Stránka 1 z 1

jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

Napsal: 01 pro 2018 08:40
od titik
pokud bude někdo z vás ochoten mi odpovědět budu rád.
koukám na LR serie 3 a některá mají čtvrtou páku u řazení(to je asi ten overdrive),některá mají zase přepínání na předních kolech, a některá byť podobných ročníků nemají z toho vůbec nic, dočetl jsem se tady,že serie jezdí převážně na zadek a předek se připíná v terénu,jak to tedy děláte pokud potřebujete jezdit v terénu a nemáte v autě ani over ani přepínání na kolech?
je možné,jezdit na čtyřkolku delší dobu-například v zimě ?
díky za případné odpovědi kamarádi

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

Napsal: 01 pro 2018 09:24
od Allik
Na silnici se 4x4 nepouziva. Nema to mezinapravovy dif, jako pozdejsi modely prevodovek, ktere jsou ale stala 4x4. Hrozi rozlousknuti difu apod. Obecne ctyrkolu radit jen na nezpevnenem povrchu, pripadne ve snehu na silnici. Rovina nevadi, ale v rejdu to zacne kopat do volantu a je to neprijemny.

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

Napsal: 01 pro 2018 10:16
od pojir
Nahon na predek (vystup na predni kardan) pripina prevodovka. Volnobezky na prednich kolech spojuji/rozpojuji kola a poloosy. Pokud auto nema volnobezky a jede jen na zadek, tak se zaroven s prednima kolama toci i predni poloosy, diferencial a kardan, ale prevodovka toci jen zadnim kardanem. Pokud ma auto volnobezky, tak se na silnici predni poloosy, diferencial a kardan netoci (coz ma za nasledek nizsi spotrebu, hlucnost a opotrebeni, teoreticky trochu vyssi vykon). Takze volnobezky v terenu vlastne zadny vliv nemaji - jen na silnici.
Stejne tak overdrive je hlavne na "rychlou" jizdu po silnici (vicemene nahrada pateho prevodoveho stupne), kdezto pro jizdu v terenu primarne neslouzi.

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

Napsal: 01 pro 2018 13:19
od titik
díky braši,
video mám přetlumočený od syna ,takže mi to vysvětlil ,jen nevím proč různá auta mají různé způsoby zapínání čtyřkolky,
díky lesu zdar martin

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

Napsal: 02 pro 2018 14:00
od StaraPakna
titik píše: 01 pro 2018 13:19 díky braši,
video mám přetlumočený od syna ,takže mi to vysvětlil ,jen nevím proč různá auta mají různé způsoby zapínání čtyřkolky,
díky lesu zdar martin
Dovolím si odpovědět takto .... proč má každé auto jiná světla ??
Každý výrobce volí dle svých možností a typů výroby svoje řešení pohonů ... v době vzniku SIII to byly ještě časy. Dnes by výrobce zvolil tak možná platformu :)

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

Napsal: 02 pro 2018 20:12
od titik
díky za odpovědi,martin

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

Napsal: 08 pro 2018 17:54
od Allik
Jen upresnim, ze volnobezky ani rychlobeh/overdrive nikdy nebyly originalni vybava u serie a jde o vylepseni od vyrobcu doplnku, zejmena pak Fairey apod. Pouzivani volnobezek s sebou krom mnoha pozitiv nese i zasadni negativa. Stejne tak i rychlobeh.

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

Napsal: 09 pro 2018 17:33
od mr-tomas
A to je? :mrgreen:

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

Napsal: 11 pro 2018 11:00
od tomáš štěpnička
já zásadně doporučuju dobrý gumy a jízdu zásadně na zadek :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=WeX1Qerwd8E

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

Napsal: 11 pro 2018 11:51
od matooo
Co v tom máš?? V12?? :rofl

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

Napsal: 11 pro 2018 12:27
od tomáš štěpnička
bohužel jen třetinu z něj :lol:

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

Napsal: 01 led 2019 14:11
od Allik
mr-tomas píše: 09 pro 2018 17:33 A to je? :mrgreen:
Kdyz se netoci krize v koulich, tak se nemazou horni cepy a ty se pak vydiraji. Olej v difu nema moznost odparit vlhkost vzniklou kondenzaci a rychleji se znehodnocuje. V loziskach muze dojit k vyreznuti povrchu. Kdyz se nemeni kazdych 5000 km olej v overdrive, jde do haje po chvili. Kdyz se overdrive malo pouziva, vyjede se nepravidelne hridel a pak kvili. Atp...

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

Napsal: 01 led 2019 14:18
od mr-tomas
A platí to i overdrive u novějších modelů s přidavkou LT230?

Re: jak to je s náhonem a jízdou na 4-4, u serie III ?

Napsal: 21 led 2019 23:55
od Allik
Ovedrive se montoval na jedinou 4x4 stálou převodovku a to je LT95 se čtyřkvaltem - na 101FC, RRC, Stage 1 a 110 V8 prvni modely 83-84. A tam není LT230 ale monoblok podobně jako u serie, někdy oznacovane LT76. Vsechny pozdejsi verze s LT230 - LT77/S, LT85 a R380 jsou pětikvalty a dávat tam ovedrive mi připadá prdlý - sice se overdrive dělal od GKN a asi něco maj Ashcrofti, ale to jsou ceny jak za ojetou D2 kolikrát a třeba u V8, která by na to měla otáčky a dostatečný výkon to nedoporučují. U 2,5 D a TD občas pochybuju o smyslu 4 a na 200/300tdi sem to v životě nepotřeboval. Jinak uživatelsky to bude podobný a na rozbití náchylný, co píšou lidi na zahraničnich fórech.