Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DjALF
Příspěvky: 1809
Registrován: 26 dub 2007 02:34
auto: Toyota LC 100
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#141 Příspěvek od DjALF » 04 zář 2010 15:20

MadTom píše:Tohle auto vidívám stát v Olomouci a shodou okolností jsem ho viděl jet i s tím "vozíkem". Ani to za tím autem nevypadalo moc velké.

JJ taky znám a dokonce i majitele :Pohoda: před touhle dvojkou měl pěkně udělanou DI :yes
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/

LogRover
Příspěvky: 7
Registrován: 29 srp 2010 19:06
auto: Disco 300tdi Eskvájr

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#142 Příspěvek od LogRover » 07 zář 2010 11:30

Chlapi, díky za přínosný komentář, hlavně George to hezky okomentoval. I fotodokumentace byla pěkná :)

Jay_barrs
Příspěvky: 50
Registrován: 02 lis 2009 11:01

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#143 Příspěvek od Jay_barrs » 21 zář 2010 10:54

no to byla doba než sem to všechno poctivě přelouskal

jen mě zarazila jedna věc, jak je to s těmi papíry?

doteď jsem za to, že mi stačí B + E, a že mužu táhnout za osobním autem s celkovou hmotností 3,5t vlek o 1,5 násobku celkové hmotnosti auta, tudíš mužu s B+E jet se soupravou o celkové hmotnosti 8750Kg

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2753
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#144 Příspěvek od masar » 21 zář 2010 14:28

Jay_barrs píše:no to byla doba než sem to všechno poctivě přelouskal

jen mě zarazila jedna věc, jak je to s těmi papíry?

doteď jsem za to, že mi stačí B + E, a že mužu táhnout za osobním autem s celkovou hmotností 3,5t vlek o 1,5 násobku celkové hmotnosti auta, tudíš mužu s B+E jet se soupravou o celkové hmotnosti 8750Kg
Nedávno jsem se o to taky zajímal a pochopil jsem to taky takhle.
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5723
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#145 Příspěvek od Miky_CZ » 20 říj 2010 17:53

narazil jsem na tohle:
Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.

Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).

Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.

Skupina B+E :
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.

Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5723
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#146 Příspěvek od Miky_CZ » 20 říj 2010 17:55

jak to teda s tema ridicakama je? nekdo tvrdi ze s beckem max 750kg vozik a nekdo ze souprava do 3500 tuny a b+e souprava nad 3500 tuny? ale vozik nesmi byt tezsi nez auto
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

MadTom
Příspěvky: 15101
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#147 Příspěvek od MadTom » 20 říj 2010 18:16

To co jsi poslal je správně, i dle výkladu ministerstva dopravy. Jde o to, že bod c na který se odkazují je přílepek do zákona, abychom vyhověli EU a má tak "krásnou" formulaci, že její výklad není jednoznačný. Každpádně je to "relativně nová věc" a moc se to mezi lidma neví. A moc to neví ani policisté. Několikrát mě stavěli když jsem měl půjčenej dlouhej vlek (5,5m) c lekovou hmotností 600kg a ptali se, jestli mám Ečko. Tak jsem jim s úsměvem řekl, že mám, ale nepotřebuju ho. Koukali jak puci, že ten vozík je jenom 600kg. Že by to bylo ještě jinak - čili celková hmotnost soupravy 3500kg vůbec netušili. Ale jsem optimista a možná se to už vylepšilo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#148 Příspěvek od Steve » 24 říj 2010 09:51

Nerad bych se pletl, ale vždy jsem se setkával s tím, že je jedno, kolik váží prázdný vozík, stejně jako kolik váží prázdné auto, tedy okamžité hmotnosti. Nezáleží na tom, jestli jsi prázdný nebo máš lehký/těžký náklad; důležitá je maximální hmotnost.
Takže i když mám auto o okamžité hmotnosti třeba 2500kg a vozík o okamžité hmotnosti 600kg (prázdný), můžu mít jen s "B" problém, protože maximální je třeba 2840 kg a 1750 kg a tedy součet je víc než 3500 kg.
Tak by mě zajímalo, jak to je.

K té předchozí otázce:
Pochopil jsem to tak, že pokud mám lehké auto (třeba do 2t), můžu vézt i těžší vozík než 750 kg, pokud nepřekročím maximální hmotnost soupravy 3500 kg a 1,5 násobek hmotnosti tažného vozidla.
Pokud bych s vozíkem překročil 3500kg, může být jeho max. hmotnost 750 kg....

Nebo ne?
Discovery je životní styl.

MadTom
Příspěvky: 15101
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#149 Příspěvek od MadTom » 24 říj 2010 10:43

Z pohledu řidičáku a dálniční známky respektive mýta je podstatné maximální hmotnost dle techničáku, nikoliv to, co je aktuálně naložené - ono by to totiž nešlo nijak kontrolovat, kolik tam dopravdy je naložené. Aktuální hmotnost souvisí s tím, aby jsi nepřekročil to co povoluje výrobce a legislativa (přívěs může mít za osobním autem maximální aktuální hmotnost rovnonou aktuální hmotnosti auta, u terenního auta je to 1,5 násobek).
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Jay_barrs
Příspěvky: 50
Registrován: 02 lis 2009 11:01

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#150 Příspěvek od Jay_barrs » 25 říj 2010 07:06

hele, kdo jste si dodělával éčko k béčku? dělali jste s ním i nějaky jizdy? já jel jednou s asi 300kilovým vozíkem abych ukázal že s ním umím zacouvat do vrat.....

tak k čemu pak kurva děláme nějaky debilní éčka?????

to samé je u motorových člunů, protože pokud si uděláte vudce malého plavidla tak mmužete mít motorový člun do výkonu 100kW, pokud chcete silnější, musíte udělat praktickou zkoušku a ta vypadá tak, že si dovezete svuj člun a ukážete že s ním umíte manevrovat a to tak že se s ním třeba otočíte, nebo zajedete k molu, vše v malé rychlosti, přitom platí, čím vyšší výkon, tím lepší manévrování, prostě zase idiotská věc.......už mám plny zuby stupidních zákonů v čr

Uživatelský avatar
Gobey
Příspěvky: 1674
Registrován: 26 zář 2007 23:48
tel.: +420603440581
auto: Defender
Bydliště: Pchery
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#151 Příspěvek od Gobey » 03 lis 2010 14:49

Jay_barrs píše:hele, kdo jste si dodělával éčko k béčku? dělali jste s ním i nějaky jizdy? já jel jednou s asi 300kilovým vozíkem abych ukázal že s ním umím zacouvat do vrat.....

tak k čemu pak kurva děláme nějaky debilní éčka?????

to samé je u motorových člunů, protože pokud si uděláte vudce malého plavidla tak mmužete mít motorový člun do výkonu 100kW, pokud chcete silnější, musíte udělat praktickou zkoušku a ta vypadá tak, že si dovezete svuj člun a ukážete že s ním umíte manevrovat a to tak že se s ním třeba otočíte, nebo zajedete k molu, vše v malé rychlosti, přitom platí, čím vyšší výkon, tím lepší manévrování, prostě zase idiotská věc.......už mám plny zuby stupidních zákonů v čr
dělal jsem E nedávno. Jel jsem kousek s prázdným vozíkem.

H.
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
sloon
Příspěvky: 470
Registrován: 06 úno 2009 10:17
tel.: 776189666
auto: VW Amarok 4motion
Bydliště: Jaroměřice nad Rokytnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#152 Příspěvek od sloon » 16 úno 2011 19:42

Taky přidám dnešní jízdu nebylo to moc těžké ale objemné musel jsem hlídat mosty abych projel :D
Přílohy
P2160013 (2).jpg
(240.9 KiB) Staženo 1019 x
Bejvalo LR Discovery II, TD5, 2003
Nyní. VW Amarok 4motion
Tel. 776 189 666, sloon@seznam.cz

Uživatelský avatar
Petr XIX
Příspěvky: 76
Registrován: 11 črc 2010 14:01
tel.: +420 603560763
auto: DII TD5 aut
Bydliště: Praha - západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#153 Příspěvek od Petr XIX » 17 úno 2011 14:34

Máš takovou zahrádku, že jsi mohl nechat vlek doma a bylo by to jako v Ugandě, auto obložené obrovskou kupou věcí. Na vršek posadit pár dělníků a je to i stylové :-) :mrgreen:

Uživatelský avatar
Kangaroo
Příspěvky: 703
Registrován: 18 led 2007 18:18

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#154 Příspěvek od Kangaroo » 19 bře 2011 10:17

1.5 tuny mokré olše a podmáčený terén. :D :D
Přílohy
Serie přijela na pomoc (ještě že mám tolik LR)
Serie přijela na pomoc (ještě že mám tolik LR)
VOZ4.jpg (254.79 KiB) Zobrazeno 14985 x
voz3.jpg
voz3.jpg (201.36 KiB) Zobrazeno 14983 x
voz2.jpg
voz2.jpg (210.45 KiB) Zobrazeno 14983 x
voz1.jpg
voz1.jpg (196.13 KiB) Zobrazeno 14983 x

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6506
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#155 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 20 bře 2011 00:08

Kamarad loni koupil lod, podminkou bylo, ze ji rychle odveze, pujcili jsme vlek na uplne jinou lod a vyrazili... bylo to nalozene dost blbe - teziste vzadu, ale vzhledem ke kratke naplavce a tvaru lodi to jinak neslo, jel jsem ze smichova na hanspaulku nejvyssi rychlosti cca 30 kmh, ale dovezl jsem lod komplet a o to slo... ted jsem nasel fotky z mobilu:-) Na mokre naplavce (vlek byl tou dobou zaseknuj v kameni na dne reky) jsem poprve pouzil redukci a uzaverku difu a zazil tak poprve pocit, kdy jedno kolo klouze, ale auti stejne jede kupredu :inlove .
Přílohy
foto1.JPG
foto1.JPG (56.67 KiB) Zobrazeno 14940 x
foto3.JPG
foto3.JPG (50.77 KiB) Zobrazeno 14940 x
foto2.JPG
foto2.JPG (95.58 KiB) Zobrazeno 14927 x
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Gobey
Příspěvky: 1674
Registrován: 26 zář 2007 23:48
tel.: +420603440581
auto: Defender
Bydliště: Pchery
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#156 Příspěvek od Gobey » 20 bře 2011 00:40

To je nadhera :) lode a Defik proste patri k sobe
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6506
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#157 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 20 bře 2011 09:47

Gobey píše:To je nadhera :) lode a Defik proste patri k sobe
lode a lodicky, mam velkou pochozi zahradku, ale na kajak pouzivam, jen tydle dva pricniky. Pripada mi, ze takovej plastovej kajak na strese je docela fajn modni doplnek, zkusim najit fotku... Vode zdar:-)
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Gobey
Příspěvky: 1674
Registrován: 26 zář 2007 23:48
tel.: +420603440581
auto: Defender
Bydliště: Pchery
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#158 Příspěvek od Gobey » 20 bře 2011 11:17

taky si myslím :)
Přílohy
LR Zima 2.jpg
LR Zima 2.jpg (198.01 KiB) Zobrazeno 14885 x
LR zima 1.jpg
LR zima 1.jpg (141.77 KiB) Zobrazeno 14885 x
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6506
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#159 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 20 bře 2011 15:54

:yes
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
brudr
Příspěvky: 2163
Registrován: 06 úno 2008 23:55
Bydliště: BRÜNN

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#160 Příspěvek od brudr » 20 bře 2011 16:18

No nevim jestly to plati aji tetkonc,ale moje bejvala sefova si musela delat(cca pred 5 roky)éčko jenom kuli tomu ze mela jizdni soupravu,auto + vlek,nejak delsi.Neni to u toho béčka jeste omezeny celkovou delkou :?: :idea:
tel:604422529
p.bocek@email.cz

Odpovědět