Topení P38
- eliott
- Příspěvky: 11532
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Topení P38
Mám občas problém s topením, topí na max, dokud nenastavím na displayi LOW, pak netopí vůbec. Prostě funguje ve stylu 0/1. Ale občas to jde normálně. Zkusil jsem vyměnit celý panel displayem, ale pořád stejné...
Re: Topení P38
V tom případě ti asi blbne nějaký servomotor pro rozvod teplého vzduchu. Podívej se sem:eliott píše:Mám občas problém s topením, topí na max, dokud nenastavím na displayi LOW, pak netopí vůbec. Prostě funguje ve stylu 0/1. Ale občas to jde normálně. Zkusil jsem vyměnit celý panel displayem, ale pořád stejné...
http://www.rangerovers.net/repairdetail ... motor.html
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
No, vědět to nevím, ale tohle mi nevypadá na servo. To spíš na vadný teploměr, který se tváří, jako že v kabině je neustále zima, i když není... možná.
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Mňo. Tak oživuji toto staronové témato... mně takto zlobí už druhý HEVAC, a jak se tak hrabu na Netu, zdá se, že to není HEVACem.
Tady se píše, že "problem is caused by the clutch in the compressor failing to engage ... There is a Land Rover Service Bulletin which describes this, and describes a replacement wiring harness part number YMQ104590AA, which has an additional resistor and relay (RL10)".
I koukám do svých relátek, a vskutku: RL10 tam není! Podařilo se mi nalézt dokonce i podrobný návod, kterak YMQ104590AA instalovat -- ne že bych to chtěl dělat sám, raději bych aby to udělal někdo šikovnější, nicméně celkem tomu, co tam píší, rozumím
Otázka za sto bodů ale zní: kde se sakra dá sehnat YMQ104590AA (a patrně také YSB106340, což podle toho PDF je asi také zapotřebí)
Roste to někde? Mně se to povidlo najít akorát tady, tam to vůbec neznám...?
Tady se píše, že "problem is caused by the clutch in the compressor failing to engage ... There is a Land Rover Service Bulletin which describes this, and describes a replacement wiring harness part number YMQ104590AA, which has an additional resistor and relay (RL10)".
I koukám do svých relátek, a vskutku: RL10 tam není! Podařilo se mi nalézt dokonce i podrobný návod, kterak YMQ104590AA instalovat -- ne že bych to chtěl dělat sám, raději bych aby to udělal někdo šikovnější, nicméně celkem tomu, co tam píší, rozumím

Otázka za sto bodů ale zní: kde se sakra dá sehnat YMQ104590AA (a patrně také YSB106340, což podle toho PDF je asi také zapotřebí)

OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
A ještě přidám jeden hodně blbý dotaz, ale já to fakt nevím
Opodál na téže stránce píší: "I had very similar symptoms, aircon began to blow hot air after 8 -10 min of in town driving and Test Book appears ... it was blocked radiator. Anyone with 100K or more should make sure to check flow."
Fajn, checknul bych. Ale jak, u všech všudy




Opodál na téže stránce píší: "I had very similar symptoms, aircon began to blow hot air after 8 -10 min of in town driving and Test Book appears ... it was blocked radiator. Anyone with 100K or more should make sure to check flow."
Fajn, checknul bych. Ale jak, u všech všudy


OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
[/size]OC píše:Tady se píše, že "problem is caused by the clutch in the compressor failing to engage ... There is a Land Rover Service Bulletin which describes this, and describes a replacement wiring harness part number YMQ104590AA, which has an additional resistor and relay (RL10)".
I koukám do svých relátek, a vskutku: RL10 tam není! Podařilo se mi nalézt dokonce i podrobný návod, kterak YMQ104590AA instalovat -- ne že bych to chtěl dělat sám, raději bych aby to udělal někdo šikovnější, nicméně celkem tomu, co tam píší, rozumím![]()
Tak jsem nahlédl do svojí pojistkovky, jestli se tam nachází ona pojistka a relé a nevím, mám totiž zcela jiné uspořádání pojistkové skříně než máš ty, ale protože tam už žádné místo na přídavné relé a pojistku není, tak předpokládám, že od MY99 už to nějak pořešili.
Článek jsem celý nečetl, ale píše se tam, že nespíná magnetická spojka klimakompresoru z důvodu nízkého napětí (zoxidované vedení, opotřebení), takže to řeší tak, že přidají další kabelový svazek s relátkem, které tam pustí napětí přímo s alternátoru, aby to mělo dost voltů a seplo to.
Myslím, že v tomnhle tvůj problém nebude, pokud ti to dělá i v tomhle chladném počasí. Ta magnetická spojka má totiž jištění, aby vůbec nešla zapnout při nízkých teplotách (nevím, jak to má RR, ale běžně cca 5st. C a méně), jinak by mohlo dojít k poškození klimatizace. Takže auto nemá důvod se teď vůbec pokoušet klimakompresr připojit a tudíž ani hlásit chybu, když se to nepovede.
Ale kdo ví, třeba to má RR řešené úplně jinak než konvenční přibližovadla

Range Rover 4.6 Vogue, 2001
Vůz vyvolávající přijemné pocity v podbřišku všech majitelů ropných věží a lehký nervový otřes aktivistů Greenpeace.
http://www.classic-oldtimer.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Vůz vyvolávající přijemné pocity v podbřišku všech majitelů ropných věží a lehký nervový otřes aktivistů Greenpeace.
http://www.classic-oldtimer.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
No, já hlavně nějak nerozumím tomu celému systému... přišlo by mi logické, že kdyby byl problém jen v tomhle, foukal by vzduch velkovní teploty, ale na tom webu píší výslovně hot air (a to je to, co se děje u mne).
Čert ví. Podle Eliotta to jsou ty zatrolené motorky, a to se nezdá být zdaleka nepravděpodobným; jen bych chtěl nejprve vyloučit ostatní možné příčiny, neboť lézt pod tu palubku k motorkům je prvotřídní pakárna...
Akorát je divné, že když to přepnu až úplně na LO, topit to přestane. Ale stačí zapnout jen pouhých 16 stupňů, a zase se topí naplno. A celé se to děje jen občas, někdy se to chová rozumně.... jsem z toho zmatený jak lesní včela
(Stran automatické teplotní pojistky klimatisace, čert rohatý ví. Ostatně to je další věc, jíž zhola nerozumím -- tu a tam se totiž na Webu píše, že je zdravé A/C občas zapnout i v zimě, a že konkrétně u P38 si to automaticky zapne odmrazovací program, tlačítko "PROG". Tak nevím...)
Čert ví. Podle Eliotta to jsou ty zatrolené motorky, a to se nezdá být zdaleka nepravděpodobným; jen bych chtěl nejprve vyloučit ostatní možné příčiny, neboť lézt pod tu palubku k motorkům je prvotřídní pakárna...
Akorát je divné, že když to přepnu až úplně na LO, topit to přestane. Ale stačí zapnout jen pouhých 16 stupňů, a zase se topí naplno. A celé se to děje jen občas, někdy se to chová rozumně.... jsem z toho zmatený jak lesní včela

(Stran automatické teplotní pojistky klimatisace, čert rohatý ví. Ostatně to je další věc, jíž zhola nerozumím -- tu a tam se totiž na Webu píše, že je zdravé A/C občas zapnout i v zimě, a že konkrétně u P38 si to automaticky zapne odmrazovací program, tlačítko "PROG". Tak nevím...)
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
-
- Příspěvky: 569
- Registrován: 05 úno 2008 21:49
- auto: RRC LSEi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Tak konečně kam můžu taky něco napsat. Tohle mi auto dělalo když jsem ho koupil. Domů z českých budějovic jsem se buď potil nebo jsem mrznul. Nic mezi. Je pravda, že u mě se nespínala klimatizace a nepomáhalo ani když jsem jí vypnul na panelu. Přesně jak píše eliott, někdy to ale normálně fungovalo. Já to ale opravil tím, že jsem ten magnet na přitlačáku vyměnil a mám klid. Nomálně to od té doby funguje.
ex. Range Rover Classic 4,2 LSE 93 LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Ha, momentík, prosím ještě jednou pro nás, kdo pomaleji chápeme 
Mohu tomu rozumět tak, že
(a) ten magnet na přitlačáku je ta spojka v kompresoru, o níž se tady říká, že "... failing to engage. There are two causes to this problem..."?
(b) ano-li, potvrzuje skutečně Tvé jsem se buď potil nebo jsem mrznul to prapodivné a nelogické chování, že nefunkční spojka na kompresoru klimy dokáže zavinit, že i při nastavení 16 stupňů topení topí naplno -- ačkoli logické by se zdálo, aby sice A/C nechladilo, leč topení také netopilo a dovnitř šel vzduch s běžnou okolní teplotou?
Nebo to celé chápu úplně blbě?

Mohu tomu rozumět tak, že
(a) ten magnet na přitlačáku je ta spojka v kompresoru, o níž se tady říká, že "... failing to engage. There are two causes to this problem..."?
(b) ano-li, potvrzuje skutečně Tvé jsem se buď potil nebo jsem mrznul to prapodivné a nelogické chování, že nefunkční spojka na kompresoru klimy dokáže zavinit, že i při nastavení 16 stupňů topení topí naplno -- ačkoli logické by se zdálo, aby sice A/C nechladilo, leč topení také netopilo a dovnitř šel vzduch s běžnou okolní teplotou?
Nebo to celé chápu úplně blbě?
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
-
- Příspěvky: 569
- Registrován: 05 úno 2008 21:49
- auto: RRC LSEi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Nedokážu ti napsat, co znamená logické pro konstruktéry P38. Ale mě to i při 16 stupních dovnitř topilo jak praštěný, jen když jsem dal LO tak to foukalo studený vzduch z venčí. Podotýkám, že někdy to třeba i normálně fungovalo. Teda v rámci možností. (netopilo to jak praštěný). Ale když jsem to vyměnil od té doby to funguje.
PS: Nevím co jsi tam psal anglicky, sice jsem tu řeč učil 8 let, ale naučil jsem se jen prší (karetní hra)
PS: Nevím co jsi tam psal anglicky, sice jsem tu řeč učil 8 let, ale naučil jsem se jen prší (karetní hra)
ex. Range Rover Classic 4,2 LSE 93 LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Jasně, díky.
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
To auto dělal geniální, ale dost šílenej konstruktér
Takovýhle závady, to snad ani není možný.
Každopádně proměř tu vůli na té spojce (píšou tam přece, že nízkým napětím málo přitahuje=prokluzuje=opotřebení) no a pokud bude jěště v normě (a při představě, že se ti někdo hrabe v elektrice ti nevstávají vlasy hrůzou na hlavě) to předej šikovnému autoelektrikáři.
Je tam jen rezistor s chladičem 12R 50W v ceně cca 90Kč, relátko v ceně podobné, jedna pojistka a trocha drátu. Schéma je u toho taky, tak není co řešit.

Každopádně proměř tu vůli na té spojce (píšou tam přece, že nízkým napětím málo přitahuje=prokluzuje=opotřebení) no a pokud bude jěště v normě (a při představě, že se ti někdo hrabe v elektrice ti nevstávají vlasy hrůzou na hlavě) to předej šikovnému autoelektrikáři.
Je tam jen rezistor s chladičem 12R 50W v ceně cca 90Kč, relátko v ceně podobné, jedna pojistka a trocha drátu. Schéma je u toho taky, tak není co řešit.
Range Rover 4.6 Vogue, 2001
Vůz vyvolávající přijemné pocity v podbřišku všech majitelů ropných věží a lehký nervový otřes aktivistů Greenpeace.
http://www.classic-oldtimer.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Vůz vyvolávající přijemné pocity v podbřišku všech majitelů ropných věží a lehký nervový otřes aktivistů Greenpeace.
http://www.classic-oldtimer.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Nevíte náhodou někdo, co se má na tom konektoru u kompresoru klimatizace (C166P, takový kulatý, upevněný přímo na kompresoru) přesně dít? Včera a dneska jsem to měřil, a jsem z toho poměrně zmatenOC píše:Tady se píše, že "problem is caused by the clutch in the compressor failing to engage ... There is a Land Rover Service Bulletin which describes this, and describes a replacement wiring harness part number YMQ104590AA, which has an additional resistor and relay (RL10)".



- voltmetr ukazuje, že je tam v podstatě neustále 9 V. Ať motor běží nebo ne, ať BeCM spí nebo nespí, ať je na HEVACu klimatizace zapnutá nebo vypnutá, kdykoli to zkusím, naměřím tam 9 V;
- když ale zkusím změřit proud, neteče tam nic (jen asi 5 mikroA). Copak je to ve stejnosměrném systému vůbec možné, aby někde bylo napětí 9 V a po zkratování nic neteklo?!?

- když jsem přepnul HEVAC na LO, jednou mi tam blesklo 13 V -- ale okamžitě se to vrátilo na těch 9 a na HEVACu naskočila kniha (že by si to nějak zpětně měřilo, zda se kompresor rozběhl, a když nic, tak nic?!?)
- když to nechám zapnuté, chová se to poněkud nedeterministicky -- někdy kompresor běží, někdy ne (ačkoli by měl). Zvláště pak obvykle neběží když je hodně vedro, což mne přimělo se v tom hrabat

OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Hmmmm....OC píše:- voltmetr ukazuje, že je tam v podstatě neustále 9 V. Ať motor běží nebo ne, ať BeCM spí nebo nespí, ať je na HEVACu klimatizace zapnutá nebo vypnutá, kdykoli to zkusím, naměřím tam 9 V


OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
- Mirek 1234.cz
- Příspěvky: 47
- Registrován: 29 čer 2007 19:53
- Bydliště: Praha, Velké Přílepy, Hradec Králové, 608233388
- Kontaktovat uživatele:
Naprosto identicky (kromě poruch motorků a panelu) se chová Rover 75 a je to vždy vnější teploměr, jeho kontakty, nebo oxidace... Také se mrkni jestli se ti točí vrtulka vnitřního čidla teploty v interiéru - to jen tak preventivně.eliott píše:To mě právě taky napadlo, navíc mám pocit, že čím je venku chladněji, tím je častější výskyt poruchy. A během dlouhé cesty (cca 60km) se to většinou umoudří, pak stačí na chvíli zastavit a je to nanovo...
Po nastartování ukazuje -30 celsia a při jízdě teplota stoupá k nule, až na normální teplotu. Jako by se dobíjel kondenzátor a po vypnutí motoru je to zase v háji. Někdy úplně, někdy teplota mezi min. a max., dle doby vypnutého motoru.
Min. u jednoho mého Range to pomohlo.
Je to nejaka prokleta zavada, uz jsem s tim byl u odbornika na klimu, protoze jsem si myslel ze klima nejde vubec, ze nekde vyfoukala. Ale je uplne plna, a funguje, kdyz se auto dostane do hodne vysokych otacek, potom se nejak zapne a mrazi. Ale uplne naplno, takze to po chvily zacne byt neprijemne. Stejne jako to topeni, kdyz zacne hajcovat, neda se v aute vydrzet. Nekdy staci dat na LO a vypne se, nekdy je treba zastavit, vypnout motor a znovu nastartovat, potom uz netopi, ale zacne poustet normalni vzduch z venci. Coz je v zime neprijemny. Takze nezbyva nez dat zase na 26 a zacit topit. A tak porad dokola.
Rekl bych, ze tyto prudke zmeny teploty plne nahrazuji skotske striky. :-D:-D
Na tom aute se snad posralo uplne vsechno, co se posrat da. A co jeste funguje, nebude mit dlouheho trvani.
Nevim nevim, jestli cesta z5 do Subaru nebude ta spravna volba.
Rekl bych, ze tyto prudke zmeny teploty plne nahrazuji skotske striky. :-D:-D
Na tom aute se snad posralo uplne vsechno, co se posrat da. A co jeste funguje, nebude mit dlouheho trvani.

Nevim nevim, jestli cesta z5 do Subaru nebude ta spravna volba.
- Mirek 1234.cz
- Příspěvky: 47
- Registrován: 29 čer 2007 19:53
- Bydliště: Praha, Velké Přílepy, Hradec Králové, 608233388
- Kontaktovat uživatele:
Alespoň ušetříš za servis... Já dopadl tak, že na dobu kterou bylo DSE v servisu jsem si pořídil edici RR 4,6 30th. Anniversary. Ve finále mě DSE tak nasr..o, že jsem jej rozebral a koupil místo něj Octavii Laurin & Klement. Najednou všude dojedu, nebojím se přidat plyn, nic se nerozbíjí, pořád to jezdí a funguje. Jsem najednou bez sarostí a v klidu.Jirka píše:Na tom aute se snad posralo uplne vsechno, co se posrat da. A co jeste funguje, nebude mit dlouheho trvani.
Nevim nevim, jestli cesta z5 do Subaru nebude ta spravna volba.
Dnes mi upadla na RR spojovačka řízení

