Tak nám auto ve středu začalo stávkovat, včera jsem na to pustil diagnostiku a nic, večer se zastavil Benjamin, tak jsme to byli projet (neřekl jsem mu, že potřebuju někoho na případné tlačení, naštěstí nebylo potřeba) a podle live dat z diagnostiky motor vrčel, všechno bylo OK, akorát hodnoty korekce vstřikovačů létaly jak zběsilé, když jsem chtěl výkon. Motor se neroztočil nad 3000otáček a auto jelo tam 80km/h a víc ani ťuk, občas si to zakouřilo a občas to cukalo. Ráno jsem tam dal standardní jednotku a to samé. Tak jsem šel po elektrice a došel jsem k tomu, že neslyším čerpadlo v nádrži - normálně lehce bzučelo. Takže najít relátko a vyměnit - nepomohlo, sundat tapec v kufru a přiložit ucho na čerpadlo - nic, ticho. Odpojit dráty a změřit - napětí tam jde. Změřit na příslušných kontaktech odpor motoru čerpadla - nevede - pravděpodobně mrtvej motor. Telefon Milošovi jestli má čerpadlo a půjčí - slíbil že půjčí, je moooc hodnej. A zítra půjde čerpadlo z nádrže ven.
Resumé - pokud není TD5ka zavzdušněná, tak běží i bez funkčního čerpadla v nádrži
, akorát nemá výkon a dlouhodobě bych to netrápil, protože hrozí kavitace a následné poškození vstřikovačů. A druhé věc - s nefunkčním čerpadlem to není možné odvzdušnit, takže odpojovat a vyndávat ho, až když už není potřeba auto někam posunout, protože jinak bude nutné tlačit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo