Svieti oranzovo TC, ABS a auticko - uz to tu bolo - dotaz

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Voldemort
Příspěvky: 71
Registrován: 03 pro 2007 17:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Svieti oranzovo TC, ABS a auticko - uz to tu bolo - dotaz

#21 Příspěvek od Voldemort » 09 lis 2010 11:20

Já měl vadné čidlo ABS na předním kole. Občas to vyslalo do řídící jednotky nějaký špatný signál. Občas svítily všechny kontrolky (TC, ABS, HDC), občas některá z nich zhasla, někdy zhasly všechny. Pokud svítily, nefungovalo HDC, jestli bylo funkční TC a ABS nevím. Někdy k pozhasínání kontrolek pomohlo ihned po nastartovnání zapnout HDC a rozjet se. Bylo pak slyšet že ABS pracuje (jako při klasickém sjíždění kopce s HDC) a kontrolky v 50 % případů zhasly a auto nějakou dobu fungovalo zase "normálně".

Rozhodně bych s tím zajel na diagnostiku a pokud to bude vadné čidlo ABS, rozhodně vyměnit. Jezdil jsem s tím asi 3 měsíce a párkrát se mi (při zhasnutých kontrolkách) při brzdění na suchu stalo, že začalo "bláznit" ABS, jako bych jel na sněhu a pedál mě pěkně "kopal" do nohy... Nehledě na to, že jsem se přitom docela zapotil, protože se tím pádem brzdná dráha citelně prodloužila...

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Svieti oranzovo TC, ABS a auticko - uz to tu bolo - dotaz

#22 Příspěvek od tagr » 09 lis 2010 12:07

Přesně tak tohle už je opravdu na diagnostiku.
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
dandee
Příspěvky: 462
Registrován: 03 lis 2010 12:28
auto: Free 1.8 benz 1999

Re: Svieti oranzovo TC, ABS a auticko - uz to tu bolo - dotaz

#23 Příspěvek od dandee » 09 lis 2010 13:07

Uz som objednany na pondelok na diagnostiku a na "oleje" kompletku vymenit.
Objednal som aj do rezervy visko spojku s loziskami,keby nahodou.Ze jednoducha kontrola visko je, ze sa urobia na kardanoch rysky v zakryte, urobi sa nejaka jazda po meste a zase sa potom zmeraju v akej polohe su.Ak nie je zhodna poloha / v zakryte / tak je to OK. Samozrejme,ze to treba parkrat opakovat,lebo sa moze stat,ze zrovna budu zase v zakryte. Ale je to celkom logicka skuska. Ovsem nabehane kilometre na nej nikto nevrati a po case to samozrejme treba vymenit.
Pocul som od odbornikov,ze bezne na leto,pokial sa nejazdi v terenoch davaju dole kardany a nahodia iba na zimu,setria si visko.
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Svieti oranzovo TC, ABS a auticko - uz to tu bolo - dotaz

#24 Příspěvek od tagr » 09 lis 2010 13:44

Ahoj no jen na předek se jezdit dá, ale stačí pak tráva, mokro na dálnici a to auto je v pytli je to dělaná 4x4 a s tím se i počítalo při celkové koncepci. Jezdit na předek má smysl jen po suché dálnici pokud netahám vozík , protože pak už je přenos sil na 4x4 jinde a pokud jedu po normálních okrskách tak pak slalom v zatáčkách na mokru jen na předek taky není ono, jo jed se to dá , jezdil jsem při opravě na předek asi 14 dní - cca 2500 km , ale .... už ne , budu dělat vypínání přímo na IRD , ale celého kardanu a pokud by se na tom něco pokazilo bude to udělané tak aby to spadlo ,,na tvrdo " do režimu 4x4. Je to ve vývoji tak pak dám vědět. Nejde tak ani o šetření visco, jako spíš nafty kdy je spotřeba u mně o cca 1 litr menší a to už se u mně po 5 letech zalatí. :D Budu ho používat jen při dálkové kliné jízdě po suché dálnici, tam je opravdu 4x4 zbytečné jinak .....
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Voldemort
Příspěvky: 71
Registrován: 03 pro 2007 17:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Svieti oranzovo TC, ABS a auticko - uz to tu bolo - dotaz

#25 Příspěvek od Voldemort » 09 lis 2010 17:33

Ještě k té diagnostice - nepíšeš, jaký máš rok výroby. U první generace (asi do roku 2001 nebo 2002? - tuším že ta s oranžovými blinkry vpředu) to chce pro komunikaci s ABS nějakou speciální diagnostiku. Já mám r. v. 99 a byl jsem nejprve na diagnostice Bosch u Safraporteho zeťáka a nepovedlo se nám navázat komunikaci s řídící jednotkou ABS. U novějších typů (od r. 2002 s bílými blinkry?) se tam už dávala nějaká jiná řídící jednotka, se kterou už si ta bosch diagnostika "povídala"...

Možná to tu někdo bude vědět líp a přesně, jsem jenom normální uživatel...

Uživatelský avatar
dandee
Příspěvky: 462
Registrován: 03 lis 2010 12:28
auto: Free 1.8 benz 1999

Re: Svieti oranzovo TC, ABS a auticko - uz to tu bolo - dotaz

#26 Příspěvek od dandee » 09 lis 2010 19:15

Mam rocnik 1999 , som objednany na diag a aj na oleje,takze ked to nepojde,tak nebudem nejak nadavat,dam si aspon vymenit oleje. A samozrejme usetrim 35 €.
Dnes som robil tu laicku kontrolu visko spojky/ system 2 rysiek na kardanoch / a je OK. Zatial....
Kukal som,ze vyfuky su uz dost "zrele" takze asi kompletka niekedy v dohladnej dobe.

Je tu niekto,kto vie nejake hrube odhady na komplet sadu vyfukov na Free 1.8 benzin 1999 ?
Z original katalogu Britparts sa to neda vycitat.Či?
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .

Safraporte
Příspěvky: 1341
Registrován: 03 zář 2009 12:01
tel.: 739634575
auto: noLR
Bydliště: jak to jde, tak na rybách

Re: Svieti oranzovo TC, ABS a auticko - uz to tu bolo - dotaz

#27 Příspěvek od Safraporte » 09 lis 2010 22:50

Voldemort píše:Ještě k té diagnostice - nepíšeš, jaký máš rok výroby. U první generace (asi do roku 2001 nebo 2002? - tuším že ta s oranžovými blinkry vpředu) to chce pro komunikaci s ABS nějakou speciální diagnostiku. Já mám r. v. 99 a byl jsem nejprve na diagnostice Bosch u Safraporteho zeťáka a nepovedlo se nám navázat komunikaci s řídící jednotkou ABS. U novějších typů (od r. 2002 s bílými blinkry?) se tam už dávala nějaká jiná řídící jednotka, se kterou už si ta bosch diagnostika "povídala"...

Možná to tu někdo bude vědět líp a přesně, jsem jenom normální uživatel...
K té Bosch diagnostice - mám FreeI r.v.2002 a tam už to komunikuje v poho.

Uživatelský avatar
dandee
Příspěvky: 462
Registrován: 03 lis 2010 12:28
auto: Free 1.8 benz 1999

Re: Svieti oranzovo TC, ABS a auticko - uz to tu bolo - dotaz

#28 Příspěvek od dandee » 10 lis 2010 08:30

janicko píše:Pred zimou je fajn nabit baterku. Moze to byt pricina poklesu napatia.
Spominam si ze ked som mal xenony tak niekedy pri ich zapnuti sa rozsvietili kontrolky , stacilo vypnut/zapnut klucik a kontrolky zhasli. Teoreticky by to mohol sposobovat aj iny spotrebic.
A naposledy ked som mal tiez chybu pokles napatia, bol "zozrany" plus kontakt na baterke. Vymenil som ho za novy, vsetko ocistil, navazelinoval a zase je biely od sajrajtu :evil: .

U tvojej mladsej verzie zrejme uz vymysleli sudruhovia vyrobcovia z ostrovov system,ze po odzneni priciny anomalie sa informacna hlaska sama zrusi, ze staci vypnut a spustit motor.
Inac dalsia rada na zhasnutie u mojho je, ze aspon 12 ale ze lepsie 24 hodin odpojena baterka.Vtedy sa tam nieco resetuje a malo by to byt zhasnute.Zase do tej doby,kedy sa nieco neobjavi.
Vyskusam to,ked budem mat cas,zaroven dobijem baterku.
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .

MadTom
Příspěvky: 14987
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Svieti oranzovo TC, ABS a auticko - uz to tu bolo - dotaz

#29 Příspěvek od MadTom » 10 lis 2010 09:01

Jenom upřesním jak je to s tím odpojováním baterky - obecně u velké části řídících jednotek a velké části chyb - těch méně závažných. Většina chyb je uložená v RAM paměti jednotky a vydrží tam ještě desítky minut po odpojení akumulátoru. Stejně jako jsou tam uložené adaptační tabulky auta na aktuální stav auta, palivo a styl jízdy řidiče (to je hodně poznat hlavně u benzínových aut). Při krátkém odpojení baterky se nic neděje, při delším odpojení dojde postupně k vybití zálohovacích kondenzátorů nepájejích danou paměť a k jejímu vymazání.
Bohužel toto není 100% pravidlem - některé závažné chyby se zapisují do paměti, která se tímto způsobem nevymaže a musí se mazat přes diagnostiku. Jsou to většinou chyby související s bezpečností provozu auta.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Jarik
Příspěvky: 1
Registrován: 22 pro 2010 20:40
auto: freelander

Re: Svieti oranzovo TC, ABS a auticko - uz to tu bolo - dota

#30 Příspěvek od Jarik » 22 pro 2010 21:17

tu sadu vyfuku skus pozret na stranke http://www.rimmerbros.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; ja som tam nasiel vsetko okolo free. a su tam aj ceny

Uživatelský avatar
dandee
Příspěvky: 462
Registrován: 03 lis 2010 12:28
auto: Free 1.8 benz 1999

Re: Svieti oranzovo TC, ABS a auticko - uz to tu bolo - dota

#31 Příspěvek od dandee » 23 pro 2010 08:49

Uz to mam vymenene komplet sada,stalo to 520 € aj s robotou,takze mam to z krku,ale nepocujem motor....:)
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .

Uživatelský avatar
zalab
Příspěvky: 125
Registrován: 30 lis 2010 19:43
tel.: 0907813134
auto: Freelander 1999
Bydliště: Dolná Ves

Re: Svieti oranzovo TC, ABS a auticko - uz to tu bolo - dota

#32 Příspěvek od zalab » 23 pro 2010 11:52

dandee piše:
Ze jednoducha kontrola visko je, ze sa urobia na kardanoch rysky v zakryte, urobi sa nejaka jazda po meste a zase sa potom zmeraju v akej polohe su.Ak nie je zhodna poloha / v zakryte / tak je to OK. Samozrejme,ze to treba parkrat opakovat,lebo sa moze stat,ze zrovna budu zase v zakryte. Ale je to celkom logicka skuska. Ovsem nabehane kilometre na nej nikto nevrati a po case to samozrejme treba vymenit.

A ja som sa vždy čudoval ,ako tela na nových vrátach,ked som na visko spojkách videl tieto čiaročky,roznych farieb.
Kým nie sú zuby v IRD alebo v zadnom dife úplne vylámané ,tak tie rysky sa počas jazdy navzájom pretačajú vždy.
Takáto skúška je sice logická ,ale nevedie k žiadnemu poznaniu.
O tejto problematike som si "dral hubu" na prislušnom vlákne.

_____________
Emil
http://www.renova.edb.sk" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
dandee
Příspěvky: 462
Registrován: 03 lis 2010 12:28
auto: Free 1.8 benz 1999

Re: Svieti oranzovo TC, ABS a auticko - uz to tu bolo - dota

#33 Příspěvek od dandee » 23 pro 2010 12:06

No je to skuska k okamzitemu poznaniu,ci ti funguje visko,jasne,ze nic neriesi.
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .

Uživatelský avatar
zalab
Příspěvky: 125
Registrován: 30 lis 2010 19:43
tel.: 0907813134
auto: Freelander 1999
Bydliště: Dolná Ves

Re: Svieti oranzovo TC, ABS a auticko - uz to tu bolo - dota

#34 Příspěvek od zalab » 23 pro 2010 12:37

Ja pišem:
O tejto problematike som si "dral hubu" na prislušnom vlákne.


___________
Emil
http://www.renova.edb.sk" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět