L322 servo čerpadlo - prehrievanie

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
vinicpp
Příspěvky: 360
Registrován: 09 říj 2019 19:45
tel.: čierny
auto: RR L322, w140 S500,
Bydliště: Trnava

L322 servo čerpadlo - prehrievanie

#1 Příspěvek od vinicpp » 10 bře 2020 14:47

Ahojte. V sobotu som sa bol s autom voziť na záhorí - po pieskoch. Nemyslím si že to nejako súvisí, ale po ceste domov mi začalo hučať servo a aj volant išiel ťažšie a v medzných bodoch to servočerpadlo hučalo. Po ceste domov som tak spravil ešte asi 200km po krčmách :D a auto odstavil doma. Dnes som z rozobratého RR - priniesol ten istý typ serovčerpadla, prehodil som ho, dolial nový servo olej a stalo sa toto: Po naštartovaní, super, volant ľahúčko, nič nehučalo a v dorazoch volantu bolo aj to servočerpadlo potichu. Jediné čo som sa čudoval bolo to, že železná trubka čo ide z čerpadla bola dosť horúca. Vrelá proste. Išiel som sa previezť.. asi 5km super.. proste oproti starému servu - super zmena o poznanie ľahšie išiel volant. Až som bol prekvapený. Lenže po ceste nas5, bim.. úder do volantu.. hukot .. a ledvaj som prišiel domov. Otvorím kapotu, všade servoolej, dym. Nakoniec som zistil že praskla plastová nádobka na serve v mieste kde je vývod na plastovú trubku. Takže dojazdené. Netušíte kde môže byť chyba?

Servo čo som vymenil, bolo z rozobratého RR.. rovnaký typ. Išlo ľahko, potichu. (ale to išlo aj to moje ked som ho zmontoval iba malo väčšiu vôlu na remenici)
je to typ: 6758565/127bar. proste identické s mojím.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: L322 servo čerpadlo - prehrievanie

#2 Příspěvek od MadTom » 10 bře 2020 15:29

To že hydraulika hřeje je normální. Ježdění v písku múže znamenat, že se písek dostal kam neměl a něco se zadřelo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

vinicpp
Příspěvky: 360
Registrován: 09 říj 2019 19:45
tel.: čierny
auto: RR L322, w140 S500,
Bydliště: Trnava

Re: L322 servo čerpadlo - prehrievanie

#3 Příspěvek od vinicpp » 10 bře 2020 16:32

Kam sa môže dostať piesok? Predpokladám že do systému - do oleja, chladiča.. sa nemá ako dostať.. a v nádobke servočerpadla je jemné sýtko aby to čistilo. Pozeral som manžety na serve.. všetko super... suché.. utesnené. Keby sa to zohrievalo je to ok - ale toto jednoducho vrelo až praskla nádržka. Zajtra skúsim nas5 nahodiť moje servočerpadlo, či to bude robiť nejaké zlé veci a ak nie, tak je asi na chybe toto "nové" servočerpadlo. Ale aj tak nechápem čo by také mohlo tomu byť aby to tak vrelo. Opakujem, vydržalo ísť asi 10minút.. - 5km.. a išlo naozaj krásne. Volant tak lahko predtým nešiel. Keby bolo niečo upchaté, tak to asi blbne stále. Či? fakt neviem.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: L322 servo čerpadlo - prehrievanie

#4 Příspěvek od MadTom » 10 bře 2020 17:31

To sítko je spíš k smíchu, než že by to byl doopravdy účinný filtr pro hydrauliku. Jinak jak píšeš, dostat by se to tam nijak nemělo, pokud to nemělo nikde únik, a pokud to nemá nikde nějakou dírku nad hladinou v zásobní nádržce.
K tomu přehřívání - to by odpovídalo většímu zatížení, takže zjistit, jestli někde něco nedře. A klidně jsi to mohl "přetížit" při tom ježdění v písku. Někde by to mělo mít chladič oleje, podívej se, jestli není zacpanej, to se s chladiči po různých terénních hrátkách stává. Ono to většinou nepotřebuje moc, aby se částečně ucpanej z běžného provozu ucpal úplně. A potom se to může přehřívat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

vinicpp
Příspěvky: 360
Registrován: 09 říj 2019 19:45
tel.: čierny
auto: RR L322, w140 S500,
Bydliště: Trnava

Re: L322 servo čerpadlo - prehrievanie

#5 Příspěvek od vinicpp » 10 bře 2020 17:35

hm.. to je zaujímavý postreh. Lenžeeee.. ja som z toho jazdenia spravil potom ešte asi 150km.. - to by hádam umrelo hned keby sa to nejako neúmerne neochladzovalo. A jazdil som aj potom, proste.. iba servočerpadlo viac hučalo za jazdy. NO a pri zatočení volantu nadoraz - to vreščalo. Preto som si myslel že umiera servočerpadlo. No a ked som dnes nahodil druhé - tak uplná pohroma. ALE každopádne skontrolujem ten chladič. Nevieš kde sa nachádza presne?

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: L322 servo čerpadlo - prehrievanie

#6 Příspěvek od Lukasino » 10 bře 2020 17:41

Chladič je úplně zepředu, v horní části viz foto
Přílohy
s-l400.jpg
s-l400.jpg (6.93 KiB) Zobrazeno 5732 x
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

vinicpp
Příspěvky: 360
Registrován: 09 říj 2019 19:45
tel.: čierny
auto: RR L322, w140 S500,
Bydliště: Trnava

Re: L322 servo čerpadlo - prehrievanie

#7 Příspěvek od vinicpp » 10 bře 2020 17:53

Díkes lukasino - dal som dole prednú masku.. a je vidno chladič. Čistý.. suchý.. všetko ok. Nechápem to fakt. MOje servočerpadlo - hulákalo a volant išiel tažko kým som nepridal otáčky. Na mieste išlo proste ťažko. A hučalo. Druhé čerpadlo ktoré som nahodil, išlo krásne 5minút.. a uvarilo si nádobku na servoolej. Tak fakt nechápem.

vinicpp
Příspěvky: 360
Registrován: 09 říj 2019 19:45
tel.: čierny
auto: RR L322, w140 S500,
Bydliště: Trnava

Re: L322 servo čerpadlo - prehrievanie

#8 Příspěvek od vinicpp » 10 bře 2020 18:08

Mohol som spraviť niečo zle? Má to len dve hadice. Jedna - gumová - má takú rýchlospojku, tam nie je čo pokaziť a tesní. Druhá - trubka - vysokotlak asi, tam bola malá gumička zelenej farby - bola trochu vytvarovaná asi za ten čas čo tam bola - tak som tam dal novú - čiernu o rovnakom rozmere. Nalial som nový servoolej.. liquimoly.. 24e liter..podľa katalógu ho vyberal v autokelly. (po zľave 16e), červenej farby. Pôvodný servoolej - bol nejaký hnedý, proste to vyzerá že nebol nikdy menený. Vymenil som kus za kus.. všetko zložil. Nič netieklo, všetko tesnilo, všetko išlo potichu. Spravil som podľa vás niekde chybu? Tá gumička malaá - nemohla niečo spôsobiť? Alebo proste je to servo ktoré som kúpil - je proste zlé? 5minút išlo a umrelo? Lebo ani ten pán čo mi ho predával nevie o jeho stave. Zmontoval ho priamo z auta. Volal som mu - mrzí ho to, dá mi iné z BMW.
Moj plán je taký- že zajtra nas5 namontujem svoje staré servočerpadlo a proste budem sledovať čo to bude robiť. A ak sa to bude chovať ako dovtedy, tak by mala byť chyba iba v tom druhom servočerpadle. Dobre rozmýšľam?
ALe teda nechápem čo môže spôsobiť, že to tak brutálne a rýchlo zohreje až tak že yebne trubka čo ide z nádobky. Ved tam ani nemal byť tlak, a nie to ešte tak extrémny aby to roztrhalo.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: L322 servo čerpadlo - prehrievanie

#9 Příspěvek od MadTom » 10 bře 2020 20:06

To že čerpadlo je hlučnější při vytočení volantu do dorazu je normální - v systému neroste tlak a aby nerostl donekonečna a něco neprasklo, tak se otevře nějaký přetlakový ventil. Podobné by to bylo v případě, že by se kolo při zatáčení o něco opíralo a byla nutná větší síla, třeba v terénu.
Gumička - pokud to těsní, tak bych v tom problém neviděl.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

vinicpp
Příspěvky: 360
Registrován: 09 říj 2019 19:45
tel.: čierny
auto: RR L322, w140 S500,
Bydliště: Trnava

Re: L322 servo čerpadlo - prehrievanie

#10 Příspěvek od vinicpp » 10 bře 2020 20:24

Hlučnejšie - ok, v tom problém nevidím, ale to moje už vreščalo.. a aj ked bol motor v otáčkach - tak bolo hodne počuť. Aj ked bol volant počas jazdy rovno, tak bolo servo dosť počuť. Toto nové servočerpadlo bolo tých pár km tichúčko.

vinicpp
Příspěvky: 360
Registrován: 09 říj 2019 19:45
tel.: čierny
auto: RR L322, w140 S500,
Bydliště: Trnava

Re: L322 servo čerpadlo - prehrievanie

#11 Příspěvek od vinicpp » 10 bře 2020 22:24

ak by bolo upchaté hrebeňové riadenie - tak by tých pár kilometrov nešiel tak ľahko volant. Takisto by to asi robilo zle keby bol upchatý chladič. Sám to nejako neviem pochopiť.

vinicpp
Příspěvky: 360
Registrován: 09 říj 2019 19:45
tel.: čierny
auto: RR L322, w140 S500,
Bydliště: Trnava

Re: L322 servo čerpadlo - prehrievanie

#12 Příspěvek od vinicpp » 11 bře 2020 07:53

Prosím Vás ešte mám dotaz. To servočerpadlo z BMW je síce identické, ved tie motory asi tiež, resp. veľa iných vecí, ale môžem to použiť ak pracovný tlak u servočerpadla landrovru je 127bar.. a u BMW je písané 135bar.

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: L322 servo čerpadlo - prehrievanie

#13 Příspěvek od habakuk » 11 bře 2020 09:55

No a neměl jsi v hydraulickém okruhu vzduch který kapalina nepřetlačila a nemohla volně cirkulovat ?
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

vinicpp
Příspěvky: 360
Registrován: 09 říj 2019 19:45
tel.: čierny
auto: RR L322, w140 S500,
Bydliště: Trnava

Re: L322 servo čerpadlo - prehrievanie

#14 Příspěvek od vinicpp » 11 bře 2020 11:05

No to netuším, ale tak pri výmene servočerpadla olej nejaký vytiekol, takže sa mohlo stať že sa tam vzduch dostal. ALe myslel som že to sa odvzdušní samé, tým že potočím volant do jednej aj druhej strany naplno, proste postupne.

No tak dnes som vrátil nas5 svoje servočerpadlo, ktoré dovtedy fungovalo akurát že hučalo, naštartoval som.. a hned - železná trubka ktorá ide z neho - do minúty čo motor išiel na voľnobeh - horúca. Takisto horúca aj trubka za chladičom, takže predpokladám, že chladič je dobrý a ten som aj skúšal, fúknutím - vytláčalo olej z chladiča.

nechápem prečo sa to tak hreje.. už aj to moje servočerpadlo. A volant tvrdý. Myslíte že by mohol byť problém v servooleji čo som tam dal? ATF TOP TEC 1200

Je niekde v systéme nejaký ventil ktorý by mohol byť zlý?
Ešte ma napadlo - vymeniť celý olej v systéme - dalo by sa to tak že by som odpojil trubku od serva - napojil na kompresor a druhú hadicu čo ide do nádobky serva - by som zachytával vytlačený olej. Len teda či to má zmysel vôbec.

auto je v podstate nepojazdné. Pretože naštartovať a odtiahnuť ho sa nedá, lebo sa to prehreje. Takže ak do servisu, jedine odtahovka. Preto by som skúsil niečo doma porobiť najprv.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: L322 servo čerpadlo - prehrievanie

#15 Příspěvek od MadTom » 11 bře 2020 13:01

A není to servočerpadlo prostě přidřené? A tím jak s tím motor točí, tak se to přidřené prostě hřeje a ohřívá olej? A když jsi vyměnil čerpadlo za jiné, tak se do něj dostaly nečistoty z hydraulického okruhu, které se uvolnily z toho původního přidřeného čerpadla, a to nové přidřely také. Asi by to chtělo jedno čerpadlo, nejspíš to původní rozebrat a podívat se, co se uvnitř stalo.
Ono je tam díky pohonu od řemenem docela dost výkonu, klidně jednotky kW, takže se to hřeje jako docela výkonná varná konvice.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: L322 servo čerpadlo - prehrievanie

#16 Příspěvek od teslo » 11 bře 2020 13:16

L322 ma servotronic, ktory riadi prietok a tlak do riadenia. Zameral by som sa na to. Aj z toho co popisujes, ze po vymene cerpadla islo riadenie zrazu podozrivo lahko znamena, ze pustal do systemu maximalny tlak.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: L322 servo čerpadlo - prehrievanie

#17 Příspěvek od teslo » 11 bře 2020 13:18

samozrejme za predpokladu, ze vsetko ostatne ostatne je OK, (napr. pridrete cerpadlo ako pise Madtom a pod...) ale priklanam sa skor k tomu riadeniu
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
gregori
Příspěvky: 359
Registrován: 17 bře 2015 07:54
auto: L322 4.4 V8
Bydliště: Brno-venkov

Re: L322 servo čerpadlo - prehrievanie

#18 Příspěvek od gregori » 11 bře 2020 14:06

Tak minimalne zkus zkontrolovat, jestli mam servotronic cidlo zapojene, jde se k nemu dostat snadno po vytoceni kola. Pripadne odpojit a zjistit, jestli je nejaka zmena.

vinicpp
Příspěvky: 360
Registrován: 09 říj 2019 19:45
tel.: čierny
auto: RR L322, w140 S500,
Bydliště: Trnava

Re: L322 servo čerpadlo - prehrievanie

#19 Příspěvek od vinicpp » 11 bře 2020 15:24

NO odpojil som hadicu od chladiča (rýchlospojka).. a vyviedol som ju do nádoby.. a takisto chladič som stiahol do nádoby a v podstate chcem dolievať olej -aby sa prepláchol a tak ho prečistiť. Servočerpadlo musí byť dobré - pretože olej čerpá - všetko ako má byť. ALE teslo - aj gregori - sa asi trafili. VČERA išiel ten volant podozrivo ľahko. ALE ozaj lahko - a toto presne čo vy hovoríte mi hovoril aj kamoš - že mám pozrieť na riadení (hrebeni) by mal byť nejaký ventil ku ktorému idú dva káble. Tak ten že by sa mohol zaniesť a neprepúšťa dobre olej a tam sa to potom zohrieva. ALEbo ktorý - aký - kde ešte mám pozerať ventil? Ktoré koleso dole a kde by to malo byť presne?

a vraj aj niekde v trubke.. by mal byť nejaký "vyrovnávací ventil".. neviem presne ten názov - ale že aj ten by mohol byť upchatý, resp celá hadica - od servočerpadala do servoriadenia. Ona je v jednom mieste taká ohnutá pod chladičom - a to je vraj ten systém vyrovnávania tlaku alebo také niečo. Ten ventil je tam na to - že keby tam nebol - volant by tráslo. Ale teda netrasie.

Každopádne idem pozrieť kde sú tie ventily a niekde v nich musí byť chyba. Pretože včera ten volant išiel naozaj veľmi ľahko - kým sa nepoškodilo - neuvarilo - servočerpadlo. To moje pôvodné nakoniec ani nebude zlé.. iba proste blbne niečo iné.

Uživatelský avatar
tom199
Příspěvky: 155
Registrován: 07 dub 2016 23:40
auto: L320 4.2 SC
Bydliště: Plzeň

Re: L322 servo čerpadlo - prehrievanie

#20 Příspěvek od tom199 » 11 bře 2020 15:35

Servotronic ventil uvidíš na sloupku řízení po sundání levého kolesa (u řidiče).

Odpovědět