Range Rover P38 dse menic momentu

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
halo
Příspěvky: 252
Registrován: 29 říj 2012 22:28
auto: Disco II td5
Bydliště: BA

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#21 Příspěvek od halo » 05 lis 2018 18:32

Tlak nula nula nic ti predsa nevyvlece hadicu aj keby tam bola nasadena rukami :Ja blb: Kazdopadne bude sa mi pokojnejsie spavat kezde som tam nechal nalisovat hadicu na xx nasobne vacsie zatazenie...

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#22 Příspěvek od habakuk » 05 lis 2018 18:35

Tak v hydraulice je 20 baru nic. Mazaci agregáty jedou většinou kolem 40bar. Normálně se dělají technologické rozvody hydraulicky 130-200 bar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

LevonHD
Příspěvky: 177
Registrován: 07 čer 2018 12:57
auto: Orange Rover P38 2.5

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#23 Příspěvek od LevonHD » 05 lis 2018 19:51

Hydraulika v traktorech je okolo 180bar, nejake mají i 200.. Myslím si že není potřeba dělat speciální závitové hadice, že bude stačit jen nějaká hadice co jí nerozlepta olej :)
(O)Range Rover p38 2.5 TDS

kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#24 Příspěvek od teslo » 05 lis 2018 20:19

LevonHD píše: 05 lis 2018 19:51 bude stačit jen nějaká hadice co jí nerozlepta olej :)
Asi tak :wink:
Chladiace okruhy su spravidla v spiatocke, tzn nizkotlake. aky tam je tlak Ti nepoviem, ale obyc hadicove spony to udrzia. Dokonca na hladkej trubke bez vrubkovania.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

LevonHD
Příspěvky: 177
Registrován: 07 čer 2018 12:57
auto: Orange Rover P38 2.5

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#25 Příspěvek od LevonHD » 06 lis 2018 08:07

Mám doma zbylej chladič oleje z l200 tak ho tam asi soupnu, měl bych to napojit i na ten výměník co je v chladiči? Aby to drželo teplotu a nepodchlazovalo se to?
(O)Range Rover p38 2.5 TDS

kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#26 Příspěvek od teslo » 06 lis 2018 09:47

LevonHD píše: 06 lis 2018 08:07 měl bych to napojit i na ten výměník co je v chladiči? Aby to drželo teplotu a nepodchlazovalo se to?
Ja som to tak spravil. Ci to je idealna volba tazko povedat, ale mali to tak RRC aj Disco 1, tak mu to hadam velmi nevadi. Zatial ma za sebou jedno rumunsko a nejake testovacky a krochkal blahom :lol:
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#27 Příspěvek od teslo » 06 lis 2018 09:54

ale ako som pisal. V beznych podmienkach mi seriovy chladic stihal aj s 32" pneu a cipnutym motorom. Ja som musel dat iny chladic kvoli narazniku.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

LevonHD
Příspěvky: 177
Registrován: 07 čer 2018 12:57
auto: Orange Rover P38 2.5

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#28 Příspěvek od LevonHD » 06 lis 2018 12:44

On tam ten chladič je hodně nepovedenej, protože na něj litá bahno a pak to stejnak moc nechladi, když tam je ten plech tak to taky nechladi extra..
(O)Range Rover p38 2.5 TDS

kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy

Tonyy21
Příspěvky: 9
Registrován: 03 bře 2019 20:12
tel.: 00421908234818
auto: Range Rover P38
Bydliště: Dolny Kubin okolie

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#29 Příspěvek od Tonyy21 » 16 říj 2019 21:16

Caute chalani.
Uz dlhsiu dobu pozorujem ze preklz momentu na menici je co raz vacsi a pred nedavnom som zacal pocut taky suchajuci v respektyve cingotavi zvuk s menica.
Auto uz tak neopre do sedadla. Otacky vyskocia ale proste mu to trva kym sa vysplha na 60. Ako keby som mal zapnuty tazky vozik za sebou. A do kopca na normalnej, kolko krat si musi podradit do prveho stupna, aj ked motoricky by don tahal na 3 na nizsich otackach.
Hladal som po internete a nikde som sa nedocitel o co silnejsi alebo vykonnejsi je heavy dutu menic? Kde by som ho mohol zohnat, alebo kde tat spravit repas na heavy duty na moju p38 2,5d?

Tonyy21
Příspěvky: 9
Registrován: 03 bře 2019 20:12
tel.: 00421908234818
auto: Range Rover P38
Bydliště: Dolny Kubin okolie

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#30 Příspěvek od Tonyy21 » 16 říj 2019 21:51

A mam este jednu otazku. Podla toho co som cital tak do 2,5d davali prevodovky 4hp22 alebo 4hp24. Je mozne ze podla kodu na mojej prehodovke je rada 6hp ale nevem ktore cislo dalej. Ci 6hp19, 6hp26. Je tam proste len tento kod. ,, ZFGETRIEBE6MBH "
A ked som ho vygooglil tak mi vyhadzuje 6hp prevodovky. :Ja blb:

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#31 Příspěvek od teslo » 17 říj 2019 09:14

Ja som po tej informacii patral dlho a k nicomu pouzitelnemu som sa nedopatral. Jedine co som sa vsade dozvedel, ze sa pouzije nejaka lepsia kevlarova lamela. Co to vsak zmamena, o kolko bude menic lepsi a pod. mi nikto nepovedal. Asi to je tajomstvo.

V RR P38 2.5DSE je 4HP22EH
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 706
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#32 Příspěvek od pooh » 20 říj 2019 10:55

Tonyy21 píše: 16 říj 2019 21:51 A mam este jednu otazku. Podla toho co som cital tak do 2,5d davali prevodovky 4hp22 alebo 4hp24. Je mozne ze podla kodu na mojej prehodovke je rada 6hp ale nevem ktore cislo dalej. Ci 6hp19, 6hp26. Je tam proste len tento kod. ,, ZFGETRIEBE6MBH "
A ked som ho vygooglil tak mi vyhadzuje 6hp prevodovky. :Ja blb:
v P38 ma byt 4HP22 prevodovka.

Co sa tyka preklzu, treba urcit v ktorej fazy to je. ci je to preklz ked je lockup zapnuty, alebo povedzme ked odstartujes vyletia otacky vyssie alebo neidu vyssie zasadne ale dlhsie treba vytocit kym zrychluje auto. a casto treba vylucit aj prevodovku, lebo tazko urcit niekedy ci je to menic alebo prevodovka.
cingotavy zvuk od menica moze znamenat naozaj nacaty menic, ale nemusi hned odist. vo vnutri moze byt poskodene lozisko, problem so statorom, volnobezkou, lamely zanesene - to vse moze negativne vplyvat na prudenie a tlak oleja.

zacal by som klasicky s kontrolou oleja - hladina, stav a podobne. potom urcit kedy to robi a skusit urcit ci je to tlakovy problem od prevodovky (olejove cerpadlo, solenoidy, ventily, mechatronika), alebo naozaj to suvisi s menicom, a ked ano, co to moze byt z tych vymenovanych. problem je, ze do menica nevidis, len ked to posles na repas budes vediet co tam bolo. menic v 4HP22 a 24 su jednoduchsie a robustrnejsie ako v 6HP, ale samozrejme mozu odist, pri repase prevodovky vzdy ich odporucam repasovat tiez.
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#33 Příspěvek od pojir » 20 říj 2019 11:16

Tonyy21 píše: 16 říj 2019 21:51Je tam proste len tento kod. ,, ZFGETRIEBE6MBH "
To neni kod, ale nazev vyrobce "ZF-Getriebe GmbH", tedy v doslovnem prekladu neco jako "ZF-Prevodovky s.r.o."
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#34 Příspěvek od Acon » 20 říj 2019 20:59

Heavy duty alebo stredný menič od ashcroftu je aj fyzicky väčší. Ak sa do malého dajú iné lamely pre lepší prenos nm ako to bude s teplotou?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Tonyy21
Příspěvky: 9
Registrován: 03 bře 2019 20:12
tel.: 00421908234818
auto: Range Rover P38
Bydliště: Dolny Kubin okolie

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#35 Příspěvek od Tonyy21 » 22 říj 2019 18:50

Acon píše: 20 říj 2019 20:59 Heavy duty alebo stredný menič od ashcroftu je aj fyzicky väčší. Ak sa do malého dajú iné lamely pre lepší prenos nm ako to bude s teplotou?
No ved prave, ci bude stacit namontovat este jeden chladic, alebo skor kolko tepla by mal preniest. Nema to uz niekto odskusane?
Ved to skor som myslel ako heavy duty s tymi silnejsimi lamelami. Lebo uz mi pisali ze vacsi do 2,5d nevojde.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Range Rover P38 dse menic momentu

#36 Příspěvek od teslo » 23 říj 2019 09:15

Tonyy21 píše: 22 říj 2019 18:50 Lebo uz mi pisali ze vacsi do 2,5d nevojde.
https://www.ashcroft-transmissions.co.u ... -p542.html
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Odpovědět