněz, a že na to to není zrovna vhodný motor a ročník. Dal jsem si tedy limit včetně ceny auta do čtvrt mega. Ale vzhledem k tomu, jak je žluťák omlácený a přetřený štětcem, bude třeba ještě celolak s hromadou klempířiny. A to je za super práci počítám tak kilo, za obyč tak šede? Takže tohle zatím odsunu až jestli si to to auto zaslouží a jestli se vyřeší ten únik vody a tlakování.
Předem se omlouvám, jestli jsou další dotazy mimo mísu..
Chci ještě přetěsnit rejdové koule a narazil jsem na problém, že se to prodává pro dvě velikosti - 8 a 12mm. Jak poznám kterou mám?
Další dotaz - je problém přelisovat silentbloky v předních ramenech za excentrické? Zkoušel jsem 2" lift a přední náprava mi přijde přetočená (dif jakoby míří víc nahoru - laicky je to vidět na dosedacích plochách pro dorazy, které jsou jakoby pootočené). Tak bych to chtěl tímhle srovnat -ale ať nedělám zbytečnosti. A je utržený silentblok motoru (šrouby nejsou proti sobě, na straně motoru je o dost níž). Budu muset taky vyměnit. Co to mohlo způsobit? Doteď jsem si toho nevšimnul.
Předem se omlouvám, jestli jsou další dotazy mimo mísu..
Chci ještě přetěsnit rejdové koule a narazil jsem na problém, že se to prodává pro dvě velikosti - 8 a 12mm. Jak poznám kterou mám?
Další dotaz - je problém přelisovat silentbloky v předních ramenech za excentrické? Zkoušel jsem 2" lift a přední náprava mi přijde přetočená (dif jakoby míří víc nahoru - laicky je to vidět na dosedacích plochách pro dorazy, které jsou jakoby pootočené). Tak bych to chtěl tímhle srovnat -ale ať nedělám zbytečnosti. A je utržený silentblok motoru (šrouby nejsou proti sobě, na straně motoru je o dost níž). Budu muset taky vyměnit. Co to mohlo způsobit? Doteď jsem si toho nevšimnul.
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci
-
- Příspěvky: 14941
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Poznámka k excentrickým silentblokům - já byt je tam nedával. Zamysli se, jak ten silentblok má pracovat na nápravě, která už v sériovém provedení docela chodí ve velkém rozsahu. Na jedné straně ten rozsah zvětšíš a na druhé straně ho minimalizuješ. Jsou i jiné možnosti - korekční ramena, upravit držáky na nápravě, převrtat koule, ... Stačí trošku hledat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: problémy RRC 3.5 V8, r.v. 1988
Suhlasim s MadTomom. Excentricke silenloky nedavat. Treba to vyskusat ako sa auto chova a riesit az ked to bude zle. Vibracie, nevracanie volantu, rozkmitanie volantu a pod...
Gufera na rejdove gule. Pozriet VIN a vybrat podla toho.
Utrhnuty silenblok motora je bezna vec. Podla mna naprd dizajn. Menia sa vsak lahko. Zaroven by som spravil aj silenbloky prevodovky. Su rovnake.
Gufera na rejdove gule. Pozriet VIN a vybrat podla toho.
Utrhnuty silenblok motora je bezna vec. Podla mna naprd dizajn. Menia sa vsak lahko. Zaroven by som spravil aj silenbloky prevodovky. Su rovnake.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS