S IIA 1970

Předchůdci Defenderů a další veteráni

Moderátor: Rover

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Lahvis
Příspěvky: 45
Registrován: 05 lis 2017 20:59
auto: SIIa & L322
Bydliště: Brno

S IIA 1970

#1 Příspěvek od Lahvis » 20 pro 2017 13:22

Zdravím přátelé,

už je tomu sice pár měsíců a pár set km, ale lepší pozdě než nikdy. Takže jak se to stalo:

Ani ne rok nazpět jsem se poprvé svezl v Polyho nově zrenovovaném dědkovi a ačkoliv by mě nikdy předtím ani nenapadlo, že bych zrovna po tomhle mohl zatoužit, stalo se. Takže uzrál plán, že letos v létě uděláme odvážný výlet a něco si dovezeme z ostrovů. Ideálně jedno auto pro nás a druhé pro Polyho, aby to nebylo tak jednoduché. Bohužel plán neklapl. Já měnil zaměstnavatele, Poly koupil SIII 109" a bylo vymalováno. Už už to vypadalo, že se nechám přesvědčit, že takové auto do Brněnského činžáku opravdu není to pravé ořechové. Ale ...

Na podzim se Poly zastavil u kluků z LRSC v Praze a jen jako "pošťouchnutí" mí poslal fotku SIIa, která byla na prodej:
received_10209975746940355.jpeg
Byla to láska na první pohled. Pak už jen projížďka, obhlídka stavu, nepodařený pokus srazit cenu, znovu velké promýšlení, smíření se, že to bude dřina, a už se jelo. Cesta domů vedla samozřemě přes pár brodů a luk, páč s tím přeci nepojedeme jenom po asfaltu!
001.jpg
005.jpg
Následně začala plánovaná "farmářská" rekonstrukce, kdy rám potřeboval poléčit okamžitě, protože realita byla horší než jsme čekali. Zpětně jsem rád, že jsme v tom potoce nenechali nápravu...
received_10210077390201373.jpeg
Pak ještě pár výletů před zimou
003b.jpg
a auti jsme uložili do garáže k zimní rekonvalescenci. V plánu je pár kosmetických oprav, pár zásadních oprav a potom hlavně jezdit, jezdit, jezdit.

Tak nám prosím držte palce, ať vše klapne.

Ahoj,

Kuba a Adél.

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: S IIA 1970

#2 Příspěvek od Rover » 20 pro 2017 17:34

Gratulace a ať dělá jen radost. Dvojka se světlama v blatníkách je docela vzácnost.
Country boy...

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: S IIA 1970

#3 Příspěvek od kryten » 20 pro 2017 20:46

Krásná,ať dělá samou radost!Koukám že registrovaná v březnu 1970 a dokonce ještě platná UK registrace,takže celkem nedávný dovoz z ostrovů :wink: .

Uživatelský avatar
Martin T
Příspěvky: 815
Registrován: 24 led 2007 22:57
Bydliště: Praha

Re: S IIA 1970

#4 Příspěvek od Martin T » 20 pro 2017 21:08

Pěkná, gratuluji a držím palce.

Mira 101
Příspěvky: 1279
Registrován: 17 čer 2013 23:19
tel.: 777667094
auto: D1 300Tdi
Bydliště: Morava

Re: S IIA 1970

#5 Příspěvek od Mira 101 » 20 pro 2017 22:09

Krásnej první příspěvek,
Vítej,gratulace,ať dělá jen radost (pevné nervy :grin: )

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: S IIA 1970

#6 Příspěvek od kryten » 21 pro 2017 11:28

Podle UK registrace diesel 2495 cc což je divný :roll: :wink:

Uživatelský avatar
Poly
Příspěvky: 341
Registrován: 11 říj 2010 12:20
auto: SIII_88, SIII_109STW
Bydliště: Šumperk

Re: S IIA 1970

#7 Příspěvek od Poly » 21 pro 2017 13:30

kryten píše: 21 pro 2017 11:28 Podle UK registrace diesel 2495 cc což je divný :roll: :wink:
Temná pravda jednou musela vyjit najevo :mrk

Je tam 300 a rychlejsi diferaky :rofl :devil

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: S IIA 1970

#8 Příspěvek od Rover » 21 pro 2017 13:42

ono totiž na jedné fotce byla vidět taková jiná řemenice a olejový filt... 8) takže to takové tajemství nebylo...
Country boy...

Uživatelský avatar
Poly
Příspěvky: 341
Registrován: 11 říj 2010 12:20
auto: SIII_88, SIII_109STW
Bydliště: Šumperk

Re: S IIA 1970

#9 Příspěvek od Poly » 21 pro 2017 13:50

Rover píše: 21 pro 2017 13:42 ono totiž na jedné fotce byla vidět taková jiná řemenice a olejový filt... 8) takže to takové tajemství nebylo...
Odborníci jsou nejhorší, nic před nima neutajíš :Ja blb: :rofl

Uživatelský avatar
minerva
Příspěvky: 395
Registrován: 21 dub 2010 14:12
tel.: 777246261
auto: LR Minerva,D1V8SE
Bydliště: Jabkenice

Re: S IIA 1970

#10 Příspěvek od minerva » 21 pro 2017 15:36

Pojede to. :muscle Nebude se to sypat. Mňam.
Ono je občas lepší být ušetřen romantiky. Jako je např. šestiválec s F-hlavou :Ale fuuj: (i když jeho zvuk nejde jen tak něčím nahradit)

Jak je vidět z registru, je to povolená konverze. :wink:

Přidávám se ke gratulantům. Je to hezké auto.
Divoch

Uživatelský avatar
Lahvis
Příspěvky: 45
Registrován: 05 lis 2017 20:59
auto: SIIa & L322
Bydliště: Brno

Re: S IIA 1970

#11 Příspěvek od Lahvis » 21 pro 2017 16:22

Děkuji za reakce a ano, je tomu tak, dědek má pod kapotou 300 Tdi z discovery. Konverze byla provedená ještě na ostrovech a jak Kryten poznamenal, má do léta platnou MOT a dokonce i emise.
Celý je to trochu hříčka osudu, protože od začátku jsem chtěl auto na stylové toulání se po kopcích a nejlépe i mimo ČR. A hned první cesta z Prahy na Moravu mě utvrdila, že tohle byla správná volba. Spotřeba kolem 8 litrů, cestovní rychlost 90 a úsměvy lidí kolem jsou přesně ono!

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: S IIA 1970

#12 Příspěvek od Rover » 21 pro 2017 17:38

Z čeho jsou diffy? RRC? Jak je zpřevodovaný? Dědek s 300Tdi musí jet jak kráva (pardon). Mám LR110 s konverzi na 200Tdi (naladěnou Eliottem) a jede neskutečně a se spotřebou pod deset. Krátký dědek je ještě o dost lehčí. Musí to být letadlo. Co brzdy?
Country boy...

Uživatelský avatar
Poly
Příspěvky: 341
Registrován: 11 říj 2010 12:20
auto: SIII_88, SIII_109STW
Bydliště: Šumperk

Re: S IIA 1970

#13 Příspěvek od Poly » 21 pro 2017 19:12

Ales s Ondrou tvrdili ze dify jsou z RRC.... A jede to fakt pekne... Jen ty brzdy bez posilovace chteji vyškolenou obsluhu :rock :tmi

"Dlouhe dify" ale samozrejme zaroven prodlouzily redukce... Takze tam kde s 2,25 diesel radim redukovanou 2, tak Kuba musi jet rychleji nebo radit na 1.... Je to hodne velky rozdil...

Kazdopadne jako dědek na cestovani, je to skvela kombinace :)

Uživatelský avatar
Lahvis
Příspěvky: 45
Registrován: 05 lis 2017 20:59
auto: SIIa & L322
Bydliště: Brno

Re: S IIA 1970

#14 Příspěvek od Lahvis » 08 led 2018 18:47

Práce pomaličku postupují:
PSX_20180108_183643.jpg
PSX_20180108_183830.jpg
Střecha byla hampalácky natřená štětcem do neidentifikovatelné divno barvy. Pod barvou byl navíc jen místy tmel, takže muselo všechno pryč až na hliník.

A teď bych poprosil o rady a názory. Je potřeba na čistý hliník použít základovku? Případně jakou? Díky moc!

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: S IIA 1970

#15 Příspěvek od MadTom » 08 led 2018 19:09

Základovku určitě ano, a to speciál určený na hliník - ta se do něj doopravdy zažere a nechá lehounce drsný povrch, na který potom chytne normální barva. Jinak se to má snahu loupat. Anglicky je to etch primer.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: S IIA 1970

#16 Příspěvek od kryten » 08 led 2018 19:54

Léty vyzkoušený dvousložkový epoxid Body 989,lepší než výrobky zvučnějších značek.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: S IIA 1970

#17 Příspěvek od MadTom » 08 led 2018 20:20

A co na něj? U lakařů sice věděli, že je to dobrá základovka, ale nevěděli už co dál.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: S IIA 1970

#18 Příspěvek od kryten » 08 led 2018 20:28

Na něj klasický dvousložkový plnič a vrchní lak.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: S IIA 1970

#19 Příspěvek od MadTom » 08 led 2018 20:31

Ještě k tomu etch primeru - já jsem to používal na malé díly, které se stříkaly jenom sprejem. Drželo to doopravdy výborně, lepší na hliník už byl jenom komaxit, ten nešel ani bruskou a na anténách to drží už 15 let trvale venku, a nikde ani náznak loupání. Podstatně lepší než na železe.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

eric appla
Příspěvky: 13
Registrován: 01 pro 2017 10:01

Re: S IIA 1970

#20 Příspěvek od eric appla » 26 led 2018 08:33

Cau to jsem rad ze BLAH slouzi, ja ji privezl nedavno a byla navic, ta konverze je udelana sympaticky.
Ma seriovou prevodovku i pridavku. Dify si uz nepamatuju jestli jsou z RRC nebo disco.

Motor je na pumpe trosku priskrceny hlavne kvuli spotrebe, bylo to auto na kazdodenni jezdeni a i cestu zvladla krasne

Tady je BLAH na vylete v parku Dartmoor v Devonu

https://photos.app.goo.gl/m5BPrDHMakHbZMC13

Tady jedna z Series2Club srazu v Kentu

https://photos.app.goo.gl/DyVC9DVP37ib1WAF3

Tady je na projizdce pres Romney March v Kentu

https://photos.app.goo.gl/dpxnwVPB1pjSEG5f1

a tady je uz v Ardenach po ceste do Prahy

https://photos.app.goo.gl/jekErjiZcDgZnfVs2



Uzivej ji, je to super auticko

Odpovědět