Dual battery setup

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Dual battery setup

#21 Příspěvek od habakuk » 22 črc 2020 12:34

Relé se volí podle výkonu alternátoru co máš v autě nikdy ti sice nepůjde čistě štítkový proud do druhé baterky protože auto má svoji vlastní spotřebu a zbytek jde do baterií, ale dává se to jako limitní.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Dual battery setup

#22 Příspěvek od MadTom » 22 črc 2020 12:37

K těm proudům - pokud to nemá být na napájení ledničky, ale má se z toho i startovat, tak proud je daný odběrem startéru, a tam je nějakých 100A žalostně málo. Celkem blbé by bylo, kdyby se ti místo nastartování přepálila pojistka.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dual battery setup

#23 Příspěvek od VencaZE » 22 črc 2020 12:38

Vyrovnávací proudy mezi bateriemi jsou něco jiného. Ale v jakých řádech tam můžou být to opravdu nevím. Stálo by to za změření..
Mad Tom: jo to taky..
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

jacobik
Příspěvky: 254
Registrován: 03 zář 2018 19:44
auto: L322

Re: Dual battery setup

#24 Příspěvek od jacobik » 22 črc 2020 12:42

MadTom píše: 22 črc 2020 12:37 K těm proudům - pokud to nemá být na napájení ledničky, ale má se z toho i startovat, tak proud je daný odběrem startéru, a tam je nějakých 100A žalostně málo. Celkem blbé by bylo, kdyby se ti místo nastartování přepálila pojistka.
Moje vize byla původně jen pro zálohu hlavní baterky, aby nehrozilo, že nenažraná L322 po několika odemčení a zamčení vymlátí baterku a já nenastartuju. Ten Cyrix mě ale nahlodal na druhou baterku pro lednici. Jak se znám, to už zase od druhé baterky pro lednici bude ještě brouk v hlavě na solár pro dobíjení a nakonec z toho bude další ekonomická sebevražda :lol:

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Dual battery setup

#25 Příspěvek od MadTom » 22 črc 2020 12:44

Víc proudu než si vezme startér se mezi baterkama přelévat nebude. I když ta pomocná baterka bude úplně vybitá, tak její nabíjecí proud velmi rychle klesne hluboko pod 30A, což už je v pohodě. Startér je ale něco jiného, u něj je s odběrem pár set A tak nějak počítá, i když jenom velmi krátce. Větší odběr má naviják, ale o tom se tu nikde neuvažovalo.
Pokud 230A je trvalý proud, tak je to více než dostatečné, pokud krátkodobý, tak hrozí při startování z pomocné baterky spečení kontaktů ve výkonovém relé/stykači.
Dobrá poznámka byla i ta o velikosti připojovacích svorníků - stačí se podívat na startér, M6 tam nejspíše nebude, spíše M8. Ono to kromě elektrického kontaktu musí i mechanicky udržet ten silnej kabel.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Dual battery setup

#26 Příspěvek od habakuk » 22 črc 2020 12:48

Já ten cyrix má možnost propojení pro start čistě nouzově tedy tedy není to trvalá možnost ani to relé na to nevypadá.
Proto bych pracoval na verzi 1. baterie pro auto 2. nástavbová pro kemping, zásuvky, usb, topení, světlo na to je cyrix dostatečný.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

jacobik
Příspěvky: 254
Registrován: 03 zář 2018 19:44
auto: L322

Re: Dual battery setup

#27 Příspěvek od jacobik » 22 črc 2020 12:48

MadTom píše: 22 črc 2020 12:44 Víc proudu než si vezme startér se mezi baterkama přelévat nebude. I když ta pomocná baterka bude úplně vybitá, tak její nabíjecí proud velmi rychle klesne hluboko pod 30A, což už je v pohodě. Startér je ale něco jiného, u něj je s odběrem pár set A tak nějak počítá, i když jenom velmi krátce. Větší odběr má naviják, ale o tom se tu nikde neuvažovalo.
Pokud 230A je trvalý proud, tak je to více než dostatečné, pokud krátkodobý, tak hrozí při startování z pomocné baterky spečení kontaktů ve výkonovém relé/stykači.
Dobrá poznámka byla i ta o velikosti připojovacích svorníků - stačí se podívat na startér, M6 tam nejspíše nebude, spíše M8. Ono to kromě elektrického kontaktu musí i mechanicky udržet ten silnej kabel.
Continuous current - 230A
Cranking rating (5 seconds) - 500A

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Dual battery setup

#28 Příspěvek od MadTom » 22 črc 2020 12:52

Tak to by mělo stačit. Stejně největší omezení proudu bude síla kabelů, čím slabší kabely, tím méně proudu nechají projít, takže to omezí ten největší proudový náraz.
A druhá věc - jako chceš tu druhou baterku? Pokud to nemá být jenom na honění ledničky, tak potřebuješ takovou, které je schopná dávat startovací proudy. Pokud chceš napájet ledničku, tak musí být schopná snášet hluboké vybíjení. Existují baterky, které toto obojí zvládají.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

jacobik
Příspěvky: 254
Registrován: 03 zář 2018 19:44
auto: L322

Re: Dual battery setup

#29 Příspěvek od jacobik » 22 črc 2020 12:54

MadTom píše: 22 črc 2020 12:52 Tak to by mělo stačit. Stejně největší omezení proudu bude síla kabelů, čím slabší kabely, tím méně proudu nechají projít, takže to omezí ten největší proudový náraz.
A druhá věc - jako chceš tu druhou baterku? Pokud to nemá být jenom na honění ledničky, tak potřebuješ takovou, které je schopná dávat startovací proudy. Pokud chceš napájet ledničku, tak musí být schopná snášet hluboké vybíjení. Existují baterky, které toto obojí zvládají.
Finální výběr by byl podle velikosti - co se vejde. Do oka mi zatím padala trakční baterie Varta Professional Dual Purpose 12V, 105Ah, 800A

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Dual battery setup

#30 Příspěvek od habakuk » 22 črc 2020 14:25

No duální baterie to je jako se vším univerzálním.....
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

vinicpp
Příspěvky: 360
Registrován: 09 říj 2019 19:45
tel.: čierny
auto: RR L322, w140 S500,
Bydliště: Trnava

Re: Dual battery setup

#31 Příspěvek od vinicpp » 22 črc 2020 14:47

100Ah vartu mam v mercedese 9 rokov.170e ale nesklamala. Do RR ju kupim taky.

Uživatelský avatar
Don
Příspěvky: 239
Registrován: 15 dub 2014 19:26
auto: RR 4.2 Vogue SC
Bydliště: Brandys nad Labem

Re: Dual battery setup

#32 Příspěvek od Don » 22 črc 2020 15:07

Nj ale Varta byla pred 10 lety uplne jinde nez ted. Vyhni se obloukem
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR L322 4.2 Vogue Supercharged | E66 750Li...

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Dual battery setup

#33 Příspěvek od MadTom » 22 črc 2020 15:27

Ad Varta - bohužel v posledních 5 letech špatné zkušenosti, ale byly to jenom "obyčejné" startovací baterie.
To že je nějaká baterie "obojetná", nemusí být v tomto případě zase tak problém. Když vezmu klasickou mokrou baterii, tak ta "karavanová" (do trakční baterie na pohánění třeba vysokozdvižného vozíku to má daleko) je určená na velkou kapacitu a malé proudy (nabíjecí i vybíjecí), takže 100Ah je veliká jako 75Ah startovací, konstrukčně má oproti startovací hrubší desky.
Pokud vezmeme AGM baterie, tak ty umí dávat jak velký proud, tak jsou odolné cyklickému vybíjení. Cena je ale trošku vyšší. To terénního auta bych klasickou mokrou baterii nedával a karavanovou už vůbec. Měl bych obavu, že se mi při jízdě v terénu vibracemi brzo roztřepe.
A výběr - co největší, co se mechanicky vejde, je podle mě nejrozumnější. Druhá věc jsou potom peníze.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dual battery setup

#34 Příspěvek od VencaZE » 22 črc 2020 15:40

Vartu Blue Dynamic mám v Defu 7 let. Největší se mi vešla 100Ah. Zatím celkem drží- 12h bufík, trochu svícení plus sem tam odběr 200W vysílačka. Druhý den normálně nastartuju. Ale důvěru už nemám a tak si vozím sebou jednu malou záchrannou z osobáku :grin: .
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

jacobik
Příspěvky: 254
Registrován: 03 zář 2018 19:44
auto: L322

Re: Dual battery setup

#35 Příspěvek od jacobik » 23 črc 2020 10:49

Tak jsem v tom ležel celou noc a asi je vítězem Cyrix 230A. Podle datasheetu má M8 ( M6 má verze 120A ). Dá mi ještě někdo ověřený tip, na 225A pojistku? Objevil jsem jen tuhle https://www.autolamp.cz/pojistka-mega-225a_10206
Naposledy upravil(a) jacobik dne 23 črc 2020 12:53, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Dual battery setup

#36 Příspěvek od pojir » 23 črc 2020 10:57

Je 225A pojistka rozumna volba, kdyz ten cyrix zvlada 500A po dobu 5s na startovani?
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

jacobik
Příspěvky: 254
Registrován: 03 zář 2018 19:44
auto: L322

Re: Dual battery setup

#37 Příspěvek od jacobik » 23 črc 2020 11:00

pojir píše: 23 črc 2020 10:57 Je 225A pojistka rozumna volba, kdyz ten cyrix zvlada 500A po dobu 5s na startovani?
225 mají uvedeno v montážním schématu, každopádně není to můj obor, takže si rád nechám poradit.
https://eshop.neosolar.cz/images_conten ... 30a-en.pdf

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Dual battery setup

#38 Příspěvek od xxx » 23 črc 2020 11:38

mám v autě tež cyrix 230A a dal jsem 400A jistič (kvůli navijáku)

nechce se mi hledat, tu máš odkaz na 300A https://www.bmshop.eu/p/elektronicky-ji ... gJmovD_BwE

EDIT: výhoda je, že můžeš kdykoliv baterie rpzepnout

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Dual battery setup

#39 Příspěvek od MadTom » 23 črc 2020 12:15

Ty mega pojistky jsou ok, jsou na ně i pouzdra pro upevnění.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Dual battery setup

#40 Příspěvek od habakuk » 24 črc 2020 16:00

D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Odpovědět