Přestavba Santany

Předchůdci Defenderů a další veteráni

Moderátor: Rover

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kalda1
Příspěvky: 40
Registrován: 17 led 2015 21:29
tel.: 602942600
auto: Santana PS10 2x
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba Santany

#21 Příspěvek od kalda1 » 18 led 2015 11:23

Tak co jsem přečetl tak to vypadá že tam jsou parabolické ...
Santana PS10
Santana PS10
Kangoo 4x4
SCAM 4x4 SMT50

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Přestavba Santany

#22 Příspěvek od dava » 18 led 2015 11:37

Jo, a s tím použítím LR náprav a ježděním jen na zadní náhon bacha, u RRC to nikdy nevydržel diferák, když se jelo jen na jednu nápravu. Stačilo jet vysočinu se zmrazkama na silnici. Jsou podle mě počítaný tak že auto má hnaný dvě.
Jeli jsme takhle kdysi párkrát na závody po ose, byl zavařenej mezidif a na cestu vyndaný zepředu ty konce a jen daná krytka. Po poznatku že to nezkousne se teda koupil vlek, bo přijet někam s vysypaným zadním difem je jaxi pase... :mrgreen:
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
kalda1
Příspěvky: 40
Registrován: 17 led 2015 21:29
tel.: 602942600
auto: Santana PS10 2x
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba Santany

#23 Příspěvek od kalda1 » 18 led 2015 11:39

Tak první moje otázky jsou zodpovězeny.
Třetí vyvstala z odpovědí a to čím nahradit Santana nápravy? :-)
Možná asi bude lepší nejdříve ji rozebrat a pak sem asi dát co tam je a podle toho se rozhodnout, třeba to ani nebude potřeba měnit za jiné a jen tam něco povyměňovat :-)
Santana PS10
Santana PS10
Kangoo 4x4
SCAM 4x4 SMT50

Uživatelský avatar
kalda1
Příspěvky: 40
Registrován: 17 led 2015 21:29
tel.: 602942600
auto: Santana PS10 2x
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba Santany

#24 Příspěvek od kalda1 » 18 led 2015 11:48

Jinak jen na zadní nápravu jezdím už skoro 2 roky a to tahám i 3 t vozejk a zatím to drží ...
Santana PS10
Santana PS10
Kangoo 4x4
SCAM 4x4 SMT50

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Přestavba Santany

#25 Příspěvek od dava » 18 led 2015 12:01

kalda1 píše:Tak první moje otázky jsou zodpovězeny.
Třetí vyvstala z odpovědí a to čím nahradit Santana nápravy? :-)
Jakej je problém s nápravama?? Kdybych teda připustil, že jsou poruchový, tak Patrol Y60/61
nebo P-38 / DII.

Patroly 160/260 jsou listový, zadek na bubnech, jsou užší než z Y60/61. Ale musely by se stejně upravit, nesedí polohy difů. Y60/61 ale mají v zadu špéru, většinou.

A na to mám ještě jeden kacířskej názor: totiž po zkušenostech co jsem nabral bych si představoval trochu jinak uzávěry, a to jen vepředu špéru a vzadu samosvor.
Důvod je, že samosvor hrozně pomáhá na kluzku jako je sníh, bahýnko, tráva, ale jinak jedeš bez omezení zatáčení a ani nevíš , na nic netřeba sahat. Když naopak je situace na uzávěrky, tak přední je díky vyvážení většiny aut daleko účinnější a nedovedu si představit co by muselo bejt, aby to nestačilo, a to i u hodně upravenýho auta v těžkým terénu.

Jsem přesvědčenej, že u trvalý 4x4 se samosvorem vzadu pojedeš bez zapínání čehokoliv skoro všude, a ani nepoznáš že to klouže. To je to, co mě hrozně vyhovuje na DII, která v normálním lehkým terénu nepotřebuje žádnej zásah. Mám za barákem táhlou serpentinu hodně do kopce, jezdím tam s vlekem, musím říct že ve srovnání s japoncema bez mezidifu si to s diskoškou nemůžu vynachválit.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
kalda1
Příspěvky: 40
Registrován: 17 led 2015 21:29
tel.: 602942600
auto: Santana PS10 2x
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba Santany

#26 Příspěvek od kalda1 » 18 led 2015 12:20

Co tam máš za ten samosvor?

Jinak s nápravami nebyl žádný problém, jen se jistím kdyby něco v budoucnu tak aby se na to vůbec dalo ještě něco sehnat ... i když Iveco Massif je podle mě používá pořád ..
Santana PS10
Santana PS10
Kangoo 4x4
SCAM 4x4 SMT50

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Přestavba Santany

#27 Příspěvek od dava » 18 led 2015 12:33

kalda1 píše:Co tam máš za ten samosvor?

Jinak s nápravami nebyl žádný problém, jen se jistím kdyby něco v budoucnu tak aby se na to vůbec dalo ještě něco sehnat ... i když Iveco Massif je podle mě používá pořád ..

Samosvor tam nemám, bo mi funguje uspokojivě na DII systém TC. Ani nevím jestli existuje na tento typ difu nějakej samosvor. Ale se samosvorem mám porovnání z minulých aut, kdy blbý terrano na kluzku jezdilo jak prd jen na zadek a v Patrolech jsem nevěděl čím dřív verglovat. Při sebemenší klouzačce už musel jít předek, jenže pak díky absenci mezidifu v serpentině konec. Špéra na rovině smysl nemá. Couvání s 3t vlekem na redukci bez mezidifu za dva rohy lehce do kopce je taky oničem
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
kalda1
Příspěvky: 40
Registrován: 17 led 2015 21:29
tel.: 602942600
auto: Santana PS10 2x
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba Santany

#28 Příspěvek od kalda1 » 18 led 2015 12:38

Je pravda, že když se celá zadní náprava se špérou bude protáčet tak už ti přední bez uzavřený mezinápravy nepomůže ... Je pravda, že asi půjdu cestou stálého 4x4 ...
Santana PS10
Santana PS10
Kangoo 4x4
SCAM 4x4 SMT50

Uživatelský avatar
kalda1
Příspěvky: 40
Registrován: 17 led 2015 21:29
tel.: 602942600
auto: Santana PS10 2x
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba Santany

#29 Příspěvek od kalda1 » 18 led 2015 12:50

Ještě se vrátím k rámu. Nevíte pokud bych prodloužil uložení pružin co mě pak čeká za úpravy ostatních věcí? Jestli se musí něco dělat s nápravami, kardanem atd ...
Chci ho nechat celý opískovat a dát na pozink, tak bych tyhle úpravy rámu potřeboval mít promyšlený vlastně jako první :-)
Santana PS10
Santana PS10
Kangoo 4x4
SCAM 4x4 SMT50

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Přestavba Santany

#30 Příspěvek od dava » 18 led 2015 13:08

No, defácká přídavka jestli pasuje do santy, tak bych neváhal. Samože uzávěrka mezinápravy je jasná, ta bejt musí a v defu je. Nakonec, když budou vepředu manuální volnoběžky, můžeš jezdit jen na zadek. Ale bude se ti točit difec s kloubama, což je asi naprd. Budou trpět satelity, protože lehká krátká poloosa se bude roztáčet víc.

Jestli je v santaně vzadu náprava jako má LR, tak tam nejspíš bude 4 pin, to pak ježdění na zadek snese. U těch RRC jak jsem psal se to sypalo, protože tam byly dvoupiny origo a ty to nedávaly, v roce cca 1997 dělal 4 piny sice Pešl, ale byl to ranec, dneska je to jinde. My jsme tam pak dávali 4 piny z UAZu, ten dif byl tak mohutnej, že se dala klec satelitů osoustružit do tvaru pro použití v LR nápravě na origo talíř i ložiska a stále bylo dost materiálu, poloosy se taky daly snadno upravit z uazáckejch. Vzadu se řízly unašeče a udělalo drážkování a jinej unašeč na LR. Velký na menší je sranda :mrgreen:
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Přestavba Santany

#31 Příspěvek od dava » 18 led 2015 13:16

kalda1 píše:Ještě se vrátím k rámu. Nevíte pokud bych prodloužil uložení pružin co mě pak čeká za úpravy ostatních věcí? Jestli se musí něco dělat s nápravami, kardanem atd ...
Chci ho nechat celý opískovat a dát na pozink, tak bych tyhle úpravy rámu potřeboval mít promyšlený vlastně jako první :-)
Prodloužení houpaček není dobře, jednak se mění úhel unašeče kardanu a hlavně se může poškodit pero. Délka houpačky je spočítaná tak, aby vykryla zdvih co umožňují tlumiče a délka hlavního listu. Nesmí se dostat do roviny, jnak se ti ohne hlavní list. Nesmí omezovat natažení / zkrácení listu.
Pokud budeš hrabat do rámu, tak posuň čepy listů dolů, nebo pokud budeš investovat, tak kup nějaký OME a je to, což bych udělal raději než zásahy do rámu. Nebo se poptat na úpravu stávajících per tam jak jsem ti poslal ten odkaz vejš.
Naposledy upravil(a) dava dne 18 led 2015 13:20, celkem upraveno 1 x.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
kalda1
Příspěvky: 40
Registrován: 17 led 2015 21:29
tel.: 602942600
auto: Santana PS10 2x
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba Santany

#32 Příspěvek od kalda1 » 18 led 2015 13:18

někde jsem se dočetl, že je to stejné .... akorát to označení co tam je teď si nepamatuju ...
Santana PS10
Santana PS10
Kangoo 4x4
SCAM 4x4 SMT50

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Přestavba Santany

#33 Příspěvek od dava » 18 led 2015 13:31

Je třeba to vymyslet správně. pokud se něco mění, ovlivní se hromada věcí.
Na foto je třeba vidět zamklá houpačka na patrolu, kdy se daly pera nahamrovat a použily se delší tlumiče. Při vyvěšení se pero zkrátilo a dostalo houpačku do polohy, že po dopadu kola na zem se otočila dopředu a zatlačila na list.
DSC_0108.jpg
DSC_0108.jpg (33.54 KiB) Zobrazeno 8101 x
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
kalda1
Příspěvky: 40
Registrován: 17 led 2015 21:29
tel.: 602942600
auto: Santana PS10 2x
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba Santany

#34 Příspěvek od kalda1 » 18 led 2015 13:48

Tak to by šlo eventuelně vyřešit dorazem který by nepustil tu houpačku tak dopředu .. Jinak to hamrování myslíš že je OK, nemám ani tucha o tom co to přesně je, ale bojím se aby to listum neublížilo, kratší životnost či tak nějak? :-o
Santana PS10
Santana PS10
Kangoo 4x4
SCAM 4x4 SMT50

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Přestavba Santany

#35 Příspěvek od dava » 18 led 2015 14:02

kalda1 píše:Tak to by šlo eventuelně vyřešit dorazem který by nepustil tu houpačku tak dopředu .. Jinak to hamrování myslíš že je OK, nemám ani tucha o tom co to přesně je, ale bojím se aby to listum neublížilo, kratší životnost či tak nějak? :-o
Hamrování je úprava kováním, v podstatě jen to samé co s perama udělali ve výrobě. Pokud listy nejsou už někde napráskané nebo silně zkorodované, tak je vše OK, dojde navíc k novému zhutnění unaveného matriálu atd.

Ale, nemám zkušenosti jak se řeší parabolický, to právě asi budou umět a znát jen profíci. Určitě se s tím postupuje stejně, akorát asi musí mít nějakej systém aby se dodržel tvar profilu.

Dneska je málo lidí co to opravdu umí, mě koval vždycky ručně jeden starší mistr , ale už nedělá, je to záhul na ruce. Tyhle firmy ale budou na to mít nějaký mašiny a asi i tenzometry na přesnou kontrolu.

Určitě bych se toho ale nebál, je to v pohodě.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
kalda1
Příspěvky: 40
Registrován: 17 led 2015 21:29
tel.: 602942600
auto: Santana PS10 2x
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba Santany

#36 Příspěvek od kalda1 » 18 led 2015 14:10

OK dík za info ...
Santana PS10
Santana PS10
Kangoo 4x4
SCAM 4x4 SMT50

Uživatelský avatar
tomáš štěpnička
Příspěvky: 1444
Registrován: 14 srp 2008 09:37
Bydliště: Nový Jáchymov

Re: Přestavba Santany

#37 Příspěvek od tomáš štěpnička » 19 led 2015 15:47

já teda nevím jak na kterém autě jsou listy dobré nebo špatné (já na Aru jsem s nimi byl též spokojen )ale kamarád potom co měl Santanu PS10 tak řekl že auto na listech už nikdy

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Přestavba Santany

#38 Příspěvek od dava » 19 led 2015 18:24

tomáš štěpnička píše:já teda nevím jak na kterém autě jsou listy dobré nebo špatné (já na Aru jsem s nimi byl též spokojen )ale kamarád potom co měl Santanu PS10 tak řekl že auto na listech už nikdy
Na cestování po silnicích jsou listy zbytečný a i nepohodlný, pokud je auto prázdný a pera jsou na zátěž tak obzvlášť. Vzhledem k nosnosti šantány to nebude jiný, ale to samý platí třeba i pro L200. S prázdnou korbou ti na hrbu mohla zlámat krční páteř :mrgreen:
Prostě je to buď tereňák s potenciálem malýho náklaďáku a pak jsou listy na místě, nebo ne... Ale zátěžový vinutý pokud mají unýst to co listy budou kopat ještě víc, mají rychlejší odezvu. Listy při práci díky tření chodí pomalejc, proto jsou i šetrnější k tlumičům na rozbitých cestách. Listy se nehodí na rychlý auta, kdy na nerovnostech ve vysoké rychlosti díky pomalejší odezvě podvozek nestíhá a odskakuje, což ale asi není problém šantány.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
kalda1
Příspěvky: 40
Registrován: 17 led 2015 21:29
tel.: 602942600
auto: Santana PS10 2x
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba Santany

#39 Příspěvek od kalda1 » 19 led 2015 19:50

Koukal jsem na jiný listovky a našel jsem tam vložky mezi nimi, takovy hribky, asi silon nebo co to je, já je ani na jednom autě nemám, myslíte, že se to dá někde sehnat?
Santana PS10
Santana PS10
Kangoo 4x4
SCAM 4x4 SMT50

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Přestavba Santany

#40 Příspěvek od dava » 19 led 2015 20:34

kalda1 píše:Koukal jsem na jiný listovky a našel jsem tam vložky mezi nimi, takovy hribky, asi silon nebo co to je, já je ani na jednom autě nemám, myslíte, že se to dá někde sehnat?

Musej na to bejt listy připravený, ty hříbky se strkaj do dírek, většinou... To bývá u OME, ne?
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Odpovědět