3,9 V8 nestartuje

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2815
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

3,9 V8 nestartuje

#1 Příspěvek od Mirko » 12 led 2010 10:46

Ahoj,
potřebuju pár nápadů a zkušeností pro zprovoznění mého Range.
Už zase měsíc stojím a snažím se najít důvod proč se mému osmiválci nechce startovat. Je to 3,9 rok 90 s LPG instalaci typu směšovač. Motoř točí, občas i lehce škytne, ale nechytne. Prvně přestal jet, ale po výměně cívky, víka rozdělovače, ignition amplifieru, rezistoru cívky a seřízení předstihu opět nastartoval a jel lépe než předtím. Pár dni na to ovšem to stejný, auto nastartovalo a už jsem měl takový divný pocit, buď nejel na všechny válce, nebo něco neštimovalo, o 2 křížovatky dál zdechl a už nebylo možné ho oživit. Zdechl pokaždé při jízdě na plyn. Nestartuje na benzín.

Jak jsem jíž uvedl, při prvním pokusu se vyměnilo několik dílu, teď jsem k tomu ještě vyměnil celý rozdělovač za jiný kus, vyměnil benzinové čerpadlo, tlak tam je. Dodám že svíčky, kabely, palec jsem dával nové před 4000 km a nevypadají vadně. Motor byl tehdy celý rozebraný, má nové rozvody a hydroštely. Komprese je jakž takž v pořádku, jeden válec má sice jen něco přes sedm atmosfér, ostatní ale přes osm.
Elektrikář provedl diagnostiku dle manuálu a všechny součástky EFI systému se zdají v pořádku.Při vymontovaných svíčkách je vidět, že se palivo zdatně rozprašuje, možná je ho tam až moc. Auto v každém případě zdechlo na plyn, kdy vstřikovače jsou mimo provoz. Zkoušeli jsme i startpilot - bez úspěchu, měl jen o něco větší tendenci chytat, ale to už tam startpilotu bylo tolik, že kdyby někdo vstoupil z cigárem v hubě do dílny, tak vás dnes zdravím z Pandory :wink: .
Svíčky hážou pravidelnou jiskru modré barvy. Časování jsme včera ještě jednou zkontrolovali. Motor po znovu namontování svíček, které byly týden venku, a druhého rozdělovače sice chytnul, ale měl nepravidelný chod, po vypnutí už zase nešel nastartovat a má stejné symptomy jako předtím.
A už mi prostě není jasný co by ten motor ještě mohl potřebovat, krom komprese, paliva a jiskry...
Prosím vás o pomoc a rady. Řešil již někdo podobný problém?
Díky předem,
Mirko

Uživatelský avatar
evo828
Příspěvky: 364
Registrován: 02 úno 2009 14:11
tel.: ifoon
auto: mam
Bydliště: Bratislava

Re: 3,9 V8 nestartuje

#2 Příspěvek od evo828 » 13 led 2010 09:51

Tazko takto poradit ked si podla toho co pises pomenil vsetko co byva problem a ked ako hovoris zmeral elektrikar vsetky komponenty a cidla a su asi OK tak je to problem najst. Mas Flapper alebo Hotwire EFI? Ak flapper - skus odpojit ten pridavny vstrekovac (sytic) a nastartovat tak. Skontorluj aj ci nemas netesnost v sacom potrubi - ci to nenasava vzduch navyse az za MAF senzorom (vaha vzduchu).
Diagnostika na LR: diagnostika, aktivacie pridavnych funkcii, upravy konfiguracie auta
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =12&t=8896

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2815
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,9 V8 nestartuje

#3 Příspěvek od Mirko » 13 led 2010 17:00

Ahoj Evo828,
mám Hotwire EFI, takže přídavný vstřikovač nemám. Spíš jsem doufal, že už někdo zažil něco podobného, je mi jasné, že na diagnózu na dálku je to asi moc složité.
Dnes opět jednou chytnul, ale jel jen,pokud se držel plyn, už je tu určité podezření, že to souvisí s klapkou. Startpilot jsem ovšem aplikovali i s oddělaným krytem sání a nenastartoval, tehdy musel mít vzduchu dost.
Ještě podezřívám kostry, motor byl vydělanej, auto je celkově lehce zbastlené, jestli mi někde nechybí uzemňovací kabel nebo vede na špatné místo. Nemátě někdo fota toho, kde jsou umístěné kostry? Bohužel jsem to v manuálu nenašel.
Díky zatím za rady, budu zkoušet dál.
Mirko

Uživatelský avatar
evo828
Příspěvky: 364
Registrován: 02 úno 2009 14:11
tel.: ifoon
auto: mam
Bydliště: Bratislava

Re: 3,9 V8 nestartuje

#4 Příspěvek od evo828 » 13 led 2010 17:44

skontroluj si krokovy motorcek na volnobeh (nasrobovany v zadnej casti "plenum" zboku - ci nahodou neostal zaseknuty a privrety.

Otazka nie je ci ma vzduchu dost ale ci je spravne monzstvo namerane v MAF senzore - podla toho sa davkuje palivo atd. A ten MAF senzor sa neda velmi spolahlivo odmerat normalnym merakom - takze by stalo za to ho na skusku vymenit s niekym komu funguje.
Diagnostika na LR: diagnostika, aktivacie pridavnych funkcii, upravy konfiguracie auta
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =12&t=8896

alap
Příspěvky: 569
Registrován: 05 úno 2008 21:49
auto: RRC LSEi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,9 V8 nestartuje

#5 Příspěvek od alap » 13 led 2010 18:11

A co zkontrolovat ucpaný výfuk? Už jsem něco podobného taky zažil.
ex. Range Rover Classic 4,2 LSE 93 LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2815
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,9 V8 nestartuje

#6 Příspěvek od Mirko » 13 led 2010 19:04

MAF jsme měnili tehdy taky, ale teda ne za nové, je možné, že už se porouchala i tato jednotka, bohužel už teď žádnou dobrou k dispozici nemám, někoho tady třeba najdu, v Brně jezdí Classicu hodně.
Ten Steppermotor taky zkontroluju, i když dle diagnostiky je OK, tak nevím, jestli se správně hýbe.
A ten výfuk...to mě ještě nenapadlo, ale za pokus to stojí. Co ti ho proboha ucpalo? Já teda nemám ani katalyzátory, jen tlumiče,ale podivám se.
Díky za rady, chlapy,
Mirko

Uživatelský avatar
tulda
Příspěvky: 425
Registrován: 08 črc 2007 21:55
Bydliště: Polička

Re: 3,9 V8 nestartuje

#7 Příspěvek od tulda » 13 led 2010 19:45

Sázím na výfuk, zrovna nedávno mi zcela nezávisle na sobě líčili dva profíci jak je potrápil ucpaný výfuk. U jednoho jsem se dokonce vyskytl než na to přišel. Motor se občas podařilo nahodit, ale musel ho držet pod plynem a neměl výkon. Pak mu došlo že jde nějak potichu a mrkl na výfuk. Zdál se v pohodě, vypadal zánovně a to ho utvrdilo, Levná replika, tak do něj narval uhnutej drát a vytahal rozsypanou skelnou vatu...nebo něco podobnýho. Zapoměl jsem dodat, že to bylo na Fordu Fiestě. Druhej případ byl na Formanovi, ten nešel nastartovat vůbec, bylo to v těch mrazech, výfuk byl plnej zamrzlej vody....
Zatím mám Land Rover jen v hlavě, ale nákaza je to značná !

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2815
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,9 V8 nestartuje

#8 Příspěvek od Mirko » 15 led 2010 09:29

Ahoj,
tak včera večer mi volal mechanik, že V8 jede. Hned jsem se tam vypravil a fakt startuje, motor jde do otáček, ale nejede ještě čistě, volnoběh kolísá, motor se třepe, jakoby nejel na všechny válce.
Mechanik prý vyměnil jen jednu hadicu na levo od plenumu, která se mu zdálo měkka a jakmile se vytvořil podtlak, tak splaskla a ucpala se. Pak trochu zašolíchal s rodělovačem a od té doby startuje a aspoň jede, jakmile se ohřál startoval zase hůř, už jen pod plynem. Vypadá to, že to opravdu věc směsi a teď musím vše napřed zpět zapojít a utěsnit plenum, seřídit předstih a pak se uvidí, zdá pojede čistě.
Díky za tipy, do toho výfuku se radší taky ještě mrknu.
Mirko

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2815
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,9 V8 nestartuje

#9 Příspěvek od Mirko » 05 úno 2010 10:42

Tak i přes výměnu amplifieru a cívky za nové díly se problém nepodařilo vyřešit. Sice už teď relativně pravidelně chytá, ale volnoběh je stále mizerný. Nemá náhodou někdo v Brně k dispozici 3,9-ku a půjčil by mi na 10 minut jen na zkoušku váhu vzduchu? Moc by mi to pomohlo, nechce se mi hned kupovat za desítku novou a zjístit, že to zase nebylo ono...
Díky předem,
Mirko

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2815
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,9 V8 nestartuje

#10 Příspěvek od Mirko » 09 úno 2010 18:16

Velké díky wolfeemu :Sorry: , který mi dnes vypůjčil svou váhu vzduchu a ejhle: Je to ono, jen 4000 km po tom co odešla ta poslední. Motor běžel úplně jinak, ale bude pak zas potřeba seřídit volnoběh a předstih...

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2815
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,9 V8 nestartuje

#11 Příspěvek od Mirko » 21 úno 2010 15:26

Tak už mi to hlava nebere: Přišla nová vzduchu, namontoval jsem v pátek večer a motor okamžitě skočil do krásného volnoběhu, několikrát jsem ho startoval vždy v pohodě. V sobotu ráno jsem ho nastartoval znova a opět hned naskočil a bežel jak má. Pak jsem tam začal strkat zpátky LPG instalaci, otočil klíčkem a opět krásně chytl, běžel, přepnul na plyn. Jelikož mám ale LPG-nádrž téměř prázdnou, tak jsem ho hned típnul. Chtěl jsem ho znovu nastartovat na benzín a nic, nada, null. Stejný sypmtomy jako když mi zdechl před třemi měsici...Taková rádoby snaha chytnout a následně černé a úplně mokré svíčky...
Ještě nevím, kterým směrem se vydat dál v hledání, čidlo teplty pro ECU mám taky nové, asi je teď na řadě plynař, aby zkoumal, do kterých části řizení mi ta LPG instalace zasahuje.
Mirko

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2815
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,9 V8 nestartuje

#12 Příspěvek od Mirko » 04 dub 2010 11:45

Včera jsem s rangem po 4 měsicích zas vyjel na silnici a vypadá to, že závada se odstranila, zmizela, vypařila se, nevím... Najel jsem 40 km s několika starty a nezlobil. Prý na to klekl elektrikář, který vyměnil všechny kostry, pak si vzal řídicí jednotku domu, protože se mu nezdála, přinesl jí zpátky, prý v ní něco spravoval a auto naskočilo a běželo normálně. Mám to vše jen z doslechu, elektrikáře jsem ani neviděl, ale zatím jezdím, což ospravedlňuje jeho nehorázný účet, a dobře mi tak, když jsem byl línej si vydělat jednotku z jiného auta a zkusit to sám :D .
Tak snad už toto vlákno nebudu muset nikdy oživit :wink: Je to ale první ECU 3,9-ky, o kterém slyším, že odešlo.
Mirko

Uživatelský avatar
Mattyfu
Příspěvky: 333
Registrován: 30 lis 2009 20:19
auto: Range Rover L322 M62
Bydliště: Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,9 V8 nestartuje

#13 Příspěvek od Mattyfu » 08 dub 2010 20:16

No výborně, tak ti gratuluju, sice si dovedu představit tu kopu dukátů,ale hlavní je že jedeš, tak dobrá zpráva, Honza už taky vrčí takže kluci už abych dodělal toho svého Karla Kadla a vyrazil také.
Je: Range Rover L322 4,4 M62
Bylo:Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2815
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,9 V8 nestartuje

#14 Příspěvek od Mirko » 05 led 2011 10:04

A je to tu zas: Do vánoc se Range držel, vlastně jezdí doteď, ale startování je opět výrazně horší, někdy chytne až po několikaminutovém točení a demontáže a zpětné montáže relé benzínového čerpadla, když už z toho startování celá ulice voní po benzinu. Pak chytne na pár válců a po chvílí se uklidní a dá se vyrazit. Jak už ale teplý motor přepnu na plyn tak je klid. Motor běží normálně. Včera jsem strávil večer opět v dílně a různě opečoval ukostření a změřil čidla a zdá se mi, že čidlo teploty chladicí kapaliny pro řídicí jednotku ukazuje špatné hodnoty, když jsem ho poléval tekoucí vodou z kohoutku, tak mi ukazovalo hodnoty hluboko pod -10°C. Dneska zkusím najít jiné čidlo, snad to bude ono. Čidlo je staré rok a půl :angry

Sard
Příspěvky: 37
Registrován: 20 lis 2008 17:03
auto: RR 2,5 DSE a 4,0 HSE
Bydliště: Č.Budějovice

Re: 3,9 V8 nestartuje

#15 Příspěvek od Sard » 05 led 2011 14:17

nevím jestli ti to pomůže ale mě toto dělala váha vzduchu

koupil jsem od alapa RRP38 4,0 HSE

měla akorát problém na váze vzduchu a lambda sondy
lambdy mi dal alalp a váhu jsem koupil od eliotta vše nové a vše šlapalo perfektně a dokonce jsem byl úplně mimo když mi na display při jízdě mimo město slezla spotřeba na 11L ale druhý den nato jsem auto již nenastartoval
diagnostika řekla rozdíl mezi polohou kliky a vačky
motor měl rozvody dělaný tak jsem vyměnil čidla a pořád stejný problém motor šel ven byl trošku uvolněný věnec na klice ze kterého si čte polohu kliky věnec přivařen a motor vrácen do vozidla
vozidlo naskočilo a šlo jak švýcary ale zasíraly se svíčky cca po 10km už zase nejelo
vyhodil jsem váhu vzduchu a dal starou ejhle motor běží jak švýcary a má i lepší výkon
jinak se starou(novou) váhou motor nastartuje ale nedrží volnoběh a nad cca 3000ot. se hádá se a střílí do výfuku

skus kouknout na ten věneček co zněj snímá polohu kliky to my vyřešilo že motor nešel nastartovat a když chyt tak se hádal a neudržel volnoběh
váha motor šel za studena na houby ale šel
za tepla neudržel volnoběh a hádal se

jinak alape mazel teď šel na instalaci LPG a dostal nádherný černý interiér od eliotta.

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2815
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,9 V8 nestartuje

#16 Příspěvek od Mirko » 05 led 2011 14:33

Díky Sarde,
váhu mám starou (novou) rok a je už třetí kus v tom autě za dva roky. Zkusím ji ještě proměřit nebo přehodit za ten kus, který jsem vyndal minule zbytečně. I já mám tu zkušenost že přímo na starty váha vzduchu u Hotwiru nemá rozhodujíci vliv. Snímač polohy kliky tři-devítka v RRC nemá, má ještě klasický rozdělovač.
Mirko

Sard
Příspěvky: 37
Registrován: 20 lis 2008 17:03
auto: RR 2,5 DSE a 4,0 HSE
Bydliště: Č.Budějovice

Re: 3,9 V8 nestartuje

#17 Příspěvek od Sard » 06 led 2011 11:58

Pak mě tedy napadá jestli nemá problém rozdělovač

Z mé skušenosti s AUDI 200
auto špatně chytalo a motor šel na volnoběch nepravidelně nebo chcípl
při rozjezdu šlo auto pěkně,ale
nad cca 2500ot/min auto strašlivě škubalo

vyřešila to výměna rozdělovače údajně bala špatná odstředivá část v rozdělovači.

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2815
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,9 V8 nestartuje

#18 Příspěvek od Mirko » 07 led 2011 10:48

Včera jsem měnil čidlo a opravdu to nové ukazovalo o polovinu nižší odpor než to starý, když jsem je obě strčil do studené vody. Od té doby chytá, skoro normálně, akorát, že jak předtím byl přesycen benzínem, tak teď už se asi zas projevují jiné nedostatky např. předstih je seřízen od oka atd. Vady, které předtím asi léčilo dostatečné zásobování benzínem, tak teď se projevují, nicméně jede a startuje, zatím.
No moc už se mi to řešit nechce, jelikož stejně Range půjde na operační sál v dubnu.

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: 3,9 V8 nestartuje

#19 Příspěvek od Neklan » 07 led 2011 11:58

Pešlik říkal, že předstih je lepší nastavit od ucha než od oka :D
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2815
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,9 V8 nestartuje

#20 Příspěvek od Mirko » 11 bře 2011 15:36

Musím to tu opět trochu oživit. Tentokrát nezlobí startování, ale motor vynechává při zátěži. Jedná se opět o 3,9 EFi, který 5 let stál a s LandJirkou ho chceme oživit.
Motor startuje relativně bez problému, asi dvakrát krátce zakolísají otáčky a sedne do klidného volnoběhu a dokud vůz stojí, tak se nechá bez problému vytočit až do vysokých otáček. Jakmile ale zařadíte rychlost, vyrazíte směr silnice, zrychlíte bez problému, vč. kickdownu, na 50-60 km/h a v tu chvíli, jako kdyby utnul, motor spadne do volnoběhu a já se zakousnu do volantu. Pak už nezrychlí a jede do max. 1200 otáček až do dalšího startu, kdy opět povolí jedno zrychlení nad těch 60 km/h.
Co jsme již zkoušeli: Čerpadlo benzínu vč. relátek, filtr a samotný benzin. Váhu vzuchu, cívku, je přehozený celý rozdělovač vč. zesilovače. řídicí jednotku jsem přehodil a už je mimo podezření i snímač polohy klapky. Jenže tím jsme tak poměrně vyřadili všechno co se nám jevilo podezřelé a začínáme trochu tápat.
Máte někdo nějaký nápad? Sem s tím :mrk
Mirko

Odpovědět