TD4 chod motoru

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
kondor
Příspěvky: 2
Registrován: 18 bře 2014 13:44
auto: free TD4 04
Bydliště: Hodoninsko

TD4 chod motoru

#1 Příspěvek od kondor » 26 bře 2014 22:12

Zdravím Landáky mám problém s chodem motoru na volnoběh v poho, za studena taky ,po dosažení cca 40stup. po sešlápnutí plynu jakoby se to sbíralo po třech válcích,a zvuku ventilů, výkon je dobrý,tlaky ve válcích shodné, předcházela výměna vstřiku v te době menší výkon ale žádný pazvuk z motoru.
Předem dík

FUSAČ
Příspěvky: 15
Registrován: 12 lis 2008 07:19
auto: FREE1 TD4 PRODÁN

Re: TD4 chod motoru

#2 Příspěvek od FUSAČ » 26 kvě 2014 17:29

No je jasné co to je, ale budeš těžko hledat, kdo ti to udělá, dělá to ten repasovaný vstřik. Každý má v hlavičce svou elektroniku, která se chová svým způsobem.
Ten vstřik se musí na stolici zkontrolovat je li v pořádku, tak se musí poznačit kód, který vypisuje a ten se musí nahrát do řídící jednotky. Ona jinak neví co s ním má dělat a to je ten tvůj výsledek. Jen pro info, ono to nevstřikuje jen jednou, něco jde před HU hlavní vstřik je těsně před HU a pak jde něco po HU, to je pak ten kouzelný krouťák i v nízkých otáčkách. A bacha, je spousta"specialistů" co tvrdí, že to umí i když jsou u "servis BOSCH", ale opravdu je jich málo skutečných. A prověříš si je tak, že nebudeš nic vysvětlovat, jen po nich chtěj kod vstřiku. Když budou mlžit, pryč od nich !!!
Tak hodně štěstí.
FUSAČ

kondor
Příspěvky: 2
Registrován: 18 bře 2014 13:44
auto: free TD4 04
Bydliště: Hodoninsko

Re: TD4 chod motoru

#3 Příspěvek od kondor » 26 kvě 2014 20:54

Zdar, díky za reakci ale s postupem času zjištuji nové skutečnosti.vstřiky šli komplet na stolici i s tim novým diagnosa dva po smrti a jeden těsne před po namontování stále stejný problém vzápětí jsme se zaměřili na tajemný bypas z alternátoru
pojistky baterie, čidlo teploty ,řídící jednotky všechno tohle se sešlo v relátku cele to vypadalo dost partizánsky od mechoša se dozvídám že je to známa finta známá i z koncernu prostě obejít vadné- vstřiky,čerpadlo aby to hrnulo naftu pod tlakem nehledě nalevo napravo bud potřebuje daný exot jezdit nebo prodat. teplota na vstupu zapnuto na klíček mínus 270 stupnu.cidlo teploty propojeno s ridici - změna okamžitá žadný hulení,pazvuky, o výkonu nemluvě.žhavení jsem musel počkat na chladnější ráno cca 3sek. před tím 10-15 , v tomhle čase se kontrolka nerozsviti vůbec. motor neni úplně vyhlazený ale je otázka kolik to má na hrbu a když se podívám do sání jak je to zahnojený budou následovat další operace
Landu Zdar :-)

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: TD4 chod motoru

#4 Příspěvek od Hunter » 13 črc 2014 13:02

Zdar zeptám se na názory. Mám TD4. Někdy v červnu se mi stalo ze po jízdě na dálnici po vypnutí motoru klickem ještě chvíli běžel i po tom vypnutí. To se stalo v ten den ještě jednou. Pak se stalo ze byl volnobech občas rozhoupany při teplem motoru. Myslel jsem zda to nebylo naftou ale ne. V servise diagnostika nic neukázala. Pak nějaký čas do dneska nic. Až dnes mi dvakrát špatně startoval jednou byly malé otacky až to hned zdechlo na druhy pokus jsem musel prošlapnout plyn aby to zase nezdechlo. Pak už zase ok. Olej neubývá ani chladicí kapalina prodavácí čerpadlo vrci. Předem díky za názory.


Sent from my iPad using Tapatalk
Free Td4 2004 HSE automat

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: TD4 chod motoru

#5 Příspěvek od dava » 13 črc 2014 13:41

DRV ventil na čerpadle?? Ale napřed se zamysli jak jsi na tom s filtrem a co máš za naftu
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: TD4 chod motoru

#6 Příspěvek od Hunter » 13 črc 2014 14:52

Nafta snad dobra jezdím hlavne Eurooil nebo OMV. Filtr budu měnit měnil jsem ho naposledy před rokem. Jo to jsem si taky myslel ze by to mohl dělat ten ventil.


Sent from my iPad using Tapatalk
Free Td4 2004 HSE automat

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 535
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: TD4 chod motoru

#7 Příspěvek od cesta » 14 črc 2014 06:35

Jo jo to co popisuješ znám ,taky mi to dělal. Je to tady ten ventil(regulator tlaku) 0281 002 480
Přílohy
0281 002 480_Pressure Regulators.pdf
(141.33 KiB) Staženo 457 x
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: TD4 chod motoru

#8 Příspěvek od dava » 14 črc 2014 14:25

cesta píše:Jo jo to co popisuješ znám ,taky mi to dělal. Je to tady ten ventil(regulator tlaku) 0281 002 480
:Pohoda: jo, to je DRV ventil... Někdy stačí jen ta gumička, ale bacha , chce to origoš. Pokud je na špičce uvnitř kovovej bordel, je to známka že čerpadlo jde do kytek, motor má najeto kolem 500 tisíc. Na krátkej čas stačí vypláchnout ventil benzínem a vyfoukat to pryč, ale je třeba si uvědomit, že ten bordel jde dál do vstřiků a ty spolehlivě zničí. Bordel je materiál ze stěn čerpacích jednotek, kde se udělá vůle a dojde ke kavitaci (vytloukání). Čerpadlo ale má výkonu dost, takže i přesto bývají jeho hodnoty v normě, takže spousta lidí ho nechá v autě a počká na kompletní (někdy opakovanou)destrukci vstřiků. Někdy si vstřiky pořídí nové a ty po pár km odejdou, protože jsou krmené tím bordelem ze starého čerpadla. A tak vznikají pohádky o nespolehlivosti commonrailů. Na vině jsou ale hloupí mechanici, kteří jen vymění vstřiky a dál zákazníkovi nic neřeknou, možná proto že netuší. Auto se pak vrací a ceny jsou strašlivý, přitom nové čerpadlo tohoto typu nestojí víc než 1,5 novýho vstřiku, aspoň před pár lety to tak bylo. Při včasné výměně čerpadla se tedy dá ušetřit ranec za vstřiky, které po revizi a kalibraci mohou ujet ještě spousty km, pokud nejsou krmený kovovým odpadem. Potíže s tímto ventilem bývají prvním varováním že ten problém přichází a technik by to měl vědět a zákazníka varovat, pokud se tedy nejedná o elektrickou poruchu ventilu, ale o tu mechanickou část.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: TD4 chod motoru

#9 Příspěvek od Hunter » 14 črc 2014 22:40

A kde presne ten ventil na TD4ce je? Mrknu bych se tedy v jakem je stavu.


Sent from my iPad using Tapatalk
Free Td4 2004 HSE automat

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 535
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: TD4 chod motoru

#10 Příspěvek od cesta » 15 črc 2014 06:40

Když máš otevřený motor tak na levé straně, běž po kabelu od toho regulátoru směrem k vysokotlakému čerpadlu on tě tam navede. Jinak musí jít ven startér pokud ho budeš chtít vytáhnout, je tam dost špatný přístup jsou tam 2 torxy na přírubě, ale jde to. A jestli můžu radit tak ho rovnou vyměň za nový. Já tam zkoušel měnit aj tu gumku(to je problém sehnat a tak jak píše "dava" chce to originál, modrou nebo zelenou a správný rozměr) aj jsem ho rozhýbával(byl zatuhlý) aj jsem tam dával starší z jiného motoru. Výsledek byl, chvilku to vydrželo a pak se to zas vrátilo zpět do starých kolejí. Ale pokud chceš laborovat.........
Přílohy
čerp.jpeg
čerp1.jpeg
čerp1.jpeg (116.67 KiB) Zobrazeno 8225 x
reg.jpeg
reg.jpeg (113.3 KiB) Zobrazeno 8225 x
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: TD4 chod motoru

#11 Příspěvek od dava » 15 črc 2014 17:17

Hunter píše:A kde presne ten ventil na TD4ce je? Mrknu bych se tedy v jakem je stavu.


Sent from my iPad using Tapatalk
Čerpadlo je hnaný od rozvodů, takže vepředu a ten ventil je na zadní stěně čerpadla, jak vidíš na obrázcích. Pozor ať si tam nenasviníš nějakej písek.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: TD4 chod motoru

#12 Příspěvek od Hunter » 15 črc 2014 19:09

Díky kluci nechám to na servisu startér vyndavat nebudu. A laborovat rozhodne nechci doufám jen ze to bude toho kovového bordelu...


Sent from my iPad using Tapatalk
Free Td4 2004 HSE automat

Uživatelský avatar
JohnTR
Příspěvky: 16
Registrován: 25 úno 2015 15:20

Re: TD4 chod motoru

#13 Příspěvek od JohnTR » 16 bře 2015 11:37

Prosím prosím pátrám na netu.. a nemůžu se dohledat kde ten DRV ventil sehnat .. Díky :Sorry:

Uživatelský avatar
cesta
Příspěvky: 535
Registrován: 01 črc 2009 10:08
auto: Freelander I TD4
Bydliště: Koňakov-Český Těšín

Re: TD4 chod motoru

#14 Příspěvek od cesta » 16 bře 2015 12:17

Já tam mám tento 0281 002 480 viz.pdf, ale radši si pořádně zjisti že je to ním. Není zrovna nejlevnější. Ahoj

https://www.google.cz/search?client=ope ... 8&oe=UTF-8
Přílohy
0281 002 480_Pressure Regulators.pdf
(141.33 KiB) Staženo 214 x
Freelander TD4 2002+Discovery 2 TD5 2001

Uživatelský avatar
JohnTR
Příspěvky: 16
Registrován: 25 úno 2015 15:20

Re: TD4 chod motoru

#15 Příspěvek od JohnTR » 16 bře 2015 14:21

Docela švestka :hmm: myslel jsme ze bych ho pro jistotu pořídil a vyměnil, ale ... :rofl nechám to tak jak to je :rofl

Odpovědět