Pár různých dotazů

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Bulgarianmonkey
Příspěvky: 67
Registrován: 12 dub 2014 08:37
tel.: 734501597
auto: Freelander 2,0 TD4

Pár různých dotazů

#1 Příspěvek od Bulgarianmonkey » 12 dub 2014 09:46

Ahoj Landroveráci, jsem novým majitelem Land Rover Freelander 2,0 TD4 r.v.2004 a novým členem fora. Mám pár otázek na různé téma, které by patřily každé do jiného vlákna, tak se omlouvám, že jsem to laicky splácal do jednoho. Slovíčko "Hledat" jsem použil, ale ne vše jsem našel i když věřím, že to tu již probíráno bylo. Tak děkuji za shovívavost.
1) nefunkčí CD mechanika- kod jsem bohužel nedostal, tak se bojím pokusit se opravit způsobem odpojit-zapojit :o) Koukal jsem, že radio je nápadně podobné (stejné) s relativně snadně dostupným rádiem ve Fordu Fusion, je tedy nahraditelné????
2) k autu jsem nedostal hever, mohu použít jakýkoliv na 2t nebo má nějaké specialní úchyty??
3) vlastním auto s automatem, z něhož mám největší strach. Může mi někdo poradit je-li dodávaný automat shodný s nějakým jiným lépe sehnatelným koncernem (ford, vw) a nebo kolik stojí případný repas???
4) Mám verzi s Webastem na dálku, dočetl jsem se, že má spouštět při cca 5st, ale mě se spíná i v cca 20st. Jde mi z auta např na semaforu kouř (u kola kde je výfuk od webasta) Dá se to někde seřídit, nebo radši nějakým způsobem na léto vypnout???
5) Máte někdo tip na osvědčený přípravek na renovaci kůže?? Mám béžovou a volant je místo béžévého ohmataný, promaštěný do černa a jedna sedačka je je také "jetá"

Předem děkuji za případné odpovědi a ještě jednou se omlouvám za slohové cvičení a případné zdublování témat. Kamil

Uživatelský avatar
Zizal
Příspěvky: 336
Registrován: 04 srp 2013 19:39
auto: Freelander TD4
Bydliště: Havirov

Re: Pár různých dotazů

#2 Příspěvek od Zizal » 12 dub 2014 10:26

1) CD vetsinou necte, protoze je spinava optika. Kdyz se na to citis tak vycistit, jak ne tak lepsi radio s MP3 :)
2) hlavne si over delku heveru - hever treba na octavu ti auto nezvedne protoze je nizky. Idealni misto heveru je klasicky hydraulicky zvedak. Velikos cca stejna a aut na nem i drzi zvednute
3) nez resit nahradu z cehosi, tak se radsi venuj udrzbe/opravam stavajiciho. Pokud se auto chova jak ma, tak naplanuj udrzbu u nekoho kdo automaty umi. Nnei to zadna scifi veda, chce to dodrzovat intervaly vymeny oleje a filtru
4) precti si navod k konkretnimu Webastu - jde tam nastavit hafo funkci a jedna z nich muze byt trvale zapnuti, jinak diagnostika. Muze byt odpojene cidlo
5) Autoglym Leather Cleaner a Autoglym Leather Care Balm - super i na celkem jete sedacky. Pokud jsou zaprasene nebo jinak uspinene, tak umyt vodou s Jarem (odmastis je a pak je nutne je impregnovat). Vycistit AG Cleanerem a pak naimpregnovat AG LCB. BTW mel bych ten set AG na prodej - udelal jsem s tim jednou auto a pak ho prodal, takze by se nejak dalo domluvit. Sety na kuzi dela i Gtechniq, Gliptone, SWISWAX... projdi si detailingove fora, tam se to resi.

Uživatelský avatar
Bulgarianmonkey
Příspěvky: 67
Registrován: 12 dub 2014 08:37
tel.: 734501597
auto: Freelander 2,0 TD4

Re: Pár různých dotazů

#3 Příspěvek od Bulgarianmonkey » 12 dub 2014 10:44

super, to byla rychlost. Děkuju za odpovědi. Nevím jen jak s tím radiem, nevím jak předface ale facelift má radio zabudované v palubce a za běžné to asi vyměnit nepůjde, ale přiznám se, že jsem to až zas tak nezkoumal. Používám zatím transmitter. Ještě jednou díky

jsem v rachotě, tak nemám moc čas zkoumat, podívám se pak na ty tebou doporučené přípravky na kůži..., návod na webasto nemám, juknu jestli najdu typ a zkusím stáhnout. :yes

Uživatelský avatar
Bulgarianmonkey
Příspěvky: 67
Registrován: 12 dub 2014 08:37
tel.: 734501597
auto: Freelander 2,0 TD4

Re: Pár různých dotazů

#4 Příspěvek od Bulgarianmonkey » 12 dub 2014 16:24

ještě malej dotázek v techničáku mám napsán výkon 80kw, ale všude čtu 82kw, je to chyba nebo jsou dvě verze TD4?

díky

Uživatelský avatar
Matz
Příspěvky: 233
Registrován: 03 led 2013 16:55
auto: D3, 2x Free Td4
Bydliště: kousek od Pernštejna

Re: Pár různých dotazů

#5 Příspěvek od Matz » 12 dub 2014 20:12

automat-80kW
manual-82
sem tam se objeví manuál s 95kW
D3 HSE tdv6 2006
Free SE Td4 2004 4x2 + chip
Free Td4 2001 4x4, +2"

Uživatelský avatar
Bulgarianmonkey
Příspěvky: 67
Registrován: 12 dub 2014 08:37
tel.: 734501597
auto: Freelander 2,0 TD4

Re: Pár různých dotazů

#6 Příspěvek od Bulgarianmonkey » 12 dub 2014 20:33

paráda, díky to mě nedošlo. :hand

HonzaF
Příspěvky: 68
Registrován: 24 črc 2013 18:43

Re: Pár různých dotazů

#7 Příspěvek od HonzaF » 13 dub 2014 08:48

Matz píše:automat-80kW
manual-82
sem tam se objeví manuál s 95kW

To není pravda. Mám TD4 2002 automat a mám všude psáno 82 kw.

Uživatelský avatar
Zizal
Příspěvky: 336
Registrován: 04 srp 2013 19:39
auto: Freelander TD4
Bydliště: Havirov

Re: Pár různých dotazů

#8 Příspěvek od Zizal » 13 dub 2014 11:29

Muzes mit obe verze - automat 82 i 80kW pokud mas dovoz, tak zalezi na urednikovi co se mu kde podari najit :)

Uživatelský avatar
Bulgarianmonkey
Příspěvky: 67
Registrován: 12 dub 2014 08:37
tel.: 734501597
auto: Freelander 2,0 TD4

Re: Pár různých dotazů

#9 Příspěvek od Bulgarianmonkey » 16 dub 2014 16:36

Opět zdravím, rozhodl jsem se vyměnit olej v automatické převodovce. Předepsaný olej od Texaco N402 je velmi obtížně sehnatelný a je poměrně drahý. Na netu jsem našel alternativu přímo od texaco a to http://www.oleje-pema.cz/prevodovy-olej ... 68635.html kde je vyslověně napsáno, že ho lze nahradit a cena je více než příznivá. Máte s ním někdo zkušenosti??? Nechci šetřit za každou cenu, ale pokud by byla alternativa plnohodnotný proč ne?? Díky Kamil

Uživatelský avatar
Bulgarianmonkey
Příspěvky: 67
Registrován: 12 dub 2014 08:37
tel.: 734501597
auto: Freelander 2,0 TD4

Re: Pár různých dotazů

#10 Příspěvek od Bulgarianmonkey » 29 dub 2014 16:33

Ahoj vespolek, tak dnes jsem si přivezl Landu ze servisní prohlídky. Bohužel se mi potvrdilo pár nedostatků. KO je visco, jeden vstřik, uložení tlumiče a pár maličkostí. Z automatu, diferencialu ird a motoru nevytekl olej, ale bláto :o(. Mám prosbu ohledně visco o které je toho tady napsáno nespočet. Jako nej se mi jeví nabídka od p. Baláže (cca 100e), ale jak je to s poštou do SK u takto těžké (cca12kg) věci?? Máte někdo čerstvou zkušenost na kolik pošta tam a zpět vyjde??? Další otázečka je ohledně automatu. Je normální, že při zařazení "D" nebo "R" se auto okamžitě bez sešlápnutí plynu rozjede cca 5km/h ??? díky

Uživatelský avatar
Zizal
Příspěvky: 336
Registrován: 04 srp 2013 19:39
auto: Freelander TD4
Bydliště: Havirov

Re: Pár různých dotazů

#11 Příspěvek od Zizal » 30 dub 2014 19:19

Vstriky jsou klasika BOSH - kazdy slusny BOSCH servis je umi vycistit, nebo vymenit vadne casti. Takze no stres.
Auto s automatem (s hydromenicem) se bez plynu dopredu i dozadu plazi. Pokud se plazi rychle nekdo zkurvil vymenu oleje v automatu a dal tam moc oleje, nebo spatny olej. Pokud je tam moc oleje tak to bude i divne radit v zatezi a pri podrazovani. Ale na dalku je tezko rict jestli je to jeste normal nebo ne.

Uživatelský avatar
Bulgarianmonkey
Příspěvky: 67
Registrován: 12 dub 2014 08:37
tel.: 734501597
auto: Freelander 2,0 TD4

Re: Pár různých dotazů

#12 Příspěvek od Bulgarianmonkey » 30 dub 2014 19:27

opět díky za odpověď, děkuji a TAGRovi za SZ. Převodovka je tedy v pořádku, tak aspoň něco je v poho, po výměně komplet náplní co v autě jsou, se auto trochu zklidnilo i automat řadí "sametově"

RBo
Příspěvky: 19
Registrován: 05 bře 2014 15:06
tel.: 0948939931
auto: Freelander, 1.8

Re: Pár různých dotazů

#13 Příspěvek od RBo » 05 kvě 2014 00:38

Ahoj, ja len taky moj osobny poznatok, ale neber to ako 100% informaciu. Mam Ford Mondeo s 5st. tiptronicom, a udajne je totozny s automatom v niektorych Freelanderoch. Mala by to byt prevodovka od japonskej firmy Jatco. Inak montovala sa aj do ktorejsi Mazdy, Jaguara a este aj dokonca do niektorych VW.
Ale aj pokial je to tak, a skutocne ju mas aj ty, nieje celkom zamenitelna pretoze kazda znacka si ju prisposobila podla vlastnej potreby, resp. pre kazdy znacku vyrobila firma Jatco urcitu modifikaciu, rozdielny bude software v riadiacich jednotkach, a urcite drobne obmeny su aj priamo v prevodoch a v akcnych clenoch. No a urcite kazdy vyrobca auta pouziva vlastny typ hydromenica, ten je naladeny a nadimenzovany na dany typ motora, a od neho aj hodne zavisi typ oleja ktory ide do prevodovky.
Mal som kdesi aj objednavaci plan pre nahradne diely do prevodovky (boli tam niekolko desiatok suciastok), a odahom asi tak 10% komponentov malo rozlicne katalogove cisla pre jednotlive znacky aut.

Takze s tou zamenitelnostou prevodoviek a olejov dost opatrne. Inak pokial prevodovka odide tak repas tychto prevodoviek sa pohybuje v rozmedzi 2000-3000 eur, a udajne to vedia dobre zvladnut iba poliaci. Unas a v cechach dost velka bieda, aspon co som docital. Ale nerad by som tymto niekomu krivdil.

Najhorsia vec je ta, ze v prevodovke sa neda bez jej vymontovania a rozobratia vymenit filter oleja, tym je jej zivotnost od vyroby nastavena na cca. 200t km. Pokial aj predosly majitel menil aspon olej (priblizne kazdych 60t km) a jazdil decentne, tak prevodovka vie dozit aj 300t km.

R.

Uživatelský avatar
Bulgarianmonkey
Příspěvky: 67
Registrován: 12 dub 2014 08:37
tel.: 734501597
auto: Freelander 2,0 TD4

Re: Pár různých dotazů

#14 Příspěvek od Bulgarianmonkey » 09 kvě 2014 19:01

díky za info, nezbývá než souhlasit, jen ta cena za repas automatu je podle mě nadsazená. Mám pocit, že jsem někde tu převodovku viděl za 1200liber novou, ale raději bych jí nekupoval tak jako tak :o))

RBo
Příspěvky: 19
Registrován: 05 bře 2014 15:06
tel.: 0948939931
auto: Freelander, 1.8

Re: Pár různých dotazů

#15 Příspěvek od RBo » 09 kvě 2014 23:56

Pokial pekne hladko (sametovo) radi rychlosti, nema nejake preklzy na spojkach (pri preradovani nevybiehaju nahor otacky), tak to vobec neries. Jazdi s nou setrne s lahkou nohou na plyne, s pakou preraduje v poziciach P-R-N-D iba pri uplne stojacom aute!, za jazdy nikdy nevyraduj do N, jedine dovolene je z D prehodit do tej sekvencnej polohy +/-. Je to hlavne v pripadoch tiahlych dlhych stupakov, kedy je rozumne prevodovke takto nanutit vhodnejsi nizsi prevodovy stupen. A taktiez asi v terene kedy takto zaradeny 1. stupen zaroven aj brzdi motorom pre zjazde z kopca nadol, v D by sa neustale rozbiehal. Inak by sa s tou pakou podla moznosti malo rajtlovat ozaj co najmenej a hlavne vzdy pri uplne stojacom aute (okrem toho prehadzovania medzi D a +/-). Aj napr. pokial stojis na P a chces ist dopredu, pohyb pakou z P->R->N->D by mal rychlejsi aby tam automat zbytocne neradil spiatocku. Ja npr. casto hodim paku do N, potom nastartujem, a nasledne uz idem rovno do D.
Este poloha P je taka specl. zalezitost, hlavne teda pri parkovani v kopci, auto treba zabrzdit najprv rucnou brzdou, az nasledne zaradit P uz len ako taku poistku. Potom naopak zasa pri rozbiehani najprv si vyradit z P napr. do N, alebo rovno do D, a az nasledne odbrzdit tu rucnu. Je to z toho dovodu, ze automat pri zaradeni P pomocou prevodovky zablokuje kolesa. A pokial je to v kopci tak pri vyradovani z P dojde k odblokovaniu prevodu zatazeneho vahou auta, a to takym dost nesetrnym sposobom. Proste auto ma v kopci vahou visiet hlavne na rucnej brzde, nie na prevodovke. Inak toto plati trochu z ineho dovodu aj pre manualne prevodovky, pretoze na Freelanderoch hodne casto odchadzaju silentbloky motora a prevodovky, a pokial to clovek casto nechava v kopci na rychlosti, zbytocne sa takto este skorej unavuju.

Uživatelský avatar
Bulgarianmonkey
Příspěvky: 67
Registrován: 12 dub 2014 08:37
tel.: 734501597
auto: Freelander 2,0 TD4

Re: Pár různých dotazů

#16 Příspěvek od Bulgarianmonkey » 10 kvě 2014 08:15

Převodovka řadí pěkně,neškube atd jen mi přijde, že zbytečně pozdě, 2500-3200 otáček. Při té vrchní hranici už je motor hodně hlučný a rve mi to uši, ale co jsem četl zde na foru, je to relativně normální. Snažím se jí opravdu šetřit, je to můj první automat a bojím se jí jak čert kříže. Řadím jen a jen D a P, nic jiného nepoužívám, nejdříve jsem si musel levou nohu "přivázat" pod sedačku, teď už je to pohoda a naopak jsem si málem rozbil hubu v druhém autě, kde mám manual. :o)) Ještě dotázek ohledně pátých dveří.... mají jít otevřít hodně ztuha nebo vám to jde lehce?? Jdou mi otevřít těžce a moje 12letá dcera je neotevře vůbec.

Uživatelský avatar
dandee
Příspěvky: 462
Registrován: 03 lis 2010 12:28
auto: Free 1.8 benz 1999

Re: Pár různých dotazů

#17 Příspěvek od dandee » 10 kvě 2014 08:59

Co som mal ja automat,nebol to ale Landik,tak neskoro radil vtedy,ked bola nizka hladina oleja v prevodovke.Raz za cas som mu musel dat zopar deci.Pisali to aj v manualy.
Piate dvere,u mna tretie mi tiez idu ztazka.Asi to chce niekde namazat.Ale je to asi lepsie,nez aby sa nejak plandali a mohli by ublizit.Si zober,ze by fukal fučak a privrelo by ti dceru alebo teba.To je schvalne tak tazko.
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .

RBo
Příspěvky: 19
Registrován: 05 bře 2014 15:06
tel.: 0948939931
auto: Freelander, 1.8

Re: Pár různých dotazů

#18 Příspěvek od RBo » 11 kvě 2014 00:58

Mne na Mondeu tato ista prevodovka, aj ked je zrejme vybavena inou riadiacou jednotkou, radi naopak velmi skoro. Az mi to niekedy lezie na nervy. Na 1,2 a 3 vytoci tak do 2000, a potom 4 a hned 5. Niekedy mam pocit ze z 3 uz hodi rovno 5. Takto casto idem na 5-ku uz pri 50 km/h na 1200 otackach. A to mi je dost proti srsti. Aj ked ten sestvalec ide hladko aj pri takto nizkych otackach, ale pride mi to proste hodne malo. Ked to chcem ciastocne eliminovat tak musim viac slapat na plyn, ale to uz je potom zas o vyssej spotrebe koli zbytocne razantnejsej jazde.

RBo
Příspěvky: 19
Registrován: 05 bře 2014 15:06
tel.: 0948939931
auto: Freelander, 1.8

Re: Pár různých dotazů

#19 Příspěvek od RBo » 11 kvě 2014 01:19

Piate(tretie) dvere na landiku mi sli tiez riadne ztuha, problem som videl v zatuhnutych pantoch (asi korozia + prach). Tento problem sa myslim riesi aj na tomto fore niekde u Defenderov. Ja som do toho striekal WD ale pomohlo to len trocku, pant je hodne dlhy na to aby tam olej dostatocne prenikol. Mozno by sa oplatilo v strede pantu nejak sikovne navrtat tenkym vrtakom mazaci otvor a natlacit tam nejake mazivo, pripadne to WD. Niekto tusim na tom Defiku takto prirobil na kazdy pant maznicu. Inak tie dvere by fakt mali ist pekne z lahka, tvrdil mi to aj automechanik ktory okrem mojho auta robi aj ine freecka, a tie namaju takyto problem.

KDB
Příspěvky: 458
Registrován: 27 říj 2009 20:25
tel.: 725722563
auto: P38 4,6
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Pár různých dotazů

#20 Příspěvek od KDB » 11 kvě 2014 09:08


Odpovědět