Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
- Mattyfu
- Příspěvky: 336
- Registrován: 30 lis 2009 20:19
- auto: Discovery III TDV6
- Bydliště: Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Ahoj
Jsem zde na fóru nováček, nicméně vlastním nějaký ten pátek Renče jedničku s italským VM-kem, auto jsem koupil za hubičku od pana otce, který ho měl cca 12 let, po celou dobu to auto jezdilo jen na naftu a výměny olejů, až do okamžiku než ho tatík uhřál, pro obraz zkázy, hlavy byly nakynuté jak těsto na koláče a destrukci dokonala voda ve válcích, ono to auto po této nehodě asi rok a půl stálo ve stodole. Pak jsem ho odkoupil a začal s opravama, po téměř půl roce kolotoče mezi prácí a renčem jsem vyjel, jezdil jsem až do teraz, nicméně, už nikdy to nebylo ono, motor se ve stoupáních hřeje, už dvakrát se mi fouklo těsnění pod hlavou a kupodivu z něj teče olej, ale v množství nedůstojném i pro land rovera. Komprese je také nic moc, čož přikládám vyrezlé trojce a pístním kroužkům. Studený motor rovná se dýmovnice všech možných barev od černé přez bílou a pak modrou, po zahřátí ani obláček i ve stoupání. A teď se dostávám k avizované výměně, můj známý který se zaláskoval do LR získal dva RR clasiky, u jednoho ho potkalo podobné neštěstí co mě a tak vyměnil motor právě za 300 TDi. Jelikož jsem tu 2,4 skládal dohromady tak mám přehled jak funguje, zato o 300 nevím vůbec nic, a jelikož má i autoservis, tak mi nabídl, respektive mému otci (Renč je náš společný mazel) že mi za velmi zajímavou částku motr vymění cena odpovídá kompet motoru a práce = opravě podfouklého těsnění pod hlavou s prací. O VM-kách jsem už mnoho slyšel,ale málo kdy něco dobrého, myslím si že motor ikdyž umírá, tak se brání zuby nechty, i s vytrhlými závity štefty vahadel ventilů jsem se dokázal vrátit přez 300 km domů a to na trochu silikónu. Mám nové turbo (KKK)a čerpadlo jdou použít do třístovky??? Jake jsou rozvody??? VM- OHV, klika, vačka soustava ozubených kol, mám i repasovaný altík, zkrákta skoro vše jen né motor. Poraďte mi prosím ať neudělám nějakou kravinu na kterou bych přišel až bude pozdě, jo a nebude problém s přepsáním v TP,ale to předpokládám že pakliže dovozce jednou povolil tak povolí i u mě. Děkuji všem
Jsem zde na fóru nováček, nicméně vlastním nějaký ten pátek Renče jedničku s italským VM-kem, auto jsem koupil za hubičku od pana otce, který ho měl cca 12 let, po celou dobu to auto jezdilo jen na naftu a výměny olejů, až do okamžiku než ho tatík uhřál, pro obraz zkázy, hlavy byly nakynuté jak těsto na koláče a destrukci dokonala voda ve válcích, ono to auto po této nehodě asi rok a půl stálo ve stodole. Pak jsem ho odkoupil a začal s opravama, po téměř půl roce kolotoče mezi prácí a renčem jsem vyjel, jezdil jsem až do teraz, nicméně, už nikdy to nebylo ono, motor se ve stoupáních hřeje, už dvakrát se mi fouklo těsnění pod hlavou a kupodivu z něj teče olej, ale v množství nedůstojném i pro land rovera. Komprese je také nic moc, čož přikládám vyrezlé trojce a pístním kroužkům. Studený motor rovná se dýmovnice všech možných barev od černé přez bílou a pak modrou, po zahřátí ani obláček i ve stoupání. A teď se dostávám k avizované výměně, můj známý který se zaláskoval do LR získal dva RR clasiky, u jednoho ho potkalo podobné neštěstí co mě a tak vyměnil motor právě za 300 TDi. Jelikož jsem tu 2,4 skládal dohromady tak mám přehled jak funguje, zato o 300 nevím vůbec nic, a jelikož má i autoservis, tak mi nabídl, respektive mému otci (Renč je náš společný mazel) že mi za velmi zajímavou částku motr vymění cena odpovídá kompet motoru a práce = opravě podfouklého těsnění pod hlavou s prací. O VM-kách jsem už mnoho slyšel,ale málo kdy něco dobrého, myslím si že motor ikdyž umírá, tak se brání zuby nechty, i s vytrhlými závity štefty vahadel ventilů jsem se dokázal vrátit přez 300 km domů a to na trochu silikónu. Mám nové turbo (KKK)a čerpadlo jdou použít do třístovky??? Jake jsou rozvody??? VM- OHV, klika, vačka soustava ozubených kol, mám i repasovaný altík, zkrákta skoro vše jen né motor. Poraďte mi prosím ať neudělám nějakou kravinu na kterou bych přišel až bude pozdě, jo a nebude problém s přepsáním v TP,ale to předpokládám že pakliže dovozce jednou povolil tak povolí i u mě. Děkuji všem
Je: Discovery III TDV6
Bylo:Range Rover L322 4,4 M62,Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)
Bylo:Range Rover L322 4,4 M62,Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)
- eliott
- Příspěvky: 11532
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Z VM nepoužiješ nic (čerpadlo se točí u VM doleva) ale výměna za 300 tdi je nejlepší volba, právě jednoho předěláváme také. TP bych neřešil vůbec, akorát bych ''sesouhlasil'' typ motoru 

Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7914
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Super volba jak píše Eliott. Už mám dva takhle předělané za sebou. Dovozce výměnu povolí. Otázka je jak dlouho, protože AMT je v likvidaci, takže těžko říct jak dlouho bude ten pán, co to dělá teď, tu pravomoc to povolovat mít. K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Jo předělávejte, bude víc náhradních dílů...
Se to teď blbě shání (ty vyndané motory
pro MadToma), nevím kam je budu za chvilku dávat.





LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7914
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Jo u mě máš dva. Jestli si je neodvezeš včas, tak ti je hodím do kufru toho krasavce RRC co ti přivezu. I když je benzínovej.
K

POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Máš to u mě...
A nezasí...me tu to vlákno, nebo se vedoucí bude zlobit...

A nezasí...me tu to vlákno, nebo se vedoucí bude zlobit...

LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7914
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Však mu radíme ať to hodí k tobě do šrotu to VM a dá tam 300tdi. Až to zkusíš i ty, tak nevím kam ty VM budeme vyhazovat. K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
- Mattyfu
- Příspěvky: 336
- Registrován: 30 lis 2009 20:19
- auto: Discovery III TDV6
- Bydliště: Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Aha, no tak to jsem rád, že nepáchám sebevraždu, respetktive další vraždu na Brumlovi, jen jsem se chtěl něco dovědět o té třístovce, eventuelně jestli na ní není někde manuál jako jsem si vytisknul na VM-ko, jaké je tam turbo, čerpadlo, rozvody, náplně a další maičkosti, nadále se v tom budu hrabat sám, tak ať alespoň vím co mi tam dělá kadle kadle, ale už teď děkuju,
Je: Discovery III TDV6
Bylo:Range Rover L322 4,4 M62,Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)
Bylo:Range Rover L322 4,4 M62,Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Stáhni si tento manuál, je to sice Defender, ale motor 300Tdi a tam najdeš odpovědi na tvé otázky...
http://www.cannell.co.uk/Range_Rover_Ma ... er1996.pdf

http://www.cannell.co.uk/Range_Rover_Ma ... er1996.pdf
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
A TADY jeden RRC manuál, má to sice přes 20MB, ale když to potřebuješ, tak... 

LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
- skritekcrx
- Příspěvky: 398
- Registrován: 10 říj 2009 20:05
- tel.: 777 27 35 35
- auto: RRC
- Bydliště: České Budějovice
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
ponevadz jsem toto take ted udelal jak a kde mam prehlasit ten typ motoru diky
- Mattyfu
- Příspěvky: 336
- Registrován: 30 lis 2009 20:19
- auto: Discovery III TDV6
- Bydliště: Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Ahoj,, když jsi to právě dodělal, tak by jsi mi mohl dát nějaké tipy na co dát pozor, co si vyžaduje přímé úpravy a co jde jak po másle. A také mám obavu jak mi sedne nový motor na převodovku, mám totiž vojenskou verzi a tam mi neseděli ani stěrače o převodovce nemluvím, když jsem je měnil, takže se bojím a zjišťuju info, páč to tak asi dopadně že u té výměny raději budu a klukům doufám pomohu.skritekcrx píše:ponevadz jsem toto take ted udelal jak a kde mam prehlasit ten typ motoru diky
Jinak všem moc děkuji za materiály, večer už bud před usnutím číst.
Je: Discovery III TDV6
Bylo:Range Rover L322 4,4 M62,Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)
Bylo:Range Rover L322 4,4 M62,Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)
- eliott
- Příspěvky: 11532
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Vojenskou verzi čeho ?
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Mattyfu
- Příspěvky: 336
- Registrován: 30 lis 2009 20:19
- auto: Discovery III TDV6
- Bydliště: Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Mám na zakázku stavěného renče, původně pro velitele letecké italské základny, před tím vlastnil sérii tři,ale přeci jen chtěl trochu pohodlí nicméně stejnou průjezdnost terénem a jednoduchost, takže si nechal postatvit v land roveru tohodle Renče, má upravenou převodovku,vystužený rám, jiný mechanismus stěračů
a daší věci. No a ital tak co si tam mohl dát jiného než motor z Alfy Romeo. 


Je: Discovery III TDV6
Bylo:Range Rover L322 4,4 M62,Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)
Bylo:Range Rover L322 4,4 M62,Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)
- eliott
- Příspěvky: 11532
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Hm, to by tam mohla být převodovka LT85, ta je asi nejrobustnější, je pravda, že s VM jsem ji nikdy neviděl, ale auto na zakázku je auto na zakázku
. Motor VM není motor z Alfy, ale dával se do ní. Motory VM jsou stavebnicové motory používané i v bagrech atd.

Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- skritekcrx
- Příspěvky: 398
- Registrován: 10 říj 2009 20:05
- tel.: 777 27 35 35
- auto: RRC
- Bydliště: České Budějovice
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Mattyfu píše:Ahoj,, když jsi to právě dodělal, tak by jsi mi mohl dát nějaké tipy na co dát pozor, co si vyžaduje přímé úpravy a co jde jak po másle. A také mám obavu jak mi sedne nový motor na převodovku, mám totiž vojenskou verzi a tam mi neseděli ani stěrače o převodovce nemluvím, když jsem je měnil, takže se bojím a zjišťuju info, páč to tak asi dopadně že u té výměny raději budu a klukům doufám pomohu.skritekcrx píše:ponevadz jsem toto take ted udelal jak a kde mam prehlasit ten typ motoru diky
Jinak všem moc děkuji za materiály, večer už bud před usnutím číst.
No ja tedy daval 200 a rovnou i s prevodovkou misto VM a ted budu davat 300 s automatem pro nekoho. Musel jsem prevarit drzaky silendbloku co drzi motor drzak prevodovky jsem dal z 200 a na ram pasoval. Elektrika byli jen 4 draty pouzil jsem el z 200 a pripojil ji na origo z RRC jen starter byl jinak RRC ho mel ve svazku k prevodovce. palivo vcetne filtru na druhe strane a i spojka.Pokud pouzijes RRC chladic tak tam byl intercooler vpravo a 200 ho ma v levo takze tam jsem mel trosku problemy musel jsem to cele predelat. Tot vse ale 200 ani 300 na prevodovku z VM nesedi a jestli jde prehodit zvon nevim.
tady je par fotek http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 9&start=20
Naposledy upravil(a) skritekcrx dne 02 pro 2009 18:29, celkem upraveno 1 x.
- skritekcrx
- Příspěvky: 398
- Registrován: 10 říj 2009 20:05
- tel.: 777 27 35 35
- auto: RRC
- Bydliště: České Budějovice
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
eliott píše:Hm, to by tam mohla být převodovka LT85, ta je asi nejrobustnější, je pravda, že s VM jsem ji nikdy neviděl, ale auto na zakázku je auto na zakázku. Motor VM není motor z Alfy, ale dával se do ní. Motory VM jsou stavebnicové motory používané i v bagrech atd.
no nevim ale je tam znak Alfy jako krava tak bych taky videl vyrobce Alfu

- skritekcrx
- Příspěvky: 398
- Registrován: 10 říj 2009 20:05
- tel.: 777 27 35 35
- auto: RRC
- Bydliště: České Budějovice
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
tak kdeeeeeee prosimskritekcrx píše:ponevadz jsem toto take ted udelal jak a kde mam prehlasit ten typ motoru diky
- eliott
- Příspěvky: 11532
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
Před vývěvou směrem k rozvodům je na vodorovné ploše číslo. Je na hulváta vyražené do odlitku, žádná frézovaná ploška, jak by člověk čekal...
Znak je tam proto, že vyráběli motor 2.4 jen pro Alfu a asi těch vík udělali víc
, motor 2.5, který už byl v kde čem, znak neměl...
Znak je tam proto, že vyráběli motor 2.4 jen pro Alfu a asi těch vík udělali víc

Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru VM2,4 za 300 tdi do RR clasic
A nebo tam už nebyl originál motor, nebo části...eliott píše:Znak je tam proto, že vyráběli motor 2.4 jen pro Alfu a asi těch vík udělali víc![]()

LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4